Inter-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Inter Ajax

[Voetske] Inter wint in een voorspelbare wedstrijd, Ajax maakt geen schijn van kans [/Voetske]
13
21%
[RGB] Inter wint nipt door een goal in de slotfase, net als Ajax denkt dat er iets te halen valt [RGB]
17
28%
[Rishi (stoned)] Een miraculeus gelijkspel waardoor de klap van de uitschakeling niet al te hard aankomt [/Rishi (stoned)]
5
8%
[Neefkens] We maken lasagna van die spaghettivreters. Laat maar komen dat Barcelona in de kwartfinale! [/Neefkens]
26
43%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 15, 2006 11:58 am

Deruit met die bitch, een beetje respect moet ze toch wel kunnen opbrengen :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 12:00 pm

Wat een vrouw! :inlove:

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 15, 2006 12:01 pm

Regel jij je eigen vrouwen maar :yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 12:01 pm

Neefkens schreef:Luuk is positiever dan jij over de selectie, maar dat kan al gauw. :aai:
Tja, het is zoals het is. Zachte heelmeesters, etc. etc. Je moet de problemen benoemen. We hebben vooral net niet-spelers. Jammer maar waar. En ik ben bang dat Blind een net niet-trainer is. (Op dit punt krijg ik graag ongelijk.)

Verder voel ik er weinig bij, net als Jesse. Ajax heeft niets te zoeken bij de laatste acht. Het is al een wonder (geweldige loting!) dat we door de groepsfase gekomen zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 15, 2006 12:03 pm

Neefkens schreef:Deruit met die bitch, een beetje respect moet ze toch wel kunnen opbrengen :yes:
Nee. Verder is ze wel heel lief. :inlove3:

Na een uurtje houdt zij in ieder geval wel op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 15, 2006 12:03 pm

joey schreef:Tja, het is zoals het is. Zachte heelmeesters, etc. etc. Je moet de problemen benoemen.
Ahhh, we krijgen de discussie weer of een pessimist nu de realist is of juist de positivist ;)

Nuance kan ons redden, alleen dat werkt nooit zo lekker in een discussie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 15, 2006 12:04 pm

Ajax moet voordeel pakken en rustig verder restaureren
Chris van Nijnatten

In theater San Siro raakte Ajax een uur lang verzeild in het scenario van een jongensboek. Het bleek er een zonder gelukkig einde. Maar het werd een uitschakeling zonder schande, eerder eentje met perspectief op een verdere restauratie van het instituut Ajax.

Het kón gisteravond, ook vooraf bezien, eenvoudigweg geen serieuze voetbalwedstrijd worden. Laat staan een spektakel dat past in de traditie van de Champions League zoals die na de winterstop opgeld doet.

In die fase treffen de grote ploegen elkaar, of de ploegen in vorm, of de ploegen met heel slimme coaches. Gisteravond deed dat er eigenlijk allemaal niet toe. Ajax had zó veel geblesseerden en zó weinig routine zowel in het veld als op de bank, dat er van een duel in de meest letterlijke betekenis van dat woord geen sprake kon zijn. Het moest haast wel een festival van emoties en toevalligheden worden, wilden de bezoekers juichend van het veld kunnen lopen.

Toch is het juist ook dit soort wedstrijden, dat zich vast zet in het geheugen van de clubgebonden liefhebber. Vanuit het perspectief van Ajax werd er bij het begin al helemaal niets meer verwacht. De ploeg moest tegen Internazionale, dat op oorlogssterkte aantrad, scoren om verder te komen. Dat leek een onmogelijke opgave.

Uit zo’n onmogelijke positie kan een elftal echter ook voordeel halen. Als er geen reële kans is, als er slechts medelijden over de ploeg wordt uitgesproken, als er van de tegenstander helemaal niemand in zo’n team is geïnteresseerd, dan ontstaat er zicht op het geluk van de underdog.

In dat geluk speelt de tegenstander uiteraard een rol. Die pakte Inter met verve op. De thuisploeg bleek de sterke stoomwals, bulkend van routine, talent en aanvalskracht. Inter hoefde na de 2-2 in Amsterdam niet aan te vallen. Maar de toch nog aardig vol gelopen betonnen bak eiste niets minder dan een daadkrachtig Inter. Aan die eis werd ruim voldaan. In de eerste twintig minuten regende het kansen voor het doel van Stekelenburg. Maar de bal ging naast, over, op de lat en zelfs bij een strafschop van Adriano naast.

Dan weet je als onderdeurtje in Europa wat je te doen staat. Ajax begreep het. Langzaam kroop de ploeg richting doelman Toldo, voor wiens neus Huntelaar een hopeloos gevecht uitvocht met zijn cipier Materazzi. Er kwamen zelfs kansen. De mooiste had moeten komen na een handsbal van Materazzi, maar scheidsrechter Fröjdfeldt zag er om onbegrijpelijke redenen geen strafschop in. Het magere protest van Amsterdamse zijde paste helemaal in de rolverdeling. Nog steeds leek het de Ajacieden te bizar voor woorden dat ze kansen zouden krijgen om als winnaar uit San Siro te vertrekken.

In die visie kregen ze na bijna een uur spelen gelijk. Manmoedig probeerde de jeugd van trainer-coach Danny Blind de blauwzwarte storm te weerstaan. Maar in de hectiek daarvan moest het een keer misgaan. Het overkwam helaas Boukhari, de man die verder niet zo’n slechte wedstrijd speelde. Hij raakte de bal kwijt, waarna linker middenvelder Stankovic met een verre trap zijn ploeg naar 1-0 schoot.

Die volstrekt logische treffer bleek de inleiding voor de eliminatie van Ajax op het hoogste clubniveau in Europa. De uitschakeling paste uiteraard niet in het gedroomde jongensboek, maar was daarom niet minder terecht. Voor deelnemers als Inter Milaan is het huidige kwetsbare Ajax, hoe parmantig ook in San Siro, duidelijk nog een slag te klein. Dat geeft niks. De beleidsbepalers van de club moeten gewoon hun voordeel pakken en rustig voortbouwen op de ervaring die een jonge ploeg in acht Champions League-wedstrijden heeft mogen opbouwen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 15, 2006 12:04 pm

Steef schreef:Wat een vrouw! :inlove:
Naast voetbal heb je ook al verstand van vrouwen? :xyxthumbs: :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 15, 2006 12:05 pm

Bertje schreef:
Neefkens schreef:Deruit met die bitch, een beetje respect moet ze toch wel kunnen opbrengen :yes:
Nee. Verder is ze wel heel lief. :inlove3:

Na een uurtje houdt zij in ieder geval wel op.
Een UUR martelen ?? :scared:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 12:05 pm

Nuance is nou juist zo slecht. Dat is precies wat Blind redeneert: 0-0 tegen PSV, 1-0 nederlaagje bij Inter, daar zal niemand echt hard over gaan zeuren.

Alleen verliest Ajax dit jaar wel verdomd veel wedstrijden vrj kansloos met 1-0. :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 15, 2006 12:06 pm

Neefkens schreef:
Bertje schreef:
Neefkens schreef:Deruit met die bitch, een beetje respect moet ze toch wel kunnen opbrengen :yes:
Nee. Verder is ze wel heel lief. :inlove3:

Na een uurtje houdt zij in ieder geval wel op.
Een UUR martelen ?? :scared:
De rest houdt het wel een weekje vol. Gelukkig gaat Feyenoord dit weekend weer flink onderuit. :eusa_pray: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 15, 2006 12:15 pm

Steef schreef:Nuance is nou juist zo slecht. Dat is precies wat Blind redeneert: 0-0 tegen PSV, 1-0 nederlaagje bij Inter, daar zal niemand echt hard over gaan zeuren.

Alleen verliest Ajax dit jaar wel verdomd veel wedstrijden vrj kansloos met 1-0. :yes:
Ik heb het over standpunten innemen, het is nooit zwart of volledig wit. Voor een discussie werkt het echter wel :yes:

Dat AJAX verliest is een feit, alleen de laatste wedstrijden gaat het uitstekend :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 12:17 pm

Uitstekend?

Ik zie 't niet hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 12:18 pm

Neefkens schreef:AJAX kan nu gewoon geen Emanuelsson, Grygera, Galasek, Sneijder, Mitea, SQD, de Jong, Lobont, Heitinga missen.

Gek he ? :hypocrite:
Net alsof deze spelers potten hadden kunnen breken. Die opsomming geeft precies het probleem aan. (Nog los van het feit dat een aantal van hen verkocht is en niet vervangen. Een keuze van de technische staf.)

Inter speelde op tachtig procent. Dat is nog het ergste. X'C

Zulke wedstrijden zijn wél heel geschikt om te zien wie wel en wie niet het niveau halen. De helft van de selectie moet worden afgevoerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo mar 15, 2006 12:20 pm

Steef schreef:Uitstekend?

Ik zie 't niet hoor.

dat ben ik wel met Steef eens; uitstekend zie ik ook echt niet, in de verste verte niet. Wel een duidelijke verbetering, ik heb nu al zin in volgend seizoen, met ervaren krachten erbij.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 15, 2006 12:21 pm

Steef schreef:Uitstekend?

Ik zie 't niet hoor.
Je bent erin getrapt :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 12:21 pm

Ervaren krachten. Kwatsch! Goede krachten, dat is wat je moet halen.

Juanfran en Lindenbergh hebben ook ervaring....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 1:12 pm

Tja, we hadden een penalty moeten hebben. Eigenlijk ligt het aan de scheidsrechter dat we zijn uitgeschakeld.. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 15, 2006 1:26 pm

Tis gewoon een klote selectie, en zelfs met Perez en Stam erbij zal het niet genoeg zijn om er weer iets moois van te maken.

JC zei het gisteren ook weer tussen neus en lippen door, was net of dat ik mezelf hoorde praten: Als je ziet dat de voorzet naar de man toe niet lukt omdat de verdedigers op dat punt te sterk zijn probeer dan iets anders maar blijf niet volharden in kansloze voorzetten.

Niemand maar dan ook niemand die een idee op het veld heeft van hoe en op wat voor manier je moet proberen om de Inter achterhoede te passeren.Men schuift plichtmatig elkaar de bal toe, met zo af en toe wat rendementsloos geren van Rosales.Rosenberg, ach die jongen kan er ook niks aan doen.En Pienaar pfffffffft wat is/was die slecht zeg.

Triest, zeer triest hoe een club met zulk een beroemde/beruchte historie is afgegleden naar een, voor Ajax begrippen, amateur nivo ...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 1:33 pm

Voetske, doe niet zo negatief man! Hup, gooi die DVD van Ajax - Sparta weer in je DVD-speler!


:hypocrite:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » wo mar 15, 2006 1:37 pm

Ach, met alle geblesseerden is 0-1 na 2-2 helemaal niet slecht. Ik zie wel toekomst met Stam en Perez erbij. Uiteraard zijn we er dan nog niet, maar er is al aangegeven dat er meer spelers aangetrokken zullen worden.

@ Steef: Is die DVD van Sparta er al? Ik ga 'm zeker bestellen, wat was dat genieten zeg. :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 1:44 pm

Afbeelding



:worshippy:

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo mar 15, 2006 1:50 pm

Waarom ging Rosenberg nou niet naast KJH spelen? Was Blind bang voor een opkomende Zanetti?
Ik heb zelden zo'n krachteloos Ajax gezien. Eigenlijk zou de term: "rollertjers op doel" geintroduceerd moeten worden.
Ook leek Rosales wel stijf van de zenuwen te staan.

Eigenlijk vreemde wedstrijd. De linie waarin ik het meeste vertrouwen had, was de aanval, maar juist die lieten het lelijk afweten.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 2:00 pm

Ik denk dat Blind echt wel op een gegeven moment Rosenberg naar de punt van de aanval wilde dirigeren. Zo rond de 70e minuut ofzo. Alleen toen viel die goal na een uur en viel dat plan in duigen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo mar 15, 2006 2:02 pm

Maar waarom haalde hij dan Rosenberg eruit?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie