Dat staat er niet, Boem! :eusa_naughty:Kaboem! schreef:En zeker zakt het in elkaar?
AZ - AJAX 25 februari 2007
Davids linksback en duimen voor Perez!
Ogararu, Stam, Grygera, Davids
Heitinga
Gabri, Sneijder
De Mul, Huntelaar, Babel
Gabri keert terug ten koste van Perez. Misschien zonder (donderdag niet sterk) Ogararu spelen, dan kan je Perez opstellen.
Stam, Heitinga, Grygera,
Gabri, Sneijder, Perez, Davids
De Mul, Huntelaar, Babel
Ogararu, Stam, Grygera, Davids
Heitinga
Gabri, Sneijder
De Mul, Huntelaar, Babel
Gabri keert terug ten koste van Perez. Misschien zonder (donderdag niet sterk) Ogararu spelen, dan kan je Perez opstellen.
Stam, Heitinga, Grygera,
Gabri, Sneijder, Perez, Davids
De Mul, Huntelaar, Babel
- Ajaciedjuh
Grygera doet 't meestal wel goed als hij puur in de dekking mag spelen als back. Zo speelde hij Robben ook volledig uit de wedstrijd (wel als rechsback). Is de beste optie. Als 'de kaasjes' (tanx Joey) met 2 spitsen spelen, dan is Grygera zo wie zo 1 vd mandekkers.Thomas schreef:Jammer, maar als AZ met Jenner gaat spelen vind ik het opzich niet onlogisch dat Ajax met 4 man achterin wil gaan spelen. Het probleem is alleen dat we geen echte linksback hebben en ik persoonlijk denk dat Grygera het heel moeilijk gaat krijgen tegen Jenner.
- Ajaciedjuh
Grygera doet 't meestal wel goed als hij puur in de dekking mag spelen als back. Zo speelde hij Robben ook volledig uit de wedstrijd (wel als rechsback). Is de beste optie. Als 'de kaasjes' (tanx Joey) met 2 spitsen spelen, dan is Grygera zo wie zo 1 vd mandekkers.Thomas schreef:Jammer, maar als AZ met Jenner gaat spelen vind ik het opzich niet onlogisch dat Ajax met 4 man achterin wil gaan spelen. Het probleem is alleen dat we geen echte linksback hebben en ik persoonlijk denk dat Grygera het heel moeilijk gaat krijgen tegen Jenner.
Ik denk dat het de goden verzoeken is om met en speler te beginnen die pas terug komt van een blessure.Ik zou toch beginnen met lindenbergh op de linksback plaats.Bakt hij er echt niks van kun altijd nog wisselen.Thomas schreef:Jammer, maar als AZ met Jenner gaat spelen vind ik het opzich niet onlogisch dat Ajax met 4 man achterin wil gaan spelen. Het probleem is alleen dat we geen echte linksback hebben en ik persoonlijk denk dat Grygera het heel moeilijk gaat krijgen tegen Jenner.
Donderdag had AZ nogal moeite met de omschakeling en persoonlijk vindt ik de achterhoede van AZ de zwakste schakel.Opdam is geschorst, Da silva geblesseerd.Dus lijkt het me duidelijk waar je je winst moet pakken.
Persoonlijk zou ik altijd starten met Perez in de basis.Je hebt met hem veel meer voetbal, creativiteit in het elftal.
Babel _______ Huntelaar _______ De Mul
Davids _________Sneijder _________Perez
Lindenbergh _ Hetinga _ Stam _ Ogararu
______________ Stekeleburg
Maar HtC kennende zal ie zeker met Gabri, Davids ( Leonardo ) in de basis starten.Dat zijn zijn aankopen.Van belang in de wedstrijd zal zijn of de backs van AZ achter onze buitenspelers aan moeten hollen of onze buitenspelers achter de backs van AZ.
Blij met de punten ...
De T.Jaliens op tijd fit
Beslissing over Dembélé op laatste moment
ALKMAAR, zondag
Louis van Gaal weet nog steeds niet of hij vandaag de naam van Moussa Dembélé op het wedstrijdformulier van AZ-Ajax kan zetten. Pas als de Belgische aanvaller zich in het stadion meldt, is er duidelijkheid over zijn meespelen.
„Ik heb nog behoorlijk last van mijn linkerbekken”, zei de Belg gisteren. „In de beginfase van de wedstrijd tegen Fenerbahçe kreeg ik daar een tik tegen. Maar ik heb goede hoop dat ik tegen Ajax kan spelen.” De tot gisteren eveneens twijfelachtige Kew Jaliens is tegen de Ajacieden zo goed als zeker gewoon van de partij. De centrale verdediger kampte met een (rechter)bovenbeenblessure, trainde gisteren nog apart, maar is stellig. „Als het goed is, ben ik erbij.”
Blij met de punten ...
De T.Emanuelson en Grygera keren terug
AMSTERDAM, zondag
Henk ten Cate kan vandaag in de topper tegen AZ weer beschikken over Zdenek Grygera en Urby Emanuelson. De verdedigers, die wekenlang uit de roulatie waren, werkten gisteren naar tevredenheid een laatste test af op het trainingsveld. Hun rentree komt precies op tijd, met de cruciale wedstrijden tegen AZ, Heerenveen, FC Twente en PSV voor de boeg. Alleen Thomas Vermaelen staat nu nog enkele weken buitenspel.
Mauro Rosales maakt wederom geen deel uit van de selectie. Voor de vierde keer kreeg River Plate een paar dagen uitstel om de betaling van circa twee miljoen euro af te ronden. Ajax heeft besloten geen ultimatum te stellen. „Omdat Mauro zelf graag terug wil naar zijn vaderland. Bovendien hebben we een akkoord met River Plate. Daarom kunnen we nog wel even geduldig blijven. Ik ga ervan uit dat het dinsdag afgesloten is”, aldus technisch directeur Martin van Geel.
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Natuurlijk moet Perez spelen, maar waar? Het elftal dat je nu neerzet is toch veel te offensief? Sneijder wil zijn verdedigende taken nogal eens verzaken en dat heb je toch een Gabri nodig om dat op rechts recht te zetten, in plaats van een Perez, die bovendien altijd dezelfde ruimte als Sneijder zal opzoeken, zodat ze elkaar voor de voeten lopen. De beste plek is linksbuiten, maar HtC zal Babel er, gezien zijn spel afgelopen woensdag, vast niet naast zetten. Moeilijk, moeilijk...Voetske schreef:
Persoonlijk zou ik altijd starten met Perez in de basis.Je hebt met hem veel meer voetbal, creativiteit in het elftal.
Maar HtC kennende zal ie zeker met Gabri, Davids ( Leonardo ) in de basis starten.Dat zijn zijn aankopen.Van belang in de wedstrijd zal zijn of de backs van AZ achter onze buitenspelers aan moeten hollen of onze buitenspelers achter de backs van AZ.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Natuurlijk moet Perez spelen, maar waar? Het elftal dat je nu neerzet is toch veel te offensief? Sneijder wil zijn verdedigende taken nogal eens verzaken en dat heb je toch een Gabri nodig om dat op rechts recht te zetten, in plaats van een Perez, die bovendien altijd dezelfde ruimte als Sneijder zal opzoeken, zodat ze elkaar voor de voeten lopen. De beste plek is linksbuiten, maar HtC zal Babel er, gezien zijn spel afgelopen woensdag, vast niet naast zetten. Moeilijk, moeilijk...Voetske schreef:
Juist wel Perez erin , maar geen lindenbergh als linksback maar Grygera :yes:
- Ajaciedjuh
Aanvallend heeft Ajax gewoon de beste selectie van Nederland (Huntelaar, Babel, Leonardo, De Mul, Perez, Sneijder), daarom zullen daar altijd spelers uit de boot vallen.
Ajax moet vandaag winnen, dus moeten ze ook op die manier spelen. Ik vind Ajax het afgelopen jaar ook gewoon het sterkst als ze met deze mentaliteit (en dus opstelling) de wedstrijd ingaan. Het is niet voor niks dat Ajax vaak bij achterstand het beste speelt.
Wat helaas ook speelt, is dat dan de druk er af is (ze hebben niks meer te verliezen). Als dit laatste 'feit' (niet onder druk kunnen voetballen) klopt, dan zal Ajax daar vooral in moeten investeren (ze zijn op de goede weg met Stam, Davids en Gabri). Ajax zal volgend jaar een type Alex bij de selectie moeten halen (ipv Grygera) en een echte dynamische en fysieke middenvelder (en nog een keeper!?).
Terug naar de wedstijd van vandaag. Ik zou zo spelen:
-------------- Stekelenburg
--- Heitinga ------Stam -------- Grygera
--------------- Davids
Gabri --------------------- Urby (mits fit)
--------------Sneijder
De Mul --------Huntelaar ----- Babel
Als Urby niet fit genoeg is (2 spelers net terug van blessures is link), dan Sneijder op die plaats en Perez op 10.
Het voordeel van deze opstelling is dat als az met 3 spitsen gaat spelen, dit opgevangen kan worden door Urby naar de link-back plaats te halen (Grygera naar het centrum en Davids naar het middenveld).
Als Urby niet speelt, zal Ogararu moeten invallen bij 3 spitsen van az.
ps. Davids is er tegen psv waarschijnlijk niet bij (staat op 2 gele kaarten en de wedstrijden tegen az, Heerenveen en Twente is bijna verzekerd van 5 gele)
Ajax moet vandaag winnen, dus moeten ze ook op die manier spelen. Ik vind Ajax het afgelopen jaar ook gewoon het sterkst als ze met deze mentaliteit (en dus opstelling) de wedstrijd ingaan. Het is niet voor niks dat Ajax vaak bij achterstand het beste speelt.
Wat helaas ook speelt, is dat dan de druk er af is (ze hebben niks meer te verliezen). Als dit laatste 'feit' (niet onder druk kunnen voetballen) klopt, dan zal Ajax daar vooral in moeten investeren (ze zijn op de goede weg met Stam, Davids en Gabri). Ajax zal volgend jaar een type Alex bij de selectie moeten halen (ipv Grygera) en een echte dynamische en fysieke middenvelder (en nog een keeper!?).
Terug naar de wedstijd van vandaag. Ik zou zo spelen:
-------------- Stekelenburg
--- Heitinga ------Stam -------- Grygera
--------------- Davids
Gabri --------------------- Urby (mits fit)
--------------Sneijder
De Mul --------Huntelaar ----- Babel
Als Urby niet fit genoeg is (2 spelers net terug van blessures is link), dan Sneijder op die plaats en Perez op 10.
Het voordeel van deze opstelling is dat als az met 3 spitsen gaat spelen, dit opgevangen kan worden door Urby naar de link-back plaats te halen (Grygera naar het centrum en Davids naar het middenveld).
Als Urby niet speelt, zal Ogararu moeten invallen bij 3 spitsen van az.
ps. Davids is er tegen psv waarschijnlijk niet bij (staat op 2 gele kaarten en de wedstrijden tegen az, Heerenveen en Twente is bijna verzekerd van 5 gele)
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo feb 25, 2007 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Donderdag, dat was donderdag ;).Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Natuurlijk moet Perez spelen, maar waar? Het elftal dat je nu neerzet is toch veel te offensief? Sneijder wil zijn verdedigende taken nogal eens verzaken en dat heb je toch een Gabri nodig om dat op rechts recht te zetten, in plaats van een Perez, die bovendien altijd dezelfde ruimte als Sneijder zal opzoeken, zodat ze elkaar voor de voeten lopen. De beste plek is linksbuiten, maar HtC zal Babel er, gezien zijn spel afgelopen woensdag, vast niet naast zetten. Moeilijk, moeilijk...Voetske schreef:
Blij met de punten ...
Voetske, ik vind het eigenlijk geen goed idee om het systeem weer om te gooien tov. afgelopen donderdag. Het liep eindelijk eens lekker tegen Bremen, dus ik stel voor om met de punt naar achteren te spelen waarbij Sneijder vanaf links komt.
Ik zou Davids dan links in de zone laten spelen. Die moet bij balverlies Jenner beteugelen. Dit betekent dan weer dat Sneijder bij de omschakeling van balverlies naar balbezit vrij is. Wat wil je nog meer?
Perez inderdaad als rechtshalf opstellen. (Hoewel onrealistisch, want Gabri speelt altijd.) Te aanvallend? Verdedigen kunnen we niet (net als Az), dus gaan we aanvallen.
Ik zou Davids dan links in de zone laten spelen. Die moet bij balverlies Jenner beteugelen. Dit betekent dan weer dat Sneijder bij de omschakeling van balverlies naar balbezit vrij is. Wat wil je nog meer?
Perez inderdaad als rechtshalf opstellen. (Hoewel onrealistisch, want Gabri speelt altijd.) Te aanvallend? Verdedigen kunnen we niet (net als Az), dus gaan we aanvallen.
Voor diegene die meer moeite willen doen dan planet
http://nl.myp2p.eu/Matches/Match1.htm
Succes :xyxthumbs:
http://nl.myp2p.eu/Matches/Match1.htm
Succes :xyxthumbs:
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Heitinga, Stam; Gabri, Sneijder, Davids, Perez; Leonardo, Huntelaar, Babel
Opstelling AZ: Waterman, Jaliens, de Cler, Boukhari, Arveladze, Donk, Dembele, Koevermans, de Zeeuw, Steinsson, Jenner.
Stekelenburg:
Ogararu, Heitinga, Stam
Davids
Gabri Sneijder
Perez
Leonardo Babel
Huntelaar
De spelers kloppen, maar de opstellingen heb ik zelf gemaakt.
Opstelling AZ: Waterman, Jaliens, de Cler, Boukhari, Arveladze, Donk, Dembele, Koevermans, de Zeeuw, Steinsson, Jenner.
Stekelenburg:
Ogararu, Heitinga, Stam
Davids
Gabri Sneijder
Perez
Leonardo Babel
Huntelaar
De spelers kloppen, maar de opstellingen heb ik zelf gemaakt.
Laatst gewijzigd door Maurice op zo feb 25, 2007 11:51 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom
Op Maduro en Roger na dezelfde opstelling als donderdag :yes:LeonardoSpits schreef:Opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Heitinga, Stam; Gabri, Sneijder, Davids, Perez; Leonardo, Huntelaar, Babel
Zijn twee aanvallende teams:
Stekelenburg;
Ogararu, Heitinga, Stam;
Gabri, Sneijder, Davids, Perez;
Leonardo, Huntelaar, Babel
Waterman;
Steinsson, Jaliens, Donk, de Cler;
Boukhari, de Zeeuw, Jenner;
Arveladze, Dembele, Koevermans
Niet zo'n sterk middenveld van AZ en juist een versterkt middenveld van Ajax. Daar moet de slag te winnen zijn!
Stekelenburg;
Ogararu, Heitinga, Stam;
Gabri, Sneijder, Davids, Perez;
Leonardo, Huntelaar, Babel
Waterman;
Steinsson, Jaliens, Donk, de Cler;
Boukhari, de Zeeuw, Jenner;
Arveladze, Dembele, Koevermans
Niet zo'n sterk middenveld van AZ en juist een versterkt middenveld van Ajax. Daar moet de slag te winnen zijn!