AFC AJAX - Werder Bremen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Wat verwachten jullie...?

Peiling eindigde op zo feb 18, 2007 8:54 am

AJAX gaat natuurlijk door
10
40%
AJAX verliest
15
60%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 23, 2007 10:34 am

De Dominee schreef:Ten tweede: Wie was die speler die zich in de tweede helft warm liep? Hij liep eerst alleen, later met De Mul. Heel licht getinte jongen volgens mij, het haar van Vermaelen.

Kon het niet zien.
Volgens mij is dat Van der Wiel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 23, 2007 10:37 am

joey schreef:@MA: ik neem aan dat jij niets dan lof hebt voor HTC mbt de wedstrijd van gisteravond? Toch knap dat hij zijn team zo goed op scherp heeft weten te zetten!
Dat heb ik toch ook gezegd? Ik heb hem een pluim gegeven voor zijn opstelling, die week alleen op linkshalf af van wat ik vooraf suggereerde. En ik ben blij dat de spelers (ongetwijfeld ook de verdienste van de coach) zich geen moment hebben overgegeven. Ik moet zeggen dat ik in dat geval ook wel klaar was geweest met dit seizoen. Opgeven zolang er nog een kans(je) is vind ik een van de meest verwerpelijke eigenschappen van een topsporter (vlak na het gebruik van doping en het maken van schwalbes tot 2e natuur laten uitgroeien).

Maar nogmaals dan, speciaal voor jou:

Voor gisteren verdient HtC hulde!
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 23, 2007 10:38 am

Baseman schreef:
De Dominee schreef:Allereerst: ben ik de enige die in die omhaal van Leonardo een goal zag? Van waar ik zat leek hij over de lijn te zijn.
Op de tv was goed te zien dat de bal de lijn zeker niet passeerde, volgens mij hield Wiese die bal ook gewoon voor de lijn tegen.
Klopt. Net als die bal van vorige week was dit geen doelpunt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 23, 2007 10:40 am

Werder speelde niet op 50%, want anders spelen ze ook in de Bundesliga op 50% en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Werder is/was in slechte vorm en Ajax heeft daar goed gebruik van gemaakt. Er werd met veel power en agressie gespeelt, dat is echt een tijd geleden dat ik dat gezien heb! Stam heer en meester, Babel vrat Pasanen op, Leonardo kruip door/sluip door en op het middenveld stond het ook goed.

Het positieve overheerst bij mij en ook bij de selectie denk ik. Waar het na een paar maanden geleden instortte na het 0-1 verlies tegen psv, hoop ik dat we nu de andere kant uitslaan. Dat er veel vertrouwen uit deze wedstrijd geput wordt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 23, 2007 10:41 am

joey schreef:Arthur, de wedstrijd ging niet zoals Werder wilde omdat Werder de kansen miste. Laten we wel zijn, we hadden bij de rust net zo goed achter kunnen staan. Het lijkt me niet reëel om te blijven hameren op wat er had kunnen gebeuren als Sneijder die kans had gemaakt, maar onder het tapijt te vegen dat Werder de zaak allang had moeten beslissen. Al met al was een 4-0 of 5-1 of 6-2 overwinning zoals nodig was geweest te veel van het goede, zoals vooraf al te voorzien was.
Voor een wonder heb je sowieso geluk nodig en nu doe je weer alsof het eindresultaat bewijst dat er geen andere mogelijkheid was.

Laat ik het zo zeggen: vanaf de 3-1 moest Ajax nog twee keer scoren en kreeg het ook twee enorme kansen tegenover geen één voor Werder. Dat betekent simpelweg dat de volgende ronde binnen handbereik is geweest.
De gemiste kansen van Werder in de eerste helft deden er op dat moment totaal niet meer toe.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 23, 2007 10:41 am

Muisje Andersom schreef:Maar nogmaals dan, speciaal voor jou:

Voor gisteren verdient HtC hulde!
:xyxthumbs:

HtC heeft een groot risico genomen, want met deze opstelling moest Werder wel grote (counter)kansen krijgen. Godzijdank werden die bijna allemaal gemist. Jammer van die ene die er wel in ging. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 23, 2007 10:43 am

joey schreef:HtC heeft een groot risico genomen, want met deze opstelling moest Werder wel grote (counter)kansen krijgen. Godzijdank werden die bijna allemaal gemist. Jammer van die ene die er wel in ging. :sad:
Dat was nog de slechtste van allemaal ook. Wat Roger stond te doen was natuurlijk schandalig, maar Heitinga, Stam en Ogararu hadden ook hun vingers wel uit hun neus mogen halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 23, 2007 10:44 am

Er is een tijd geweest dat Ajax vaker wel dan niet zo aanvallend speelde hoor! Zo'n held is HtC nou ook weer niet! De pers had het over 'aanvallen uit nood geboren'. Zo ver wil ik niet gaan, maar de volgende wedstrijden zullen moeten uitwijzen in hoeverre Henk echt aanvallende intenties heeft. Eén goal meer maken dan de tegenstander!
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 23, 2007 10:51 am

Muisje Andersom schreef:Er is een tijd geweest dat Ajax vaker wel dan niet zo aanvallend speelde hoor! Zo'n held is HtC nou ook weer niet! De pers had het over 'aanvallen uit nood geboren'. Zo ver wil ik niet gaan, maar de volgende wedstrijden zullen moeten uitwijzen in hoeverre Henk echt aanvallende intenties heeft. Eén goal meer maken dan de tegenstander!
We hebben wel kunnen zien dat als Ajax zich volledig op de aanval stort, dat het levensgevaarlijk is. Er zijn ook seizoenen geweest dat Ajax compleet op de aanval speelde en dat de tegenstander gemakkelijk standhield.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 23, 2007 10:55 am

Grappig, ik heb juist gezien dat als Ajax zich vol op de verdediging stort, het levensgevaarlijk wordt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 23, 2007 10:56 am

GR bedoelt levensgevaarlijk voor de tegenstander, MA :D

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 23, 2007 10:58 am

Ach, ik ben ook altijd in de verdediging hè? :D
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 23, 2007 10:58 am

Bertje schreef:Dat was nog de slechtste van allemaal ook. Wat Roger stond te doen was natuurlijk schandalig, maar Heitinga, Stam en Ogararu hadden ook hun vingers wel uit hun neus mogen halen.
In mijn ogen was het onvermijdelijk dat Werder kansen kreeg. Dan moet je hopen dat ze al die kansen missen en dat je er bovendien zelf nog vier maakt. KJH zei achteraf, dat vond ik wel grappig, 'dat we er in de tweede helft in gingen geloven'. Eigenlijk zat alles mee, maar dan nog, vier doelpunten in één helft maken tegen Werder Bremen, dat is normaal gesproken onmogelijk.
Maar ik ben heel tevreden. De supporters hebben hier (voor zover mogelijk) een goed gevoel aan overgehouden en de spelers hopelijk ook. Het had ook zomaar een debâcle kunnen worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 23, 2007 11:00 am

joey schreef:In mijn ogen was het onvermijdelijk dat Werder kansen kreeg. Dan moet je hopen dat ze al die kansen missen en dat je er bovendien zelf nog vier maakt. KJH zei achteraf, dat vond ik wel grappig, 'dat we er in de tweede helft in gingen geloven'. Eigenlijk zat alles mee, maar dan nog, vier doelpunten in één helft maken tegen Werder Bremen, dat is normaal gesproken onmogelijk.
Maar ik ben heel tevreden. De supporters hebben hier (voor zover mogelijk) een goed gevoel aan overgehouden en de spelers hopelijk ook. Het had ook zomaar een debâcle kunnen worden.
Werder miste een paar kansen, Ajax miste een paar kansen. Uiteindelijk creeerde Ajax meer en scoorde Ajax meer. Dat hoort bij deze spelopvatting.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 23, 2007 11:12 am

Jöhnk schreef:Werder miste een paar kansen, Ajax miste een paar kansen. Uiteindelijk creeerde Ajax meer en scoorde Ajax meer. Dat hoort bij deze spelopvatting.
Het ging er in dit geval om hoeveel Ajax meer scoorde... ;)

Zie die goal van Werder net nog eens op het NOS-journaal. Bertje heeft gelijk, wat staan ze in de verdediging te prutsen. Hoe kan die bal in godsnaam bij Almeyda komen? :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 23, 2007 11:15 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:Werder miste een paar kansen, Ajax miste een paar kansen. Uiteindelijk creeerde Ajax meer en scoorde Ajax meer. Dat hoort bij deze spelopvatting.
Het ging er in dit geval om hoeveel Ajax meer scoorde... ;)

Zie die goal van Werder net nog eens op het NOS-journaal. Bertje heeft gelijk, wat staan ze in de verdediging te prutsen. Hoe kan die bal in godsnaam bij Almeyda komen? :sad:
Roger dacht dat hij naar een stuk van het Nationaal Ballet zat te kijken.

Sneijder stipte dat nog even fijntjes aan in een interview die hij na de wedstrijd aan de NOS gaf.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 23, 2007 11:16 am

joey schreef:Het ging er in dit geval om hoeveel Ajax meer scoorde... ;)
Dat klopt.

Maar mijn punt is meer: gewoon altijd zo spelen als vandaag. Zolang je meer creeert dan de tegenstander zul je de meeste wedstrijden winnen. Natuurlijk zul je ook zo nu en dan pech hebben, maar dat houd je altijd.

Perez als rechtshalf leek me overigens helemaal niet gek. Hij doet me denken aan R. de Boer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 23, 2007 11:18 am

Jöhnk schreef:Perez als rechtshalf leek me overigens helemaal niet gek. Hij doet me denken aan R. de Boer.
Dan wel met een minder loopvermogen. Toch wel redelijk belangrijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 23, 2007 11:18 am

GangstaRiB schreef:Sneijder stipte dat nog even fijntjes aan in een interview die hij na de wedstrijd aan de NOS gaf.
Erg subtiel, inderdaad. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 23, 2007 11:27 am

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Perez als rechtshalf leek me overigens helemaal niet gek. Hij doet me denken aan R. de Boer.
Dan wel met een minder loopvermogen. Toch wel redelijk belangrijk.
En zonder verdedigende kwaliteiten. Vergis je niet in Ronald de Boer. Die kon aardig positioneel verdedigen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 23, 2007 11:29 am

Mwah, positioneel is ook Perez geen slechte. Daar maak ik me minder zorgen om. Alleen op een middenveld met Sneijder moet Perez ook veel corrigeren, waar zijn kracht natuurlijk niet ligt. Laat Davids lekker corrigeren en Perez vanuit de aanval tussen de linies spelen. Gabri, die ook ontlast wordt door de aanwezigheid van Davids kan dan loopacties om Perez heen maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 23, 2007 11:30 am

Perez en positioneel verdedigen? Ik weet het niet, hoor.

Werder Bremen down ondanks uitschakelen Ajax

Werder Bremen plaatste zich weliswaar ten koste van Ajax voor de volgende ronde van de UEFA Cup, maar de ploeg bezweek bijna onder de druk van de Amsterdammers in de tweede helft. Bijna alle betrokkenen aan Duitse kant waren direct na afloop dan ook eerder somber dan blij.

“Het was helemaal niks in de tweede helft”, sprak international Mertesacker. “We hadden alles te danken aan de doelman.”

Doelman Wiese zelf liep nog minuten na afloop zijn verdedigers uit te foeteren en kon maar niet blij worden over het feit dat zijn ploeg zich voor de volgende ronde had geplaatst: “Ik heb er geen woorden voor. We deden veel te veel stappen achteruit. De klad zit er enorm in, dat moet sterk veranderen. Dit was niet ons beste Europacupduel.”

Alleen Torsten Frings kon nog wat positiefs ontdekken. “In de eerste helft hebben we vijf 100% kansen laten liggen. Echt kansen waar we compleet alleen voor het doel verschenen. Maar over beide wedstrijden zijn wij toch verdiend door.”
VOL

Werder Bremen was gisteravond geen schim van de ploeg die Barcelona en Chelsea de stuipen op het lijf joeg. De klad zit er behoorlijk in bij de Duitsers. Jammer dat we er niet van hebben kunnen profiteren. Daarvoor misten we net teveel mensen.

@Bertje: geen Sneijder dan?
Laatst gewijzigd door joey op vr feb 23, 2007 11:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 23, 2007 11:33 am

Ik wel. Perez is slim, ziet het spel als geen ander. Hij deed het gisteren uitstekend. En dat terwijl Leonardo Wome steeds liet lopen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 23, 2007 11:33 am

Sneijder kan er nog wat van leren. Mocht Sneijder blijven hoop ik dat Ten Cate hem komende zomer gaat afbeulen en zorgen dat hij eindelijk echt defensief inzicht ontwikkelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 23, 2007 11:48 am

joey schreef:Perez en positioneel verdedigen? Ik weet het niet, hoor.

Werder Bremen down ondanks uitschakelen Ajax

Werder Bremen plaatste zich weliswaar ten koste van Ajax voor de volgende ronde van de UEFA Cup, maar de ploeg bezweek bijna onder de druk van de Amsterdammers in de tweede helft. Bijna alle betrokkenen aan Duitse kant waren direct na afloop dan ook eerder somber dan blij.

“Het was helemaal niks in de tweede helft”, sprak international Mertesacker. “We hadden alles te danken aan de doelman.”

Doelman Wiese zelf liep nog minuten na afloop zijn verdedigers uit te foeteren en kon maar niet blij worden over het feit dat zijn ploeg zich voor de volgende ronde had geplaatst: “Ik heb er geen woorden voor. We deden veel te veel stappen achteruit. De klad zit er enorm in, dat moet sterk veranderen. Dit was niet ons beste Europacupduel.”

Alleen Torsten Frings kon nog wat positiefs ontdekken. “In de eerste helft hebben we vijf 100% kansen laten liggen. Echt kansen waar we compleet alleen voor het doel verschenen. Maar over beide wedstrijden zijn wij toch verdiend door.”
VOL

Werder Bremen was gisteravond geen schim van de ploeg die Barcelona en Chelsea de stuipen op het lijf joeg. De klad zit er behoorlijk in bij de Duitsers. Jammer dat we er niet van hebben kunnen profiteren. Daarvoor misten we net teveel mensen.

@Bertje: geen Sneijder dan?
Nee, ondanks dat ik een leuke wedstrijd heb gezien begrijp ik nog steeds niet hoe HtC Roger linksback kan zetten ?.Weer, in mijn ogen een grote fout van HtC.

Plaats reactie