Feyenoord - Ajax 21-09-08
Demo, je schrijft weer de gebruikelijke onzin en laat je teveel beinvloeden door die 284 vrienden die voor onze rivaal zijn. Over Sno verwonder ik me ook elke week. En ik mag aannemen dat hij steeds dichterbij een plek op de bank komt. Wat Emanuelson met dit verhaal te maken heeft snap ik dan weer niet. Die heeft vandaag weinig verkeerds gedaan. v/d Wiel was dramatisch (ja, dat zijn mijn woorden). Of hij zo slecht is als jij beweert, trek ik dan weer in twijfel. Bij de vertegenwoordigende jeugdelftallen behoorde hij immers altijd tot de sterkhouders.
Sowieso zijn de mensen hier altijd heel erg goed in het afschrijven van jeugdspelers. Zelf doe ik daar onbewust ook aan mee door te stellen dat Heitinga vorig seizoen elke wedstrijd meerdere kapitale fouten maakte en dat de verkoop van Babel Ajax wel goed uitkwam. Beide spelers spelen echter wel week in, week uit in de basis van een Europese (sub)topclub.
Sowieso zijn de mensen hier altijd heel erg goed in het afschrijven van jeugdspelers. Zelf doe ik daar onbewust ook aan mee door te stellen dat Heitinga vorig seizoen elke wedstrijd meerdere kapitale fouten maakte en dat de verkoop van Babel Ajax wel goed uitkwam. Beide spelers spelen echter wel week in, week uit in de basis van een Europese (sub)topclub.
Geen idee. Hij was altijd voorstander van 4-3-3 met de punt naar achteren omdat dan de opbouw van achteruit beter verzorgd is.joey schreef:Denk jij dat Van Basten een plan had, Trab? Ik zie het er namelijk niet aan af.
Na de beroerde kwalificatie met Oranje is hij er van afgestapt en 4-2-3-1 gaan spelen. Vaak met een middenvelder aan de ene flank (Sneijder in Oranje, Sarpong bij Ajax) en een echte individualist aan de andere kant (Robben in Oranje, Suarez bij Ajax).
Denk dat hij die lijn bij Ajax probeert door te trekken. Vond alleen bij Oranje dat de linies te ver uit elkaar speelden waardoor ze elke wedstrijd een hoop kansen weggaven. Er was nooit echt controle.
Dat zie je bij Ajax ook weer terug. Zeker als we op voorsprong komen wordt er bewust of onbewust ingezakt waardoor je de problemen over je afroept. Dat was tegen Willem II zo, tegen Borac en vandaag tegen Feyenoord weer. En telkens vlak na de rust.. We beginnen de 2e helft iedere keer gewoon bar slecht.
Laatst gewijzigd door Trab op zo sep 21, 2008 4:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Jij hebt enkel geroepen dat je het niet goed zag komen met Ajax vanmiddag. Die benaming staat dus gelijk aan een nederlaag voor Ajax. De aanval van Ajax had dit vanmiddag gewoon moeten beslissen in ons voordeel.GangstaRiB schreef:Nope ik zei dat ik een gelijkspel of verlies verwachtte. Het eerste is dus gebeurd.
De euforie die vooraf hier te proeven was, was nergens op gebaseerd.
Nee, geen onzin, maar iets anders dan wat jij schrijft.goodfella schreef:Demo, je schrijft weer de gebruikelijke onzin en laat je teveel beinvloeden door die 284 vrienden die voor onze rivaal zijn. Over Sno verwonder ik me ook elke week. En ik mag aannemen dat hij steeds dichterbij een plek op de bank komt. Wat Emanuelson met dit verhaal te maken heeft snap ik dan weer niet. Die heeft vandaag weinig verkeerds gedaan. v/d Wiel was dramatisch (ja, dat zijn mijn woorden). Of hij zo slecht is als jij beweert, trek ik dan weer in twijfel. Bij de vertegenwoordigende jeugdelftallen behoorde hij immers altijd tot de sterkhouders.
Kijk mijn berichten van een jaar geleden eens over v.d. Wiel en de backplaats.
Heitinga en Babel werden door de meesten hier afgeserveerd, maak ik me niet druk om, de jeugdrubriek op AT is een stiefkind, wie kijkt er? Jij niet, want anders had je tientallen verslagen van mijn hand kunnen lezen!
Laatst gewijzigd door Aristides op zo sep 21, 2008 4:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Daily Blind
Van der Wiel was alleen vandaag erg zwak, maar heeft tot nu toe een erg goede indruk achter gelaten.
Ajax speelde niet agressief genoeg en gaf Feyenoord te veel tijd om iets te doen. Daarnaast was het gewoon jammer dat Sulejmani heel vroeg uit viel en we opgezadeld werden met Leonardo die heel weinig rendement heeft en vooral de ruimtes dicht loopt.
Sarpong speelde een goede pot en het was ook hel vreemd dat hij eruit moest. Daarnaast was Huntelaar weer verstoppertje aan het spelen en was hij totaal niet van waarde. Wanneer gaat Cvitanich eens een kans krijgen? Slechter dan Huntelaar kan echt niet. Je staat gewoon met een man minder te spelen. Nauwelijks loopacties, bijna niet aanspeelbaar en kan 0,0% zelf iets creeeren! (ja dat doelpunt had elke spits gemaakt)
Daarnaast was Braamhaar werderom heel zwak en heeft nu in genoeg grote wedstrijden laten zien totaal niet geschikt te zijn voor grote wedstrijden.
Ik heb zojuist de wedstirjd nogmaals bekeken en mag je zeggen dat Hofland zeer gelukkig mag zijn dat hij geen 2de geel heeft gehad en Timmer 100% zeker met rood van het veld had gemoeten. Daarnaast was de penaltie onterecht en werd Suarez wel degelijk onderuit gehaald. Makaaij eerste helft was trouwens ook een overtreding, maar asl je goed kijkt wordt die net buiten de 16 gemaakt, maar hier kwamen we wel goed weg.
Snel vergeten deze wedstrijd en Leonardo, Oleguer en Lindgren snel richting 2 sturen! Deze spelers komen zoveel te kort. Sno wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, want ik zie hem met de wedstrijd wel steeds iets beter worden.
Ajax speelde niet agressief genoeg en gaf Feyenoord te veel tijd om iets te doen. Daarnaast was het gewoon jammer dat Sulejmani heel vroeg uit viel en we opgezadeld werden met Leonardo die heel weinig rendement heeft en vooral de ruimtes dicht loopt.
Sarpong speelde een goede pot en het was ook hel vreemd dat hij eruit moest. Daarnaast was Huntelaar weer verstoppertje aan het spelen en was hij totaal niet van waarde. Wanneer gaat Cvitanich eens een kans krijgen? Slechter dan Huntelaar kan echt niet. Je staat gewoon met een man minder te spelen. Nauwelijks loopacties, bijna niet aanspeelbaar en kan 0,0% zelf iets creeeren! (ja dat doelpunt had elke spits gemaakt)
Daarnaast was Braamhaar werderom heel zwak en heeft nu in genoeg grote wedstrijden laten zien totaal niet geschikt te zijn voor grote wedstrijden.
Ik heb zojuist de wedstirjd nogmaals bekeken en mag je zeggen dat Hofland zeer gelukkig mag zijn dat hij geen 2de geel heeft gehad en Timmer 100% zeker met rood van het veld had gemoeten. Daarnaast was de penaltie onterecht en werd Suarez wel degelijk onderuit gehaald. Makaaij eerste helft was trouwens ook een overtreding, maar asl je goed kijkt wordt die net buiten de 16 gemaakt, maar hier kwamen we wel goed weg.
Snel vergeten deze wedstrijd en Leonardo, Oleguer en Lindgren snel richting 2 sturen! Deze spelers komen zoveel te kort. Sno wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, want ik zie hem met de wedstrijd wel steeds iets beter worden.
Precies, daar val ik ook over. Het wordt dus toevalsvoetbal.Trab schreef:Denk dat hij die lijn bij Ajax probeert door te trekken. Vond alleen bij Oranje dat de linies te ver uit elkaar speelden waardoor ze elke wedstrijd een hoop kansen weggaven. Er was nooit echt controle.
Dat zie je bij Ajax ook weer terug.
Oranje speelde tijdens het EK op de counter. Dat lukte aardig, maar er was veel meer kwaliteit in de opbouw dan bij Ajax. Bij Ajax zie je lange halen richting spitsen. Als die vrij lopen, zoals tegen Roda, kan het gevaarlijk worden, maar vandaag was het al een stuk moeilijker.
In de omschakeling ben je gezien, omdat de aanvallers (artiesten) zo goed als niets doen in verdedigend opzicht en de middenvelders (anti-artiesten) hard terugrennen. Er is geen eenheid van denken.
Maar komt dat niet door de spelers die daar lopen? Stel je zou Sno vervangen door een speler die de technische en tactische bagage had om aan te sluiten, zou dat niet al schelen? Of is het puur het spelconcept of het ontbreken daarvan?Zeker als we op voorsprong komen wordt er bewust of onbewust ingezakt waardoor je de problemen over je afroept.
Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert
misschien we moeten wachten tot de spelers zelf aangeven dat een ander system beter werkt?Trab schreef:Geen idee. Hij was altijd voorstander van 4-3-3 met de punt naar achteren omdat dan de opbouw van achteruit beter verzorgd is.joey schreef:Denk jij dat Van Basten een plan had, Trab? Ik zie het er namelijk niet aan af.
Na de beroerde kwalificatie met Oranje is hij er van afgestapt en 4-2-3-1 gaan spelen. Vaak met een middenvelder aan de ene flank (Sneijder in Oranje, Sarpong bij Ajax) en een echte individualist aan de andere kant (Robben in Oranje, Suarez bij Ajax).
Denk dat hij die lijn bij Ajax probeert door te trekken. Vond alleen bij Oranje dat de linies te ver uit elkaar speelden waardoor ze elke wedstrijd een hoop kansen weggaven. Er was nooit echt controle.
Dat zie je bij Ajax ook weer terug. Zeker als we op voorsprong komen wordt er bewust of onbewust ingezakt waardoor je de problemen over je afroept. Dat was tegen Willem II zo, tegen Borac en vandaag tegen Feyenoord weer. En telkens vlak na de rust.. We beginnen de 2e helft iedere keer gewoon bar slecht.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Denk niet dat je de schuld bij 1 speler kan leggen. Misschien heeft v.Basten het wel graag zo. Eenmaal op voorsprong komen en daarna afwachtend spelen en counteren dmv de snelle mannen voorin. Weet het ook niet Joey. Constateer alleen een feit dat we nu al 3 wedstrijden achter elkaar met voorsprong de rust ingaan en vervolgens beroerd aan de 2e helft beginnen.joey schreef:
Maar komt dat niet door de spelers die daar lopen? Stel je zou Sno vervangen door een speler die de technische en tactische bagage had om aan te sluiten, zou dat niet al schelen? Of is het puur het spelconcept of het ontbreken daarvan?
- InnerHarbour
Je kan de pleuris krijgen stuk stront!'Naar eer en geweten gehandeld'
ROTTERDAM - Trainer en spelers van Ajax wezen zondag na de onbesliste uitwedstrijd tegen Feyenoord (2-2) met de beschuldigende vinger naar Eric Schaamhaar. De arbiter zou doelman Henk Timmer van de thuisclub ,,slechts’’ een gele kaart hebbengegeven toen hij Leonardo vloerde.
Hij floot niet voor een strafschop nadat verdediger Andre Bahia van Feyenoord tegenstander Luis Suarez had gevloerd maar wees in de 85e minuut wel naar de stip toen Michael Mols naar de grond ging tijdens een duel met Urby Emanuelson. John Dahl Tomassson benutte de strafschop en bezorgde Feyenoord een punt.
Schaamhaar was zich na de wedstrijd van geen kwaad bewust. ,,Ik heb naar eer en geweten gehandeld,’’ zei hij voor de camera van NOS Studio Sport. ,,Ik vond die overtreding van Timmer niet zo zwaar om een rode kaart te geven. Bovendien liep er nog een verdediger bij Leonardo,’’ doelde hij op Theo Lucius.
,,Suarez en Bahia trokken volgens mij allebei aan elkaar. Daarom heb ik niet voor een strafschop gefloten. Ik vond dat Mols wel een gooi kreeg van Emanuelson. Daarom heb ik toen aan Feyenoord een penalty gegeven. Ik denk dat ik goed heb gehandeld. Maar als dat achteraf niet zo blijkt, dan kan ik die beslissingen niet herroepen.’’
Zou kunnen. Heel Italiaans. Zo speelde Oranje ook.Trab schreef:Misschien heeft v.Basten het wel graag zo. Eenmaal op voorsprong komen en daarna afwachtend spelen en counteren dmv de snelle mannen voorin.
Ik vond de hele tweede helft beroerd. De eerste was ook al matig, maar die ging nog. Het leek wel alsof sommige spelers naarmate de tijd verstreek minder arbeid gingen verzetten.Constateer alleen een feit dat we nu al 3 wedstrijden achter elkaar met voorsprong de rust ingaan en vervolgens beroerd aan de 2e helft beginnen.
Ajax ging mee in het spel van F. Dat moet je juist niet doen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
Dat die verdediger er bij loopt maakt juist helemaal niks uit. Timmer was de laatste man die zonder voor de bal te gaan Leonardo lanceerde.
Deze klootzak is nu een beetje excuses aan het zoeken. Deze man mag gewoon nooit meer een belangrijke wedstrijd fluiten, het is de zoveelste wedstrijd die hij verziekt!
Deze klootzak is nu een beetje excuses aan het zoeken. Deze man mag gewoon nooit meer een belangrijke wedstrijd fluiten, het is de zoveelste wedstrijd die hij verziekt!
Behalve van Bronckhorst en de Guzman was iedereen present Jeroen. Of is Ajax door het ontbreken van Aissati, Gabri en het uitvallen van Sulejmani ineens Ajax 3?Jeroen427 schreef:Zat totaal geen voetbal in. We kunnen dus zowel Willem 2 als Feyenoord 2 niet verslaan

En Joey, een goede Lindgren ipv Sno zou al een verbetering zijn wat mij betreft.
- Fenerbahce
Helemaal terecht, er zat totaal geen voetbal in vandaag en dat was hetzelfde als tegen Willem II.Jeroen427 schreef:Zo, ben inmiddels weer terug uit Rotterdam.
Braamhaar floot tragisch, maar we hebben het godverdomme aan ons zelf te danken. Zat totaal geen voetbal in. We kunnen dus zowel Willem 2 als Feyenoord 2 niet verslaan
1e helft was slecht en de 2e helft was helemaal but.
feijenoord zat er flink boven op en Ajax had wederom geen idee hoe om te gaan met de druk van de tegenstander. In de 2e helft was dat goed te zien door dat alle ballen zo snel mogelijk naar voren werden geknald en vervolgens weer bij een feijenoorder terecht kwam. Voetballend vernuft en intelligentie was vandaag wederom 0,0 en dat is wat me het meeste stoort.
Er zit nergens een idee achter ... bah, k*tzooi ....
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.
Ah, ik dacht dat ze een waslijst aan blessures hadden. Ik hou me dan ook niet zo bezig met feyenoord, om eerlijk te zijn. Blijft staan dat ze een zielige kut ploeg hebben, waar wij niet van konden winnen.goodfella schreef:Behalve van Bronckhorst en de Guzman was iedereen present Jeroen. Of is Ajax door het ontbreken van Aissati, Gabri en het uitvallen van Sulejmani ineens Ajax 3?Jeroen427 schreef:Zat totaal geen voetbal in. We kunnen dus zowel Willem 2 als Feyenoord 2 niet verslaan![]()
En Joey, een goede Lindgren ipv Sno zou al een verbetering zijn wat mij betreft.
Elke keer dat Ajax even een tandje hoger ging, wandelden onze jongens dwars door die fnoorders heen. Maar ja....
Huntelaar was messcherp vandaag en speelde uitstekend. En dat hij zelf niks kan creeeren hoef je niet telkens te herhalen want dat is algemeen bekend. Zoals het ook algemeen bekend is dat hij er ieder jaar wel rond de 30 inschiet.Zlatan Son of God schreef:
Slechter dan Huntelaar kan echt niet. Je staat gewoon met een man minder te spelen. Nauwelijks loopacties, bijna niet aanspeelbaar en kan 0,0% zelf iets creeeren! (ja dat doelpunt had elke spits gemaakt)
- Daily Blind
Als hij zo uitstekend was had hij zijn meerwaarde wel getoond. Hij was totaal niet bepalend vandaag.Trab schreef:Huntelaar was messcherp vandaag en speelde uitstekend. En dat hij zelf niks kan creeeren hoef je niet telkens te herhalen want dat is algemeen bekend. Zoals het ook algemeen bekend is dat hij er ieder jaar wel rond de 30 inschiet.Zlatan Son of God schreef:
Slechter dan Huntelaar kan echt niet. Je staat gewoon met een man minder te spelen. Nauwelijks loopacties, bijna niet aanspeelbaar en kan 0,0% zelf iets creeeren! (ja dat doelpunt had elke spits gemaakt)
GF is zo'n beetje de enige die het goed ziet. Ajax heeft vandaag geen kansen weggegeven. De eerste was een ongelukkige rebound, de tweede een weggever, maar dan wel van Braamhaar. De verdediging is helemaal niet beroerd bezig dit seizoen. Massahysterie. Zo kken ik er ook nog een Cees. Toen Suarez zich wel aan de lopende band liet vallen...nu ja, ik zal maar niet zeggen dat ik het wel gezegd heb..
I think I lost my fucking headache
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat kun je niet menen...LucaS schreef:De eerste was een ongelukkige rebound...
Hoe Van der Wiel daar zijn man ruim baan gaf, daar lusten de honden toch werkelijk geen brood van...?
Vervolgens valt die bal uit de lucht en mag Tomasson z'n koppie er tegenaan zetten, zonder dat 'ie hoeft te springen, terwijl hij tussen drie Ajacieden in de sandwich zit.
Als dat geen volstrekt rampzalig verdedigen is, dan weet ik het echt niet meer...
K.
Still alive...