Onze groep hetzelfde verhaal. 3 man gaan van de normaal gesproken veel grotere groep.Marillion schreef:Ik kan in ieder geval bevestigen dat ik er niet heen ga terwijl ik normaal gesproken bij de uitwedstrijden wel van de partij ben. En dat geld zo ongeveer voor de hele groep waar ik altijd mee ben.ASR_AFCA schreef:Ik hoorde dat er voor de uitwedstrijd in Heerenveen pas 200 kaarten zijn verkocht, iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?
De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het zal niet druk worden nee. Ik zal zelf wel gaan, wordt m'n laatste wedstrijd dit seizoen. Nr. 35, 't is mooi geweest.
Denk dat het niet boven de 350 uitkomt, Feyenoord uit voor de play offs was vorig seizoen niet eens uitverkocht. En dat terwijl we de eerste wedstrijd toen ook met 3-0 hadden gewonnen.
Denk dat het niet boven de 350 uitkomt, Feyenoord uit voor de play offs was vorig seizoen niet eens uitverkocht. En dat terwijl we de eerste wedstrijd toen ook met 3-0 hadden gewonnen.
Stekelenburg
Ogararu--Stam--Vermaelen--Emanuelson
------------v.d. Wiel---------------------
-----Heitinga-----------Davids-----------
--------------Sneijder---------------------
-----------Huntelaar---Babel--------------
Heitinga dus op de plaats van Gabri en van der Wiel op die van Heitinga. Met dit elftal is het wel noodzakelijk dat Ogararu en Urby veelvuldig opkomen en het veld breed houden, anders krijgen we hetzelfde verhaal als tegen AZ, toen alles door het centrum moet (en dus niet lukt).
Een ander idee is gewoon 4-3-3, v.d. Wiel terug naar de bank, en Mitea ofzo voorin naast Huntelaar en Babel.
Heitinga dus op de plaats van Gabri en van der Wiel op die van Heitinga. Met dit elftal is het wel noodzakelijk dat Ogararu en Urby veelvuldig opkomen en het veld breed houden, anders krijgen we hetzelfde verhaal als tegen AZ, toen alles door het centrum moet (en dus niet lukt).
Een ander idee is gewoon 4-3-3, v.d. Wiel terug naar de bank, en Mitea ofzo voorin naast Huntelaar en Babel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Sorry, maar ik vind dit een horror-opstelling. Ik heb geen problemen met een 4-4-2, maar ik vind wel dat Ajax te allen tijde aanvallend voetbal over een breed front moet proberen te spelen. Deze opstelling resulteert in kluitjesvoetbal en hetzelfde Duitse geschoffel als tegen Az.Mr. Ajax schreef:Stekelenburg
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik verwacht dat Heerenveen vol erop gaat vanaf het begin. Ze hopen misschien dat Ajax nog de wedstrijd van AZ in de benen heeft zitten en daardoor rustig zal willen beginnen. Lijkt me dan ook verstandig om daar attent op te zijn.
Steek
Oguraru - Stam - Vermaelen - Urby
Lindenbergh - Davids
Sneijder
De Mul - Perez
Huntelaar
Steek
Oguraru - Stam - Vermaelen - Urby
Lindenbergh - Davids
Sneijder
De Mul - Perez
Huntelaar
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Nou, dat ze alle drie niet meeverdedigen en je team met die opstelling in twee delen uiteenvalt.Jöhnk schreef:Kamikaze? Wat is er mis met 3 spitsen en 1 schaduwspits?
Ik zou persoonlijk voor de volgende 11 gaan:
Stekel;
Heitinga, Stam, Vermaelen, Urby;
Sneijder, Maduro, Davids;
De Mul, Huntelaar, Perez
In de competitiewedstrijd had Sneijder een vrije rol aan de linkerkant en bezette speelde De Mul vanaf rechts. Dat liep toen vrij aardig.
Je kunt inderdaad verwachten dat Heerenveen gaat aanvallen. Dan kun je wel achteruit gaan lopen maar dat gaat Ajax maar zelden goed af. Ik zou liever zien dat Ajax gewoon zelf het heft in handen neemt. Niet zeuren over vermoeidheid maar er gewoon vanaf het begin in knallen. Zo goed is Heerenveen niet hoor. Ze hebben alleen een gevaarlijke spits.
Je kunt inderdaad verwachten dat Heerenveen gaat aanvallen. Dan kun je wel achteruit gaan lopen maar dat gaat Ajax maar zelden goed af. Ik zou liever zien dat Ajax gewoon zelf het heft in handen neemt. Niet zeuren over vermoeidheid maar er gewoon vanaf het begin in knallen. Zo goed is Heerenveen niet hoor. Ze hebben alleen een gevaarlijke spits.
En ik denk dat Ajax niet in staat is om met die vier aanvallend gestelde spelers de aanvoer naar Alves in te dammen. Op het middenveld zal Heerenveen te veel tijd en ruimte krijgen, want Davids gaat dat echt geen hele wedstrijd belopen.
Deze eerste wedstrijd is een echte 4-4-2 wedstrijd. Ajax hoeft helemaal niet te winnen.
Deze eerste wedstrijd is een echte 4-4-2 wedstrijd. Ajax hoeft helemaal niet te winnen.
Laatst gewijzigd door Harm op di mei 08, 2007 10:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou vier aanvallende spelers ook te veel van het goede vinden. Het middenveld is verzwakt door de afwezigheid van Gabri. Die gaan we missen en dus is het zaak om daar het elftal wat te versterken.Harm schreef:En ik denk dat Ajax niet in staat is om met die vier aanvallend gestelde spelers de aanvoer naar Alves in te dammen. Op het middenveld zal Heerenveen te veel tijd en ruimte krijgen, want Davids gaat dat echt geen hele wedstrijd belopen.
Wellicht is het een idee om V.d.Wiel in het centrum te laten spelen met Stam. Dan schuiven we Vermaelen naar links en kan Urby richting het middenveld. Hebben we daar in ieder geval nog iemand met wat loopvermogen.
Ik lees overigens net pas dat die Hansson geschorst is op basis van gele kaarten uit de playoffs van vorig jaar. Wat is dat voor een belachelijke regel?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Juist daarom. Durft Heerenveen vol erin te gaan tegen 4 aanvallers? Ik denk het niet namelijk. Dan moeten ze wel genoeg mensen achter houden.Harm schreef:Sneijder, De Mul, Perez én Huntelaar lijkt me een beetje een kamikazeactie. Zeker wanneer je verwacht dat Heerenveen er vanaf het begin vol op klapt.
Als Ajax terug gaat lopen dan gaan ze er aan.
De rechtshalf is inderdaad een probleem. Ik zet er Lindenbergh neer vanwege het loopvermogen maar eigenlijk heb je dus niemand. Maduro zou het kunnen maar ik heb geen flauw benul hoe die tegenwoordig speelt. Voor volgend jaar dus nog maar een goede rechtermiddenvelder erbij!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik las ergens dat Heerenveen gevaarlijk is in de counter. En met vrije trappen rond de 16. Dus Ajax moet geen ruimte in de rug weggeven maar ook weer niet zover terugzakken dat het overtredingen moet maken binnen 20 meter van de eigen goal. Veld lang en breed houden en dan via goed positiespel 2 goals maken en hopen dat we er niet meer dan 2 tegen krijgen. Scherp en geconcentreerd in de duels en de passing. Sowieso moet Ajax in deze wedstrijd in een positie zien te raken waarbij Heerenveen moet komen ipv andersom. Dus moet er gescoord worden. Ik heb er wel zin in. Hup Ajax.
De T.Valencia grijpt weer naast Sneijder
GABRI TEKENT TWEE JAAR BIJ
AMSTERDAM, woensdag
Valencia heeft weer bot gevangen bij Ajax. De club bracht een tweede bod uit op Wesley Sneijder, maar dat werd terzijde geschoven. Hoewel de Spanjaarden refereerden aan een vraagprijs van vijftien miljoen euro, moet er volgens Ajax aanzienlijk meer op tafel komen. Ze willen Sneijder graag behouden. Een verzoek om zijn contract open te breken en te verlengen heeft de middenvelder echter geweigerd. Officieel staat hij tot de zomer van 2009 op de loonlijst. Maar als er een grote club komt die de hoofdprijs wil betalen, zal de beste speler van dit seizoen alsnog vertrekken.
Gisteren slaagde Ajax er wel in Gabriel Garcia De la Torre (28) langer vast te leggen. Zijn contract werd tussentijds met twee jaar verlengd, tot 1 juli 2011. Gabri kwam vorig jaar, groeide uit tot een vaste waarde en speelde dit seizoen al 43 wedstrijden. Daarin scoorde hij zes keer.
De duels in de play-offs tegen Heerenveen zal Gabri wegens een schorsing moeten missen. Met een bekerfinale in de benen reist Ajax af naar het noorden. Na een lichte training van vijftig minuten dirigeerde Henk ten Cate zijn manschappen gisteren alweer naar binnen. Hij vond het wel genoeg. De meeste spelers hebben last van diverse pijntjes en zware benen. „Ze zijn nog ontzettend vermoeid, en ik trouwens ook. Het zal moeilijk worden, omdat we opnieuw veel zullen moeten geven. Maar aan de andere kant is het moreel van de groep hoog. We hebben per slot van rekening net de beker gewonnen”, aldus Ten Cate.
Sneijder bleef gisteren uit voorzorg aan de kant, nadat hij tegen AZ was uitgevallen met kramp. Ook had de vormgever liesklachten. Vandaag wordt bekeken of hij in de basis kan beginnen. „Ik denk wel dat hij het gaat redden”, zegt Ten Cate.
SC Heerenveen - Ajax Heerenveen: geblesseerd: Yildirim. Geschorst: Hansson, Prager. Ajax: geblesseerd: Grygera, Leonardo, Manucharyan. Geschorst: Gabri.
Blij met de punten ...
Van mij mag Ten Cate de gok nemen. Maar ik vind het gevaar Alves groter dan de vier aanvallers van Ajax.Raymon schreef:Juist daarom. Durft Heerenveen vol erin te gaan tegen 4 aanvallers? Ik denk het niet namelijk. Dan moeten ze wel genoeg mensen achter houden.Harm schreef:Sneijder, De Mul, Perez én Huntelaar lijkt me een beetje een kamikazeactie. Zeker wanneer je verwacht dat Heerenveen er vanaf het begin vol op klapt.
Als Ajax terug gaat lopen dan gaan ze er aan.
De rechtshalf is inderdaad een probleem. Ik zet er Lindenbergh neer vanwege het loopvermogen maar eigenlijk heb je dus niemand. Maduro zou het kunnen maar ik heb geen flauw benul hoe die tegenwoordig speelt. Voor volgend jaar dus nog maar een goede rechtermiddenvelder erbij!
Dat bedoel ik dus ook. Vanavond de uitwedstrijd, die moet gewonnen worden.
Thuis tegen de top 5 werd niets gewonnen, uit werd alles gewonnen, behalve de wedstrijd tegen FC Wegereef
Thuis tegen de top 5 werd niets gewonnen, uit werd alles gewonnen, behalve de wedstrijd tegen FC Wegereef
Laatst gewijzigd door LucaS op wo mei 09, 2007 8:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache