Willem II - Ajax 30-08-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 29, 2008 4:32 pm

Mijn 'positieve' gevoel heeft meer met Willem II te maken dan met Ajax. Wij zijn nog niet best maar zij zijn nog veel slechter. Zoiets.....
Nil volentibus arduum

Rob

Bericht door Rob » vr aug 29, 2008 5:39 pm

Thomas schreef:Op de training schijnen Sno, Lindgren en Emanuelson de hesjes te hebben gekregen.
Wat een treurig middenveld! Mag toch hopen dat dit trio morgen niet gezamenlijk de wei betreedt, want dan zijn er zelfs voor de povere Tricolores kansen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 29, 2008 5:43 pm

Real Ajax schreef:Op die linksbackpositie had ik sowieso liever een nieuwe speler gezien ipv de twee sloomste figuren van de selectie. :frusty.gif:

Maar iedereen heeft dus positieve vibes voor morgen? Meteen 3 punten op weg naar het glorieuze-kampioenschap-dat-ons-niet-kan-ontsnappen zou wel mooi zijn. En overmorgen weer lekker ruziën over KJH - Suarez. :1evil.gif:
Ik snap jouw aversie tegen Vertonghen niet. Hij komt qua pure snelheid wat tekort, maar die jongen is juist een bikkel die er altijd vol inkleunt.

999

Bericht door 999 » vr aug 29, 2008 7:28 pm

Zo, nog een nachtje slapen en dan mag AJAX zich laten zien in Tilburg.Tis een paar weken stil geweest.Weet je wat ik nu echt hoop, dat AJAX in zo'n tempo tegen Willem II speelt dat de spelers van de tilburgse club de eerste helft niet weten waar ze het zoeken moeten, overdonderd word, zodat de 2e helft schriftelijk kan worden afgedaan.Zo van, effe wachten, we prikken er zodadelijk nog wel een of twee bij.

Zo'n 1e helft waar wij met open mond naar zitten te kijken, vol ongeloof, vol hoop voor de volgende wedstrijden.Vol op het gaspedaal, met wat hoogstandje, je kent het wel:Ooooooooh, Aaaah.

Zo'n uitslag wat bij de andere clubs het kippenvel op hun rug doet krijgen.Wat ?, zoveel, dat meen je niet, AJAX ???!!!. en al in de eerste helft ? ( ook al is W. II geen top 3 )t.En dat in die korte mediatijd dat het nieuws de ronde doet een ieder smacht naar de samenvatting 's avonds laat, snackbord op schoot.

Toch ....
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 7:44 pm

Deze kinderhand is wat makkelijker te vullen. :smallgrin.gif:

Een goede organisatie, de nul houden en de individuele klasse voorin voor de goals laten zorgen.

Qua spel een basis leggen en met 3 punten terug naar huis.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » vr aug 29, 2008 7:53 pm

Thomas schreef:Ik snap jouw aversie tegen Vertonghen niet. Hij komt qua pure snelheid wat tekort, maar die jongen is juist een bikkel die er altijd vol inkleunt.
Mijn nieuwe bijnaam voor hem is De Slaapwandelaar. Zegt genoeg. Maar wie weet, weet hij dit seizoen wat punten te verbeteren zodat hij definitief de strijd wint van "het eeuwige talent".

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 8:09 pm

Real Ajax schreef: Mijn nieuwe bijnaam voor hem is De Slaapwandelaar. Zegt genoeg. Maar wie weet, weet hij dit seizoen wat punten te verbeteren zodat hij definitief de strijd wint van "het eeuwige talent".
Vertonghen komt er wel. Als linksback. Als middenvelder niet.

Een raadseltje voor je, wie zei dit en om over wie gaat het:

'Rustige, aardige man die denkt in projecten. Ik zie het helemaal zitten voor het eerst in heel lange tijd.'

goodfella

Bericht door goodfella » vr aug 29, 2008 8:09 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:
joey schreef::icon_biggrin.gif:

Maar seriieus, nu zal het een middenveld met Lindgen, Aissati en Vertonghen worden, neem ik aan. Zie is sowieso het liefst.
Same here. Op de training schijnen Sno, Lindgren en Emanuelson de hesjes te hebben gekregen.
Maar wat zegt dat? Ik zie Leo ook met een hesje op Ajax.nl
Hopelijk zegt het heel weinig. Kan me namelijk niet voorstellen dat ie Aissati niet laat spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 8:20 pm

Dit is van de site van Willem II:

Laat Ajax maar komen

Willem II speelt zaterdagavond 30 augustus de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Voor eigen publiek is titelkandidaat Ajax de tegenstander. De bal in het Willem II-stadion rolt vanaf 18.45 uur. Dit heeft te maken met de komst van de nieuwe zender Eredivisie Live. De spelers en technische staf hebben na een voorbereidingsperiode van bijna 8 weken het nodige zelfvertrouwen: ‘Laat Ajax, maar komen’, is een veelgehoorde kreet.

En wie weet is het ook een goed moment om de club uit Amsterdam te ontvangen? De aankopen Ismail Aissati, Dario Cvitanich, Oleguer, Miralem Sulejmani en Evander Sno hebben om uiteenlopende redenen niet de gehele voorbereiding meegemaakt. Daarnaast zijn de Olympia-gangers Urby Emanuelson, Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen pas net terug uit Peking en zijn een aantal spelers ontevreden, omdat ze moeten vertrekken of zijn teruggezet naar het tweede elftal. En tenslotte geeft de laatste week van de transferperiode altijd de nodige onrust. Trainer Marco van Basten tempert dan ook vooralsnog de hoge verwachtingen: ‘Er is veel hosanna rond Ajax, maar wij hebben nog de tijd nodig om het niveau te bereiken waar we heen willen. Normaal gesproken gaat het in de eredivisie tussen PSV, Feyenoord, AZ en Ajax, maar er zijn meer sterke ploegen.’

Bij de Amsterdammers zijn alle ogen gericht op het supertrio Suarez, Huntelaar, Sulejmani. Vorig seizoen goed voor in totaal 65 doelpunten in de eredivisie. Het is echter nog allerminst zeker of het drietal ook in deze samenstelling aan de aftrap verschijnt. De Servische aanvaller Sulejmani is eind vorige seizoen aan zijn knie geopereerd en het gaat nog niet helemaal zoals gehoopt. Na de oefenwedstrijd tegen Murcia had Sulejmani opnieuw last van het gewricht. Hierdoor heeft zijn volledige herstel vertraging opgelopen. Daarnaast zeggen diverse buitenlandse clubs belangstelling te hebben voor Klaas Jan Huntelaar. Ajax heeft aangegeven niet in dezelfde situatie te willen komen als vorig jaar met het vertrek van Wesley Sneijder, maar weet ook dat het de speler toch kwijt raakt als de goede prijs op tafel komt. Overigens kampt Willem II sinds het vertrek van Mounir El Hamdaoui vorig seizoen op de laatste dag van de transferperiode met dezelfde nachtmerrie.

Bij Willem II is dit seizoen weinig gewijzigd. Het geraamte van het elftal is hetzelfde als vorig seizoen. De verdedigers Thomas Baelum (Silkeborg) en Frank van der Struijk (Vitesse) zijn vertrokken. Nieuwkomer Danny Schenkel (Sparta) en Leonardo Veloso zijn hun waarschijnlijke vervangers in de basis. De kans is groot dat trainer Andries Jonker het tweetal zal aanvullen met spelers die ook vorig seizoen op de Tilburgse loonlijst stonden. Het blijft echter nog even afwachten omdat ook de andere nieuwkomers Boy Deul, Ibad Muhamadu en Paul Quasten in de voorbereiding hun visitekaartje afgaven. De zware voorbereiding met veel oefenwedstrijden tegen buitenlandse betaald voetbal clubs heeft aangetoond dat de lijn van de tweede competitiehelft van het seizoen 2007-2008 kan worden voortgezet. Al met al redenen genoeg om vertrouwen te hebben in een nieuw voetbalseizoen. En waarom ook niet? Vorig seizoen was Heerenveen in de eerste competitieronde de tegenstander. Een zware opening, maar Willem II behaalde met 0-0 in Friesland een verdienstelijk resultaat. En tegen de topclubs PSV (0-1), Ajax (2-3) Feyenoord (3-1) en AZ (3-0) behaalden de Tilburgers in eigen huis maar liefst zes punten. Waarbij ook nog gezegd moet worden dat de overwinningen van PSV en Ajax op zijn minst geflatteerd waren.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 29, 2008 8:25 pm

wimpey schreef:
Real Ajax schreef: Mijn nieuwe bijnaam voor hem is De Slaapwandelaar. Zegt genoeg. Maar wie weet, weet hij dit seizoen wat punten te verbeteren zodat hij definitief de strijd wint van "het eeuwige talent".
Vertonghen komt er wel. Als linksback. Als middenvelder niet.

Een raadseltje voor je, wie zei dit en om over wie gaat het:

'Rustige, aardige man die denkt in projecten. Ik zie het helemaal zitten voor het eerst in heel lange tijd.'
Al die oude koeien toch ook altijd. Ik heb net even op wimpey zitten speuren en dan zie ik dat één van je eerste posts gaat over 'Heitinga in het centrum van Oranje. En dat iedereen dat toch ziet.'

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » vr aug 29, 2008 8:27 pm

wimpey schreef: 'Rustige, aardige man die denkt in projecten. Ik zie het helemaal zitten voor het eerst in heel lange tijd.'
Dat was jij toch over Henk The Creep? Had je niet goed gezien. :drecul.gif:

(shit, ik heb het vast gezegd, maar ik zou niet weten over wie. :blush.gif:)

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 8:33 pm

wimpey schreef:Dit is van de site van Willem II:

Laat Ajax maar komen
Geef ze eens ongelijk; er staat nu niet bepaald een team dat al prima is ingespeeld. Dan nog moeten we makkelijk van ze winnen, maar goed, het is geen ongunstig moment om tegen Ajax te spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 8:35 pm

Peter schreef: Een raadseltje voor je, wie zei dit en om over wie gaat het:

Al die oude koeien toch ook altijd. Ik heb net even op wimpey zitten speuren en dan zie ik dat één van je eerste posts gaat over 'Heitinga in het centrum van Oranje. En dat iedereen dat toch ziet.'[/quote]

Easy dude, ik loop maar wat te sucken. Mevr. wimpey is de hort op met vriendinnen, zoonlief slaapt vreedzaam en ik heb alle tijd van de wereld en zat wat in het archief te bladeren...

Je hoeft mij niet te vertellen dat ik geen verstand van voetbal heb, ik ben er allang achter dat AT voor mij een sociale functie heeft i.p.v. een plek waar ik mijn niet voorhanden zijnde kennis kwijt kan :ajaxsmiley.gif:

En nee, ik sla de Toto dit jaar over. En volgend jaar ook. :smallgrin.gif:
Real Ajax schreef:
wimpey schreef: 'Rustige, aardige man die denkt in projecten. Ik zie het helemaal zitten voor het eerst in heel lange tijd.'
Dat was jij toch over Henk The Creep? Had je niet goed gezien. :drecul.gif:

(shit, ik heb het vast gezegd, maar ik zou niet weten over wie. :blush.gif:)
Niet boos worden (of blijven), Peter:

Ik vond het gewoon geinig om te lezen, Real. Vooral dat 'aardig en rustig'.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 29, 2008 8:38 pm

Ik word nooit boos. Ik word alleen soms een beetje moe van HtC. :blush.gif:

Ik heb ook vast een positieve reactie over HtC geschreven. Ik weet alleen wel dat ik Spijkerman al jaren niets vind.

WillemII? Och, appeltje eitje. Jonker is daar trainer en die is nog slechter dan HtC.

999

Bericht door 999 » vr aug 29, 2008 8:39 pm

HtC was een goede coach ...

:drecul.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2008 8:48 pm

Peter schreef:Ik word nooit boos. Ik word alleen soms een beetje moe van HtC. :blush.gif:
Ik vond dat 'aardig en rustig' erg leuk. :smallgrin.gif:
Ik heb ook vast een positieve reactie over HtC geschreven.
Klopt.
Ik weet alleen wel dat ik Spijkerman al jaren niets vind.
Je was niet erg vleiend over de man. Je zei dat ie er helemaal niets van kon en er bij Zwolle helemaal niets van bakte, terwijl ie aardige spelers ter beschikking had.
WillemII? Och, appeltje eitje.
0-3.

999

Bericht door 999 » za aug 30, 2008 7:33 am

AJAX TAST IN DUISTER

Marco van Basten: „Nog ver verwijderd van beoogd niveau”

AMSTERDAM, zaterdag

Gerust op de goede afloop is Marco van Basten niet. De nieuwe trainer van Ajax én ex-bondscoach maakt vanavond tijdens Willem II-Ajax zijn trainersdebuut in de eredivisie, maar tast nog in het duister over de precieze kracht van zijn elftal. „Het niveau van de groep is beter dan ik bij binnenkomst verwachtte. Er zijn veel jonge jongens, met veel potentie. Dat stemt me tevreden. (…) Maar in principe zijn we nog ver verwijderd van het niveau waar we naartoe willen.”

Je bent nu ruim anderhalve maand bezig. Hoe bevallen die eerste weken bij Ajax?

„Het is leuk. Ik heb weer dagelijks met spelers te maken en dat voelt goed. Daarnaast sta ik midden in het bedrijf, ben ik voortdurend bezig met allerlei gevarieerde zaken.”

Kun je een korte beschrijving van je werkdagen geven? Je bent trainer en technische baas tegelijk …

„We trainen deze periode vaak twee keer en tussendoor komen allerlei organisatorische zaken bij me langs. Neem maar van mij aan dat ik het druk zat heb en de verantwoordelijkheid groot is. Er zijn veel zaken waar ik mijn mening over moet geven, waar ik iets van moet vinden. Nu ben ik nog een beetje zoekende, komt iedereen wat vragen. Daar moet ik nu structuur in gaan aanbrengen.”

Je maakt in de ArenA veel uren. Was het bondscoachschap wat dat betreft geen luizenbaan?

„Zeist is vaak het pispaaltje van het voetbal. Maar dat is niet terecht. Ik heb vier jaar lang met ontzettend veel plezier bij de KNVB gewerkt. De bond heeft het qua organisatie heel goed voor elkaar. De faciliteiten zijn uitstekend en de kwaliteiten van de mensen groot, op elk gebied. Maar bij Ajax vind ik het wel leuker. De beïnvloeding van spelers is veel groter, doordat ik ze elke dag tot mijn beschikking heb.”

Heb je het gevoel dat je in volledige vrijheid kunt werken?

„Spelers hebben samenspel nodig om tot goede resultaten te komen; wij om goede beslissingen te nemen. Daarom voer ik veelvuldig overleg. Uiteindelijk ben ik echter degene die beslist of we links- of rechtsaf gaan. Ik ben tevreden over hoe het gaat, al kunnen dingen altijd beter. Een apart trainingscentrum is ideaal. Daar moeten we van blijven dromen.”

Hoe moeilijk is het werken met een selectie die niet helemaal de jouwe is? Als bondscoach kun je met de beste spelers werken. Bij Ajax kamp je met een ‘erfenis’.

„Het niveau van de groep is beter dan ik bij binnenkomst verwachtte. Er zijn veel jonge jongens met veel potentie. Dat stemt me tevreden. Al bewijzen de resultaten in de voorbereiding dat we nog stappen moeten maken. We hebben nog wel een lange weg te gaan.”

Na het Amsterdam Tournament kreeg je een berg kritiek over je heen, omdat je tegen Internazionale een C-team opstelde. Had je geen spijt dat je de ‘acht’ afvallers niet een week later bekend had gemaakt?

„Nee! Die beslissing is in het belang van die spelers en dus van Ajax genomen. Zodat ze genoeg tijd hadden om een nieuwe club te vinden. Wetende dat veel mensen naar het toernooi uitkeken, was het vervolgens wél moeilijk om de tweede keus op te stellen. Maar fysiek was het onverantwoord om dezelfde jongens twee dagen achter elkaar te laten spelen.”

De doelstelling is de titel. Waarom leg je de lat zo hoog voor jezelf?

„Ik denk dat dit bij Ajax hoort. Gezien de voorgeschiedenis is het ook tijd dat wij kampioen worden. Na vier jaar PSV snakt iedereen hier – in alle geledingen van de club – naar succes. Iedereen heeft zich de laatste jaren slecht gevoeld, omdat PSV de boventoon voerde. Met de spelers die wij hebben aangetrokken, móéten we voor de titel gaan. En waarom mag je dat niet uitspreken?”

Je maakt altijd een zelfverzekerde indruk. Ken je wel eens twijfel? Wat doet een blamage als tegen Murcia – zo vlak voor de competitie – met je?

„We maken progressie, maar in principe zijn we nog ver verwijderd van het niveau waar we naartoe willen. De nederlaag tegen Murcia baart me zorgen. We hadden het aan het einde van de wedstrijd moeilijk, kwamen achter, maar ik bespeurde in het veld geen enkele reactie. De mentaliteit moet omslaan. Om prestaties te boeken, moet niets en niemand zichzelf ontzien. Als het voetballend niet gaat en er iets anders wordt gevraagd, móét dat ook worden gebracht! Om meer fysiek te ontwikkelen, volgen de spelers een speciaal krachtprogramma. Ik heb dat zelf nooit gehad en ben er erg in geïnteresseerd.”
De T.

Spat mijn hoop ( zie boven ) die ik had voor deze wedstrijd meteen uit elkaar .. voor bijna 30 miljoen gekocht ( 66 miljoen gld ) maar " Gerust op de goede afloop is Marco van Basten niet ", en dat tegen het nietige Willem II. ........... Tja ..
Blij met de punten ...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za aug 30, 2008 7:40 am

Laten we eerst maar eens afwachten hoe het team ervoor staat strakkies!

'kHeb er zin an... :hupajax.gif: :tifoajax.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za aug 30, 2008 8:50 am

Dus MvB heeft zelf nooit krachttraining gehad.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 30, 2008 9:51 am

Een verdediging die niet beter is dan vorig jaar een middenveld die je niet wilt hebben met Urby en Lindgren is vragen om problemen , en een aankoop van 16 miljoen die fit is maar niet speelt. Nou dat wordt dus weer hangen en wurgen dit seizoen, gewoon belachelijk :1evil.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za aug 30, 2008 10:09 am

Toppie schreef:Een verdediging die niet beter is dan vorig jaar een middenveld die je niet wilt hebben met Urby en Lindgren is vragen om problemen , en een aankoop van 16 miljoen die fit is maar niet speelt. Nou dat wordt dus weer hangen en wurgen dit seizoen, gewoon belachelijk :1evil.gif:
Spuit 11 is er ook weer! Lindgren is een prima middenvelder. En jij weet dus ook al dat Sulejmani vanavond niet zal spelen (hij is trouwens nog lang niet wedstrijdfit). Knap allemaal weer hoor. :excited.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 30, 2008 10:11 am

goodfella schreef:
Toppie schreef:Een verdediging die niet beter is dan vorig jaar een middenveld die je niet wilt hebben met Urby en Lindgren is vragen om problemen , en een aankoop van 16 miljoen die fit is maar niet speelt. Nou dat wordt dus weer hangen en wurgen dit seizoen, gewoon belachelijk :1evil.gif:
Spuit 11 is er ook weer! Lindgren is een prima middenvelder. En jij weet dus ook al dat Sulejmani vanavond niet zal spelen (hij is trouwens nog lang niet wedstrijdfit). Knap allemaal weer hoor. :excited.gif:
Schrijf vanavond wel weer in deze posting om 20:30 weer hoe geweldig het allemaal weer was :excited.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za aug 30, 2008 10:13 am

Toppie schreef:
goodfella schreef:
Schrijf vanavond wel weer in deze posting om 20:30 weer hoe geweldig het allemaal weer was :excited.gif:
Geweldig is het al NIET zolang ik ga. Moeilijk zo'n voorspelling. Maar denk jij nu maar dat Lindgren er niet veel van kan.

Arthur

Bericht door Arthur » za aug 30, 2008 10:18 am

Volgens de Telegraaf wordt het middenveld vanavond Emanuelson - Lindgren - Sno. Waarom speelt Aissati niet?

Arwin

Bericht door Arwin » za aug 30, 2008 10:19 am

Arthur schreef:Volgens de Telegraaf wordt het middenveld vanavond Emanuelson - Lindgren - Sno. Waarom speelt Aissati niet?
Vraag ik me ook af, onbegrijpelijk in mijn ogen. Nu spelen we met 3 mensen die de bal niet bij de aanval kunnen krijgen. Dat worden weer lange ballen, let maar op. En niemand die de bal vast kan houden op het middenveld.

Plaats reactie