FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009
Mwah, dat zou ik dan weer niet doen. Suarez komt vanaf de zijkant veel beter tot zijn recht en Sarpong zie ik weer liever vanaf het middenveld spelen.
Belangrijkste is wat mij betreft dat een middenveld met Gabri, Lindgren en Enoh zoals eerder genoemd te eenzijdig is. En Enoh is op het moment de minste dus die mag van mij even op de bank plaats nemen.
Belangrijkste is wat mij betreft dat een middenveld met Gabri, Lindgren en Enoh zoals eerder genoemd te eenzijdig is. En Enoh is op het moment de minste dus die mag van mij even op de bank plaats nemen.
Nil volentibus arduum
Waarom ik met Gabri, Lindgren en Enoh zou spelen? Puur omdat ik bang ben dat een Sarpong of een De Jong overlopen worden.. Het loopt niet lekker bij Groningen, ze mogen ons niet echt, ik zou lekker het middenveld dichttimmeren en S+S de vrijheid geven om te doen wat ze willen. Gabri en Urby kunnen dan vanaf de zijkanten komen en ook een Wiel kan gerust mee opkomen.
Sarpong, die komt net terug en zou ik er eventueel inbrengen. Waarom mensen Siem de Jong op 10 willen weet ik niet. Die jongen moet eerst maar lekker een jaartje ballen bij NAC, NEC, Ado ofzo want ik vind hem te statisch en bleu.
Leo zou ik lekker laten invallen....
Sarpong, die komt net terug en zou ik er eventueel inbrengen. Waarom mensen Siem de Jong op 10 willen weet ik niet. Die jongen moet eerst maar lekker een jaartje ballen bij NAC, NEC, Ado ofzo want ik vind hem te statisch en bleu.
Leo zou ik lekker laten invallen....
IK GELOOF!!!!!!
Dus omdat het niet lekker loopt bij Groningen moet Ajax haar middenveld dichttimmeren? Ik zou dan juist zeggen dat Ajax vol er bovenop moet gaan en Groningen alle kanten van het veld moet laten zien...Rishi schreef:Het loopt niet lekker bij Groningen, ze mogen ons niet echt, ik zou lekker het middenveld dichttimmeren en S+S de vrijheid geven om te doen wat ze willen.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Lindgren is nog amper fit, heeft deze week pas 1 keer met de groep meegetraind, lekker op de bank laten starten dus.
Man, ik hoop zo dat we deze ook winnen, dan zijn we echt op de goede weg!
Man, ik hoop zo dat we deze ook winnen, dan zijn we echt op de goede weg!
Laatst gewijzigd door El Clavo op wo jan 21, 2009 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, dat wist ik niet. Maar niet fit betekent niet spelen. Dus als Lindgren niet fit is moet hij inderdaad vanaf de bank starten. Dan denk ik toch dat Enoh nog een keer moet starten. Zou leuk zijn als hij wat rustiger gaat spelen. De laatste wedstrijden was het niet best.
Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Correct.Marillion schreef:Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Liever gezegd: op dít moment ligt de druk bij Ajax. Nu wij NEC-uit en Groningen-uit op het programma hebben staan, zijn wíj de ploeg die alle zeilen bij moet zetten om het gat niet groter te laten worden.
Maar als we deze twee duels winnend kunnen afsluiten, dan draaien de rollen zich om: dan heeft AZ een paar keer de zwaardere tegenstander - en komt de druk bij hen te liggen. Dan moeten zíj vol aan de bak om niet ingehaald te worden.
Het zou psychologisch een héél mooie triomf zijn als we zes punten ophalen uit Nijmegen en Groningen. Dan kunnen we daarna de druk er écht op gaan zetten.
K.
Still alive...
Alleen heb je daar relatief weinig aan als hij hem daarna weer weggeeft.El Clavo schreef:Ik vind hem helemaal niet zo slecht, hij moet alleen leren de bal minder lang bij zich te houden. Hij is in z'n eentje verantwoordelijk voor 70% van de balveroveringen.
Het was misschien ook niet eerlijk om te verwachten dat hij na zijn leuke begin meteen een stabiele vaste waarde zou zijn. Ik verwacht wat dat betreft geen wonderen. Maar de laatste wedstrijden is hij wel erg slordig. Zowel in zijn aannames als in zijn passing.
Nil volentibus arduum
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Groningen - Az 0-2 eerder dit seizoen met de grootste gemak.Kowalczyk schreef:Correct.Marillion schreef:Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Liever gezegd: op dít moment ligt de druk bij Ajax. Nu wij NEC-uit en Groningen-uit op het programma hebben staan, zijn wíj de ploeg die alle zeilen bij moet zetten om het gat niet groter te laten worden.
Maar als we deze twee duels winnend kunnen afsluiten, dan draaien de rollen zich om: dan heeft AZ een paar keer de zwaardere tegenstander - en komt de druk bij hen te liggen. Dan moeten zíj vol aan de bak om niet ingehaald te worden.
Het zou psychologisch een héél mooie triomf zijn als we zes punten ophalen uit Nijmegen en Groningen. Dan kunnen we daarna de druk er écht op gaan zetten.
K.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Zo is het. Laat AZ straks maar laten zien dat ze, net als wij, ook in Almelo, Enschede en Nijmegen kunnen winnen. Zij hebben in Groningen gewonnen, aan ons de taak dat ook te doen. 3 seizoenen geleden verloren we daar en de laatste 2 seizoenen wonnen we kantje-boord. Het wordt a.s. zondag ook ongetwijfeld weer een vechtpot. Wanneer Ajax gewapend is als in Nijmegen en dit keer wel oplet bij spelhervattingen pakken we daar de punten.Kowalczyk schreef: Het zou psychologisch een héél mooie triomf zijn als we zes punten ophalen uit Nijmegen en Groningen. Dan kunnen we daarna de druk er écht op gaan zetten.
Volgende week Heerenveen-thuis is ook weer een zware. In de laatste 4 seizoenen hebben we maar een keer thuis van die ploeg gewonnen. Het is zoals je zegt: Ajax deelt een klein tikkie uit aan AZ wanneer we die wedstrijden 'gewoon' winnen.
Ik denk dat hier nog meer, behalve natuurlijk dat je een goede pot moet spelen, van belang gaat worden of dat AJAX al voetballend ( als een blok/collectief ) dat Fc Groningen de baas kan blijven.Waarbij de Groningse supporters de thuisploeg nog ietsje meer extra power gaan geven dan b.v. de Nec supporters deden.Ik denk ook dat Groningen eerder de botte bijl, het uitlokken van , gaat toepassen dan Nec.Daar begon het pas toen men achter kwam.
Het dilemma is ook weer dat we de potentie hebben, in de voorhoede/middenveld, om deze club finaal van de mat te spelen.Alleen zal het natuurlijk niet blijven duren dat net als tegen Nec de een of ander je gaat redden.Er komt een keer een moment dat een achterhoede van de tegenstander ( hoedanook ) overeind blijft en het er op aan komt of dat wij ook daadwerkelijk de kansen kunnen creeëren via combinatie voetbal, dat we echt een achterhoede uit elkaar kunnen voetballen ...
Het dilemma is ook weer dat we de potentie hebben, in de voorhoede/middenveld, om deze club finaal van de mat te spelen.Alleen zal het natuurlijk niet blijven duren dat net als tegen Nec de een of ander je gaat redden.Er komt een keer een moment dat een achterhoede van de tegenstander ( hoedanook ) overeind blijft en het er op aan komt of dat wij ook daadwerkelijk de kansen kunnen creeëren via combinatie voetbal, dat we echt een achterhoede uit elkaar kunnen voetballen ...
Blij met de punten ...
Maar Ko, dat gaat toch gewoon lukken zondag? Ik kan me een statistisch goed onderbouwde post van jou herinneren waaruit bleek dat van alle middenmoot clubs juist Groningen voor ons het makkelijkst is.Kowalczyk schreef:Liever gezegd: op dít moment ligt de druk bij Ajax. Nu wij NEC-uit en Groningen-uit op het programma hebben staan, zijn wíj de ploeg die alle zeilen bij moet zetten om het gat niet groter te laten worden.
Brrrr... Statistieken... Cliché, maar oh zo waar: die geven geen garanties voor de komende pot. Een ploeg kan zich in de loop van de tijd natuurlijk als een angstgegner ontwikkelen, maar elke wedstrijd staat verder toch weer op zichzelf.
In ieder geval heeft Groningen zich gisteravond lekker moe gespeeld en vervolgens hadden ze ook nog een lange busreis terug voor niks en niemendal. Alle kleine beetjes helpen.
In ieder geval heeft Groningen zich gisteravond lekker moe gespeeld en vervolgens hadden ze ook nog een lange busreis terug voor niks en niemendal. Alle kleine beetjes helpen.
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
Tuurlijk, je kan er ook zo'n draai aan geven. Maar: wanneer verliest Ajax relatief veel punten in de competitie? Als het doordeweeks gevoetbald heeft, bijvoorbeeld in de EC.
Ik zeg niet dat we er op moeten rekenen dat we een verzwakt Groningen tegenover ons aantreffen. Maar stiekem kan het geen nadeel zijn dat ze mentaal en fysiek tot het gaatje zijn gegaan, gisteren.
Ik zeg niet dat we er op moeten rekenen dat we een verzwakt Groningen tegenover ons aantreffen. Maar stiekem kan het geen nadeel zijn dat ze mentaal en fysiek tot het gaatje zijn gegaan, gisteren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Probleem is dat het tegen AJAX nooit mooi hoeft.Als je maar van AJAX wint.Zelfs een gelijkspel word door supporters min of meer gezien als een overwinning.Het doet er dus niet toe hoe de statistieken er uit zien w.b. wedstrijden tegen Groningen.
Maar als lichtpuntje:Ik vond Groningen niet al te best voetballen ..
Maar als lichtpuntje:Ik vond Groningen niet al te best voetballen ..
Blij met de punten ...
-
-