De plee-offs: Ajax tegen SC Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 10:48 am

Godver, ik ben toch best gespannen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 13, 2007 10:49 am

Ik ook, maar ik ga vanmiddag niet luisteren/kijken. Ik ga in de UB leren en dan zie ik het wel weer.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 10:51 am

Ik ook, Jesse. Maar ik heb een heel slecht voorgevoel.

Scherrer schreef:Ik kan me op de één of andere manier totaal niet voorstellen dat Ajax zich gaat kwalificeren voor de CL. Deze selectie bestaat voor een groot deel uit mentale mietjes die volledig door het ijs zakken wanneer mogen verandert in moeten. Telkens weer. Ik geloof er niets van dat die serial failers morgen tegen Heerenveen, volgende week tegen AZ en in augustus in de voorronde opeens wél tegen de druk van het móeten winnen bestand zijn.
Maar juist daarom is het zo belangrijk dat het wel gebeurt. Dat we CL spelen, dat MVG kan doorselecteren. Anders blijven we met dit probleem zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 10:55 am

joey schreef:Ik ook, Jesse. Maar ik heb een heel slecht voorgevoel.
Ik ook. Maar dat is toch te belachelijk voor woorden? Van Heereveen moeten we toch gewoon 2-0 kunnen winnen? Thuis helemaal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 13, 2007 10:57 am

Qua instelling heeft Ajax me dit seizoen juist weinig teleurgesteld, ze kletsen er vaak vanaf het begin lekker op (bijna on-Ajax) en wisten op die manier onder andere in Utrecht en Eindhoven de tegenstander af te bluffen. Maar er wordt gewoon niet verzorgd genoeg gevoetbald om bijvoorbeeld van RKC-uit of Excelsior-thuis al binnen een half uur een formaliteit te maken. Daarvoor zijn we helaas nog niet goed genoeg. Het is mij iets te makkelijk om dan maar te eisen dat iedere wedstrijd op karakter en inzet gewonnen moet worden. Het is juist zo dat kleine clubs het op dit vlak nooit van Ajax mogen verliezen omdat zij de mindere individuele kwaliteiten alleen door strijd kunnen compenseren. Ik zie liever dat Ajax er gewoonte van gaat maken de tegenstander rustig weg te tikken en wat dat betreft is er nog genoeg werk te verzetten voor Ten Cate.

Het blijft natuurlijk zuur en onnodig dat het kampioenschap in Waalwijk is 'weggegeven', maar over een heel seizoen gezien hebben er teveel vergelijkbare wedstrijden tussen gezeten en kun je dus amper van weggeven spreken maar lag het eerder in de lijn der verwachting en zijn we simpelweg niet goed genoeg. Dat maakt het niet kampioen worden voor mij vrij acceptabel, mede omdat ik me er rond de winterstop al bij had neergelegd. In het tweede jaar van Ten Cate leggen we de lat uiteraard hoger.

Vanmiddag hoop ik alvast een voorproefje te kunnen zien van het verzorgde voetbal dat we in het seizoen 2007-2008 zullen krijgen voorgeschoteld.
Ajax!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 13, 2007 10:59 am

Jesse schreef:
joey schreef:Ik ook, Jesse. Maar ik heb een heel slecht voorgevoel.
Ik ook. Maar dat is toch te belachelijk voor woorden? Van Heereveen moeten we toch gewoon 2-0 kunnen winnen? Thuis helemaal.
Het lukte eerder dit seizoen in Heerenveen zelfs met prima verzorgd voetbal, dus misschien is je slechte voorgevoel niet helemaal gegrond.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 11:00 am

Ja, maar thuis lukte het niet en afgelopen woensdag ook al niet.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 13, 2007 11:01 am

Vorig jaar ging het anders prima toen het perse moest. Jullie gaan me toch niet vertellen dat het elftal er dit jaar mentaal op achteruit is gegaan?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 13, 2007 11:02 am

Jaap Stam zei deze week in de Sportweek dat Ajax nog niet professioneel genoeg is. Daar ben ik het wel mee eens. Spelers als Urby en Babel en zelfs Sneijder zijn nog veel te speels. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het geen kwestie van willen is. Ik weiger te geloven dat Ajax die derde tegen Willem ll niet zo nodig hoefde te maken. GP heeft gelijk dat het positiespel soms te wensen over laat, maar dat heeft denk ik ook met professionaliteit te maken. Daarvoor moet IEDEREEN ALTIJD doen wat gedaan moet worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 11:03 am

LucaS schreef:Vorig jaar ging het anders prima toen het perse moest. Jullie gaan me toch niet vertellen dat het elftal er dit jaar mentaal op achteruit is gegaan?
:xyxthumbs.gif:

Maar het is wel apart, ja.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 11:06 am

Op zich heb je daar helemaal gelijk in, GP. Maar het ontbreken van de wil om er voor te knokken tegen een degradatiekandidaat, met een grote beloning aan het eind in het verschiet, gaat gewoonweg ver over de rode lijn heen. Dat neem ik dit Ajax zeer, zeer kwalijk.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 13, 2007 11:08 am

Statistisch gezien zou het na de kleine nederlaag van afgelopen woensdag juist vanmiddag weer goed moeten gaan :afca.gif:

Op basis van dit seizoen valt er zowel voor slechte als goede voorgevoelens wat te zeggen, dus we gaan het maar afwachten. Hoe dan ook zal ik de wedstrijd met interesse gaan volgen. Joey heeft gelijk, deze wedstrijd is cruciaal voor de toekomst van Ajax. Het resultaat bepaalt misschien wel of we volgend seizoen kampioen worden, omdat bijvoorbeeld Huntelaar en Sneijder er hun toekomstplannen vanaf laten hangen. En juist om die reden verwacht ik een goede wedstrijd van deze twee, en van Stam en Davids die naar Ajax zijn gekomen om prijzen te winnen. Dat moet genoeg zijn om SC Heerenveen opzij te zetten.
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 13, 2007 11:11 am

Je weet niet wat je moet verwachten. Vroeger wist je dat Ajax dit klusje ging klaren, maar met dit Ajax kan er van alles gebeuren. Ik ga me daarom ook maar niet wagen aan een voorspelling.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 13, 2007 11:14 am

Zuidema schreef:Op zich heb je daar helemaal gelijk in, GP. Maar het ontbreken van de wil om er voor te knokken tegen een degradatiekandidaat, met een grote beloning aan het eind in het verschiet, gaat gewoonweg ver over de rode lijn heen. Dat neem ik dit Ajax zeer, zeer kwalijk.
Misschien was er wel die wil maar kreeg de wil om goed te voetballen voorrang en sloot deze wil helaas niet aan bij de uitvoering. Je kunt dan zeggen: schakel in de rust over op strijdplan B (strijd) maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ook PSV en AZ hebben daar dit seizoen regelmatig alle moeite mee.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 11:19 am

Ik ken van mezelf bij een voetbalwedstrijd juist het omgekeerde. Als ik merk dat het in een wedstrijd gewoon niet lukt (passes verkeerd, ballen die van m'n voet afspringen etc.) dan word ik juist enorm chagrijnig en vlieg ik er echt in. Geen enkele moeite om die knop om te zetten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 13, 2007 11:23 am

Peter schreef:Je weet niet wat je moet verwachten. Vroeger wist je dat Ajax dit klusje ging klaren, maar met dit Ajax kan er van alles gebeuren. Ik ga me daarom ook maar niet wagen aan een voorspelling.
Inderdaad, Ajax is ondanks de progressie die ze gemaakt hebben, nog steeds wisselvallig. Niettemin, hebben ze de tweede helft van het seizoen alleen van Heerenveen verloren :aai.gif:

Jammer, dat dat nu net de tegenstander moet zijn. Ik hoop dat Ajax de wedstrijd vol ingaat. Gaan voor een dikke overwinning, dan speelt Ajax op zijn best. Hopen op een snelle goal, dan komt er ook druk op Heerenveen staan. De opening van de wedstrijd zal bepalend zijn. Het zal trouwens niet voor het eerst zijn dat het een zeer matte 1ste helft wordt.
Ik verwacht trouwens Maduro op het middenveld omdat we dat voetballend vermogen nodig hebben.
Daarnaast zou ik Mitea opstellen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 13, 2007 11:26 am

Giacomo Puccini schreef:
Zuidema schreef:Op zich heb je daar helemaal gelijk in, GP. Maar het ontbreken van de wil om er voor te knokken tegen een degradatiekandidaat, met een grote beloning aan het eind in het verschiet, gaat gewoonweg ver over de rode lijn heen. Dat neem ik dit Ajax zeer, zeer kwalijk.
Misschien was er wel die wil maar kreeg de wil om goed te voetballen voorrang en sloot deze wil helaas niet aan bij de uitvoering. Je kunt dan zeggen: schakel in de rust over op strijdplan B (strijd) maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ook PSV en AZ hebben daar dit seizoen regelmatig alle moeite mee.
Als ik de wedstrijd tegen RKC vergelijk met die tegen AZ, kan ik tegen RKC met de beste wil van de wereld geen bezieling ontdekken, geen wil om te winnen, no matter how or what. Al die unforced errors, al die persoonlijke duels die verloren gingen. Niet alert, niet scherp, niet geconcentreerd. Tegen AZ waren de heren kennelijk wel tot in de tenen gemotiveerd om tot het gaatje te gaan. Nota bene om een troostprijsje. Een frappant verschil. Maar goed, dat zal ook wel met dat gebrek aan professionalisme te maken hebbben, waar Stam over spreekt. Er mentaal ook staan als de tegenstander niet zo aanspreekt.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 13, 2007 11:55 am

Ajaciedjuh schreef: Inderdaad, Ajax is ondanks de progressie die ze gemaakt hebben, nog steeds wisselvallig. Niettemin, hebben ze de tweede helft van het seizoen alleen van Heerenveen verloren :aai.gif:
2x zelfs. :sad.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 13, 2007 11:57 am

Jesse schreef:
LucaS schreef:Vorig jaar ging het anders prima toen het perse moest. Jullie gaan me toch niet vertellen dat het elftal er dit jaar mentaal op achteruit is gegaan?
:xyxthumbs.gif:

Maar het is wel apart, ja.
Dit is een buijtengemeen onfatsoenlijke smiley, jesse! :eusa_naughty.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 11:59 am

Wat is er onfatsoenlijk aan? Het is toch z'n wijsvinger?

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo mei 13, 2007 12:06 pm

Ben zeer gespannen en heb toch een goed gevoel.... Het probleem is echter dat de defensie van Ajax zich teveel op Alves focused (wat wel goed lukt overigens) waardoor Nilsson best veel vrijheid heeft... was vorrige keer ook al zo!!! Nilsson is gewoon te goed voor Ogararu!!!

(hoop dat nilsson naar Ajax gaat)

Weet iemand nog waar die Ajax live radio te vinden is?
Pompiedom

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 12:08 pm

LeonardoSpits schreef:(hoop dat nilsson naar Ajax gaat)
:sleepy.gif:

999

Bericht door 999 » zo mei 13, 2007 12:10 pm

Eigenlijk zou er is een ( anoniem ) onderzoek moeten zijn over hoe goed de spelers zichzelf vinden, en dan niet wat hun tekortkomingen zijn, maar met wie men zichzelf vergelijkt kwa kwaliteiten met andere spelers uit de toplanden.

Ook vindt ik dat men wel heel vlug bij een pass over een meter of twee, een gelukt hakje ( om maar wat te noemen ) het idee heeft/geeft iets zeer speciaals gedaan te hebben.
Laatst gewijzigd door 999 op zo mei 13, 2007 1:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 13, 2007 12:14 pm

Weet iemand nog waar die Ajax live radio te vinden is?
http://www.risingflowradio.nl/

Tenminste dat gaven ze aan. Ik heb nog niet gekeken waar precies (ik ga zelf gewoon Versatel kijken).

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 13, 2007 12:22 pm

Zo, op naar het stadion!

:tifoajax.gif:

Plaats reactie