Ajax - NAC Breda 2-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr nov 30, 2007 12:58 pm

Ajaciedjuh schreef:@Thijs: is al bekend of Gabri en Maduro kunnen spelen?
Maduro kan zeker spelen, Gabri is nog een twijfelgeval. Dat beslist Adrie morgen of zondag pas in overleg met de technische staf. Hij benadrukte dat Ajax voor een hele belangrijke maand staat en dus geen risico wil nemen om Gabri langer kwijt te raken. Maar als 'ie kan spelen, speelt 'ie.

Ik heb het verder lijstje met de vorderingen even opgeschreven:
John Heitinga moest er gisteren eerder af met een kleine knieblessure, maar kan gewoon spelen.

Thomas Vermaelen, pas inzetbaar na de winterstop.
Edgar Davids, pas inzetbaar na de winterstop.
Laurent Delorge, pas inzetbaar na de winterstop.

Edgar Manucharyan is nog niet fit, van der Wiel is nog steeds geblesseerd, Sarpong & Anita kunnen ook nog niet spelen.
Leonardo heeft een test ondergaan en kan weer mee gaan trainen met de selectie, hij gaat binnenkort z'n minuten maken in Jong Ajax. NAC haalt 'ie nog niet. Die minuten bij Jong Ajax moeten wel gezien worden in het kader van zijn revalidatieproces, en hoe lang het precíes gaat duren is nog niet duidelijk. Maar het schiet in ieder geval aardig op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 1:04 pm

Je mag al Adrie zeggen, Thijs? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr nov 30, 2007 2:41 pm

Bertje schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Als je dat wel zag, zou Koster een magier zijn geweest. Hij werkt pas een paar weken met deze selectie en is veel spelers kwijt geweest door blessures en/of interlandvoetbal. Kost enige tijd; maar die heeft hij nu dus door het ontbreken van Europese verplichtingen.
Nou, ik vind het niet bepaald een wonder als je in een maand tijd (met maar twee wedstrijden in een week en dus veel trainingen) spelers een beetje rekening met elkaar laat houden.

Ik vraag geen pressievoetbal van de bovenste plank, maar gewoon iets wat op trainingen duidt.
Dat vragen we nu al zo'n jaar of 9, heb het sinds Olsen niet meer gezien. En dan zou Koster dat in die (nog geen) 2 maanden dat ie bezig is wel moeten (kunnen) laten zien?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 2:57 pm

Koster is een invaller. Van hem mogen we geen wonderen verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr nov 30, 2007 3:23 pm

Koster neemt Krohn-Dehli in selectie op
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 30 november om 15:10

Michael Krohn-Dehli maakt zijn opwachting in de selectie van Ajax voor de ontmoeting tegen NAC Breda. De oefenmeester zal geen beroep doen op Gabri, die met een kuitblessure kampt. De inzetbaarheid van John Heitinga is door een pijnlijke knie wellicht twijfelachtig. “De maand december is een heel belangrijke maand”, vertelde Koster op de persconferentie. “We zullen Gabri de komende tijd hard nodig hebben. Daarom zullen we geen risico nemen, want anders zijn we hem misschien voor langere tijd kwijt. De blessure van John is niet ernstig. Ik ga er vanuit dat hij morgen weer instapt en zondag kan spelen.”

Koster verwacht dat NAC in de ArenA zal voetballen op de momenten dat het kan. "NAC is matig aan de competitie begonnen, maar de ploeg heeft zich positief ontwikkeld. Het is een hecht collectief dat wil voetballen van achteruit. Maar ze zullen ook niets weg willen geven."

"Het is aan ons om een oplossing te vinden om de wedstrijd winnend af te sluiten. Want als wij willen blijven meedraaien, moeten we ook zondag winnen. December is een belangrijke maand voor ons en ik ben benieuwd hoe we die doorkomen", aldus Koster, die weer over Maduro kan beschikken.

www.voetbalzone.nl
MKD is alive, I repeat MKD is alive!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 3:25 pm

Het is dat je het zegt! :smallgrin.gif:

Ik dacht dat die allang bij Sparta zat. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr nov 30, 2007 3:54 pm

Ik ben eerlijk gezegd toch wel weer benieuwd naar zondag. Ajax voelt een beetje als een couveusekindje; oogt zwak, maar blijft winnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 30, 2007 4:35 pm

Michael Krohn-Dehli terug bij selectie

Amsterdam, 30 nov 2007
Trainer Adrie Koster meldde vrijdagmiddag op zijn wekelijkse persmoment dat hij Michael Krohn-Dehli in de selectie heeft opgenomen voor het duel tegen NAC Breda. Met Gabri neemt de staf geen risico.

,,De maand december is een heel belangrijke maand. We zullen Gabri de komende tijd hard nodig hebben. Daarom zullen we geen risico nemen, want anders zijn we hem misschien voor langere tijd kwijt”, sprak Koster.

In de wedstrijd tegen Vitesse bleek dat een middenveld met louter talenten als Robbert Schilder, Mitchell Donald en Siem de Jong nog de ervaring mist die nodig is binnen het team om goed in balans te zijn. ,,We moesten wel door de blessures van Maduro en Gabri, maar we zullen zondag niet met dat middenveld beginnen. Maduro heeft twee volledige trainingen weer meegedaan en zal kunnen spelen.”

Dat kan nog niet met honderd procent zekerheid worden gezegd van John Heitinga, die donderdag de training verliet vanwege een pijnlijke knie. ,,Maar die blessure is niet ernstig”, aldus Koster. ,,Ik ga er vanuit dat hij morgen weer instapt en zondag kan spelen.” Mocht Heitinga toch niet kunnen spelen dan heeft Koster Jurgen Colin achter de hand die de positie in het centrum kan overnemen. Over de andere centrale verdediger, Jan Vertonghen, is de trainer positief. ,,Bij Jan zie ik weer de verbetenheid terug die ik heb gemist. Nu heeft hij de spirit weer. Jan moet zich richten op de linksbackpositie, maar we moeten wel eens schuiven in het team.”

Terug naar het rijtje afwezigen. Ook Leonardo zal nog niet kunnen spelen, maar over hem is wel goed nieuws te melden. ,,Hij heeft een test op spierkracht ondergaan en daaruit bleek dat hij dusdanig is hersteld dat hij volgende week weer bij de selectie kan trainen. Hij zal zijn speelminuten in Jong Ajax gaan maken. Alleen nog niet aanstaande maandag tegen Jong Feyenoord.'' Van Edgar Davids en Laurent Delorge was al bekend dat zij pas na de winterstop terug zullen keren. De technische staf kan ook nog geen beroep doen op Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita, Edgar Manucharyan en Gregory van der Wiel.

Koster verwacht dat NAC in de ArenA zal voetballen op de momenten dat het kan. ,,NAC is matig aan de competitie begonnen, maar de ploeg heeft zich positief ontwikkeld. Het is een hecht collectief dat wil voetballen van achteruit. Maar ze zullen ook niets weg willen geven. Het is aan ons om een oplossing te vinden om de wedstrijd winnend af te sluiten. Want als wij willen blijven meedraaien, moeten we ook zondag winnen. December is een belangrijke maand voor ons en ik ben benieuwd hoe we die doorkomen.”

Voor Michael Krohn-Dehli is de eerste stap om alles van dichtbij mee te maken gemaakt. Hij trainde alweer langere tijd mee met de selectie en maakt ook deel uit van de achttien man die tegen NAC op het wedstrijdformulier staan. ,,Hij is fit en maakt op mij een goede indruk", legde de trainer zijn keuze uit voor de Deen, die hij bij RKC al een jaar meemaakte.

Voor kaartverkoop voor de wedstrijd klik hier >>
Ajax.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 30, 2007 4:35 pm

Krohn wie ?. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 30, 2007 4:50 pm

Heeft iemand nog een kaartje of twee voor deze wedstrijd?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr nov 30, 2007 4:56 pm

Wedstrijd is nog lang niet uitverkocht, Mr. Ajax.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 30, 2007 4:59 pm

Kan ik dan beter bij de sigarenboer instappen of ticketbox bellen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr nov 30, 2007 5:02 pm

Ik neem aan dat je nog steeds een CC hebt? Zou morgen gewoon even bij de sigarenboer langsgaan. Of anders zondag voor de wedstrijd bij het stadion.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 30, 2007 5:08 pm

Ik heb geen CC...Ik ben bang dat ik als ik pas voor de wedstrijd bij de stadion ga kopen dat het veel duurder zal uitvallen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 30, 2007 5:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens mij moeten we ons ook weer niet al te blind gaan staren op die "beloofde aankopen". Voorlopig hebben we nog geen idee wie dat gaan worden en van de zomer ben ik niet onverdeeld vrolijker geworden van de wijzigingen in de selectie.

We zullen het, zoals ik het nu zie, toch voornamelijk van de huidige selectie moeten hebben; als Vermaelen, Gabri, Maduro, Davids en Van der Wiel lang(er) uitgeschakeld blijven vrees ik, met enkele anderen hier, voor puntverlies in december. Het kán niet (qua uitslagen) zo goed blijven gaan als tegen Roda en Vitesse.
Ik vond het anders 2 dik verdiende overwinningen tegen ploegen die zeker niet makkelijk zijn voor Ajax. Daarnaast is Maduro wrs weer fit. Gabri nog een twijfelgeval voor zondag en zal v/d Wiel er tegen Willem II uit weer bij zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 30, 2007 10:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Als je dat wel zag, zou Koster een magier zijn geweest. Hij werkt pas een paar weken met deze selectie en is veel spelers kwijt geweest door blessures en/of interlandvoetbal. Kost enige tijd; maar die heeft hij nu dus door het ontbreken van Europese verplichtingen.
Nou, ik vind het niet bepaald een wonder als je in een maand tijd (met maar twee wedstrijden in een week en dus veel trainingen) spelers een beetje rekening met elkaar laat houden.

Ik vraag geen pressievoetbal van de bovenste plank, maar gewoon iets wat op trainingen duidt.
Dat vragen we nu al zo'n jaar of 9, heb het sinds Olsen niet meer gezien. En dan zou Koster dat in die (nog geen) 2 maanden dat ie bezig is wel moeten (kunnen) laten zien?
Tsja, misschien hebben we sinds het vertrek van Van Gaal ook niet echt denderende trainers gehad.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr nov 30, 2007 11:21 pm

Jöhnk schreef:
Michael Krohn-Dehli terug bij selectie

Amsterdam, 30 nov 2007
Trainer Adrie Koster meldde vrijdagmiddag op zijn wekelijkse persmoment dat hij Michael Krohn-Dehli in de selectie heeft opgenomen voor het duel tegen NAC Breda. Met Gabri neemt de staf geen risico.

,,De maand december is een heel belangrijke maand. We zullen Gabri de komende tijd hard nodig hebben. Daarom zullen we geen risico nemen, want anders zijn we hem misschien voor langere tijd kwijt”, sprak Koster.

In de wedstrijd tegen Vitesse bleek dat een middenveld met louter talenten als Robbert Schilder, Mitchell Donald en Siem de Jong nog de ervaring mist die nodig is binnen het team om goed in balans te zijn. ,,We moesten wel door de blessures van Maduro en Gabri, maar we zullen zondag niet met dat middenveld beginnen. Maduro heeft twee volledige trainingen weer meegedaan en zal kunnen spelen.”

Dat kan nog niet met honderd procent zekerheid worden gezegd van John Heitinga, die donderdag de training verliet vanwege een pijnlijke knie. ,,Maar die blessure is niet ernstig”, aldus Koster. ,,Ik ga er vanuit dat hij morgen weer instapt en zondag kan spelen.” Mocht Heitinga toch niet kunnen spelen dan heeft Koster Jurgen Colin achter de hand die de positie in het centrum kan overnemen. Over de andere centrale verdediger, Jan Vertonghen, is de trainer positief. ,,Bij Jan zie ik weer de verbetenheid terug die ik heb gemist. Nu heeft hij de spirit weer. Jan moet zich richten op de linksbackpositie, maar we moeten wel eens schuiven in het team.”

Terug naar het rijtje afwezigen. Ook Leonardo zal nog niet kunnen spelen, maar over hem is wel goed nieuws te melden. ,,Hij heeft een test op spierkracht ondergaan en daaruit bleek dat hij dusdanig is hersteld dat hij volgende week weer bij de selectie kan trainen. Hij zal zijn speelminuten in Jong Ajax gaan maken. Alleen nog niet aanstaande maandag tegen Jong Feyenoord.'' Van Edgar Davids en Laurent Delorge was al bekend dat zij pas na de winterstop terug zullen keren. De technische staf kan ook nog geen beroep doen op Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita, Edgar Manucharyan en Gregory van der Wiel.

Koster verwacht dat NAC in de ArenA zal voetballen op de momenten dat het kan. ,,NAC is matig aan de competitie begonnen, maar de ploeg heeft zich positief ontwikkeld. Het is een hecht collectief dat wil voetballen van achteruit. Maar ze zullen ook niets weg willen geven. Het is aan ons om een oplossing te vinden om de wedstrijd winnend af te sluiten. Want als wij willen blijven meedraaien, moeten we ook zondag winnen. December is een belangrijke maand voor ons en ik ben benieuwd hoe we die doorkomen.”

Voor Michael Krohn-Dehli is de eerste stap om alles van dichtbij mee te maken gemaakt. Hij trainde alweer langere tijd mee met de selectie en maakt ook deel uit van de achttien man die tegen NAC op het wedstrijdformulier staan. ,,Hij is fit en maakt op mij een goede indruk", legde de trainer zijn keuze uit voor de Deen, die hij bij RKC al een jaar meemaakte.

Voor kaartverkoop voor de wedstrijd klik hier >>
Ajax.nl
Als Ajax al een beroep moet doen op Krohn Dehli, dan zijn de personele problemen écht levensgroot. MvG moet komende winterstop niet één maar ''gauw'' minstens twee offensieve en creatieve middenvelders halen oftewel de vervangers van van VDV en Sneijder. Met alle respect, maar Krohn Dehli is niet eens goed genoeg voor de subtop.
Laatst gewijzigd door Starring op za dec 01, 2007 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 01, 2007 1:29 pm

Maar weer eens een opstelling erin gooien:
--------------Stekelenburg
Ogararu - Heitinga - Vertonghen - Urby

Maduro -------------------------- De Jong
----------------- Kennedy
Luque ------------KJH ----------- Suarez

Ik ga ervan uit dat Gabri niet speelt (anders Maduro links en Gabri op rechts). Maar gezien de positie waar Kennedy speelde bij Jong-Ajax zal Kennedy niet door Koster op 10 worden gezet. Ik wil hem daar wel eens een keer zien spelen (veel loopvermogen en scorend vermogen).

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za dec 01, 2007 7:53 pm

Als ik morgen om 13.00 uur bij het stadion ben kan ik dan nog een kaartje aanschaffen? Of ben ik dan te laat?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za dec 01, 2007 10:50 pm

Dan is het in ieder geval nog niet uitverkocht, je hebt wel een CC nodig.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 02, 2007 3:59 am

Ik heb geen CC...Hoe en waar kan ik dan een kaartje kopen...??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:21 am

Ik heb geen idee, Mr. Ajax. Misschien heb je hier iets aan?
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo dec 02, 2007 11:34 am

Of je kunt het even proberen bij de ATP-balie bij de hoofdingang, daar worden vaak tickets verkocht aan toeristen die natuurlijk geen CC hebben. Moet je wel legitimatie meenemen. Die zijn meestal wel gereserveerd, maar dat kun je altijd proberen.

Of je kunt gewoon een supporter rondom de Arena aanspreken en vragen of je met zijn CC een kaartje mag kopen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 12:12 pm

Tja en eerlijk is eerlijk, met dit pokkeweer komt zo'n dak boven je hoofd wel goed uit.

Winnen, gezien het aantal blessures enz. enz. maakt het me ( weer ) niet uit hoe, al hoop ik op een lekkere pot voetbal.Weer de flanken opzoeken zoals tegen RodaJc, en hopen dat het middenveld wat beter voor de dag komt dan de laaste wedtrijd(en).

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo dec 02, 2007 12:19 pm

Zal wel rustig daggie worden in 420, met al die kakkers en mensen die alleen gaan als het hun goed uitkomt en het weer er naar is!
Pompiedom

Plaats reactie