SC Heerenveen-Ajax BEKER

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Bereikt Ajax de halve finale van de beker?

Ja
29
69%
Nee
13
31%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 02, 2006 9:51 am

Ik houd het ook op een moeizame 1-2. Met wat er nu nog in zit hoop ik op een finale Ajax -psv.

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » do feb 02, 2006 10:12 am

mattie schreef:
Deli schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Vonk speelt.
Volgens RTVNH is dit de verwachte opstelling:

Stekelenburg

Heitinga Grygera Vermaelen Emanuelson

Galasek Maduro Sneijder

Rosales Huntelaar Rosenberg
Maduro/Galasek eruit en Lindenbergh erin :xyxthumbs:
Inderdaad. Kiezen is moeilijk tussen die 2. Beide spelen de laatste tijd uitermate zwak. Zeker tov Lindenbergh is het pijnlijk omdat Lindenbergh in ieder geval een bal wil hebben en goed mee opkomt.

Vreemd, dat Sneijder dan niet op 10 speelt en een middenveld samenstelt met 2 spelers, die totaal uit vorm zijn. Toen Lindenbergh afgelopen zondag was gewisseld, was het helemaal niets meer. Juist Lindenbergh zorgde voor de balans en niet Tommie Breed.

Ik vind het ook nogal kortzichting om Juanfran zo snel te slachtofferen terwijl Maduro, Galasek en Heitinga mogen blijven staan.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 02, 2006 10:17 am

Nee, Juanfran tegen Yildrim lijkt idd. een onwijs goed idee. :nooo:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do feb 02, 2006 10:26 am

Ach, Yildirim is tenminste niet zo snel en bewegelijk. Daar lijkt Juanfran moeite mee te hebben.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do feb 02, 2006 11:14 am

goodfella schreef:
Verder vind ik Friezen ook totaal geen sympathiek volk. Eigenlijk vinden vooral Friezen zelf dat ze sympathiek zijn.
mooie uitspraak Goodfella :worshippy:

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » do feb 02, 2006 11:47 am

Steef schreef:Nee, Juanfran tegen Yildrim lijkt idd. een onwijs goed idee. :nooo:
Volgens mij ging dit een maand geleden nog 'gewoon' goed. Punt is dat Juanfran geen echte back is, net zoals Maxwell, Vermaelen en Emanualson dat ook niet zijn.

GangstaRiB
Berichten: 16904
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do feb 02, 2006 11:55 am

Wat me vooral opvalt aan de backs: Juanfran en Heitinga is dat ze ongelofelijk veel ruimte geven. Heitinga heeft nu al meerdere malen ervoor gezorgd dat de tegenstander vrolijk een bal mocht voorzetten, waaruit doelpunten kwamen. Onder andere die tweede goal van Twente, waar eerst gatochfietse keihard mocht uithalen van John.
Juanfran, nou ja dat verhaal is duidelijk. Eerste goal van Twente dekt hij totaal verkeerd, en tegen Utrecht scoort Ramzi 3 keer. Meer hoef je eigenlijk niet te zeggen. Al geef je Yildrim een meter ruimte, dan geeft hij die voorzet. Dus ik hoop dat Urby op de linksback staat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 02, 2006 1:28 pm

Ik gok op 1-2.
Steef schreef:Nee, Juanfran tegen Yildrim lijkt idd. een onwijs goed idee. :nooo:
Yildirim heeft in ieder geval weinig snelheid en geen techniek. Als ik Juanfran tegen een bepaald type buitenspeler kans moet geven dan is het wel tegen Yildirim.

Maar Emanuelson speelt, geloof ik.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » do feb 02, 2006 2:53 pm

hij speelt ( Urby)
Blind zet Huntelaar in de spits

MIKE VAN DAMME

AMSTERDAM - Even was daar de afleiding, door het aantrekken van Jaap Stam en Kenneth Perez. Prachtig, maar vanaf vandaag staan de prestaties van Ajax op veld weer centraal. Te beginnen met de bekerwedstrijd tegen SC Heerenveen, vanavond.

Over de pijnlijke (4-1) nederlaag tegen FC Utrecht werd op maandag al haast niet meer gesproken door de buitenwacht. Het (uitgelekte) nieuws dat Kenneth Perez AZ verlaat en deze zomer naar Amsterdam komt, hield de gemoederen meer bezig. De afleiding kreeg nog meer gestalte toen bovenop het nieuws van Perez nog het aantrekken van Jaap Stam kwam.

De euforie was merkbaar, maar de feitelijke situatie bij Ajax is echter niet veranderd sinds zondagmiddag. De zwalkende ploeg staat nog steeds zevende op de ranglijst. ''En hoe leuk het ook is dat Stam en Perez komen, ik heb nu niets aan ze,'' reageerde trainer Danny Blind gisteren. ''Ik mag ze nog niet opstellen.''

De komst van het tweetal kan hoogstens als stimulans werken voor de huidige selectie. Er valt immers licht aan het einde van de donkere tunnel te ontwaren. Blind: ''Ik hoop dat het stimuleert en dat de spelers er iets positiefs uit halen. Hoe zich dat vertaalt, is altijd maar afwachten.''

Wellicht kan daar vanavond al een antwoord op worden gegeven, als Ajax in Friesland in de kwartfinales van het bekertoernooi tegen SC Heerenveen speelt. In december verloren de Amsterdammers in een besneeuwd Heerenveen, voor de competitie, nog kansloos met 4-2.

''Dit is een wedstrijd op zich,'' aldus Blind. ''De weg naar een prijs is nergens zo kort als in Nederland. We willen graag iets winnen dit seizoen, dus we gaan er voor.''

De trainer kan weer beschikken over Wesley Sneijder. De middenvelder is hersteld van een ham-stringblessure. Klaas-Jan Huntelaar begint in de spits. De Griekse aanvaller Angelos Charisteas, die tegen FC Utrecht nog één van de beste Ajacieden was, belandt daardoor weer op de reservebank. ''Angelos kent de verhoudingen,'' aldus Blind. ''In een eerder stadium heb ik dat heel concreet met hem besproken. Klaas-Jan is de nummer één. Dat snapt hij.''

Urby Emanuelson begint vanavond ook weer in de basis, als antwoord op het zwakke optreden van Juanfrán tegen FC Utrecht. Zijn directe tegenstander, Adil Ramzi, scoorde drie keer. In die wedstrijd begon Emanuelson nog op de bank. ''Als mens deed die beslissing mij wel pijn,'' verklaarde Blind. ''Het was de eerste keer dat ik hem buiten de basis liet terwijl hij gewoon fit was. Al die andere keren had hij te maken met oververmoeidheid of de naweeën daarvan.''

De trainer wilde, evenals Ajax' technisch directeur Martin van Geel niet reageren op de felle manier waarop AZ-trainer Louis van Gaal dinsdagavond naar Ajax uithaalde. Van Gaal noemde het 'laag bij de grond' dat Ajax vlak voor het belangrijke bekerduel van AZ met MVV de overgang van Perez bekend maakte, terwijl de contractbesprekingen nog niet in detail waren afgerond.

© Het Parool, 02-02-2006[/b]

wimpey
Berichten: 52110
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 02, 2006 4:54 pm

Nou, zonder KJH en Samaras moet er zelfs voor dit Ajax wat te halen zijn bij Heerenveen. :eusa_pray:

Lekkere rechterkant trouwens: Heitinga, Galasek, Rosales. :nooo: Een bundel van zelfvertrouwen, skill, personality en vorm. ;)

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

H'veen altijd sneeuw

Bericht door Toppie » do feb 02, 2006 5:13 pm

Ik hoop niet dat het sneeuwt :D alhoewel KJH 1 maand terug :eusa_dance:

Trouwens weet iemand de opstelling ?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do feb 02, 2006 6:47 pm

Sneeuwt het nou serieus weer in Heerenveen? Natuurlijk ook weer een hard bevroren klote veld daar. Altijd hetzelfde liedje, eigenlijk ongeloofijk toevallig dat het altijd zo is als wij daar spelen.
Op een goed veld hou ik nog steeds hoop op een kleine overwinning, bij een hard besneeuwd veld verliezen we zeker.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do feb 02, 2006 6:50 pm

Hier ligt wel sneeuw, ben benieuwd of er in h'veen sneeuw ligt, dan weten we alvast zeker dat we verliezen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 02, 2006 6:52 pm

Arwin schreef:Sneeuwt het nou serieus weer in Heerenveen? Natuurlijk ook weer een hard bevroren klote veld daar. Altijd hetzelfde liedje, eigenlijk ongeloofijk toevallig dat het altijd zo is als wij daar spelen.
Op een goed veld hou ik nog steeds hoop op een kleine overwinning, bij een hard besneeuwd veld verliezen we zeker.
Dan ben ik benieuwd of die lul van een Verbeek nu er iets over gaat zeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 02, 2006 6:53 pm

BZ, waar is 'hier', als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do feb 02, 2006 6:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mij benieuwen of het ineens weer gaat sneeuwen. Da's inmiddels, gecombineerd met een 4-1 nederlaag, traditie geworden bij Heerenveen uit.
Vorige keer was het 4-2 hoor :D (voor Heerenveen)

Met Sneijder, Urby, Lindenbergh en Huntelaar in de basis en met extra motivatie vanwege de transfers, verwacht ik een makkelijke avond. Heerenveen komt er niet aan te pas en het hangt een beetje van de mazzel af of Ajax twee of drie keer scoort. Ondanks alle overwicht zal Ajax vast wel weer een goaltje weggeven... 1-2 of 1-3 derhalve.


Doelpuntenmakers: Sneijder, Huntelaar en Rosales!!! :eusa_dance:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do feb 02, 2006 6:58 pm

Jöhnk schreef:BZ, waar is 'hier', als ik vragen mag?
Harderwijk, 100 km ten zuiden van H'veen dat dan weer wel.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do feb 02, 2006 7:00 pm

Naar het noorden toe wordt het alleen maar kouder en slechter.. ;)

Hier in het westen sneeuwt het de hele dag niet..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 02, 2006 7:08 pm

Hier anders ook niet, hoor. Nergens last van.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do feb 02, 2006 7:12 pm

leuk dat "hier sneeuwt het wel/niet" zonder dat mensen posten waar dat "hier" is. Straks komt Thomas met "hier is het 25 graden en licht bewolkt", leuk, maar niet relevant (wil trouwens best met Thomas ruilen, daar niet van)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 02, 2006 7:13 pm

Van de meeste mensen weet je uiteindelijk toch wel waar ze wonen, hoor. Sneeuwt het ook in Rotterdam, Henk?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do feb 02, 2006 7:13 pm

geen idee, dat zou je aan iemand uit Rotterdam moeten vragen Peter.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 02, 2006 7:15 pm

:blush:

Foutje van mijn kant. Hier, in Zwolle dus, ligt er in ieder geval geen sneeuw.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do feb 02, 2006 7:15 pm

Fijn, hier in Alkmaar ook niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 02, 2006 7:37 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:BZ, waar is 'hier', als ik vragen mag?
Harderwijk, 100 km ten zuiden van H'veen dat dan weer wel.
Bij het Dolfinarium! :cheer:

In Leiden sneeuwde het gisteren heel eventjes, maar echt veel was het niet. Koud is het wel, brrr.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie