Ajax-PSV
Ik ga uit van 2 trainingen per dag. Maal 4 is 8 per week. Maal 4 is 32 per maand. Maal 4 is 128. Halen we er maximaal 20 af voor de internationals, houden we er 108 over. Ik zit er niet ver naast, hoor.
Jij begint de vergelijking met Blind te trekken, Joey, daar doe ik niet aan mee. Heeft niks met HtC te maken. En we moeten vooruit kijken, niet achterom.
Kaboem!
Jij begint de vergelijking met Blind te trekken, Joey, daar doe ik niet aan mee. Heeft niks met HtC te maken. En we moeten vooruit kijken, niet achterom.
Kaboem!
Ajax traint tijdens het seizoen zelden twee keer per dag.
Jij wilt het niet over het verleden hebben, maar je moet wel kijken waar we vandaan komen. In betrekkelijk korte tijd zijn we overgeschakeld van het toevalsvoetbal onder Blind naar beter georganiseerd, technisch hoogwaardiger spel. Ik heb in de eerste helft af en toe zitten genieten, het ziet er zoveel beter uit. Dat we verliezen, tja, dat kan gebeuren, het is niet zo simpel om een ploeg als PSV 90 minuten in de wurggreep te houden.
In de tweede helft was Ajax nét iets minder scherp in de duels, ging het baltempo omlaag, werd de passing slordiger en prompt strafte PSV dat gebrek aan concentratie af. Dat heeft niets te maken met tactiek of de spelopvatting, daarmee was niets mis.
Jij wilt het niet over het verleden hebben, maar je moet wel kijken waar we vandaan komen. In betrekkelijk korte tijd zijn we overgeschakeld van het toevalsvoetbal onder Blind naar beter georganiseerd, technisch hoogwaardiger spel. Ik heb in de eerste helft af en toe zitten genieten, het ziet er zoveel beter uit. Dat we verliezen, tja, dat kan gebeuren, het is niet zo simpel om een ploeg als PSV 90 minuten in de wurggreep te houden.
In de tweede helft was Ajax nét iets minder scherp in de duels, ging het baltempo omlaag, werd de passing slordiger en prompt strafte PSV dat gebrek aan concentratie af. Dat heeft niets te maken met tactiek of de spelopvatting, daarmee was niets mis.
Het stinkt aan alle kanten!
Waar zeg ik dan dat het slecht is, Joey? Ik zeg toch ook dat we op de goede weg zijn? Maar ik zie ook dat we nog niet daar zijn waar we willen komen. En ik zeg dat HtC oo nog kan groeien. Meer niet, hoor.
Als jij graag de Blind discussie weer van stal wil halen moet je Luuk misschien zoeken.
Kaboem!
Als jij graag de Blind discussie weer van stal wil halen moet je Luuk misschien zoeken.
Kaboem!
Laatst gewijzigd door Kaboem op zo nov 12, 2006 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
:xyxthumbs:Kaboem! schreef:Waar zeg ik dan dat het slecht is, Joey? Ik zeg toch ook dat we op de goede weg zijn?
En ik vond deze nederlaag weinig met de coaching te maken hebben. Alles met een gebrek aan 'vastheid', en van kwaliteit op bepaalde posities. Het was jammer dat we vandaag niet konden beschikken over Babel.Maar ik zie ook dat we nog niet daar zijn waar we willen komen. En ik zeg dat HtC oo nog kan groeien. Meer niet, hoor.
Wil ik niet, mij gaat het dus om de progressie die geboekt wordt. Ik kijk naar het spel. In verdedigend opzicht bijvoorbeeld vond ik het goed staan, we hebben de gevreesde Jefferson F. en zijn kansen verprutsende kompaan Arouna K. niet gezien, op een paar oprispingen van de laatste na toen de wedstrijd al gespeeld was. Vermaelen vond ik overigens een van de mindere spelers. Gelukkig telde Stam weer voor twee. :worshippy:Als jij graag de Blind discussie weer van stal wil halen moet je Luuk misschien zoeken.
Zwaar teleurgetseld terug, weer niet gewonnen.
De eerste helft liet een goed Ajax zien, die weg moeten we volgende week tegen Twente inslaan (wie herinnert zich nog de wedstrijd met die gekke pakken: 100 jaar Ajax!)
Uiteindelijk verliezen we weer en nu (andere keren trouwens ook) had ik zo graag gewonnen.
Een paar kritische kanttekeningen (DE LAT MOET HOOG LIGGEN)
Op het moment dat psv met tien man moest spelen (zware straf) had Ajax niets meer aan Heitinga. Waarom werd hij niet vervangen? Ik ben Heitinga-fan, hij speelde goed, maar hij is geen creatieve middenvelder en ook geen pinchhitter.
Waarom heeft Ajax geen pi9nchhitter? Een tandeloze Engelsman van 2,30 meter!
Emanuelson verschool zich te vaak en ik werd in mijn mening bevestigd (is niet zo moeilijk) dat hij als middenvelder tekort komt. Als verdediger doet hij het aanvallend goed, maar op het middenveld komen is eenvoudiger dat er al staan.
Huntelaar heeft m.i. niets te zoeken aan de buitenlant (opdracht HtC? eigen initiatief?) Staat hij niet in de spits, moet Wesley Sneyder dan die bal erin koppen? Gabri heeft te weinig scorend vermogen. Huntelaar werd terecht gewisseld, maar waar is de pinchhitter?
Stam deed het uitstekend (eeen keer erg veel geluk in het begin)
Sneyder kwan twee keer in scoringspositie (o.a. in de tweede helft na een misverstand in de psv-defensie), hij had één keer kunnen/moeten scoren.
Ajax mist een middenvelder, ik denk dat het een noodgreep van HtC was: vier verdedigers, Vermaelen als back en Emanuelson ervoor.
Koné (op de laatste minuten na) en frafan niet gezien.
De overtreding van Varyanen tegen Vermaelen: diep rood.
Wie kan er een voorzet geven?????????????
De Mul speelde een goede eerste helft, zakte na rust terug, maar voordat hij werd gewisseld was hij weer twee goed aanwezig.
De eerste helft liet een goed Ajax zien, die weg moeten we volgende week tegen Twente inslaan (wie herinnert zich nog de wedstrijd met die gekke pakken: 100 jaar Ajax!)
Uiteindelijk verliezen we weer en nu (andere keren trouwens ook) had ik zo graag gewonnen.
Een paar kritische kanttekeningen (DE LAT MOET HOOG LIGGEN)
Op het moment dat psv met tien man moest spelen (zware straf) had Ajax niets meer aan Heitinga. Waarom werd hij niet vervangen? Ik ben Heitinga-fan, hij speelde goed, maar hij is geen creatieve middenvelder en ook geen pinchhitter.
Waarom heeft Ajax geen pi9nchhitter? Een tandeloze Engelsman van 2,30 meter!
Emanuelson verschool zich te vaak en ik werd in mijn mening bevestigd (is niet zo moeilijk) dat hij als middenvelder tekort komt. Als verdediger doet hij het aanvallend goed, maar op het middenveld komen is eenvoudiger dat er al staan.
Huntelaar heeft m.i. niets te zoeken aan de buitenlant (opdracht HtC? eigen initiatief?) Staat hij niet in de spits, moet Wesley Sneyder dan die bal erin koppen? Gabri heeft te weinig scorend vermogen. Huntelaar werd terecht gewisseld, maar waar is de pinchhitter?
Stam deed het uitstekend (eeen keer erg veel geluk in het begin)
Sneyder kwan twee keer in scoringspositie (o.a. in de tweede helft na een misverstand in de psv-defensie), hij had één keer kunnen/moeten scoren.
Ajax mist een middenvelder, ik denk dat het een noodgreep van HtC was: vier verdedigers, Vermaelen als back en Emanuelson ervoor.
Koné (op de laatste minuten na) en frafan niet gezien.
De overtreding van Varyanen tegen Vermaelen: diep rood.
Wie kan er een voorzet geven?????????????
De Mul speelde een goede eerste helft, zakte na rust terug, maar voordat hij werd gewisseld was hij weer twee goed aanwezig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Als ik het zo lees heeft HtC nog wat moeite om een wedstrijd te laten kantelen. Hij begint wel vrijwel altijd goed. :yes:joey schreef: En ik vond deze nederlaag weinig met de coaching te maken hebben. Alles met een gebrek aan 'vastheid', en van kwaliteit op bepaalde posities. Het was jammer dat we vandaag niet konden beschikken over Babel.
Erg jammer, maar Ajax wordt gewoon kampioen hoor. Let maar op. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Op zo'n momenten vind ik het heerlijk om jullie er op te wijzen dat er sinds een aantal jaar toch echt maar één club is in Nederland die iets betekent. :cheer:Nihad schreef:Nee, klopt. Maar ik ben zwaar pissig. Heel gek. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met die pedofiele vereniging uit Aidshoven die gewonnen heeft van Ajax.
Zo, en nu ga ik mijn tijd weer nuttig besteden.
- SylvievdVaart
Whiiii!!! :D Gefeliciteerd!Harm schreef:Op zo'n momenten vind ik het heerlijk om jullie er op te wijzen dat er sinds een aantal jaar toch echt maar één club is in Nederland die iets betekent. :cheer:Nihad schreef:Nee, klopt. Maar ik ben zwaar pissig. Heel gek. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met die pedofiele vereniging uit Aidshoven die gewonnen heeft van Ajax.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
De groeten aan Kluivert, Harm. :aai:Harm schreef:Op zo'n momenten vind ik het heerlijk om jullie er op te wijzen dat er sinds een aantal jaar toch echt maar één club is in Nederland die iets betekent. :cheer:Nihad schreef:Nee, klopt. Maar ik ben zwaar pissig. Heel gek. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met die pedofiele vereniging uit Aidshoven die gewonnen heeft van Ajax.
Ach, het is pas twee jaartjes zo. :aai:
Maargoed, PSV stond achterin gewoon ijzersterk met vooral Alex en Salcido. Als je dan een evenwichtigere ploeg hebt, die voorin bijna iedere wedstrijd kan teren op de kwaliteiten van Farfan en Koné doe je goede zaken. Het ziet er over het algemeen niet uit wat ze doen (verdedigend voetbal, listige counters, keiharde overtredingen), maar effectief is het wel. Ook tegen een behoorlijk sterk Ajax. De tweede helft leek Ajax er op het middenveld doorheen te zitten en dat is dit seizoen dan ook het grootste verschil tussen PSV en Ajax, in mijn ogen (en de breedte van de selectie). Als ik Ajax was zou ik in de winterstop al proberen wat transformaties aan te gaan.
Blind kon het niet. Net als Koeman. Of Adriaanse.Kaboem! schreef:Overigens hebben we het wel over 4 en een halve maand. Dat is dus om en nabij de 130 trainingen en een boel wedstrijden. Met zoveel tijd kan ik ook wat bewerkstelligen.Bertje schreef:Overigens vind ik wat HtC tot nu toe in die paar maanden heeft neergezet wel top.
Kaboem!
Maargoed, PSV stond achterin gewoon ijzersterk met vooral Alex en Salcido. Als je dan een evenwichtigere ploeg hebt, die voorin bijna iedere wedstrijd kan teren op de kwaliteiten van Farfan en Koné doe je goede zaken. Het ziet er over het algemeen niet uit wat ze doen (verdedigend voetbal, listige counters, keiharde overtredingen), maar effectief is het wel. Ook tegen een behoorlijk sterk Ajax. De tweede helft leek Ajax er op het middenveld doorheen te zitten en dat is dit seizoen dan ook het grootste verschil tussen PSV en Ajax, in mijn ogen (en de breedte van de selectie). Als ik Ajax was zou ik in de winterstop al proberen wat transformaties aan te gaan.
Waarom zou Davids naar PSV gaan als Ten Cate bij Ajax zit?
Wacht, Koeman, TBS, Wouters, Kluivert, Reiziger, Culina en Lameij zitten bij onze Brabantse dependance... :D :aai:
Maar serieus, ik ben daar niet zo bang voor hoor. Davids wil niet in Nederland spelen, anders was hij afgelopen zomer wel naar Ajax gekomen. En hebben we hem nodig? Kan hij het niveau nog aan? Hij bakt er niets van bij de Spurs. Toegegeven, een topfitte Davids had vandaag wat kunnen betekenen voor ons team.
Denk dat Ajax PSV in de komende tijd gaat inhalen. :yes:
Wacht, Koeman, TBS, Wouters, Kluivert, Reiziger, Culina en Lameij zitten bij onze Brabantse dependance... :D :aai:
Maar serieus, ik ben daar niet zo bang voor hoor. Davids wil niet in Nederland spelen, anders was hij afgelopen zomer wel naar Ajax gekomen. En hebben we hem nodig? Kan hij het niveau nog aan? Hij bakt er niets van bij de Spurs. Toegegeven, een topfitte Davids had vandaag wat kunnen betekenen voor ons team.
Denk dat Ajax PSV in de komende tijd gaat inhalen. :yes: