De play-offs

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za apr 21, 2007 2:32 pm

De nummer vijf van vorig jaar was dit jaar zonder meer sterker dan de nummer 3 en 4 en gelijkwaardig aan de nummer 2...

Het systeem in de europacup is over twee duels, dus is het helemaal niet zo raar om ook op die manier te selecteren..
In andere sporten is dit overigens al eeuwen doodnormaal
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za apr 21, 2007 2:33 pm

Thomas schreef:Dat is natuurlijk anders. In de Europa Cup blijkt niet in een eerder stadium dat bijvoorbeeld Barcelona 20 punten meer behaalde dan Chelsea, tegen dezelfde tegenstanders.
Liverpool won twee jaar geleden de CL terwijl in Engeland was gebleken dat bepaalde andere ploegen beter waren, tegen dezelfde tegenstanders. Oneerlijk dus?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 2:34 pm

Nee, dat gaat over twee verschillende toernooien. Ik zou het wel oneerlijk vinden als Manchester United en Chelsea na dit seizoen een playoffs zouden moeten spelen tegen Arsenal en Liverpool en dan het kampioenschap zouden verspelen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za apr 21, 2007 2:35 pm

En als de kampioen van de eerste competitiehelft (PSV) een tweestrijd speelt tegen de kampioen van de tweede competitiehelft (Ajax)?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za apr 21, 2007 2:35 pm

Thomas schreef:Nee, dat gaat over twee verschillende toernooien.
Ja, maar punt blijft dat Liverpool de CL won, terwijl het niet de beste ploeg van Europa was. Dat is toch precies wat je tegenstaat aan de plee-offs; dat niet per se de sterkste wint?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 2:45 pm

Muisje Andersom schreef:En als de kampioen van de eerste competitiehelft (PSV) een tweestrijd speelt tegen de kampioen van de tweede competitiehelft (Ajax)?
Dat zou ik al een stuk draaglijker vinden, maar zelfs dan kan het verschil tussen de twee heel groot zijn gebleken in de competitie.
Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Nee, dat gaat over twee verschillende toernooien.
Ja, maar punt blijft dat Liverpool de CL won, terwijl het niet de beste ploeg van Europa was. Dat is toch precies wat je tegenstaat aan de plee-offs; dat niet per se de sterkste wint?
Ja, maar ik vind het toch anders. In de CL is er geen andere opzet mogelijk vanwege een gebrek aan tijd en het al volle schema.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za apr 21, 2007 3:53 pm

Ik snap er echt niets van, al die tegenstand. Er is niets mooier dan een wedstrijd waar het er om gaat!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 21, 2007 4:00 pm

Muisje Andersom schreef:Ik snap er echt niets van, al die tegenstand. Er is niets mooier dan een wedstrijd waar het er om gaat!
Precies. Ik vind de plee-offs een doorslaand succes. Kijk eens hoe spannend de competitie nu is, bijna elke club speelt nog ergens om. Natuurlijk, het is nog even wennen, maar over vijf jaar weten we niet beter meer.
Bijkomend voordeel: onze voetballers spelen meer wedstrijden waarin het er om gaat en leren daarvan.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 21, 2007 4:29 pm

Nu nog minder wedstrijden die er niet om doen. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za apr 21, 2007 4:31 pm

Je zou de competitie in twee poules kunnen opdelen. En vervolgens kruisfinales.

Maar dat zal niet gebeuren, want minder wedstrijden=minder geld.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za apr 21, 2007 5:14 pm

Hoeveel zou een wedstrijdje als Excelsior-RKC opleveren? Anderhalve euro recette, een habbekrats aan TV-rechten en een consumptiebon voor de scheids? Als je de onderste 2 ploegen uit de eredivisie schopt en de vrijgekomen speeldagen gebruikt om de kwart- en halve finale van de beker over een thuis- en uitwedstrijd uit te smeren scoor je meer euro's.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za apr 21, 2007 5:16 pm

Ach, alleen al het feit dat Utrecht en Heerenveen nog ergens om spelen morgen is al winst (van Sparta weet ik het eigenlijk niet)
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 21, 2007 6:58 pm

Jöhnk schreef:Je zou de competitie in twee poules kunnen opdelen. En vervolgens kruisfinales.

Maar dat zal niet gebeuren, want minder wedstrijden=minder geld.
De helft mag niet tegen Ajax spelen? Moet je ze horen! ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 21, 2007 7:04 pm

Ach, wat schattig. Dan worden PSV en Ajax uit elkaar gehaald. Dan haalt Ajax ook nog eens de finale.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za apr 21, 2007 7:11 pm

Sja, in finales wint Ajax altijd van PSV. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 21, 2007 7:13 pm

:D

Hmm... Das inderdaad weer minder ja X'C

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 21, 2007 8:02 pm

Jöhnk schreef: Ja, maar punt blijft dat Liverpool de CL won, terwijl het niet de beste ploeg van Europa was. Dat is toch precies wat je tegenstaat aan de plee-offs; dat niet per se de sterkste wint?
Nee de sterkste hoeft van mij niet te winnen maar degene die het het meest verdient. Stel de nr. 2 heeft 25 punten meer dan de nr. 5 maar verliest om wat voor reden dan ook ongelukkig die tweestrijd, daar speel je dan heel het jaar voor.. nee dat gaat er bij mij niet in. Overigens zou ik best voor een play-offs zijn mits die een andere opzet heeft m.a.w. meer voordeel voor de hoger geplaatsten (nu is het enige voordeel dat je eerst uit mag spelen, nou nou wat een voordeel zeg). Misschien iets in de trant van het Schotse model ofzo, dat het linkerrijtje en rechterrijtje nog een halve competitie spelen maar dan met behoud van het aantal punten wat je daarvoor al behaald hebt. De competitie moet dan wel ingekrompen worden tot max. 16 clubs.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za apr 21, 2007 8:06 pm

brigade zuid schreef:Overigens zou ik best voor een play-offs zijn mits die een andere opzet heeft m.a.w. meer voordeel voor de hoger geplaatsten (nu is het enige voordeel dat je eerst uit mag spelen, nou nou wat een voordeel zeg).
:yes: Plaats 2 of plaats 5 maakt ongeveer niks uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo apr 22, 2007 9:23 pm

Twee korfbaluitslagen volgende week: Willem II-Ajax 0-7 en Excelsior-AZ 7-8.

Ajax en AZ samen bovenaan met hetzelfde doelsaldo, evenveel voor- en tegengoals. De kleine lettertjes zeggen niks over onderling resultaat met dubbeltellende uitdoelpunten, dus dat wordt dan een:
www.knvb.nl schreef:4. a. Wanneer in een competitie een of meer elftallen in aanmerking komen voor een titel, promotie of degradatie is het doelsaldo beslissend, indien het behaalde aantal punten gelijk is. Is het doelsaldo gelijk dan is het aantal doelpunten voor beslissend. Is ook het aantal doelpunten voor gelijk, dan wordt een beslissingswedstrijd of een beslissingswedstrijdenreeks gespeeld.
...en omdat Ajax en AZ elkaar ook al in de bekerfinale tegenkomen wordt het pleeoffschema onoplosbaar verneukt.

Wat het allemaal nog grappiger, amateuristischer en onzinniger maakt is het tegenstrijdige pleeoffreglement:
www.knvb.nl schreef:Indien deelnemers uit de Eredivisie in de eindrangschikking gelijk zijn geëindigd, is voor het bepalen van de deelname aan en de positie in de play-off voor Europese clubcompetities het doelsaldo bepalend. Is dit gelijk dan beslist het aantal vóór gescoorde doelpunten. In afwijking van het bepaalde in artikel 17 van het Reglement Wedstrijden Betaald Voetbal is, indien ook het aantal vóór gescoorde doelpunten gelijk is, het totale resultaat van de onderlinge wedstrijden beslissend waarbij de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten dubbel tellen.
Nu tellen de twee goals van AZ in de Arena opeens wel dubbel... dus bij twee korfbaluitslagen moet Ajax de pleeoffs in maar spelen Ajax en AZ toch een beslissingswedstrijd om te bepalen wie er kampioen wordt. Dan kunnen we dus de bizarre situatie krijgen dat AZ als nummer 2 rechtstreeks de CL ingaat, de nummer 5 voorronde speelt, en de kampioen in de UEFA cup uitkomt...

En dan mogen we van geluk spreken dat de bekerfinale AZ-Ajax is en geen NAC-RKC, want met deze regels is het theoretisch mogelijk dat de kampioen helemaal geen europees voetbal speelt!

Slim uitgewerkt, KNVB!


Muisje Andersom schreef:In andere sporten is dit overigens al eeuwen doodnormaal
In andere sporten zijn de pleeoffs een finaleronde om de kampioen aan te wijzen en moet de nummer 1 van de reguliere competitie ook aan de knockoutloterij meedoen. Voor zover ik weet is er geen enkele sport waar ze aan pleeoffs doen om de nummer 2 te bepalen.






Afbeelding
Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 11:12 am

Het kampioenschap heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet. Ajax zal plee-offs moeten spelen. Nu pieker ik me suf wat beter is: AZ kampioen of PSV kampioen. Beide is immers nog mogelijk. En tegen welke club kunnen we in de eerste ronde het best spelen?

AZ.
Voordeel: verliezen we zelden van
Nadeel: in goede vorm

PSV

Voordeel: in crisis
Nadeel: verliezen we vaak van

Tegenstanders eerste ronde:

Twente

Voordeel: boeren, moeten we kunnen afbluffen.
Nadeel: goed georganiseerde ploeg.

Heerenveen

Voordeel: zie Twente
Nadeel: lastige uitwedstrijd, we winnen daar zelden

Feyenoord

Voordeel: winnen we meestal van, mooiste tegenstander
Nadeel: kat in het nauw..

Voor welke clubs hebben jullie een voorkeur?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 11:14 am

Waarom geef je PSV in godsnaam meer kans dan Ajax?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma apr 23, 2007 11:14 am

Is het niet 'gewoon' zo dat als we de scheids mee hebben alles goed komt? :twisted: :moontje:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 23, 2007 11:15 am

Jesse schreef:Waarom geef je PSV in godsnaam meer kans dan Ajax?
joey is bijgelovig. Als hij maar hard genoeg roept dat Ajax geen kampioen wordt, worden we het misschien toch. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 11:18 am

Jesse schreef:Waarom geef je PSV in godsnaam meer kans dan Ajax?
Wie zegt dat ik dat doe? Het kán. Je weet het natuurlijk nooit. PSV speelt thuis en het verschil is maar één doelpunt.

@Jöhnk: ik ben alvast begonnen met mijn rouwproces. X'C
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma apr 23, 2007 11:25 am

Jaaaaa!!!!

Er zijn playoffs bedacht zodat we toch nog CL kunnen halen :cheer:

Plaats reactie