Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 10, 2008 11:35 am

Zijn veel verguisde voorgangers eindigden op -1 doelpunt respectievelijk -3 punten, weet je nog? Met dertig miljoen aan investeringen mag Van Basten het wel iets beter doen.

De titel dus. Niets minder. Ik begrijp wel dat sommigen de lat nu al lager willen leggen, maar dat gaat mooi niet door. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 10, 2008 11:36 am

Thomas schreef:Onzin. Ik heb Ten Cate nog een hele tijd gesteund.
En toen ie er niks van bakte begon jij ook aan zijn stoelpoten te zagen ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 10, 2008 11:36 am

joey schreef:Zijn veel verguisde voorgangers eindigden op -1 doelpunt respectievelijk -3 punten, weet je nog? Met dertig miljoen aan investeringen mag Van Basten het wel iets beter doen.

De titel dus. Niets minder. Ik begrijp wel dat sommigen de lat nu al lager willen leggen, maar dat gaat mooi niet door. :neutral.gif:
En zo is dat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 10, 2008 11:40 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Onzin. Ik heb Ten Cate nog een hele tijd gesteund.
En toen ie er niks van bakte begon jij ook aan zijn stoelpoten te zagen ..
Uiteraard. Zo gaat dat. Op een gegeven moment werd duidelijk dat Ten Cate er gewoon erg weinig van kon. Jammer, want vooraf had ik er vertrouwen in en ik heb hem dan ook de tijd gegeven. Ook in Van Basten heb ik vertrouwen en ook hij krijgt dus de tijd. Eens kijken hoe het nu uitpakt.
joey schreef:Zijn veel verguisde voorgangers eindigden op -1 doelpunt respectievelijk -3 punten, weet je nog? Met dertig miljoen aan investeringen mag Van Basten het wel iets beter doen.

De titel dus. Niets minder. Ik begrijp wel dat sommigen de lat nu al lager willen leggen, maar dat gaat mooi niet door. :neutral.gif:
Mijn mening is niet veranderd hoor. Niet naar aanleiding van Willem II uit en ook niet naar aanleiding van jouw mening.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 10, 2008 11:51 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef:Onzin. Ik heb Ten Cate nog een hele tijd gesteund.
En toen ie er niks van bakte begon jij ook aan zijn stoelpoten te zagen ..
Uiteraard. Zo gaat dat. Op een gegeven moment werd duidelijk dat Ten Cate er gewoon erg weinig van kon. Jammer, want vooraf had ik er vertrouwen in en ik heb hem dan ook de tijd gegeven. Ook in Van Basten heb ik vertrouwen en ook hij krijgt dus de tijd. Eens kijken hoe het nu uitpakt.
Maar daar gaat het niet over.Punt blijft dat als een trainer zoveel mag investeren in zoveel kwaliteits impulsen dan blijft er maar een doel over en dat is de titel.Dan ben je eigenlijk de opbouw fase al voorbij.Dan moet je niet als trainer zeggen 1 dag voor de aanvang van de competitie " ik weet niet waar we staan ".Dat zou dus van Basten wel moeten weten, daarvoor heeft ie zoveel mogen inkopen, is geld nog moeite gespaard w.b. Nederlandse begrippen.En dan tel ik nog niet eens de spelers die in een eerder stadium zijn gehaald.

Al zijn wensen zijn uitgekomen/ingewilligd, zelfs de topscoorder is gebleven.

Dan mag je alleen tevreden zijn met het halen van de landstitel. en eigenlijk als je ziet wat er op het veld staat, zou dat ook nog eens met voetbal moeten gebeuren dat het aanzien waard is.

Mr. Ajax
Berichten: 14593
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 10, 2008 5:19 pm

Ik kan niet wachten tot zondag! Weer een wedstrijdje in de Arena! Ik zou met dit opstelling beginnen:

Stekelenburg

Oleguer
Van der Wiel
Vermaelen
Vertonghen

Gabri
De Jong
Lindgren

Suarez
Huntelaar
Sulejmani

Of is Gabri nog geblesseerd? Dan zou ik daar Anita zetten. Liever dan Sno.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo sep 10, 2008 5:45 pm

Mr. Ajax schreef:Ik kan niet wachten tot zondag! Weer een wedstrijdje in de Arena! Ik zou met dit opstelling beginnen:

Stekelenburg

Oleguer
Van der Wiel
Vermaelen
Vertonghen

Gabri
De Jong
Lindgren

Suarez
Huntelaar
Sulejmani

Of is Gabri nog geblesseerd? Dan zou ik daar Anita zetten. Liever dan Sno.
Geen Aissati?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo sep 10, 2008 5:47 pm

Ik lees dat hij geblesseerd is, mijn fout.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo sep 10, 2008 6:01 pm

joey schreef:Zijn veel verguisde voorgangers eindigden op -1 doelpunt respectievelijk -3 punten, weet je nog? Met dertig miljoen aan investeringen mag Van Basten het wel iets beter doen.

De titel dus. Niets minder. Ik begrijp wel dat sommigen de lat nu al lager willen leggen, maar dat gaat mooi niet door. :neutral.gif:
Vermeld je er ook even bij dat de kampioen het op één-na laagste puntentotaal had in de historie van het betaalde voetbal?
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo sep 10, 2008 8:31 pm

We vergelijken gewoon eind van de rit hoeveel punten AJAX heeft tov van vorig jaar en het jaar daarvoor. Voorlopige stand; 1 gespeeld, 0 punten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 10, 2008 10:28 pm

LucaS schreef:Vermeld je er ook even bij dat de kampioen het op één-na laagste puntentotaal had in de historie van het betaalde voetbal?
Maar Ajax had allicht meer punten dan onder jouw idool Danny B. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do sep 11, 2008 5:31 am

Maar die kwalificeerde zich wel voor de CL én overleefde de poulefase, als ik het me goed herinner
I think I lost my fucking headache

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do sep 11, 2008 7:47 am

LucaS schreef:Maar die kwalificeerde zich wel voor de CL én overleefde de poulefase, als ik het me goed herinner
Daar gaat het echter even niet over. We hebben het nu over de (gewone) competitie.
Dan is de enig juiste conclusie dat de prestaties van je favoriet Blind daarin bijzonder matig waren, en dat een andere favoriet van je, Van Basten, bepaald niet hoopgevend is gestart.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do sep 11, 2008 7:50 am

Joh, je verliest 1 potje, dat gebeurt wel eens vaker tegen een mindere tegenstander. Vorig jaar was het Sparta bijvoorbeeld.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do sep 11, 2008 8:12 am

Jim schreef:
LucaS schreef:Maar die kwalificeerde zich wel voor de CL én overleefde de poulefase, als ik het me goed herinner
Daar gaat het echter even niet over. We hebben het nu over de (gewone) competitie.
Dan is de enig juiste conclusie dat de prestaties van je favoriet Blind daarin bijzonder matig waren, en dat een andere favoriet van je, Van Basten, bepaald niet hoopgevend is gestart.
Het lijkt me dat je de totale resultaten moet bekijken om tot je oordeel te komen. Ik kan ook roepen dat Blind de beste trainer is, want we kijken alleen even naar de KNVB beker,de play-offs en CL.

Feit is dat het ene jaar nauwelijks met het andere jaar te vergelijken is. Het ene jaar zijn de tegenstanders sterker dan het andere jaar en bovendien heb je ook te maken met de beschikbare selectie. Feitelijk moet je een trainer dus beoordelen op de inhoud van zijn werk en niet slechts op behaald aantal puntjes. De selectie onder Ten Cate was ietsje sterker dan onder Blind. Hetzelfde geldt voor de selectie onder Koeman
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 11, 2008 12:25 pm

LucaS schreef: Feit is dat het ene jaar nauwelijks met het andere jaar te vergelijken is.
Jawel hoor, dat kan prima. Na 34 wedstrijden kun je qua aantal punten heus wel een vergelijk maken met vorig jaar en het jaar daarvoor. Ben best benieuwd hoe Marco zich laat vergelijken met zn voorgangers.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do sep 11, 2008 6:16 pm

maar goed ff terug naar de wedstrijd... weer een middenveld met Lidgren,Sno en My favorite Emanuelson :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 12, 2008 7:31 am

En weer een nieuwe grasmat.

Van al die kosten voor al die grasmatten tot nu toe had je best leuke dingetjes kunnen doen ter verbetering van de sfeer ( stoeltjes enz ) in hetstadion.

Wat riep men ook weer bij de opening ... UNIEK IN EUROPA .. nu, daar hebben ze wel gelijk in gekregen .. zoveel grasmatten per seizoen vervangen in 1 stadion is inderdaad UNIEK :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 12, 2008 7:52 am

Voorafgaand aan de wedstrijd wordt het nieuwe fanzine 'De Meersche Helden' verkocht op de plekken waar voorheen de 'Dappre Strijders' werd verkocht.
2 Euro, dus kopen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr sep 12, 2008 8:00 am

brigade zuid schreef:
LucaS schreef: Feit is dat het ene jaar nauwelijks met het andere jaar te vergelijken is.
Jawel hoor, dat kan prima. Na 34 wedstrijden kun je qua aantal punten heus wel een vergelijk maken met vorig jaar en het jaar daarvoor. Ben best benieuwd hoe Marco zich laat vergelijken met zn voorgangers.
Je kan appels en peren ook prima met elkaar vergelijken. Als je maar naar de nuances kijkt. Het beoordelen van het werk van een trainer is niet slechts het naast elkaar zetten van de punten die behaald zijn tov een voorganger
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr sep 12, 2008 9:58 am

Ik dacht na Willem II dat ik gelijk geen zin meer in dit potje had, maar na de interlandonderbreking kijk ik er weer naar uit. Met 40000 anderen zeiken op Ajax blijft toch de lekkerste zondagbesteding.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 12, 2008 1:09 pm

LucaS schreef:
brigade zuid schreef:
LucaS schreef: Feit is dat het ene jaar nauwelijks met het andere jaar te vergelijken is.
Jawel hoor, dat kan prima. Na 34 wedstrijden kun je qua aantal punten heus wel een vergelijk maken met vorig jaar en het jaar daarvoor. Ben best benieuwd hoe Marco zich laat vergelijken met zn voorgangers.
Je kan appels en peren ook prima met elkaar vergelijken. Als je maar naar de nuances kijkt. Het beoordelen van het werk van een trainer is niet slechts het naast elkaar zetten van de punten die behaald zijn tov een voorganger
Marco moet eigenlijk meer punten halen dan zn voorgangers. In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn er geen sterkhouders vertrokken, oke Heitinga, maargoed geen vergelijk met een Sneijder of Zlatan. Verder is er nog nooit een trainer geweest die meer heeft mogen besteden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr sep 12, 2008 1:17 pm

En Bassie staat nu al drie puntjes achter op z'n voorgangers.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 12, 2008 1:21 pm

Hij staat gelijk met Kurt! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr sep 12, 2008 1:29 pm

Cobain? :biggrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie