Ajax - IK Start
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
- Ajaciedjuh
- AT Toto winner 09/10
www.nieuwnieuws.nlTen Cate hanteert roulatiesysteem
De basisformatie van Ajax ondergaat donderdagavond tijdens de thuiswedstrijd in de eerste ronde van de UEFA-beker tegen IK Start een metamorfose. De Amsterdamse club verdedigt de ruime voorsprong (5-2) op de Noorse middenmoter met bijna allemaal spelers die tot dusver dit seizoen nauwelijks in actie kwamen.
De trouwste Ajax-supporters, donderdag ruim 25.000 in getal, zien aanvoerder Jaap Stam en topschutter Klaas-Jan Huntelaar nog wel vanaf het eerste fluitsignaal aan het werk. Afgaande op de laatste training voor het duel met IK Start krijgen Urby Emanuelson, Wesley Sneijder, Ryan Babel, Roger, Gabri, John Heitinga, Maarten Stekelenburg, Mauro Rosales en Ryan Babel rust.
Trainer Henk ten Cate benadrukte een dag voor de return in de eerste ronde van de UEFA-beker dat hij niet de tweede keus opstelt.
"Zo denk ik niet. We hebben een selectie van 24 spelers. Dat zijn voor mij allemaal basisspelers. We doen het niet met elf maar met 24 man. Mijn spelers moeten ook het gevoel houden dat ze een kans krijgen. Dat lukt niet als ze een heel seizoen op de bank zitten."
Naar goed voorbeeld van Frank Rijkaard bij Barcelona introduceert Ten Cate bij Ajax een roulatiesysteem. "Dat is niet iets wat ik bij Barcelona heb geleerd. Dat is overal normaal, behalve in Nederland. Veel clubs geven zogenoemde reservespelers niet het respect wat ze verdienen. Ik doe dat wel. Hopelijk word ik trendsetter."
Vermoedelijke opstelling: Gentenaar; Ogararu, Stam, Grygera en Vermaelen; Maduro, Perez en Lindenbergh; De Mul, Huntelaar en Rosenberg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zit morgen in 413, weer eens wat anders dan op zondag. Irritante zooi dat ik door ticketbox niet gewoon mn eigen plek kon kopen maarja. Heb er eigenlijk godvergeten veel zin in, zware tyfus week, lekker om 6 uur beginnen met zuipen en misschien ngo wel een leuke pot voetbal ook. Kan niet missen :cheer:
Tsja ik ben om 6 uur klaar, dan ff met mn luie reet van nieuwezijds voorburg naar rembrandt plein denk ik ja. Heb er aardig wat geld voor aan de kant geschoven :cheer:Kowalczyk schreef:Exact. Rembrandt is the place. Ik begin daar ook om 18.00 uur, misschien net ff eerder.Joeska schreef:lekker om 6 uur beginnen met zuipen
K.
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 15/16
Of gewoon Verthongen in plaats van Sneijder. ;)Peter schreef:Zoiets?
Gentenaar
Ogararu-Stam (45` Grygera)-Vermaelen-Lindenbergh
Perez-Maduro-Sneijder
De Mul-Huntelaar-Rosenberg
Misschien nog Vertonghen of Krohn Dehli erbij ipv Perez, die dan doorschuift naar de plek van Rosenberg, die op zijn beurt de plek van Tommeke inneemt?
Ik hoop dat Manucharyan de kans krijgt in plaats van Rosenberg.
Ik ga m'n voorspelling trouwens even veranderen. 6-0 zal het wel niet worden.
www.ad.nl’B-keus Ajax bestaat niet’
Door SJOERD MOSSOU
Met een 5-2 voorsprong op zak trapt Ajax vanavond tegen IK Start af met een sterk gewijzigd elftal. Maar noem die ploeg vooral geen B-keus, waarschuwt trainer Henk ten Cate. ,,Dat vind ik typisch Nederlands.’’
Wesley Sneijder is topfit, prima in vorm en de bevalling van zijn vrouw is alweer een tijdje achter de rug. Toch stapte de middenvelder gisteren niét in de bus naar Wijk aan Zee, waar de Ajax-selectie zich voorbereidt op het UEFA Cup-duel met IK Start in de Arena.
,,Dat zal wel even wennen zijn geweest voor ‘m,’’ denkt trainer Henk ten Cate, die ook Urby Emanuelson, Gabri, Mauro Rosales en keeper Maarten Stekelenburg naar huis stuurde. ,,Één van de jongens die wél bij de groep zit, was zijn clubkostuum vergeten. Omdat hij er van uitging dat hij toch niet hoefde te spelen.’’
Ajax treedt vanavond tegen de Noren aan met een fors percentage reservespelers, al omschrijft Ten Cate dat zelf liever anders. ,,Wij moeten in Nederland eens af van het idee dat teams uit elf spelers bestaan,’’ vindt de Ajax-coach.
,,We hebben een selectie van 24 voetballers die elkaar heel weinig ontlopen. Die jongens horen er dus ook allemaal bij. In landen als Spanje, Duitsland of Engeland wordt al heel lang zo gewerkt, de cultuur is daar heel anders. Een speler die een keer niet speelt, ís in Nederland gelijk een wisselspeler, die telt niet mee. Ik vind dat geen juiste benadering.’’
Met een 5-2 voorsprong op zak tegen de beperkte Noren kan Ten Cate zich wel wat mutaties permitteren. Net als vorige week in het bekerduel tegen Jong RKC, spelen hooguit drie of vier Ajacieden die normaal gesproken ook beginnen. ,,Maar dit is wél een Europese wedstrijd hè,’’ zegt Ten Cate. ,,Door nu andere keuzes te maken, geven we aan dat de verschillen heel klein zijn. Want ik stel geen spelers op in wie ik geen honderd procent vertrouwen in heb. Dat signaal werkt twee kanten op.
Vanavond speelt Thomas Vermaelen bijvoorbeeld linksback. Als hij dat goed doet, heeft Urby Emanuelson er direct een geduchte concurrent bij. Zo werkt dat op meer posities.’’ Op die van rechtsbuiten bijvoorbeeld. Mauro Rosales begon hoopgevend aan het seizoen, maar brengt de laatste weken veel te weinig. Vanavond krijgt de jonge Belg Tom De Mul een kans. ,,Het rendement van Mauro kan hoger,’’ vindt Ten Cate.
,,Hij haalt vaak genoeg de achterlijn, maar dan gaat het om het vervolg. Mauro trapt de bal nog teveel van onder zijn lichaam, waardoor de voorzet vaak vaart en gevoel mist. De Mul heeft die sierlijke, fijne trap wél. Tom is jong en moet nog veel leren, maar hij heeft misschien wel de beste voorzet van Nederland.’’
Ook Kenneth Perez, zondag tegen NEC succesvol als invaller, mag zich vanavond uitleven op zijn favoriete positie achter de spitsen. ,,Je dwingt het uiteindelijk allemaal zelf af,’’ zegt Ten Cate. ,,Kenneth heeft zich zondag op een prima manier laten zien. Uiteindelijk bepalen de spelers wie er spelen, niet ik.’’
De Ajax-trainer sluit niet uit dat hij zijn eerste keus vaker naar de bank of tribune zal verwijzen. ,,Tegen Jong RKC en Start doe ik dat op zes posities, later in het seizoen zullen dat er in een specifieke wedstrijd misschien twee of drie zijn. En met arrogantie heeft dat niets te maken hè. We willen er juist zélf beter van worden.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Dat vind ik dus niet. Ik zit/sta veel liever achter het doel. Waarschijnlijk gewoon omdat ik niets anders gedaan heb in mijn leven. Ik heb in het Olympisch wel vaker op de lange zijde gezeten, maar dat vond ik juist minder overzichtelijk.Thijs schreef:Op de lange zijde heb je wel meer overzicht. ;)
Ik denk dat ik gewoon rond 19.00uur om en nabij het honk zal zijn. Niets Rembrandtsplein, daar wacht ik wel mee tot de poule fase. Kan geen vrij krijgen vanmiddag namelijk.
Nos-tt18.42-23.25 uur,Ned.3: UEFA CUP
18.42-19.28
1e helft sc Heerenveen-Vitoria Setúbal
live,met commentaar van Jeroen Grueter
19.34-20.29
voorbeschouwing en live 1e helft
Feyenoord-Lokomotiv Sofia,met
commentaar van Evert ten Napel
20.34-20.38
Samenvatting 2e helft sc Heerenveen-
Vitoria Setúbal
20.43-21.33