Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di mei 02, 2006 9:12 pm

Dat forum is een stuk drukker dan het groningen.netwerk waar Steef nog steeds wanhopig probeert om die nuchtere noorderlingen te laten geloven.

Op dat andere forum probeert Alexander onder een schuilnaam zwarte kaartjes te verkopen aan die gierige groningers:
http://www.fcgforum.com/viewtopic.php?t=1747&postdays=0&postorder=asc&start=250 schreef:prijs 150 euro
Naam: alesandro
Telefoon: 0653891734
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di mei 02, 2006 9:46 pm

:blush:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 02, 2006 9:48 pm

Hahaha, je bent het echt! :rofl:
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di mei 02, 2006 9:49 pm

Haha nee natuurlijk niet idioot.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 02, 2006 9:50 pm

Dat zeg jij. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di mei 02, 2006 10:28 pm

Had ik maar kaarten voor deze wedstrijd!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 02, 2006 10:30 pm

tegen onze Groningse vriend wil ik alleen maar even kwijt dat hij morgen rond deze tijd nog altijd kan zeggen dat Groningen voor de competite ongesclagen is in de Euroborg. Voor de play offs kan je dat niet meer zeggen
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mei 03, 2006 7:11 am

Trots van het Noorden en Ron Jans vol zelfvertrouwen voor return tegen Ajax

GRONINGS GENIETEN

GRONINGEN, woensdag

„Een aangename verrassing.” Dat is de korte maar krachtige omschrijving die Ron Jans aan het seizoen van zijn FC Groningen geeft. Want wat de Trots van het Noorden dit seizoen gepresteerd heeft, was ook een regelrechte surprise. Vanavond wacht tegen Ajax de laatste uitdaging van dit feestjaar, als in eigen huis een 2-0 achterstand moet worden weggewerkt. En volgens Jans kunnen er nog best eens gekke dingen gebeuren.

De trainer en zijn selectie werken ontspannen en met vertrouwen toe naar het duel dat kan leiden naar een ticket in de voorronde van de Champions League.
„Vooral thuis hebben we dit seizoen een aantal heel goede wedstrijden gespeeld. Dat kunnen we ook tegen Ajax weer. We zijn fit en vol zelfvertrouwen. Niet dat we denken dat we het allemaal wel even gaan doen, zeer zeker niet, maar we geloven er wel in.”

Dat FC Groningen dit jaar in de top zou meedraaien, had niemand rond de club durven dromen. „Voor het seizoen hadden we wel het gevoel dat we weer een stap vooruit konden maken, maar dat dit resultaat zou zijn? Nee, daar had niemand hier rekening mee gehouden. We wilden beter presteren dan vorig seizoen, meer niet.” Een doelstelling conform de mentaliteit van zowel trainer als club. „Met ambitie, maar ook met realisme”, volgens Jans.

Europees voetbal kwam dan ook niet ter sprake. „Intern hebben we in januari wel gezegd dat we graag de play-offs wilden halen. Dat was ook logisch gezien de stand op dat moment. Al was het trouwens nog steeds geen ’moeten’.” En die vrijblijvendheid bleef, ook toen de vijfde plaats nadrukkelijk in zicht kwam. Jans: „Dat hadden we niet in eigen hand.” Maar omdat in de laatste week alles mee zat, pakte de club zomaar een zeker UEFACupticket.

En dat met een seizoensstart die nou niet echt denderend te noemen was. Alles behalve dat zelfs. Met in de eerste vier wedstrijden nederlagen tegen Sparta en Heracles en slechts één zege, moest de club zich zelfs al lichtjes zorgen maken niet in een gevecht om de onderste plaatsen terecht te komen. Tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV kwam de ommekeer. „We wisten dat we moesten winnen om onze slechte seizoenstart om te buigen. Dat lukte, we wonnen met 1-0, en vanaf dat moment is het steeds beter gegaan. Maar als we verloren hadden, dan had het allemaal wel eens heel anders kunnen lopen dit seizoen. Zo dicht ligt het bij elkaar.”

De overwinning op de landskampioen zette het team echter op het juiste spoor en na de verhuizing van het geliefde Oosterpark naar de fonkelnieuwe Euroborg, kwam de ploeg helemaal op een roze wolk terecht. In de competitie werd thuis niet meer verloren en zo belandde FC Groningen eigenlijk uit het niets bovenin het linkerrijtje. Terug van weggeweest.

Jans waakt echter voor te veel optimisme voor volgend seizoen. „Ik ben wel een beetje bang dat het verwachtingspatroon voor volgend seizoen te hoog wordt, met name bij de supporters. Wij zijn er dit jaar, maar nog niet elk jaar. Volgend seizoen kunnen we bij wijze van spreken zomaar weer in de middenmoot eindigen. In de grijze middenmoot zelfs. Want clubs zoals wij, daar zijn er wel tien van in de eredivisie.”

En het succes van het elftal kan ook een keerzijde hebben. Spelers vallen op en er komt belangstelling voor ze van andere clubs. „Gelukkig liggen de meeste spelers nog lang vast. Als ze toch vertrekken, dan staat daar ongetwijfeld een goed bedrag tegenover waarmee we de selectie voor volgend seizoen weer op peil kunnen brengen of zelfs versterken.” Zelf heeft Jans op dit moment nog geen interesse in andere clubs, alhoewel hij ook niet rekent op een eeuwig verblijf in Groningen. „Maar ik heb geen kaartje voor de trainerscarrousel, ik zit hier goed.”

Het zijn ook zorgen voor morgen. Nu heerst vooral het genieten. Mocht het tegen Ajax niet lukken, dan is er slechts korte tijd sprake van teleurstelling. „Als we er vanavond dichtbij zijn en het lukt niet, dan zullen we even balen. Maar het was een geweldig jaar en dat zal het ook altijd blijven.” Jans hoopt vooral op een fantastische afsluiting van het seizoen tegen Ajax. „Ik ben bij wijze van spreken heel tevreden als we in een spectaculaire wedstrijd met 5-4 winnen.” Maar dan volgt de inmiddels befaamde kwinkslag: „Alhoewel, dan vind ik 5-2 toch nog weer leuker…”
De T.

erpee
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:52 pm

Bericht door erpee » wo mei 03, 2006 7:30 am

[quote] Trots van het Noorden ...„Alhoewel, dan vind ik 5-2 toch nog weer leuker…â€

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » wo mei 03, 2006 10:03 am

Voor vanavond is er geen fuiltje aan de lucht: Haverkort fluit :cheer: Alles komt dus goed :D

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 03, 2006 10:04 am

Tja, zodra irritante Groningen-supporters ons hier komen lastigvallen (Zoooo vervelend als voetbalfans op de sites van andere clubs gaan posten ;) ), dan wil ik ze graag de mond gesnoerd zien worden.

Maar ik blijf erbij dat als Ajax de voorronde CL moet spelen, ze ruim een maand minder vakantie hebben dan bijv. Feyenoord. Dat betekent dat we wéér oververmoeid aan de competitiestart zullen komen.
Wat dat betreft zou Ajax niet zo ongelukkig zijn als ze zouden verliezen met 5-2.

En Groningen? Die zakken volgend jaar gewoon weer weg in de subtop, als ze geluk hebben.
Geld moet rollen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 12:25 pm

Ik ben er bijna van overtuigd dat Ajax gaat verliezen, maar niet met genoeg.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 03, 2006 12:30 pm

Izmailov schreef:Voor vanavond is er geen fuiltje aan de lucht: Haverkort fluit :cheer: Alles komt dus goed :D
Ik kwam deze week een oud Ajax-krantje ("De Ajacied") tegen. Bleek dat Bennie Haverkort en Martin van Geel Ajax in dezelfde zomer als speler verlieten.
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo mei 03, 2006 2:48 pm

Tscheu La Ling schreef:Tja, zodra irritante Groningen-supporters ons hier komen lastigvallen (Zoooo vervelend als voetbalfans op de sites van andere clubs gaan posten ;) ), dan wil ik ze graag de mond gesnoerd zien worden.

Maar ik blijf erbij dat als Ajax de voorronde CL moet spelen, ze ruim een maand minder vakantie hebben dan bijv. Feyenoord. Dat betekent dat we wéér oververmoeid aan de competitiestart zullen komen.
Wat dat betreft zou Ajax niet zo ongelukkig zijn als ze zouden verliezen met 5-2.

En Groningen? Die zakken volgend jaar gewoon weer weg in de subtop, als ze geluk hebben.
Volgens mij vergeet je dan ook nog de WK gangers :blush:

Krijgen we er al een beetje zin in vanavond.....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 03, 2006 2:52 pm

mattie schreef:Volgens mij vergeet je dan ook nog de WK gangers :blush:
De wie? ;) Scheelt weer dat Ajax geen basisspelers levert. Kunnen ze hooguit op de training geblesseerd raken. (Remember Bogarde?)
mattie schreef:Krijgen we er al een beetje zin in vanavond.....
Yes!
Alleen mis ik het weer, want ik ga met mijn vrouw (jawel, mijn eigen vrouw :yes:) uit eten en naar de film. Dat wordt weer wappen tijdens de saaie romantische scenes.
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 03, 2006 2:56 pm

ga je nu wel neuken of blijft het bij een goed gesprek? ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 03, 2006 3:01 pm

Ik zat al op jouw reactie te wachten, Henk! :D
Misschien wel allebei. Da's het mooie van een goed huwelijk.

En mag ik nu alsjeblieft weer on-topic gaan? ;)
Geld moet rollen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 03, 2006 3:04 pm

Het blijft vreemd nerveus te moeten zijn voor een wedstrijd tegen Groningen. :blush:

Ik denk dat Ajax het wel redt, want deze ploeg is op zijn best in de counter. Voor pressievoetbal ontbreken de automatismen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 03, 2006 3:04 pm

van mij wel :yes:

ik heb zondag mijn nieuwe buurvrouw ontmoet, prachtige dame waar ik dolgraag eens een goed gesprek mee zou willen voeren








































om haar daarna gruwelijk hard te neuken.


en vanavond wint Ajax met 1-4
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 03, 2006 3:07 pm

Tjah, het niveau stijgt zal ik maar zeggen ...... :X

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 03, 2006 3:08 pm

:D :D :D

Enne... Ajax kan echt niet zo dom zijn dat ze zich door FCG laten verrassen.
En als dat wel zo is, dan mogen ze gelijk op straat worden gezet. Wat is voor die lui 70% van hun laatst verdiende loon? ;)

Ik denk 1-2.
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 03, 2006 3:10 pm

joey schreef:Het blijft vreemd nerveus te moeten zijn voor een wedstrijd tegen Groningen. :blush:

Ik denk dat Ajax het wel redt, want deze ploeg is op zijn best in de counter. Voor pressievoetbal ontbreken de automatismen.
Ik merk zelf ook dat de spanning langzaam toeneemt. Ik moet zeggen dat ik voor de wedstrijd Rotjeknor - Ajax meer spanning had, maar straks zal voor de wedstrijd de spanning wel weer tot grote hoogte zijn opgebouwd in mijn lichaam. Hopelijk neemt Ajax net zoals bij de wedstrijd in Rotjeknor deze snel weg (door snel te scoren, want dan hebben we een marge van 3 goals).

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 03, 2006 3:10 pm

zal er geen maximum aan een uitkering zitten?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo mei 03, 2006 3:12 pm

Jawel.
Geld moet rollen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 03, 2006 3:15 pm

De helft gaat vanzelf al weg.


PSV won voor de beker simpel van Groningen in de Euroborg. Groningen heeft best een aardige ploeg, maar laten we niet overdrijven. De buit nu nog uit handen geven zou een afgang zijn.

Zouden de spelers van Groningen er écht in geloven?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie