Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 10:09 pm

Mensen die Sarpong zo drama vonden moeten de wedstrijd nog maar eens bekijken en dan letten op al het werk wat hij levert. Hierdoor kon met name Sulejmani gebruik maken van de vele ruimtes.

Maar ik ben eens dat het geen linksbuiten is. Zet hem maar op 10 of 8 en dan zie je hoe waardevol hij is voor dit Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 10:09 pm

LucaS schreef: Zojuist zegt hij dat hij heeft gekeken naar een fris en fruitig Ajax dat goed speelde
Borst is een zwetsneus, dat weet toch iedereen? :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:14 pm

Zlatan Son of God schreef:Maar ik ben eens dat het geen linksbuiten is. Zet hem maar op 10 of 8 en dan zie je hoe waardevol hij is voor dit Ajax.
Van meer waarde in elk geval. Het is behelpen voor die jongen op links.

@Luuk: wat vond je van de verdedigende wissel van Van Basten?

Nog het volgende over Sno: die heeft in deze wedstrijd amper gelopen. Ik heb hem amper een sprintje zien trekken. Desondanks was hij na de wedstrijd, in tegenstelling tot zijn ploeggenoten, te beroerd om het publiek te bedanken. Was goed voor hem geweest, dan deed hij ook nog eens wat. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 10:16 pm

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Maar ik ben eens dat het geen linksbuiten is. Zet hem maar op 10 of 8 en dan zie je hoe waardevol hij is voor dit Ajax.
Van meer waarde in elk geval. Het is behelpen voor die jongen op links.

@Luuk: wat vond je van de verdedigende wissel van Van Basten?

Nog het volgende over Sno: die heeft in deze wedstrijd amper gelopen. Ik heb hem amper een sprintje zien trekken. Desondanks was hij na de wedstrijd, in tegenstelling tot zijn ploeggenoten, te beroerd om het publiek te bedanken. Was goed voor hem geweest, dan deed hij ook nog eens wat. :excited.gif:
Deed Huntelaar ook niet, tenminste op tv zag je dat hij niet wist hoe snel hij richting de kleedkamers moest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:17 pm

Oké, maar die was gewisseld. Die had logischerwijs de pest in. Sno daarentegen zou blij moeten zijn. Die werd ondanks zijn belabberde spel niet gewisseld.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 14, 2008 10:24 pm

Dank u allen die het (gedeeltelijk) met mij eens zijn... ik was al bang dat ik nix meer van het spelletje begreep... :)

Een zeer goede nacht alsnog toegewenst... maar dat moet wel lukken met in sommige hoofden het idee van een 'goed' spelend Ajax... :-)
Ook ik ga lekker slapen hoor... ook al was het grote ellende om te zien vanmidag ;)

Welterusten...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo sep 14, 2008 10:28 pm

Hugo Borst:"Ik heb een fris en fruitig Ajax gezien".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 10:34 pm

Zlatan Son of God schreef:Mensen die Sarpong zo drama vonden moeten de wedstrijd nog maar eens bekijken en dan letten op al het werk wat hij levert. Hierdoor kon met name Sulejmani gebruik maken van de vele ruimtes.

Maar ik ben eens dat het geen linksbuiten is. Zet hem maar op 10 of 8 en dan zie je hoe waardevol hij is voor dit Ajax.
Het is belangrijker dat Sulejmani goed rendeert. Die kan het verschil maken. Sarpong mag heel blij zijn met speelminuten. Op zich ben ik wel gecharmeerd van zijn dynamische stijl, maar vandaag was hij veel en veel te slordig. Hoewel hij Suarez wel vrij voor de keeper zette.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:42 pm

Waarom speelde Lindgren niet?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 10:43 pm

Omdat hij niets bijzonders is?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo sep 14, 2008 10:43 pm

joey schreef:Waarom speelde Lindgren niet?
Hoe moeten wij dat weten?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 14, 2008 10:53 pm

Jöhnk schreef:Omdat hij niets bijzonders is?
Allicht beter dan Sno.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo sep 14, 2008 10:56 pm

Wie was er van beiden beter tegen Willem II?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo sep 14, 2008 11:02 pm

Peter schreef:Ik vond het niet denderend, maar wel hoopvol. Vergeet niet dat je toch bakken met kansen krijgt en bij een scherper vizier er een stuk of 6 inrost.
Idd zo denk ik er ook over, het is idd zo dat ze veel kansen hebben gehad maar ik vond ze gewoon niet echt goed spelen en idd zoals Joey zegt, je merkte dat ook wel een beetje in het stadion aan de mensen. Het belangrijkste is iig dat we gewonnen hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 11:09 pm

Jabu schreef:Wie was er van beiden beter tegen Willem II?
Lindgren zeker niet. Die schoot vrije trappen hoog over de achterlijn en zo. Totaal niet in vorm die jongen. Ook in de voorbereiding.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo sep 14, 2008 11:15 pm

De corners van Sulejmani waren een verademing.

Het viel me sowieso op dat die jongen zeer sterk is qua schot en in de passing, was me voorheen niet opgevallen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 14, 2008 11:32 pm

Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Wie was er van beiden beter tegen Willem II?
Lindgren zeker niet. Die schoot vrije trappen hoog over de achterlijn en zo. Totaal niet in vorm die jongen. Ook in de voorbereiding.
1 vrije trap van Lindgren ging tegen Willem II de achterlijn over, verder waren zijn andere vrije trappen en corners ( de afspraak was klaarblijkelijk dat deze naar KJH moesten gaan, doorkoppen enz ) niet slechter dan die je vandaag tegen Roda Jc zag.Begint trouwens een beetje een trend te worden op dit forum, het creëren van een eigen waarheid ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 14, 2008 11:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 11:34 pm

Z'n spelhervattingen waren verschrikkelijk herinner ik me.

De corners waren vandaag prima.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo sep 14, 2008 11:36 pm

Lindgren is natuurlijk beter dan Sno. Sno was tegen Willem 2 redelijk, maar als het tempo ook maar iets omhoog gaat zie je dat hij veel te traag is. Vandaag was hij vre-se-lijk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 14, 2008 11:36 pm

Jöhnk schreef:Z'n spelhervattingen waren verschrikkelijk herinner ik me.

De corners waren vandaag prima.
Ik ga pitten, zou jij ook moeten doen :aai.gif:

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2008 11:39 pm

Ik denk dat iedereen moet gaan slapen, bijna half 1!

Morgen mijn verdediging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma sep 15, 2008 6:31 am

Thijs schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, want over tactische zaken weet ik gewoonweg niets te vertellen.
Haha, herkenbaar. :blush.gif:

Sfeer was een stuk beter dan tijdens een random wedstrijd, denk wel dat het echt een verbetering is, hoewel het in de tweede helft af en toe wel een beetje stilviel. Maargoed, voor een Roda-thuisje was het zeker niet slecht!
Haarms-doek was ook schitterend trouwens.

Meersche helden ga ik vanavond lezen, net even doorgebladerd, ziet er op het eerste gezicht prima uit. Goed dat er ook echt een lang interview is met een bekend figuur (Michael van Praag in dit geval), dat geeft het toch wat meer cachet. (Om mijn post maar eens met een schitterend woord af te sluiten)

Leuk en informatief stuk over the South Crew, Mike! :applaus.gif:

Wat mij opviel, ik vond de sfeer trouwens niet veel anders dan anders, was dat vanaf Zuid ook vaak als 1e gezongen werd... Tifoactie, die wij goed konden zien gelukkig, was prachtig... :worshippy.gif: Mij viel het tegen of mee, hoezeer het gespring doordrong tot het vak daaronder...of werd er niet zoveel gesprongen? Vind wel jammer dat ik dat niet meer zie...

Al met al wacht ik nog steeds af of ik het verplaatsen van 410 wel zo positief vind...bedoel...vorig jaar werd er naar elkaar toegezongen, waardoor je van 2 kanten een muur van geluid hebt...en dat miste ik... Gaaf die verhuiswagen ook btw! :worshippy.gif:


De toch behoorlijk wat lege stoeltjes vielen mij tegen...
Je verlangt toch weer naar voetjebal en zeker naar zo'n 1e thuiswedstrijd lijkt mij...maar ja...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 15, 2008 7:43 am

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Z'n spelhervattingen waren verschrikkelijk herinner ik me.

De corners waren vandaag prima.
Ik ga pitten, zou jij ook moeten doen :aai.gif:
Bekijk de samenvatting nog eens. De corners van Sulejmani waren prima.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 15, 2008 8:21 am

Ja, alleen zouden jullie toch eens iets anders moeten gaan kijken.Het punt is dat i.t.t. bij veel andere wedstrijden de spelers bij de corners nu kwamen, inplaats van dat ze er altijd al zijn.Inkomende spelers maken de corners veel gevaarlijker.Tuurlijk, de corner op zich moet goed zijn, maar zelfs bij mindere corners maken inkomende spelers het verschil.

Zoals ook komende spelers bij kansen voor de goal veel gevaarlijker is dan spelers die er al zijn.Dat vereist een goede verstandhouding tussen spelers.Automatisme.Eerder de bal in de vrije ruimte spelen.Daat vereist van de inkomende speler dat ie het juiste moment kiest.Maar dan moet ie ook de bal krijgen.En dat zie je dus nog niet al te veel.

De goal van Vermaelen was zo'n doelpunt, inkomend, waardoor je ook nog eens veel meer snelheid de bal naar het doel toe kan geven ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma sep 15, 2008 8:27 am

Klopt. Maar je zag in de bewegingen van de spelers in de 16 ook, dat er wel degelijk getraind wordt op patronen. Ik meende dat Vertonghen bij de 1e paal bijvoorbeeld direct naar achteren rende en zo het gat trok voor inkomende spelers. Een beetje die variant, waaruit Willem II 2 weken terug uit een corner scoorde. Sowieso waren de corners vaak lekkere swingers die
enkele meters buiten het doelgebied neerdaalden. Heel moeilijk voor een keeper te beoordelen en die bleef dan ook op zijn lijn staan. Daar waar anders die cornerballen altijd direct het doelgebied inzeilden en een gemakkelijke prooi voor de keeper waren. Ik heb Sneijder er regelmatig om vervloekt.

Plaats reactie