SC Heerenveen - Ajax (29-03-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 26, 2008 12:11 pm

Ach, als een fout vrijwel zeker beslissend is over de einduitkomst van een wedstrijd, mag je er best wat van zeggen vind ik. Maar je moet idd niet gaan zeiken/zeuren
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 12:12 pm

Ik ga deze wedstrijd niet kijken, denk ik. Ik heb geen zin om te zien hoe we weer voor schut gaan. Bovendien neem ik aan dat we de twee thuiswedstrijden winnen En sowieso naar de playoffs gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 12:13 pm

Voetske schreef:
Marillion schreef:Ik kijk er liever niet naar want je hebt er als club toch geen invloed op. Dan heb ik liever dat we ons druk maken om het niveau van de selectie. Wijzen naar fouten van de scheidsrechter vind ik altijd een beetje flauw en kinderachtig. Zeker als we zelf continu staan te schutteren.
Het een heeft niks met het ander te maken.
Op zich niet. Maar wat wil je als club doen met de constatering dat je een scheidsrechter hebt die je liever niet hebt. Je verandert er niks aan en het heeft geen zin om je er druk om te maken. Bovendien is het nooit goed want wie er ook fluit hij kan er, in de ogen van beide clubs, toch niets van.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 12:19 pm

Marillion schreef:
Voetske schreef:
Marillion schreef:Ik kijk er liever niet naar want je hebt er als club toch geen invloed op. Dan heb ik liever dat we ons druk maken om het niveau van de selectie. Wijzen naar fouten van de scheidsrechter vind ik altijd een beetje flauw en kinderachtig. Zeker als we zelf continu staan te schutteren.
Het een heeft niks met het ander te maken.
Op zich niet. Maar wat wil je als club doen met de constatering dat je een scheidsrechter hebt die je liever niet hebt. Je verandert er niks aan en het heeft geen zin om je er druk om te maken. Bovendien is het nooit goed want wie er ook fluit hij kan er, in de ogen van beide clubs, toch niets van.
Wie maakt zich druk ?.Ik constateer dat deze scheidsrechtelijk dwalingen AJAX punten kosten.En dat i.t.t. sommige andere seizoenen dat volgens mij wel een stempel drukt op het AJAX seizoen kwa punten.Daar heeft het schutteren van het elftal helemaal niks mee te maken.Of jij moet dat zien als een soort straf ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 12:29 pm

Het gaat mij er om dat er, in zijn algemeenheid, nogal vaak en snel commentaar is op een scheidsrechter vanuit beide partijen. Natuurlijk worden er fouten gemaakt en zal dat soms best een keer een puntje kosten. Dat is heel vervelend maar dan nog kun je er niks mee. Anders dan kijken naar hoe je het niveau van de arbitrage structureel omhoog krijgt. Bijvoorbeeld door gebruik van technische hulpmiddelen.

Nu hoor ik bij de aanstelling van een scheidsrechter altijd maar gezeur en soms is het kennelijk ook een excuus voor slechte resultaten. Tja, zoals ik al zei. Het zal best een keer punten kosten maar het zal ook wel eens meezitten. Heel vervelend allemaal alleen kan je er helemaal niks mee terwijl je als club wel invloed hebt op het niveau van het spel.

Het gaat me hierin ook eigenlijk niet specifiek om de opmerkingen uit dit topic. Het is een ergenis die ik al tijden heb. Ik vind dat je als zeker als club, maar ook als supporter, beter kunt kijken naar de eigen prestaties. That's all....
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » wo mar 26, 2008 12:42 pm

Voetske schreef:
Marillion schreef:
Voetske schreef: Het een heeft niks met het ander te maken.
Wie maakt zich druk ?.Ik constateer dat deze scheidsrechtelijk dwalingen AJAX punten kosten.En dat i.t.t. sommige andere seizoenen dat volgens mij wel een stempel drukt op het AJAX seizoen kwa punten.Daar heeft het schutteren van het elftal helemaal niks mee te maken.Of jij moet dat zien als een soort straf ?.
Jij benadert het alsof Ajax de enige club is die benadeeld wordt door de scheidsrechter.

Met een beetje moeite kan ik minimaal drie wedstrijden vinden waarin PSV benadeeld is. Hell, iedere supporter kan dit waarschijnlijk voor zijn club.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 12:46 pm

Precies, en dan blijft het niet bij drie hoor. Let maar op.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 26, 2008 12:47 pm

benadeeld in de zin van puntenverlies? Dat valt wel mee denk ik

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 12:53 pm

Harm schreef:
Voetske schreef:
Marillion schreef: Op zich niet. Maar wat wil je als club doen met de constatering dat je een scheidsrechter hebt die je liever niet hebt. Je verandert er niks aan en het heeft geen zin om je er druk om te maken. Bovendien is het nooit goed want wie er ook fluit hij kan er, in de ogen van beide clubs, toch niets van.
Jij benadert het alsof Ajax de enige club is die benadeeld wordt door de scheidsrechter.

Met een beetje moeite kan ik minimaal drie wedstrijden vinden waarin PSV benadeeld is. Hell, iedere supporter kan dit waarschijnlijk voor zijn club.
Oh dat zal best, en dat wil dan zeggen dat het goed is ?.Maar eens kijken wwat jij hier had gezegt als wij Zondag hadden gewonnen en Psv een terechte strapschop was onthouden.Punt is dat deze scheidsrechtelijke dwalingen op DIT moment ons ( nemen we aan dat de strafschop benut zou worden ) 3 punten kost.En dat telt zo kort voor het einde wat mij betreft dubbel zo zwaar.En dit is niet om te zeuren hoor, maar zou gewoon niet moeten, niet mogen, voor elke club dus niet.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 12:53 pm

LucaS schreef:benadeeld in de zin van puntenverlies? Dat valt wel mee denk ik
Laat dat maar aan de gemiddelde voetbalsupporter over.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 12:57 pm

Mwah, die wedstrijd was nog niet afgelopen. Wie zegt dat Ajax mét strafschop gewonnen had?
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 1:00 pm

Heb je Joey weer, van rasoptimist naar raspessimist in 10 wedstrijden :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 26, 2008 1:00 pm

Laten we het erover eens zijn dat die kans erg veel groter was geworden.

Maar goed, Ajax is niet goed genoeg om kampioen te worden dit jaar. PSV feitelijk ook niet, maar er is geen serieuze concurrentie

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 1:32 pm

Helemaal mee eens, Luuk. We verdienen niets.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 26, 2008 3:10 pm

We zullen dit seizoen toch ook wel eens meevallertjes hebben gehad op scheidsrechtergebied... aan het eind van het seizoen zal het heus wel in evenwicht zijn hoor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 26, 2008 3:27 pm

Precies. Toen Suarez net op ons balde kregen we pienalties bij de vleet. Allemaal schwalbes, maar dat deed er niet toe. Zelfs in Europa hebben we dat gelukje nog gehad, al mocht dat niet baten. Nee, ik geloof ik wel in het feit dat je aan het einde van de rit allemaal krijgt wat je toekomt.

Feyenoord loopt nu te klagen, maar toen Mols struikelde over zijn ogen poten (tegen AJAX) hoorde je er ook niemand over bijvoorbeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 26, 2008 3:28 pm

Hij struikelde over zijn ogen?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 26, 2008 3:29 pm

brigade zuid schreef:We zullen dit seizoen toch ook wel eens meevallertjes hebben gehad op scheidsrechtergebied... aan het eind van het seizoen zal het heus wel in evenwicht zijn hoor.
Tuurlijk.

Wie met droge ogen beweert dat Ajax meer dan andere ploegen te grazen is genomen door de scheidsrechters, zoekt het echt in de verkeerde hoek. Kom op zeg. Over 'Ajax-onwaardig' gesproken...

Als we kampioen hadden willen worden, dan hadden we gewoon iets meer dan twee wedstrijdjes netto fatsoenlijk voetbal moeten spelen - en iets vaker de indruk moeten wekken dat er een kampioenschap op het spel stond.

Ik kan handenvol wedstrijden opnoemen waarin Ajax zwijnde aan alle kanten, en één of drie punten te veel kreeg voor een beschamende, totale wanvertoning. Ik noem Willem II uit, VVV uit, Heracles uit, en thuis tegen Groningen en NEC mochten we ook niet klagen dat we nog een puntje pakten.

Having said that: de Nederlandse arbitrage is werkelijk om te huilen. Echt zó slecht. Maar daar heeft iedereen mee te maken.

Serieus: qua voetbal en (vooral Europese) prestaties zijn we al het nieuwe lachertje van het Nederlandse voetbal. Een soort Feyenoord, eigenlijk: altijd ambitie, altijd van alles willen, maar het lukt nooit. Da's al triest zat, dus laten we er in elk geval voor zorgen dat we onze waardigheid houden... Als we op de arbitrage gaan schelden, worden we écht het nieuwe Feyenoord, oftewel de Nieuwe Calimero's. Laten we onszelf dat niet aandoen. Een Ajacied kankert 'naar binnen'. Niet naar buiten.

We hebben tegen de onderste vijf ploegen in totaal zo'n tien punten vergooid, we hebben wéér thuis van PSV verloren. We hebben in zestien wedstrijdentwee tegengoals of meer gekregen, en in minstens evenveel wedstrijden was het minimaal één helft totaal slappe hap. We hebben vrijwel geen fatsoenlijk voetbal gezien.

Wat wil je dan eigenlijk, als Ajax-zijnde? Dan heb je zo'n ongelooflijk sterk zelfdestructief mechanisme, dat je - qua titel - al uitgeluld bent voordat je überhaupt aan een analyse van de scheidsrechters toekomt.

Kom op.

K.
Still alive...

Daniel

Bericht door Daniel » wo mar 26, 2008 4:23 pm

Maar dat is het verschil tussen ons en Feyenoord, wij hebben geen ambitie's. Wij hebben verwachtingen, dat is anders. Ambitie is iets willen proberen te bereiken, dat is bij Feyenoord, wij verwachten dat Ajax dat gaat bereiken als er zus en zo iets gedaan wordt.

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 4:40 pm

Tja, droge ogen, meevallertjes, heeft er toch niks mee te maken ( of hebben andere ploegen die dan niet ).Linksom rechtsom, we hadden tegen Twente recht op een penaltie, en daar doet niks aan af of dat we nu wel of niet 2 potje beter hadden moeten voetballen.Want zelfs dan kun je recht hebben op een penaltie en die niet krijgen en hoogstwaarschijnlijk de wedstrijd verliezen.

Dan moeten jullie ook niet meer zeuren over electronische hulpmiddelen bij een wedstrijd, immers we hebben er allemaal last van, het hoort er dan maar bij.Maar blijkbaar hoort het er dan toch niet zo bij als sommige mij nu willen doen laten geloven ...
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 26, 2008 6:38 pm

We hebben gewoon kut gevoetbald.

Een heel seizoen lang.

Dáárom worden we geen kampioen.

Heeft geen moer met de arbitrage te maken.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 6:48 pm

Zo is dat, Ko. Ajax heeft bijna geen goede wedstrijd gespeeld. Wedstrijd in, wedstrijd uit baggerspel, van de eerste speeldag tot en met de dertigste. Ajax-onwaardig. :blush.gif:
En dan dat bange gedoe. KJH op het middenveld in een wedstrijd die gewonnen MOEST worden. Ajax-onwaardig.

Spelers, trainers, ze hebben allemaal gefaald. En MVG heeft gefaald omdat hij ons met dit zooitje heeft opgescheept.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo mar 26, 2008 7:28 pm

Kowalczyk schreef: Serieus: qua voetbal en (vooral Europese) prestaties zijn we al het nieuwe lachertje van het Nederlandse voetbal. Een soort Feyenoord, eigenlijk: altijd ambitie, altijd van alles willen, maar het lukt nooit. Da's al triest zat, dus laten we er in elk geval voor zorgen dat we onze waardigheid houden... Als we op de arbitrage gaan schelden, worden we écht het nieuwe Feyenoord, oftewel de Nieuwe Calimero's. Laten we onszelf dat niet aandoen. Een Ajacied kankert 'naar binnen'. Niet naar buiten.

K.
Eigenlijk niets aan toe te voegen. In 90 minuten tegen een (aardig) Twente hebben we nauwelijks een echte kans gecreeerd. Sterker nog, we verdiende het om met 4, 5-0 op de kloten te krijgen. Ik ben ergens wel blij dat Hulten hem niet gegeven heeft, want dan hadden we nog gewonnen ook. Loop ik weer een week vol goede moed en hoop rond, om vervolgens in Friesland genadeloos op de kloten te krijgen.

Edit: Voorspelling Heerenveen-Ajax 3-1

999

Bericht door 999 » wo mar 26, 2008 7:32 pm

Jullie hebben het over het kampioenschap ik heb het nergens over een mislopen van een kampioenschap of schelden gehad , ik heb het over punten mis lopen ..

Afijn laat ik maar eens iemand er bij halen:
Kowalczyk schreef:
het was ook zeker een overtreding van Huntelaar. In de 16-meter, en dus een penalty. Makkelijk zat. Wel is het zo dat het getrek en gesjor van twee kanten kwam, en dat negen van de tien scheidsrechters geen penalty gegeven zouden hebben. Maar dat maakt 'm nog niet onterecht: als je beboet wordt voor door rood fietsen, dan slaat het nergens op om te zeggen dat 99 van de 100 mensen er wél mee wegkomen (nou en?).

K.
Omdat we ruk spelen blijft het nog steeds een terechte pingel ( die niet gegeven wordt ) ..

Verder is het natuurlijk wel een beetje hypocriet, ik denk dat niemand er moeite mee zou hebben gehad als we de slechte wedstrijd tegen Psv hadden gewonnen.Zelfs niet door een penaltie ...
Blij met de punten ...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo mar 26, 2008 7:54 pm

Voetske schreef:Jullie hebben het over het kampioenschap ik heb het nergens over een mislopen van een kampioenschap of schelden gehad , ik heb het over punten mis lopen ..

Omdat we ruk spelen blijft het nog steeds een terechte pingel ( die niet gegeven wordt ) ..
Laten we het zo zeggen: Je maakt een proefwerk, scoort een 2,3. Je ontdekt een grove nakijk fout, eigenlijk had je een heuze 2,8 verdient! Ga je dan rotzooi erover schoppen, of laat je je hoofd hangen in schaamte en neem je je verbeten voor het volgende keer beter te doen?

Mocht deze vergelijking nu echt compleet de plank mis slaan: Ik zit ook maar grieperig thuis vandaag :blush.gif:

Plaats reactie