Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do sep 11, 2008 11:37 am

Feyenoord - Ajax

Amsterdam, 27 aug 2008
Eredivisie
Zondag 21 september, aanvang 12.30 uur

De Kuip

Verplichte treincombi. Prijs OWB € 37,04


Beste Ajacieden,

Vanwege een landelijke storing hebben afgelopen zaterdag maar enkele Ajacieden hun SCC voor de wedstrijd Feyenoord –Ajax kunnen activeren. Ajax wil benadrukken dat de storing algeheel en landelijk was, en niet was toe te schrijven naar het online verkoopsysteem of het systeem van TicketBox alleen.

Ajax heeft in samenwerking met de KNVB inmiddels kunnen achterhalen welke supporters hebben geprobeerd hun SCC te activeren. Deze supporters willen wij in de gelegenheid stellen dit alsnog te doen. Aangezien bij een wedstrijd als deze de vraag het aanbod ruimschoots overstijgt kunnen we niet alle supporters deze toezegging doen.

Alle handelingen in de webshop worden centraal geregistreerd. Het is daarom mogelijk geweest om na te gaan welke supporter op welk tijdstip (tot op de milliseconde nauwkeurig!) voor zichzelf of voor meerdere supporters de SCC heeft geactiveerd, of een poging daartoe heeft gedaan. Op basis van deze gegevens is de exacte volgorde te bepalen en hebben we de nog beschikbare kaarten kunnen toewijzen aan de supporters die er als eerste bij waren. Van het verkoopsysteem van TicketBox zijn ook dergelijke gegevens beschikbaar. Ook de nog via TicketBox beschikbare kaarten hebben we kunnen toewijzen aan de supporters die er als eerste bij waren. Ajax acht deze verdeling de eerlijkste manier. Bij een verkoop zonder storingen hadden immers de supporters, die nu een plaats toegewezen hebben gekregen, een plaats bemachtigd.

Alle verkopen die tot 6 september 1 minuut voor 10 uur aan voorranguitkaarthouders zijn gedaan zijn allen gelukt en van deze supporters is dan ook de SCC geactiveerd. Een zeer beperkt aantal transacties na 10 uur zijn ook volledig gelukt, zowel online als via TicketBox. Ook de SCC’s van deze supporters zullen worden geactiveerd. Van een zeer beperkt aantal online transacties is de boeking mislukt maar de betaling nog wel rondgekomen. De SCC’s van deze supporters zullen handmatig worden geactiveerd.

Tot slot is er een grote groep supporters die allemaal hebben geprobeerd online af te rekenen of via TicketBox een betaalbewijs te laten uitdraaien, terwijl dit door de storing in het geheel niet is gelukt. De overgebleven kaarten zullen onder deze groep volgens de hierboven genoemde methode worden verdeeld.

Vanaf heden is er een overzicht beschikbaar. In het groen staan de relatienummers van de supporters waarvan is geconstateerd dat er een geldige transactie of betaling is rondgekomen en waarvan de SCC dus is geactiveerd. In het rood staan de relatienummers van supporters die in aanmerking komen voor het opnieuw activeren van hun SCC. Als je niet zeker bent of een en ander is gelukt, kan je dit dus zelf controleren. Mocht je relatienummer niet in deze lijst staan, dan moeten we je helaas mededelen dat het niet mogelijk is de klassieker bij te wonen.

Vanaf vrijdag 12 september 09.00 uur t/m zondag 14 september 23.59 uur kunnen alle supporters die daarvoor in aanmerking komen alsnog hun SCC activeren. Dit kan zowel online als via TicketBox. Er is géén reguliere verkoop, voor alle supporters op de lijst is een reservering gemaakt. Dit werkt hetzelfde als bij het aankopen van de eigen plaats bij een Europese thuiswedstrijd. De plaats is alleen voor jou gereserveerd en is voor niemand anders beschikbaar. Let op; aangezien er meerdere dagen lang de tijd is om de SCC te activeren is er géén sprake van flitsverkoop. Iedereen heeft alle tijd om de activatie te voltooien, dit kan dus op een voor jou geschikt tijdstip! Het ophalen van de reservering is zowel online als bij TicketBox mogelijk. Geef bij het verkooppunt aan dat via de knop ‘eigen stoel’ de reservering kan worden opgehaald. Supporters die er voor kiezen de reservering online op te halen kunnen zelf kiezen voor de knop ‘eigen stoel’. Door de aanwijzingen op de schermen te volgen wordt de activatie afgerond.

In een enkel geval kan het zijn dat er supporters zijn die wel een betaalbewijs van TicketBox in handen hebben maar die dan -wellicht ten onrechte- op de lijst van supporters die de SCC nog kunnen activeren, terecht zijn gekomen. Deze supporters roepen wij op tussen nu en vrijdag telefonisch contact met Ajax Supporterszaken op te nemen zodat we je betaalbewijs (op naam) kunnen controleren en de SCC handmatig kunnen activeren. Houd je betaalbewijs bij de hand.

Ondanks alle vervelende omstandigheden hoopt Ajax de verkoop naar de mogelijkheden op deze manier zo eerlijk mogelijk te hebben hervat. Tevens betreurt Ajax de gang van zaken ten zeerste. Er is Ajax alles aan gelegen om voor alle supporters een betrouwbaar netwerk in de vorm van verkooppunten beschikbaar te hebben met als aanvulling de online verkoop. In samenwerking met de diverse partners worden passende maatregelen getroffen om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

KLIK HIER OM NAAR HET OVERZICHT TE GAAN>>
Ajax.nl

En Nihad, Pride of Amsterdam, Jeroen427...Staan jullie op de lijst?

Moet wel zeggen dat ik niet verwacht had dat ze met zo'n oplossing zouden komen, dit valt me alleszins mee. Als het goed is krijgt iedereen nu ook een kaartje die er recht op heeft.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do sep 11, 2008 12:17 pm

Ik sta op de lijst :headbang.gif:
Mijn gabbers, zoals verwacht, niet. Dus dit jaar ga ik "alleen" naar Rotterdam. Maar goed, dat mag de pret geenszins drukken.
Beste verjaardags cadeau wat ik me wensen kon :ajaxscarf.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do sep 11, 2008 12:31 pm

Mijn maat staat ook niet op de lijst, dus ik ga ook alleen. Denk dat er wel meer van die zielige gevalletjes zijn volgende week zondag. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do sep 11, 2008 12:39 pm

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IK HEB EEN KAART!!!!!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 11, 2008 12:41 pm

Maar hoe zit dat dan, kun je tegenwoordig online kaarten kopen voor een wedstrijd? moet je dan met een computeruitdraai naar de ingang van het stadion lopen ofzo?

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do sep 11, 2008 12:43 pm

brigade zuid schreef:Maar hoe zit dat dan, kun je tegenwoordig online kaarten kopen voor een wedstrijd? moet je dan met een computeruitdraai naar de ingang van het stadion lopen ofzo?
Je seizoenskaart is je kaartje.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do sep 11, 2008 12:47 pm

Voor thuiswedstrijden, ja. Maar BZ heeft het over uitwedstrijden, toch? Bij de Arena kom je naar binnen met je Seizoenkaart, maar bij De Kuip natuurlijk niet. Ik denk dat zijn vraag daar over gaat.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 11, 2008 12:55 pm

Beloki schreef:Voor thuiswedstrijden, ja. Maar BZ heeft het over uitwedstrijden, toch? Bij de Arena kom je naar binnen met je Seizoenkaart, maar bij De Kuip natuurlijk niet. Ik denk dat zijn vraag daar over gaat.
Idd ja, of bijv. een europa-cup wedstrijd thuis, kan ik daarvoor ook gewoon online een kaartje kopen?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do sep 11, 2008 12:55 pm

Je moet voor de treincombi je seizoenkaart scannen in het poortje, en die is dan nu dus geactiveerd. Je hoeft dus niet meer zo'n groen ticketboxkaartje te hebben, alleen scannen en doorlopen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do sep 11, 2008 1:38 pm

Daar ben ik wel blij mee, hoef je alleen maar je seizoenskaart mee te nemen. Zullen zwarthandelaren een stuk minder blij mee zijn denk ik.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do sep 11, 2008 1:45 pm

Absoluut, het is nu praktisch (logisch gezien) onmogelijk geworden om voor een dergelijke wedstrijd een kaartje te kopen en dat dan op marktplaats te zetten. Als je een kaartje van iemand overkoopt moet je namelijk ook de seizoenskaart van diegene die het kaartje heeft gekocht meenemen om te scannen. (En je eigen voor de fotocontrole)

Je gaat je uitkaart natuurlijk niet zomaar aan iemand meegeven, dus worden kaarten nu alleen maar 'overgedragen' aan vrienden en bekenden. Goede zaak dus!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 11, 2008 2:14 pm

:tranen.gif:

Damn.....
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do sep 11, 2008 2:24 pm

Over de zwarte handel gaan we hier verder.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do sep 11, 2008 3:00 pm

Het heeft even mogen duren maar dit is een keurige oplossing van Ajax. Het blijft bij dit soort wedstrijden lastig om het voor iedereen goed te doen maar dit lijkt mij de meest eerlijke oplossing.

Zelf heb ik nu twee opties. M'n combi alsnog afnemen of meegaan met 2 nietsvermoedende Feyenoord supporters naar vak T. Ik ga toch maar voor de combi, kan ik het aanbod om mee te gaan bewaren voor een andere keer als ik geen kaart heb.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do sep 11, 2008 4:01 pm

Zou je dat echt doen, Marillion?

Dat is nou een van de dingen die ik nooit zou doen: In een feyenoord vak naar de klassieker. Los van het feit dat ik niet graag tussen die havensnorretjes zit, is de kans altijd aanwezig dat iemand je herkent (of, dat zou typisch mij zijn, dat je uit reflex toch juicht bij een goal). En dan ben je dus echt nog lang niet jarig.
Nee, dan kijk ik liever met mijn maten in de kroeg. Stuk gezellger.

Maar goed, het uitvak uber alles natuurlijk :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do sep 11, 2008 4:13 pm

Het zal mij benieuwen hoe het Jabu vergaat...vind het heel dapper... :headbang.gif:

Ook ik zou daar nooit plaatsnemen...en zeker niet in deze wedstrijd...
Ik kan mijn mond hooogst waarschijnlijk niet houden en daarbij wil ik me niet kapot ergeren aan het geleuter tegen ons...

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » do sep 11, 2008 4:44 pm

Ik zou dat ook niet doen, ik weet namelijk zeker dat ik het niet kan laten om te gaan juichen als wij scoren..

Maar goed, daar hoef ik dit jaar niet over na te denken, want ik sta op de lijst en 4 vrienden van me gelukkig ook! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do sep 11, 2008 4:53 pm

98-99
02-03
04-05 (naja, bijna)
05-06 2x
06-07
07-08
08-09

Dit wordt dus mijn 5e feyenoord uit op rij en mijn 8ste in totaal. :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » do sep 11, 2008 6:06 pm

Zet anders even de uitslagen erbij! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do sep 11, 2008 6:44 pm

Ja hoor, als ik m'n combi niet had gekregen dan had ik het absoluut gedaan. Die wedstrijd wil ik gewoon in het stadion zitten. En als dat niet in het uitvak is dan neem ik zonder twijfel plaats in één van de thuisvakken.

Ik heb het vaker gedaan en het is me altijd goed bevallen. Ik kan er wel van genieten. Dat gevloek om je heen op Ajax terwijl ze niet in de gaten hebben dat ze naast een fanatieke Ajacied zitten. Zo heb ik Ajax daar bijvoorbeeld de super cup zien winnen in de sudden death via een penalty van Kluivert (1-2) en ook de wedstrijd dat er geen Ajacieden welkom waren n.a.v. Beverwijk (0-1, Ronald de Boer) zat ik daar.

Nu had ik door een connectie via m'n werk geregeld dat ik mee zou kunnen met twee feyenoorders. Maar die denken dat ik nog nooit in een stadion ben geweest. Had prima gelukt hoor. Als je daar zit begin je echt niet te juichen want alles om je heen herinnert je continu aan het feit dat je dat echt niet moet doen. Ik ga daar dan lekker zitten met een pokerface. Die overwinning vier ik dan wel in de kroeg als ik terug ben.

De enige regel die ik hanteer bij dit soort uitstapjes is dat ik het solo doe. Dus niet met een paar andere Ajacieden. Dan val je veel eerder op en heb je bovendien geen controle over het gedrag van de anderen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 11, 2008 11:34 pm

:hupajax.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 12, 2008 8:04 am

Prima oplossing.
Iedereen die gaat veel plezier en maak er wat moois van!
Nu alleen afwachten of de problemen ook echt opgelost zijn.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 14, 2008 12:18 am

Net op FN gelezen! Het bericht geeft de stemming in Rotterdam goed weer.

Je kan natuurlijk blijven zaniken tot je er bij doodvalt.
MAAAARRRR: géén geweldige wedstrijd én 5-0
Hoeveel gaan er dit seizoen in als we wel eens een degelijke wedstrijd zullen spelen?


Mijn (misschien nog voorbarige) conclusies na 2 matchen:
- we hebben dit seizoen wél een ploeg met potentieel
- we hebben enorm goeie jeugdspelers: wat een geluk dat we het geld niet hadden / niet hadden willen uitgeven om spelers aan te trekken
- op mentaal vlak is er nog werk aan de winkel: op Heracles vielen we als een pudding in elkaar na de rode kaart, nu dachten de spelers dat de wedstrijd al gespeeld was na de 2-0.
- volgende week ga ik Ajaks zien bloeden als een rund !!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo sep 14, 2008 9:19 am

Volendam stelde ook geen reet voor natuurlijk.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo sep 14, 2008 10:22 am

Nihad schreef:Volendam stelde ook geen reet voor natuurlijk.
Willem II ook niet :blush.gif:

Plaats reactie