Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr okt 05, 2007 3:57 pm

Stam en Emanuelson kunnen dus worden geschrapt?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2007 4:01 pm

Jep, ik zeg niet dat ze 90 minuten kunnen spelen of nu 100% fit zijn, maar ze zijn niet zodanig geblesseerd dat ze zeker niet aan de aftrap zullen verschijnen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr okt 05, 2007 4:31 pm

goodfella schreef:
mattie schreef:Vreemd maar is het verkeerd om te denken... Laat HtC zondag ook op zijn bek gaan en wedden dat hij dan wel weg is... Of moet ik toch naar mijn Ajax hart luisteren?
Gadverdamme! Wat ben jij een (...censuur...)

Ajax moet ALTIJD winnen.
Ho Ho niet zo hard oordelen jij Goodfella.

Wat als er nu toch verloren wordt... denk je dan werkelijk dat ik blij ben? ik ben al voor ajax sinds ik 5 of 6 ben.. En ik ben nu 37. Maar HtC nog langer laten aanmodderen dat wil ik ook niet. Jij wel soms dan...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 4:50 pm

mattie schreef:Vreemd maar is het verkeerd om te denken... Laat HtC zondag ook op zijn bek gaan en wedden dat hij dan wel weg is... Of moet ik toch naar mijn Ajax hart luisteren?
Welke topic het was weet ik niet meer (wel deze week), maar toen ik schreef dat ik me kan voorstellen dat iemand dat denkt (of soortgelijke bewoordingen) werd ik door .......... verketterd enz. Ik mag blij zijn dat Demosthenes mijn eigen naam niet is :ajaxsmiley.gif:

Blijkbaar zit ik er niet ver naast als ik zoiets beweer (niet mijn standpunt, laat dat duidelijk zijn)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 4:54 pm

Deze pot winnen ze wel, zo ging het ook altijd bij Co, Blind en Koe net als je denkt dat het moment daar is dat de druppel over de emmer gaat lopen dan winnen ze juist weer een keer.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 6:09 pm

mattie schreef:
goodfella schreef:
mattie schreef:Vreemd maar is het verkeerd om te denken... Laat HtC zondag ook op zijn bek gaan en wedden dat hij dan wel weg is... Of moet ik toch naar mijn Ajax hart luisteren?
Gadverdamme! Wat ben jij een (...censuur...)

Ajax moet ALTIJD winnen.
Ho Ho niet zo hard oordelen jij Goodfella.

Wat als er nu toch verloren wordt... denk je dan werkelijk dat ik blij ben? ik ben al voor ajax sinds ik 5 of 6 ben.. En ik ben nu 37. Maar HtC nog langer laten aanmodderen dat wil ik ook niet. Jij wel soms dan...
Ik wil gewoon dat Ajax zondag wint. Dat is alles. Als het voetbal slecht blijft hoef je, je over HtC geen zorgen te maken. Hij gaat er dan in november alsnog uit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 9:19 pm

Balen dat Maduro niet mee kan doen. Hij is tot nu toe een van de best presterende Ajacieden. Hopen op Vertonghen dan maar.

Jammer ook van de centjes die Ajax voor Ten Cate krijgt, want het liefst had ik hem vandaag nog op straat gezet zien worden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za okt 06, 2007 9:30 pm

Thomas schreef:Balen dat Maduro niet mee kan doen. Hij is tot nu toe een van de best presterende Ajacieden. Hopen op Vertonghen dan maar.

Jammer ook van de centjes die Ajax voor Ten Cate krijgt, want het liefst had ik hem vandaag nog op straat gezet zien worden.
Maduro is onze verlosser??????

Vertonghen is geen verlosser, wel een speler die het over een paar jaar kan gaan maken. Tegen die tijd is hij weg bij Ajax, i.t.t. Maduro?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 06, 2007 9:36 pm

Thomas schreef:Jammer ook van de centjes die Ajax voor Ten Cate krijgt, want het liefst had ik hem vandaag nog op straat gezet zien worden.
Wie? Ten Cate? Waarom?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 9:38 pm

Zie zijn topic, Juhnkster. Ik vind het een gigantische naaistreek dat hij eruit stapt. Ik gun hem geen afscheidswedstrijd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 07, 2007 9:09 am

Zo de dag van de waarheid, ik heb eindelijk weer Live voetbal achter de Sport 1 decorder dus geen vertragingen meer op planet. Ben benieuwd wat voor spreekkoren het gaan worden. Bij verlies ,Rot op en bij winst ,wanneer rot je op :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 07, 2007 9:16 am

Datum: 7-okt-2007

Ajax werd voor het eerst in achttien jaar uitgeschakeld in de eerste ronde van een Europees toernooi. Na de nederlaag in de UEFA Cup tegen Dinamo Zagreb staat zondag de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam op het programma. Zelden zal het moeilijker zijn geweest de knop om te zetten, maar Ajax kan niet verslappen als het nog een prijs wil winnen.

Kort na de nederlaag van donderdag deden de wildste geruchten over Henk ten Cate de ronde, maar vrijdag verklaarde de trainer van Ajax dat hij in Amsterdam wil blijven om het kampioenschap binnen te halen. De uitwedstrijd tegen Sparta is geen makkelijke horde. Vorig seizoen verloor Ajax op Het Kasteel met 3-0.

Overige wetenswaardigheden
> Sparta ontvangt Ajax voor de 49ste keer in het kader van de Eredivisie. Ajax won 20 van de voorgaande 48 edities en verloor 17 keer. Het werd 11 keer gelijk.
> Ajax won op 2 oktober 2005 voor het laatst op Het Kasteel. Het werd toen 1-2 door 2 treffers van Nigel de Jong. Sjaak Polak had Sparta nog wel op voorsprong gezet.
> Sparta heeft dit seizoen nog niet gewonnen. Stadgenoot Excelsior is de enige andere Eredivisieploeg die nog op de eerste Eredivisiezege wacht in 2007/2008.
> Sparta's laatste overwinning in de Eredivisie had plaats op 29 april 2007 toen met 1-0 van RKC Waalwijk werd gewonnen.
> Ajax is ongeslagen in de laatste 13 Eredivisieduels. Op 4 maart 2007 werd er voor het laatst verloren. In eigen huis verloor Ajax toen met 0-1 van sc Heerenveen.
> De laatste uitnederlaag dateert van 24 december 2006, toen Vitesse met 4-2 te sterk was voor Ajax.
AN

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 10:03 am

AjaxF-side schreef:Supportersprotest bij Sparta

zondag 07 oktober, door micky, Amsterdam, 10:35u, AjaxF-side
Dat er een signaal afgegeven moet worden naar bestuur en technische staf moge duidelijk zijn. Een groep voorranguitkaarthouders heeft het initiatief genomen om zondag uit tegen Sparta duidelijk te maken hoe de echte fans over de situatie denken. Een algehele boycot lukt bij Ajax niet en daar steun je de spelers ook niet mee. daarom is het volgende bedacht: We roepen iedereen zondag op in het zwart te komen. Het eerste kwartier zitten en stil. Daarna tot de rust anti bestuur, wat de stand ook is, en na de rust achter onze club.



Statement dat je maakt is: Het bestuur helpt Ajax naar de klote maar wij gaan dit tegenhouden!!!

We moeten Ajax zelf terughalen. Ajax is van ons!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 07, 2007 10:08 am

Ajaciedjuh schreef:
AjaxF-side schreef:Supportersprotest bij Sparta

zondag 07 oktober, door micky, Amsterdam, 10:35u, AjaxF-side
Dat er een signaal afgegeven moet worden naar bestuur en technische staf moge duidelijk zijn. Een groep voorranguitkaarthouders heeft het initiatief genomen om zondag uit tegen Sparta duidelijk te maken hoe de echte fans over de situatie denken. Een algehele boycot lukt bij Ajax niet en daar steun je de spelers ook niet mee. daarom is het volgende bedacht: We roepen iedereen zondag op in het zwart te komen. Het eerste kwartier zitten en stil. Daarna tot de rust anti bestuur, wat de stand ook is, en na de rust achter onze club.



Statement dat je maakt is: Het bestuur helpt Ajax naar de klote maar wij gaan dit tegenhouden!!!

We moeten Ajax zelf terughalen. Ajax is van ons!!



:worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 10:20 am

Nou dat zal wel helpen zeg!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 10:51 am

Stekelenburg
Ogararu, Stam, Heitinga, Emanuelson
Gabri, Delorge, Schilder
Rommedahl, Huntelaar, Suarez

Maduro dus niet fit, Stam en Urby wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 10:58 am

Het slechte gevoel dat ik al had wordt versterkt door deze opstelling. Al staat eindelijk iedereen eens op zijn eigen positie.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 11:00 am

Jöhnk schreef:Het slechte gevoel dat ik al had wordt versterkt door deze opstelling.
We hebben momenteel ook niet veel andere smaken. Zorgen punt is en blijft het middenveld. Dit middenveld (op Gabri na) is leuk om als back-up te hebben, maar niet voor in de basis. Maar zoals ik al schreef, er is niet zoveel keus.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 11:02 am

Voor de volledigheid:

Sparta: Westerveld, De Roover, Jaggy, Gudde, Schenkel; Slot, Dissels, Van Bueren, Lindenbergh; Eemnes, Boukhari.
Wissels: Varkevisser, Adelye, Polak, Rose, Kaita, Roberts, Promes.

Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Heitinga, Emanuelson; Gabri, Delorge, Schilder; Rommedahl, Huntelaar, Suarez.
Wissels: Gentenaar, Urzaiz, Vertonghen, Donald, Van der Wiel, Colin, De Jong.

Wat een geweldige bank!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 07, 2007 11:05 am

Geweldig middenveld ook. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 11:13 am

(potentionele) basisspelers:
Kennedy Bakircioglu
Edgar Davids
Leonardo Vitor Santiago
Albert Luque Martos
Hedwiges Maduro
Thomas Vermaelen

Voor de volledigheid:
Vurnon Anita
Edgar Manucharyan
Nicolae Mitea
Jeffrey Sarpong

Daar kan geen team (zeker binnen Nederland) tegenop!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 11:27 am

Sparta ruikt zijn kans, AJAX moet toch kunnen winnen ...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 11:28 am

Voor de volledigheid:

Sparta: Westerveld, De Roover, Jaggy, Gudde, Schenkel; Slot, Dissels, Van Bueren, Lindenbergh; Eemnes, Boukhari.
Wissels: Varkevisser, Adelye, Polak, Rose, Kaita, Roberts, Promes.

Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Heitinga, Emanuelson; Gabri, Delorge, Schilder; Rommedahl, Huntelaar, Suarez.
Wissels: Gentenaar, Urzaiz, Vertonghen, Donald, Van der Wiel, Colin, De Jong.
Gudde, Eemnes en Schilder speelden afgelopen maandag in Jong Ajax tegen elkaar (zie verslag),van deze drie maakte Eemnes de meeste indruk, zal Stam het lastig tegen hebben, tenzij ... Eemnes schijnt in het eerste steeds tegen te vallen, wisten Spartanen mij te melden. Hij is van de lichting Sarpong, Goossens.

Kaita, Promes, Varkevisser, Donald en De Jong staan nu bij de reserves, maar deden maandag ook mee. Wat mij betreft wordt de uitslag ook weer 2-3, maar dan met wat minder fouten van Ajacieden.

Vertonghen had ik wel verwacht of toch maar Siem de Jong voor de leeuwen werpen? Hij kan voor een beetje voetballend vermogen zorgen op het middenveld, we hebben nu diepgang, een balafpakker en iemand met een goede vrije trap (Schilder), maar of het sterk is?? De Jong kan, zoals dat wordt genoemd "tussen de linies spelen".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 07, 2007 11:30 am

Groot spandoek in het stadion met een portret van Danny Blind :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo okt 07, 2007 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 07, 2007 11:30 am

Ajaciedjuh schreef:Voor de volledigheid:

Sparta: Westerveld, De Roover, Jaggy, Gudde, Schenkel; Slot, Dissels, Van Bueren, Lindenbergh; Eemnes, Boukhari.
Wissels: Varkevisser, Adelye, Polak, Rose, Kaita, Roberts, Promes.

Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Heitinga, Emanuelson; Gabri, Delorge, Schilder; Rommedahl, Huntelaar, Suarez.
Wissels: Gentenaar, Urzaiz, Vertonghen, Donald, Van der Wiel, Colin, De Jong.

Wat een geweldige bank!
Volgens mij is het voor vertonghen alleen maar een groot plus punt dat HtC weggaat want als je zelfs Schilder al voor je moet dulden... :blush.gif: :blush.gif: In mijn ogen is Vertonghen ook veel beter maar goed, vandaag beslist HtC nog.
Wie rechtstreeks via Tele2 of via Sport1( ik) of via een andere manier veel sterkte toegewenst.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie