FC Utrecht - Ajax 28-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 9:54 am

Kowalczyk schreef:Nou, dat valt tot nu toe vies tegen... Alleen voor AZ-uit is het me gelukt. Heracles? Sparta? Utrecht? Volkomen kansloos. Binnen een minuut uitverkocht. Kaarten voor thuisvakken vinden, is ook nog verdomd lastig. Op Marktplaats ben je ook vaak te laat (en ik ben al een keer door een verkoper opgelicht, waar ik overigens niet wakker van lig).

Kortom: kon wel eens een seizoen met historisch weinig uitwedstrijden worden, voor mij. En dat allemaal omdat ik vorig jaar drie keer in thuisvakken heb gezeten. Behoorlijk spijt van, achteraf...

Mijn EU+ heb ik nog wel, maar ja...

K.
Daarom moet die tussenkaart er ook komen. Supporters die gemiddeld 10 wedstrijden per jaar pakken (zoals ik, hopelijk dit jaar voor de voorrangs) moeten meer recht hebben op een kaartje dan de binkies die alleen voor Feyenoord-uit gaan om daar belachelijk te gaan doen achter een glazen wand. Ik hoop dat daar in het supportersforum wat aandacht aan wordt besteed.
Op AN werd verteld dat het technisch niet mogelijk was, maar dat lijkt me gelul. Het is sinds die seizoen immers wel voor SVA-Uitkaarthouders mogelijk om een kaartje te kopen voor uitwedstrijden. Niet dat zij enige kans hebben, maargoed. Misschien tegen Vitesse, omdat daar 1200 kaarten voor zijn en je geen flikker ziet.

Anders helpen we elkaar gewoon als AT'ers onder elkaar. Ik ga voor elke uitwedstrijd sowieso 2 kaartjes proberen te kopen; mocht ik zelf een keer onverhoopt niet kunnen, gaan ze voor de normale prijs naar de AT'er die het eerst reageert dat ie ernaast heeft gevist.

Morgen de volgende loterij: Feyenoord-uit.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 10:43 am

Inderdaad tijd voor de tussenkaart!
Maar dan moet wel goed gekeken worden waar je de grenzen gaat leggen en dat het wel mogelijk blijft om van uitkaart naar tussenkaart te kunnen gaan.
Het wordt dan in ieder geval makkelijker om van tussenkaart weer naar voorrang te gaan.

Voor mij persoonlijk zal het niets uitmaken. Ik bezoek 4 of 5 uitwedstrijden en dat vind ik wel genoeg. Ik heb geen zin in combi's waar ik uren voor moet omrijden.
Dan probeer ik als ik wil gaan wel een kaartje te charteren in het thuisvak.

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr okt 26, 2007 12:00 pm

Ik vind het sneu dat ik altijd bij 010 uit figuren zie
die anders niet eens de moeite nemen om een wedstrijd te bezoeken,

het huidige systeem moet hoognodig op de schop,
de mensen die net geen voorrang kaart hebben moeten wat mij betreft meer rechten hebben dan iemand die maar 1 uitwedstrijd bezoekt. :ajax.gif:

Overigens ben ik een voorrangsuitkaarthouder. dus dat praat makkelijker.
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 12:44 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Inderdaad tijd voor de tussenkaart!
Maar dan moet wel goed gekeken worden waar je de grenzen gaat leggen en dat het wel mogelijk blijft om van uitkaart naar tussenkaart te kunnen gaan.
Het wordt dan in ieder geval makkelijker om van tussenkaart weer naar voorrang te gaan.
Dat ook. Natuurlijk zitten er uitkaarthouders bij die voor het eerst een uitkaart hebben, maar die moeten 'vechten' voor hun tussenkaart. Dus kaartjes kopen die in eerste instantie niet met een flitsverkoop uitverkocht zijn. Je zou de grens dus kunnen stellen op:
uitkaart: 1-4 uitwedstrijden bezocht
uitkaart+:5-13 uitwedstrijden bezocht
voorrangsuitkaart: 13+ uitwedstrijden bezocht.

Een 'gewone' uitkaarthouder kan dan, indien hij dat echt wel, aan een uitkaart+ komen, door wedstrijden te kopen voor PSV-Ajax, Vitesse-Ajax, SC Heerenveen-Ajax, Roda JC-Ajax en FC Groningen-Ajax. Of het gewoon proberen bij één van de andere uitwedstrijden die wel direct zijn uitverkocht.

Enfin, over de wedstrijd. Uurtje geleden persconferentie, Stekelenburg speelt zeker niet. Gentenaar dus op doel, als ie geen last meer krijgt van z'n rug, anders Heijblok. Stam speelt ook zeker niet wegens privé-omstandigheden. Rest van de blessures is het bekende lijstje.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr okt 26, 2007 12:45 pm

Kowalczyk schreef:Ik hoor tot de kinderen van de rekening...

Ik heb vanaf het begin een voorrangsuitkaart gehad, maar vorig seizoen heb ik de 13 niet gehaald. Ik ben op 11 blijven steken: paar wedstrijden gemist en een paar keer 'los' gegaan (in thuisvakken gezeten). Ik dacht: volgend seizoen gewoon vroeg naar de Ticketbox, dan pak ik mijn voorrang wel weer terug.

Nou, dat valt tot nu toe vies tegen... Alleen voor AZ-uit is het me gelukt. Heracles? Sparta? Utrecht? Volkomen kansloos. Binnen een minuut uitverkocht. Kaarten voor thuisvakken vinden, is ook nog verdomd lastig. Op Marktplaats ben je ook vaak te laat (en ik ben al een keer door een verkoper opgelicht, waar ik overigens niet wakker van lig).

Kortom: kon wel eens een seizoen met historisch weinig uitwedstrijden worden, voor mij. En dat allemaal omdat ik vorig jaar drie keer in thuisvakken heb gezeten. Behoorlijk spijt van, achteraf...

Mijn EU+ heb ik nog wel, maar ja...

K.
Ik heb hetzelfde probleem met ticketbox, ben tot dusver alleen naar Sparta en AZ geweest. Dit jaar zou ik eindelijk mijn voorrangsuitkaart bij elkaar gaan sprokkelen nadat ik elk jaar naar rond de 9 uitwedstrijden ga, maar dat gaat niet lukken op deze manier. Venlo uit kan ik ookal niet bijzijn, tel uit je winst, als ticketbox zo goddelijk mee blijft werken haal ik de 13 nooit van m'n leven.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 1:05 pm

[offtopic] O ja, moet ook even een voorrangkaart regelen voor VVV uit, goed dat je het zegt!! [/offtopic]

[ontopic] Jammer dat Stam niet mee kan doen. Prive omstandigheden, altijd vervelend!! [/ontopic]

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr okt 26, 2007 1:10 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:[offtopic] O ja, moet ook even een voorrangkaart regelen voor VVV uit, goed dat je het zegt!! [/offtopic]

[ontopic] Jammer dat Stam niet mee kan doen. Prive omstandigheden, altijd vervelend!! [/ontopic]
Kan Stam niet mee doen? Zijn vader was ernstig ziek kort geleden, toch?
In ieder geval sterkte Japie!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 26, 2007 1:12 pm

We gaan daar onderuit.

Maar da's logisch.

K.
Still alive...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 1:17 pm

Kowalczyk schreef:We gaan daar onderuit.

Maar da's logisch.

K.
Jezusss Ko, slechte zin??
Ik ben die negativiteit niet van je gewend!!
We hebben nooit moeite in Utreg .... :hypocrite.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 26, 2007 1:22 pm

Op zich geen slecht humeur, hoor.

Maar ik vind Ajax op dit moment gewoon écht een slecht elftal. Voorin weten Suárez en Huntelaar nog vrij veel te verbloemen, maar vooral achterin... Goeie god. Jaap Stam of geen Jaap Stam; we krijgen gewoon écht belachelijk veel goals tegen. En voetballend gaat er gewoon helemaal niets vcan uit.

Zo'n wedstrijd tegen Sparta of NEC... Pffff. Dat is toch werkelijk niet normaal meer? Ze zijn echt als de dood om te voetballen.

Slavia Praag... Die gaan er gewoon met 7-0 af bij Arsenal... Auw...

Nee, echt, ik heb er voor zondag totaal geen vertrouwen in. Het feit dat Utrecht nog geen thuiswedstrijd gewonnen heeft, maakt me alleen maar bezorgder. Ajax is nou typisch zo'n tegenstander die dan de helpende hand uitsteekt. Juist tegen Ajax gaat Utrecht de ban breken hoor, let maar op. Ajax gaat daar bang het veld op. Als Utrecht niet verkouden is, zoals ik, dan ruiken ze bloed en angszweet. Al in de spelerstunnel.

K.
Still alive...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 1:30 pm

Heb je niet het vermoeden dat we juist uit beter spelen en er minder angst heerst in het team? En dat juist Utreg thuis die angst wel heeft?
Ik zie het vooralsnog positief in 1-3
Laatst gewijzigd door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) op vr okt 26, 2007 1:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 26, 2007 1:30 pm

Wie maakten vorig jaar ook al weer het verschil in Utrecht? Oh ja, ene Sneijder met twee assists en ene Perez... :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr okt 26, 2007 1:41 pm

Heb er ook weinig vertrouwen in. Het is wachten op de terugkeer van Davids en Leonardo. Misschien dat Edgar, als hij er nog zin in heeft, de ploeg op sleeptouw kan nemen.

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 1:46 pm

Edgar heeft overigens een soort van terugval in z'n revalidatie. (The bad news show goes on...) Volgens Koster duurde het nog wel 'een tijdje' voordat ie weer kan spelen. De vraag is wat 'een tijdje' is, maar Feyenoord-uit is nog láng niet zeker.

Koster gaf ook aan dat het wel een voordeel is dat de spelers NU een uitwedstrijd hebben, en dat de negatieve stemming die er bijv. zaterdag in het stadion heerste absoluut niet goed is voor het elftal. Bij een uitwedstrijd heb je veel meer positieve support van het Ajaxpubliek.

Bedenk wel dat Ajax dit seizoen z'n enige topwedstrijd uit goed speelde en op Sparta na alles won, en Utrecht thuis wel gewoon de boot in is gegaan tegen Feyenoord (0-3), Vitesse (2-4) en tegen De Graafschap ook niet wist te winnen. (2-2)
Er is nog niks verloren.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 26, 2007 1:53 pm

Luque doet ook niet mee volgens Ajax.nl.

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 1:56 pm

Inderdaad, denk dus wel dat het een 4-4-2 opstelling gaat worden.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr okt 26, 2007 2:21 pm

Thijs schreef:Edgar heeft overigens een soort van terugval in z'n revalidatie. (The bad news show goes on...) Volgens Koster duurde het nog wel 'een tijdje' voordat ie weer kan spelen. De vraag is wat 'een tijdje' is, maar Feyenoord-uit is nog láng niet zeker.
Das 'mooi' K*t met kleiperen... :sad.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 26, 2007 2:39 pm

Volgens mij is Koster (ik ga af over wat ik over hem gelezen heb) een echte aanhanger van 4-3-3. Hij komt daarin op mij zo principieel over dat afwijking niet aan de orde lijkt. Ik vrees dus het ergste, want met de huidige (ofwel het niet geblesseerde deel van de) selectie is 4-4-2 de beste optie. Vorig jaar werden in de 4-4-2 wedstrijden de beste resultaten behaald...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 2:46 pm

Er werd gevraagd of Koster zondag 4-3-3 ging spelen. Koster zei idd dat hij een 4-3-3 aanhanger was, maar dat je er wel nuances in aan kon brengen.
Toen werd de vraag gesteld of 4-4-2 dan een 'nuance' was, en dat was het inderdaad.

Oftewel, het zal er best eens tussenin kunnen gaan hangen ofzo. Ik snap die systemen sowieso nooit zo goed. :blush.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 26, 2007 3:00 pm

En het leuke is: het maakt ook geen klap uit.

4-4-2 of 4-3-3... Waarschijnlijk de meest overschatte discussie binnen Ajax. Wat een flauwekul. Als de buitenste twee middenvelders in een 4-4-2 systeem bij balbezit de vleugels opzoeken, dan heb je een 4-2-4. En dat komt vrijwel exact op hetzelfde neer als een 4-3-3 met een aanvallende 'nummer 10'.

Whatever. Het zal allemaal wel.

Punt is: als je nog geen twee fatsoenlijke passes achter elkaar kunt geven, dan speel je helemáál niet in een systeem, maar is het gewoon een dikke bende. En dat is zo ongeveer de situatie waarin Ajax de laatste twee competitieduels zit.

K.
Still alive...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 3:07 pm

Buffervak is ook uitverkocht!
Dat wordt weer wat. Hopelijk hebben we er geen last van en kunnen er volgend jaar weer 1200 man mee. Maar ik vrees het ergste....

Thijs

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 3:14 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Buffervak is ook uitverkocht!
Dat wordt weer wat. Hopelijk hebben we er geen last van en kunnen er volgend jaar weer 1200 man mee. Maar ik vrees het ergste....
Klopt. Iedereen ziet 'het' weer aankomen. Net als met Go Ahead Eagles en Zagreb. Je kunt er gif op innemen.
Het is toch vooral gajes wat in dat buffervak nu ineens zit, en dan staat iedereen weer op 10 cm van elkaar met een plexiglaswandje ertussen.

Vraag me toch af waar sommige mensen toch zitten met hun hoofd, niet in deze wereld in ieder geval. En na afloop met z'n allen weer verbaasd zijn.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr okt 26, 2007 3:16 pm

Thijs schreef:
Klopt. Iedereen ziet 'het' weer aankomen. Net als met Go Ahead Eagles en Zagreb. Je kunt er gif op innemen.
Het is toch vooral gajes wat in dat buffervak nu ineens zit, en dan staat iedereen weer op 10 cm van elkaar met een plexiglaswandje ertussen.

Vraag me toch af waar sommige mensen toch zitten met hun hoofd, niet in deze wereld in ieder geval. En na afloop met z'n allen weer verbaasd zijn.
Tja...en dat alles voor de centen blijkbaar...
...maar is dat wel zo als er gek*t komt? :1evil.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr okt 26, 2007 3:18 pm

Stam kan ook niet spelen, Backir geloof ik weer wel...

hoe ik zou spelen:

Gentenaar

Ogararu Heitinga Vd Wiel Emanuelson

Maduro

Gabri Donald

Backircoglu

Huntelaar Suarez
Pompiedom

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 3:19 pm

Ramona schreef:
Thijs schreef:

Tja...en dat alles voor de centen blijkbaar...
...maar is dat wel zo als er gek*t komt? :1evil.gif:
is wat zo??

Plaats reactie