IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Voor Ajax zal het wel te bereiken zijn.
Voor fans is het toch wat moeilijker.
Ik denk dat het beste op Oslo gevlogen kan worden en daarvandaan met een huurauto of met de trein naar Kristiansand.
Vliegen zal niet te duur zijn (100 pp zie ik net)
Verblijf zal wel wat duurder zijn. Noorwegen is niet goeikoop.
Voor fans is het toch wat moeilijker.
Ik denk dat het beste op Oslo gevlogen kan worden en daarvandaan met een huurauto of met de trein naar Kristiansand.
Vliegen zal niet te duur zijn (100 pp zie ik net)
Verblijf zal wel wat duurder zijn. Noorwegen is niet goeikoop.
Ajax treft het Noorse IK Start, eerst uit op 14 september. De thuiswedstrijd volgt twee weken later, op 28 september. De in 1905 opgerichte ploeg uit Kristiansand eindigde in 2005 als tweede waardoor het in de UEFA-cup voorronde uit mocht komen en versloeg daarin Skala Itrottarfelag en het Ierse Drogheda United (na penalties). Het stadion van de Noorse ploeg heeft een capaciteit van ongeveer 14.000 plaatsen. I.K. Start is tweevoudig kampioen van Noorwegen. De ploeg, die twee keer eerder Europees uitkwam, probeert telkens zo bewgelijk mogelijk te spelen.
Website: http://ikstart.no
Bron: Ajax Netwerk
Website: http://ikstart.no
Bron: Ajax Netwerk
-
- AT Toto winner 15/16
http://home.skysports.com/list.aspx?hli ... an+starletUnited watch Norwegian starlet
By Mark Buckingham - Created on 25 Aug 2006
Manchester United are watching Norway international Kristofer Haested.
The Premiership giants put the promising midfielder under the microscope on Thursday night during IK Start's Uefa Cup tie with Drogheda United.
The Red Devils sent their Irish scout Joe Corcoran to watch the youngster and he confirmed he had been instructed to run a check on Haested.
"I got a message from United's chief scout Jim Lawlor to go to exclusively track Haested," Corcoran told Faedrelandsvennen.
Though Start lost the game 1-0, the Norwegian outfit still progressed to the first round proper of the Uefa Cup after a tense penalty shoot-out victory.
Haested is thought to have impressed in the match and was delighted that his 'favourite club' had come to monitor his ability.
"I didn't know they were here, but it is, of course, nice that my favourite club are here to see me," said Haested.
"If they were impressed by what they saw here today, I don't know, but generally I'm a bit fed up with the all the speculation over professional players."
United had also watched Haested in international action last week when Norway drew 1-1 with Brazil in a game which also featured current Red Devils favourite Ole Gunnar Solskjaer.
Sir Alex Ferguson will now decide whether to bid for the central midfielder, or continue tracking his progress, with Start due to face Ajax in the first round of the Uefa Cup.
United kent IK Start in ieder geval wel.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ajax loot Noorse IK Start in de UEFA Cup
Monaco, 25 augustus 2006
Ajax is in de eerste ronde van de UEFA Cup, waarvoor vrijdagmiddag is geloot, gekoppeld aan IK Start uit Noorwegen. De wedstrijden worden op de donderdagen 14 en 28 september gespeeld. Ajax begint met een uitwedstrijd.
De wedstrijd in Noorwegen wordt gespeeld in het stadion van Lillestrøm, dat een capaciteit van ongeveer 10.000 toeschouwers heeft. Het Kristiansand Stadion, waar Start doorgaans zijn thuiswedstrijden afwerkt, is niet toereikend voor UEFA Cupvoetbal.
De laatste keer dat Ajax in de UEFA Cup uitkwam, was vorig jaar februari. Toen werden de Amsterdammers uitgeschakeld door Auxerre. In de thuiswedstrijd won Ajax met 1-0, maar in Frankrijk werd met 1-3 verloren. Het was de laatste wedstrijd van trainer Ronald Koeman. Een dag na de nederlaag nam hij ontslag.
Het Noorse Start plaatste zich voor de UEFA Cup door door eerst Skala Itrottarfelag (Faroër) opzij te zetten en na een zenuwslopende penaltyserie Drogheda United (Ierland) te verslaan. De ploeg uit Kristiansand had de thuiswedstrijd met 1-0 gewonnen en verloor uit met dezelfde cijfers. Daardoor was een strafschoppenserie noodzakelijk. Die werd met 11-10 door de Noren gewonnen.
IK Start werd in 2005 tweede in de Noorse competitie, achter Valerenga. De club speelt zijn thuiswedstrijden doorgaans in het Kristiansand Stadion. Start speelt in gele shirts, zwarte broeken en gele kousen en heeft als uittenue een blauw shirt, witte broek en blauwe kousen. Middenvelder Jóhannes Harðarson (IJsland) en aanvallers Ben Wright (Engeland), Stefan Bärlin (Zweden), Todi Jónsson (Faröer) en David Nielsen (Denemarken) zijn de buitenlandse spelers in de Noorse ploeg.
ajax.nl
Inderdaad een ander stadion!
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Dat is gewoon turbotaal hoor, niets mis mee.
Zelfs Lange Frans en Baas B gebruiken het:
Zelfs Lange Frans en Baas B gebruiken het:
:DLange Frans & Baas B - Represent
Ik represent de shoptippers de naar de top trippers de topfit rockers fuck de opgefokt spitters de zonder kop kippen en de ongeschikt floppers ik represent me shit en ik wil onze hits droppen fuck de op en top hippers de lollypop likkers de onbegrip lokkers zijn de tolliekop slikkers de voor een fuck flikkers en de om geen shit knokkers ik represent de spit dit is voor alle hiphoppers ik represent de grotglibbers de op je lip zitters de domme chicks scotters en de juiste spothitters de jokkebrok klikkers zijn die in de spits koppers ik represent me clic en ik wil onze shit droppen fuck de zondebok pikken de opgekropt zitters de honderd hits droppers komen op de top zitten dus drop je prokspitter of dig me shit koppig ik represent de spit dit is voor alle hiphoppers
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
At5.Fysiek sterk, dit jaar degradatie?
25-8-2006 Oud-Ajacied Ole Tobiassen speelt deze zomer in de Noorse competitie bij Sandefjord. Hij noemt tegenover AT5 IK Start een fysiek sterke tegenstander.
IK Start eindigde vorig seizoen als tweede, wat de club toegang bood tot de UEFA Cup. Dit seizoen presteert de club beduidend minder, net boven de degradatiezone. Er werd al een trainer ontslagen, aldus Tobiassen.
In de eerste en tweede voorronde van de UEFA Cup speelde IK Start tegen resp. Skàla (Faroer, 1-0 en 3-0) en Drogheda (Ier, 1-0 en 0-1). De wedstrijd tegen de Ieren was pas na 24 strafschoppen beslist.
Dit mag dus geen problemen opleveren.
Tot mijn verbazing zijn er nog niet eens flauwe grappen gekomen.
Persoonlijk moest ik meteen denken aan de Shell-reclame bij het horen van de naam ik start: "waar u stopt, gaan wij verder".
Ik hoop dat dit wel te doen is. Maar wat maakt het ook uit, we hebben onze prijs van dit seizoen al! :cheer:
Persoonlijk moest ik meteen denken aan de Shell-reclame bij het horen van de naam ik start: "waar u stopt, gaan wij verder".
Ik hoop dat dit wel te doen is. Maar wat maakt het ook uit, we hebben onze prijs van dit seizoen al! :cheer:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?