groningen-AJAX 28 januari 2007
Het is een beetje sneu en treurig dat er steeds meer vijandigheid ontstaat tegenover hen die het wagen om niet mee te gaan in de hosannastemming. Het zal best dat Ajax gisteren een spectaculaire wedstrijd heeft gewonnen. Maar om nou te gaan doen alsof het goed was en niet ook enigzins gelukkig is gewoon lachwekkend. Maar qua karakter zeker een tien! :worshippy:
I think I lost my fucking headache
Lachwekkend dan moet je bij HtC zijn, die AJAX de eerste helft het veld liet betreden in een opstelling waar geen touw aan vast te knopen was/is.Paste hij de Fc utrecht variant toe ?, de linkerkant vrijlaten door Babel en Huntelaar in de spits te laten spelen ?.Moesten Babel en KjH om beurten die linkerkant over nemen ?.In ieder geval wist Bruno Silva wel raad met de hem gebode ruimte.Verder zou je toch wel heel achterlijk zijn als je in de eerste helft ook maar een iets hebt gezien waar je uit mag opmaken dat ook AJAX in het veld stond te voetballen.Alleen het opstellen van Maduro in deze wedstrijd tegen deze tegenstander is al genoeg om zelf de niet voetbalkenner z'n wenkbrauwen te doen fronsen..Oja was zielig om te zien hoe Henk vanaf de eerste minuut stond te wijzen, vloeken om het boeltje aan de gang te krijgen.Dat was de eerste helftMHF schreef:Lachwekkend gewoon hoe enkelen hier er continu van alles en nog wat bij slepen om krom te lullen wat recht is. In en in triest en geen enkele discussie (meer) waard. Volledig doorgeschoten in de strijd om hun 'gelijk' te bewijzen. Echt te zielig voor woorden. Hoe moeilijk kan het zijn om Ajax/een speler/trainer te complimenteren als daar aanleiding toe bestaat en (opbouwende) kritiek te leveren wanneer er niet goed wordt gespeeld of er aspecten voor verbetering vatbaar zijn? Ik word dat eenzijdige negatieve gezeik zo langzamerhand zo zat. :pukey:
De tweede helft komt Ogararu voor Maduro, neemt Heitinga de rol van Maduro over.Maar Groningen komt beter uit de rust, waar je dat van AJAX zou verwachten, Souares krijgt in de 47. minuut hun eerste open kans op 3 - 0 omdat Grygera te laat stap.Tot de 52 minuut heeft AJAX 1 kans gehad, dan valt een " ik gooi hem er maar in " voorzet van de Mul pardoes in de kluts voor de voeten van Stam, die fortuinlijk de bal in de kruising schiet.Een doelpunt die zomaar uit het niets valt, niemand rekende erop.Na de dot van een kans van Gabri gaat Henk wisselen, Leonardo voor Gabri, middenveld opofferen voor een alles of niets tactiek.En nog steeds is het veldspel van AJAX niet om aan te zien, spannend dat wel.Mede omdat Groningen na de 2 - 1 een beetje van slag lijkt te zijn, en naar lucht staat te happen.Hoge tempo schijnt z'n tol te gaan eisen.In de 62e minuut krijgt na wat geklust in de groningse achterhoede Lenardo de bal en schuift deze naar Sneijder, Sneijder schiet op 2 meter van het doel recht op roorda af.In de tegenaanval knalt Sevchenko de bal tegen de lat, de bal verdwijnt via de rug van steek naast het doel.69e minuut KjH eruit en Perez erin, de 2e wissel in het kader van alles of niets Groningen komt wat terug in de wedstrijd.Het veldspel van AJAX is nog steeds beneden nivo, spannend blijft het.
76 minuut, counter Groningen, Levschenko vrij voor Steek, die redt en gelukkig valt de kluts bal in de handen van steek.81e minuut de Mul (half) punterend de bal tegen een groninger aan, de bal stuitert tegen Stam en stuitert verder voor de voeten van Heitinga, schitterende ingeving van de Mul, echt een combinatie om van te watertanden, haha.
Afijn na nog wat bijna kansen van Fc Groningen en afstandschoten van AJAX de 93e minuut de winst, op een maniet waar ene DB in een andere topic voor vervloekt wordt.
Spannend was het, goed allerminst.
Maar nu wil ik jouw kijk op deze wedstrijd hier wel eens een keertje lezen, inplaats van steeds maar weer in algemene termen staan te roepen dat de negatievelingen zielig, lachwekkend zijn ...
Blij met de punten ...
Maar nu wil ik jouw kijk op deze wedstrijd hier wel eens een keertje lezen, inplaats van steeds maar weer in algemene termen staan te roepen dat de negatievelingen zielig, lachwekkend zijn ...
MHF zegt nergens dat alleen de negatievelingen zielig zijn. Als ik hem goed begrijp zegt ie gewoon dat ie die eindloze discusssie van de fanatieke voorstanders van ten Cate tegen de fanatieke tegenstanders van ten Cate zielig vindt. Ik ben het dan ook helemaal met hem eens hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik ben nog altijd een voorstander van HtC en had het wel gehad met Blind, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik ben het inderdaad zo langzamerhand wel zat dat alles langs een kromme lineaal wordt gelegd om maar 'gelijk' te hebben. Ik persoonlijk probeer, een knipoog daargelaten hier en daar, gewoon te kijken naar de op zich zelf staande resultaten i.c.m. de ontwikkeling/stagnatie van spelers en trainer.Mr. Ajax schreef:Maar nu wil ik jouw kijk op deze wedstrijd hier wel eens een keertje lezen, inplaats van steeds maar weer in algemene termen staan te roepen dat de negatievelingen zielig, lachwekkend zijn ...
MHF zegt nergens dat alleen de negatievelingen zielig zijn. Als ik hem goed begrijp zegt ie gewoon dat ie die eindloze discusssie van de fanatieke voorstanders van ten Cate tegen de fanatieke tegenstanders van ten Cate zielig vindt. Ik ben het dan ook helemaal met hem eens hoor.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Ik betwijfel of deze de wedstrijd helemaal gezien heeft. Ajax werd echt niet geholpen door de scheids rechter, we kregen toch niet een penalty of een beslissende vrije trap mee ofzo? Dus waar zeuren ze over?Thomas schreef:En maar door gaan over een niet bestaande buitenspelgoal. :DScheidsrechter elfde man voor Ajax
www.voetbalonline.nl, 28 januari 2007 17:00 - FC Groningen heeft Ajax op de rand van de afgrond gebracht, maar de Amsterdammers werden, op het moment dat ze de hulp het hardst nodig hadden, een handje geholpen door scheidsrechter.
Wat was het geval? Toen Henk ten Cate zijn derde wissel al had ingebracht, raakte Grygera, bij een 2-1 achterstand geblesseerd en moest Ajax met tien man verder. Ondanks de numerieke minderheid bleven de Amsterdammers maar aanvallen. Toch was er een grove fout van de scheidsrechter voor nodig om de stand in evenwicht te brengen. De goal die Heitinga scoorde in de 82ste minuut was een 100% buitenspelgoal 2-2.
In de eerste helft speelde de thuisploeg Ajax geheel van de mat en de 2-0 rustand, dankzij doelpunten van Levtsjenko en Suàrez, was dan ook volkomen terecht. Even na rust had het zelfs 3-0 moeten zijn, maar dezelfde Suàrez verzuimde tot tweemaal toe Ajax de doodsteek toe te dienen.
Dankzij een magistraal moment van routinier Jaap Stam in de 53ste minuut, kwam Ajax echter weer in de wedstrijd. Toch was er het kontje van Wegereef er voor nodig om de achterstand weg te werken. Tot overmaat van ramp voor iedereen bij Groningen liep Leonardo in de blessuretijd nog de winnende binnen. Mogelijk dat de gang van zaken het ‘goede gevoel ‘ was waarover Ajax-coach Ten Cate eerder deze week sprak. Van het spel kan hij nauwelijks opgewonden zijn geraakt.
Voetske, alhoewel ik het niet kon nalaten om mijn afkeer uit te spreken over zoveel negativiteit heb ik expres niks gequote of namen aangehaald.Voetske schreef:Maar nu wil ik jouw kijk op deze wedstrijd hier wel eens een keertje lezen, inplaats van steeds maar weer in algemene termen staan te roepen dat de negatievelingen zielig, lachwekkend zijn ...
Verder heb je zeker gelijk op een aantal punten (bijv. aangaande de instelling van Ajax in de eerste helft, het spel/opstellen van Maduro) maar zolang er geen enkele waardering wordt uitgesproken voor de instelling in de tweede helft, het feit dat Ajax met 10 man twee goals weet te maken en alsnog een overwinning uit bij Groningen uit het vuur weet te slepen, vind ik de wedstrijd eenzijdig belicht en ben ik klaar met dat soort posts.
Het was een prettige overwinning (maakt veel los) maar goed gespeelt hebben we zeker niet. Dus we moeten trots zijn op het werken (Groningen heeft natuurlijk wel de kansen laten liggen om de voorsprong te vergrootten, ze waren zeker beter een groot deel van de wedstrijd) maar op het spel zeker niet..
Wat heeft dat nou met negatief te maken? Het is toch een feit dat door de actie van Babel (ten Cate?) de linkervleugel een groot gapend gat was? Het is toch een feit dat de actie van Babel geen enkel positief effect had op het aanvalsspel van Ajax of het vermogen de bal iets langer voorin te houden?
En zo roep je heel veel maar zeg je in feite helemaal niks.Hier nog eentje, de instelling van AJAX in de tweede helft ?, behalve dat er pas nadat Stam de 2 - 1 scoorde deze een beetje op gang kwam, mag ik dat heel normaal vinden voor een speler in een AJAX shirt ?.MHF schreef:Voetske, alhoewel ik het niet kon nalaten om mijn afkeer uit te spreken over zoveel negativiteit heb ik expres niks gequote of namen aangehaald.Voetske schreef:Maar nu wil ik jouw kijk op deze wedstrijd hier wel eens een keertje lezen, inplaats van steeds maar weer in algemene termen staan te roepen dat de negatievelingen zielig, lachwekkend zijn ...
Verder heb je zeker gelijk op een aantal punten (bijv. aangaande de instelling van Ajax in de eerste helft, het spel/opstellen van Maduro) maar zolang er geen enkele waardering wordt uitgesproken voor de instelling in de tweede helft, het feit dat Ajax met 10 man twee goals weet te maken en alsnog een overwinning uit bij Groningen uit het vuur weet te slepen, vind ik de wedstrijd eenzijdig belicht en ben ik klaar met dat soort posts.
Blij met de punten ...
Bij vlagen werd er in de tweede helft aardig gespeeld. Dat Groningen de kans had om het af te maken maar Ajax alsnog met de overwinning zag vertrekken doet verder niks af aan te overwinning. Ajax heeft ook al meerdere malen punten verspeeld op eenzelfde wijze, nu was het andersom. Hadden ze het maar eerder af moeten maken of beter moeten verdedigen. Daarnaast was de verhouding schoten/schoten op het doel in het voordeel van Ajax, had men bijna 60 om 40 procent balbezit en meer corners. En gelukkig kreeg men deze wedstrijd ook weer eens het juiste duwtje in de rug. Maar goed, al met al was het geen bijzonder goede wedstrijd die wel goed was voor drie belangrijke punten en wat meer zelfvertrouwen (behoudens Maduro en Huntelaar). Bovendien is andermaal aangetoond dat men wel kan knokken.Daniel_vT schreef:Het was een prettige overwinning (maakt veel los) maar goed gespeelt hebben we zeker niet. Dus we moeten trots zijn op het werken (Groningen heeft natuurlijk wel de kansen laten liggen om de voorsprong te vergrootten, ze waren zeker beter een groot deel van de wedstrijd) maar op het spel zeker niet..
Een complimentje aan Stekelenburg trouwens. Wat mij betreft inderdaad -het werd o.m. bij Talpa besproken- zo'n beetje de eerste keer dat hij duidelijk heeft bijgedragen aan het positieve eindresultaat.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dus het is de schuld van Ten Cate dat Babel een mindere dag had? Interessante theorie.Lucas schreef:Wat heeft dat nou met negatief te maken? Het is toch een feit dat door de actie van Babel (ten Cate?) de linkervleugel een groot gapend gat was? Het is toch een feit dat de actie van Babel geen enkel positief effect had op het aanvalsspel van Ajax of het vermogen de bal iets langer voorin te houden?
Volgens mij werden er in de tweede helft nog een handvol kansen weggegeven. En via hetzelfde powerplay (niks geen uitgespeelde aanvallen) waar Blind om verketterd werd kon Ajax nog een resultaat uit de brand spelen.MHF schreef:Verder heb je zeker gelijk op een aantal punten (bijv. aangaande de instelling van Ajax in de eerste helft, het spel/opstellen van Maduro) maar zolang er geen enkele waardering wordt uitgesproken voor de instelling in de tweede helft, het feit dat Ajax met 10 man twee goals weet te maken en alsnog een overwinning uit bij Groningen uit het vuur weet te slepen, vind ik de wedstrijd eenzijdig belicht en ben ik klaar met dat soort posts.
Ik vind het prima hoor: Leonardo maakte de winnende na een gouden schuiver van Perez, dus heeft HTC goed gewisseld. :xyxthumbs: Maar mag het de volgende keer vanaf de eerste minuut scherp zijn? Dan hoeven we ook niet zo euforisch te zijn na een overwinning tegen de nummer 11 van de eredivisie.
Absoluut niet! Hoewel ik hier las van Arthur dat Babel een uitblinker was.Spijker schreef:Dus het is de schuld van Ten Cate dat Babel een mindere dag had? Interessante theorie.Lucas schreef:Wat heeft dat nou met negatief te maken? Het is toch een feit dat door de actie van Babel (ten Cate?) de linkervleugel een groot gapend gat was? Het is toch een feit dat de actie van Babel geen enkel positief effect had op het aanvalsspel van Ajax of het vermogen de bal iets langer voorin te houden?
Maar het lijkt me wel de 'schuld' van ten Cate dat Babel overal stond behalve op zijn linksbuitenpositie. dat hoop ik tenminste wel, want anders heeft Babel lak aan waar hij door de trainer wordt opgesteld.
Ja, graag! :eusa_pray:Jöhnk schreef:Maar mag het de volgende keer vanaf de eerste minuut scherp zijn? Dan hoeven we ook niet zo euforisch te zijn na een overwinning tegen de nummer 11 van de eredivisie.
Eerste helft was natuurlijk bagger. Al zal het een rol hebben gespeeld dat de mannen van Ron Jans met hun krachten hebben lopen smijten. Waardoor het spelverloop na rust te verklaren was.
Neemt niet weg dat je een tandje bij moet zetten als je zo onder druk wordt gezet. Heel teleurstellend hoe Ajax aan de wedstrijd begon.
Maar....het is natuurlijk wel knap dat Ajax zo terugkomt in de wedstrijd, en zelfs met tien man voor de winst gaat. Dapper ook. Geen genoegen nemen met een punt, maar tot in de blessuretijd proberen de winnende te maken. In die zin heeft Ajax de overwinning zelf afgedwongen (en Groningen de overwinning verspeeld, door terug te lopen).
Het stinkt aan alle kanten!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dat ben ik met je eens, maar ik denk dat het bewust ging, omdat er vanaf de vleugels vrij weinig kwam, ook De Mul was redelijk onzichtbaar. Sowieso denk ik dat we in lastige uitwedstrijden beter 4-4-2 kunnen gaan spelen, maar dat is weer een andere discussie.Lucas schreef:Absoluut niet! Hoewel ik hier las van Arthur dat Babel een uitblinker was.Spijker schreef:Dus het is de schuld van Ten Cate dat Babel een mindere dag had? Interessante theorie.Lucas schreef:Wat heeft dat nou met negatief te maken? Het is toch een feit dat door de actie van Babel (ten Cate?) de linkervleugel een groot gapend gat was? Het is toch een feit dat de actie van Babel geen enkel positief effect had op het aanvalsspel van Ajax of het vermogen de bal iets langer voorin te houden?
Maar het lijkt me wel de 'schuld' van ten Cate dat Babel overal stond behalve op zijn linksbuitenpositie. dat hoop ik tenminste wel, want anders heeft Babel lak aan waar hij door de trainer wordt opgesteld.
Wat jij wilt Voetske. Ik vind jouw manier van 'discussieren' meestal zo godskolere irritant dat mij inmiddels -sinds de kerst- elke lust ontgaat. Ter vergelijking, sinds 2002 heb ik behoorlijk wat discussies met Lucas gehad waarbij we dikwijls behoorlijk van mening verschilden. Echter, met hem valt meestal wel op een normale manier de discussie aan te gaan. Zo laten we ons beiden niet gemakkelijk overtuigen maar als daar aanleiding toe bestaat, zijn we wel zo volwassen om aan te geven dat de ander een punt heeft. Jij overschreeuwt elke discussie en staat totaal niet open voor anderen. Alles wat ook maar enigszins positief is, wordt ontkend of op een negatieve manier uitgelegd. Daar ben ik helemaal klaar mee.Voetske schreef:En zo roep je heel veel maar zeg je in feite helemaal niks.Hier nog eentje, de instelling van AJAX in de tweede helft ?, behalve dat er pas nadat Stam de 2 - 1 scoorde deze een beetje op gang kwam, mag ik dat heel normaal vinden voor een speler in een AJAX shirt ?.