9 april 2006: AJAX - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Uitslag van deze belangrijke wedstrijd wordt:

Peiling eindigde op ma apr 10, 2006 12:24 pm

AJAX wint
14
33%
AJAX verliest
21
49%
AJAX speelt gelijk
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di apr 04, 2006 7:10 pm

Niet dan? In '88 toch? Nou ja, als dat niet zo is, des te onzinniger is devergelijking Wouters-Blind.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 04, 2006 7:12 pm

Thomvak425 schreef:
ajaxhome schreef: Danny heeft een ajax verleden maar dat hadden Co en Jan W ook.Bullshiteen ajax trainer die 10x verliest is Ajax Onwaardig en de mensen komen naar het stadion om voetbal te zien en niet om te denken van Nou we hebben geen kans :pukey:
Jan Wouters heeft de club voor PSV (!!) verlaten, Danny heeft Ajax nooit verlaten..

Jan Wouters heeft met PSV de Europacup gewonnen, niet met Ajax.

Jan Wouters heeft nooit de wereldcup gewonnen, zoals Danny met Ajax.

Jan Wouters is nooit een echte Ajacied geweest, Danny heeft rood-wit bloed.

En Co? Co heeft Ajax een jaar getrained. That's it.


Ik zal nooit, maar dan ook nooit Danny Blind uitschelden.
Co is jaren lang hoofd opleidingen geweest bij Ajax, Thom.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di apr 04, 2006 7:15 pm

Thomvak425 schreef:Niet dan? In '88 toch? Nou ja, als dat niet zo is, des te onzinniger is devergelijking Wouters-Blind.
Toen hadden ze Lerby op het middenveld. Ook ex-Ajacied en een beetje vergelijkbare speler al vind ik Lerby beter. Maar Jan heeft meer gewonnen. Volgens mij heeft Jan na z'n ajax tijd eerst Bayern aangedaan en kwam ie begin jaren '90 bij Psv uit.

Ik geef je groot gelijk dat de vergelijking tussen Danny en Jan onzinnig is als je kijkt wie meer Ajacied is. Jan zei ooit voor Bayern-Ajax dat hij voor Bayern was omdat het korter geleden was dat hij er had gespeeld!

Straks tegen AZ had ik trouwens Lerby of Wouters er graag bij gehad. Maar hoe zit het eigenlijk met Sneijder? Is hij al bij een groepstraining gesignaleerd?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di apr 04, 2006 7:19 pm

Thomas schreef:
Thomvak425 schreef:
ajaxhome schreef: Danny heeft een ajax verleden maar dat hadden Co en Jan W ook.Bullshiteen ajax trainer die 10x verliest is Ajax Onwaardig en de mensen komen naar het stadion om voetbal te zien en niet om te denken van Nou we hebben geen kans :pukey:
Jan Wouters heeft de club voor PSV (!!) verlaten, Danny heeft Ajax nooit verlaten..

Jan Wouters heeft met PSV de Europacup gewonnen, niet met Ajax.

Jan Wouters heeft nooit de wereldcup gewonnen, zoals Danny met Ajax.

Jan Wouters is nooit een echte Ajacied geweest, Danny heeft rood-wit bloed.

En Co? Co heeft Ajax een jaar getrained. That's it.


Ik zal nooit, maar dan ook nooit Danny Blind uitschelden.
Co is jaren lang hoofd opleidingen geweest bij Ajax, Thom.
Dat weet ik, en ik weet ook dat hij van Ajax houdt, maar een speler die op jonge leeftijd naar Ajax komt en weigert naar een andere club te gaan en alle prijzen wint die er maar te halen zijn (het intergalactische toernooi bestaat nog niet, anders had hij dat ook gewonnen met Ajax) vind ik toch van een ander kaliber dan Wouters of Co. En die scheld ik never nooit uit.

Maar goed, ik vond het al walgelijk dat Nordin uitgescholden werd, dus misschien ben ik wat gevoelig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 04, 2006 7:29 pm

Ahn ok. :xyxthumbs: Geeft niet hoor, Thom. Ik ben ook gevoelig als het aankomt op (oud-) Ajacieden (maar Blind moet eruit).

Was Blind niet al 24 toen hij naar Ajax kwam?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 04, 2006 7:33 pm

Volgens mij zelfs 25.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di apr 04, 2006 7:43 pm

Da's vergeleken bij mij piepjong!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 04, 2006 7:45 pm

Daar twijfel ik dan ook niet aan. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di apr 04, 2006 10:21 pm

Nou ja, piepjong..... :D
Laten we zeggen dat ik 2x zo oud ben als....nou.... als jullie denk ik zo.... :D
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 05, 2006 12:11 am

36? Jezus, je bent bijna bejaard. ;)

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo apr 05, 2006 2:06 am

Bejaard, bejaard het leven begint pas bij 40! Tenminste hoor ik mijn ouders altijd zeggen!
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 05, 2006 2:43 am

Tuurlijk. Je ouders. :eusa_liar: Ouwe lul. ;)

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 05, 2006 1:28 pm

Ajax.nl

Pieter Vink fluit Ajax - AZ

Zeist, 5 april 2006
Scheidsrechter Pieter Vink is aangesteld voor de eerstvolgende wedstrijd van Ajax, aanstaande zondag tegen AZ. Aanvangstijd 14.30 uur.

Vink krijgt assistentie van grensrechter Wijnand Rutgers en Adriaan Inia. Vierde official is Richard Liesveld.

Ooooh, daar gaan we weer. We krijgen die blinde Vink als 'schijts'! :redcard: X'C

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » wo apr 05, 2006 2:19 pm

J
an Wouters heeft de club voor PSV (!!) verlaten, Danny heeft Ajax nooit verlaten..

Huh is toch naar Bayern gegaan en vanuit Duitsland naar PSV. Maargoed je stelling dat Blind een een echte clubman is klopt als een bus.

Ik hoop dat Vink een goede wedstrijd fluit. Ik vind het vaak opvallend dat men naast fouten ook vaak een gebrek heeft aan het 'aanvoelen' van een wedstrijd. Voor elk duwtje of elke tackle wordt gefloten. Terwijl er vaak niks aan het handje is (even los van AJAX dus in het algemeen)
Als je dan naar buitenlandse wedstrijden kijkt laten de scheidsrechters meer toelaten. Zonder dat het nou direct tot een schop of een ‘houthakkerswedstrijd’ leidt. Ik zie daar vaak leukere persoonlijke duels. Als bijkomend nadeel zie je vaak dat NL clubs in Europees verband moeite hebben met het fysieke aspect.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » wo apr 05, 2006 2:21 pm

Dubbel schreef:
Thomvak425 schreef:Niet dan? In '88 toch? Nou ja, als dat niet zo is, des te onzinniger is devergelijking Wouters-Blind.
Toen hadden ze Lerby op het middenveld. Ook ex-Ajacied en een beetje vergelijkbare speler al vind ik Lerby beter. Maar Jan heeft meer gewonnen. Volgens mij heeft Jan na z'n ajax tijd eerst Bayern aangedaan en kwam ie begin jaren '90 bij Psv uit.

Ik geef je groot gelijk dat de vergelijking tussen Danny en Jan onzinnig is als je kijkt wie meer Ajacied is. Jan zei ooit voor Bayern-Ajax dat hij voor Bayern was omdat het korter geleden was dat hij er had gespeeld!

Straks tegen AZ had ik trouwens Lerby of Wouters er graag bij gehad. Maar hoe zit het eigenlijk met Sneijder? Is hij al bij een groepstraining gesignaleerd?
Lerby en Koeman waren cruciaal in het psv dat de europacup won. Jan Wouters ging halverwege het seizoen 91/92 naar Bayern, om halverwege het seizoen 93/94 naar NL terug te keren. Dit keer dan psv. Nam in 1996 afscheid met alleen een beker bij psv. Jan Wouters is geen ajacied, nooit geweest. Net zo min ik Lerby, Arnesen, Jonk, Vink, Vanenburg ajacieden vind. Vrijwillig naar psv gaan :pukey:

Blind zou ik ook nooit uitfluiten. 13 jaar bij Ajax gespeeld, een Ajacied in hart en nieren. Niettemin vind ik dat hij idd moet oprotten als trainer, maar ik zal dat niet door middel van spreekkoren e.d duidelijk maken.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo apr 05, 2006 2:38 pm

Jij steekt zeker gewoon zijn banden lek :hypocrite:


;)

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » wo apr 05, 2006 2:40 pm

Lerby en Koeman waren cruciaal in het psv dat de europacup won. Jan Wouters ging halverwege het seizoen 91/92 naar Bayern, om halverwege het seizoen 93/94 naar NL terug te keren. Dit keer dan psv. Nam in 1996 afscheid met alleen een beker bij psv. Jan Wouters is geen ajacied, nooit geweest. Net zo min ik Lerby, Arnesen, Jonk, Vink, Vanenburg ajacieden vind. Vrijwillig naar psv gaan :pukey:

Blind zou ik ook nooit uitfluiten. 13 jaar bij Ajax gespeeld, een Ajacied in hart en nieren. Niettemin vind ik dat hij idd moet oprotten als trainer, maar ik zal dat niet door middel van spreekkoren e.d duidelijk maken.[/quote]


Ben ik grotendeels met je eens behalve of ik betwijfel of AJAX wel hard genoeg hun best heeft gedaan om dit soort spelers te behouden of ze terug te halen. Arnessen zou trouwens na zijn PSV periode terugkomen (er waren serieuze en vergevorderde gespreken) echter een hardnekkige blessure gooide roet in het eten (althans dit alles heeft Arnessen later in een interview eens gezegd)

Ben het wel met je eens dat ze gezien hun carrièreverloop zeker geen op en top AJAX mensen zijn zoals Blind. Hoewel hij als trainer niet brengt wat ik had verwacht en gehoopt.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » wo apr 05, 2006 2:57 pm

Rob de Wit schreef:
Ben ik grotendeels met je eens behalve of ik betwijfel of AJAX wel hard genoeg hun best heeft gedaan om dit soort spelers te behouden of ze terug te halen. Arnessen zou trouwens na zijn PSV periode terugkomen (er waren serieuze en vergevorderde gespreken) echter een hardnekkige blessure gooide roet in het eten (althans dit alles heeft Arnessen later in een interview eens gezegd)

Ben het wel met je eens dat ze gezien hun carrièreverloop zeker geen op en top AJAX mensen zijn zoals Blind. Hoewel hij als trainer niet brengt wat ik had verwacht en gehoopt.
Jonk lag voor het oprapen, waarom heeft Ajax hem toen niet teruggehaald toen Rijkaard stopte? Of was psv zoals wel vaker die tijd een stuk slagvaardiger....

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 05, 2006 3:35 pm

Wouters ging weg omdat Van Gaal koos voor Jonk als centrale middenvelder. Geen schande lijkt mij. Wouters verdiende het niet om te verpieteren op de bank.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » wo apr 05, 2006 3:57 pm

Bertje schreef:Wouters ging weg omdat Van Gaal koos voor Jonk als centrale middenvelder. Geen schande lijkt mij. Wouters verdiende het niet om te verpieteren op de bank.
Jonk lag voor het oprapen, waarom heeft Ajax hem toen niet teruggehaald toen Rijkaard stopte? Of was psv zoals wel vaker die tijd een stuk slagvaardiger....
Dat betwijfel ik dus (de slagvaardigheid dan) En klopt dat Jonk de voorkeur kreeg. Alleen toen beide terug naar NL kwamen had AJAX zijn slag wel kunnen slaan. Maar ja dan kom je weer op de slagvaardigheid van onze club. En die is dus niet altijd super :blush:

Destijds had men de voorkeur voor of buitenlanders (met te weining kwaliteit) of teveel 'jong talent'

Vossie

Bericht door Vossie » wo apr 05, 2006 4:07 pm

Op dat moment kwam er bij Ajax toch ook ene Arnold Scholten binnen... Wim Jonk is dan duidelijk de mindere, logische keuze dus! ;)

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo apr 05, 2006 9:03 pm

moet ajax het met dezelfde spelers doen als uit tegen roda of kunnen we nog 1 of 2 spelers terug verwachten :blush:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » wo apr 05, 2006 9:16 pm

mattie schreef:moet ajax het met dezelfde spelers doen als uit tegen roda of kunnen we nog 1 of 2 spelers terug verwachten :blush:
Het schijnt dat Heitinga weer inzetbaar is en mogelijk zit Sneijder op de bank.

Cage
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jun 28, 2004 9:12 pm

Bericht door Cage » do apr 06, 2006 8:35 pm

Wordt weer verliezen vrees ik.
Na een leuke serie, is Ajax gewoon weer terug bij af. Het is weer zo waardeloos als eerst. Het moet daarnaast allemaal van Huntelaar komen...

Het is maar goed dat FC Groningen naar Eindhoven moet, want dat verliezen ze toch, hoe goed of slecht PSV ook speelt. Maar goed, anders stonden we waarschijnlijk wel 7e.
Want ik denk dat SC Heerenveen wint van Feyenoord, dus dan staan we 6e. :nooo:
Wat een rampzalig seizoen zeg, laat het maar snel afgelopen zijn, en dan op naar het volgend seizoen... :sad:
...

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » do apr 06, 2006 9:13 pm

Het schijnt dat Heitinga weer inzetbaar is en mogelijk zit Sneijder op de bank
Vergeet Sneijder maar, hij is weer geblesseerd geraakt op de training.


Mitea zit er misschien ook weer bij, al lijkt het me onwaarschijnlijk, maar wel mogelijk.

Plaats reactie