NAC-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma aug 28, 2006 5:04 pm

Bredanaar mag wedstrijdbal NAC niet houden

Uitgegeven: 28 augustus 2006 16:49
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2006 16:51

BREDA - Een 22-jarige Bredanaar die dacht de wedstrijdbal bij NAC-Ajax mee naar huis te kunnen nemen, is zondagmiddag van een koude kermis thuisgekomen. Dat meldde de politie maandag.

De man zat op de tribune toen de bal in de zestigste minuut bij een verdedigende actie van Ajax, naar eigen zeggen, zo ongeveer in zijn handen terechtkwam. De NAC-supporter besloot de 90 euro kostende voetbal als souvenir te houden en stopte het leer onder zijn jas. Na afloop van de wedstrijd wandelde hij met de bal het stadion uit.


Bolling

Oplettende agenten zagen hem echter lopen met een 'bolling' onder zijn jas en hielden hem aan wegens diefstal. Na verhoor kon de Bredanaar weer gaan, zonder bal, maar met een proces-verbaal.

Volgens een woordvoerster van NAC raakt de club tussen de 75 en honderd wedstrijdballen per seizoen kwijt. "Tijdens de open dag raakten we tien voetballen kwijt in de wedstrijd tegen Verbroedering Geel", weet de zegsvrouw.

NAC verwacht dat er dit jaar minder voetballen zullen verdwijnen. "We doen vanaf dit seizoen namelijk aangifte", aldus de woordvoerster.

www.nu.nl

Een vriend van mij. Boete van justitie en een stadionverbod. Kaartje NAC-Ajax kostte hem dus 152 euro... :blush:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma aug 28, 2006 5:31 pm

Trieste actie van NAC. Helaas stuurt AJAX ook altijd het A-eam de tribunes op indien een wedstrijdbal in een vak is beland.

Het is toch een sport voor het publiek? Dan moet je ook af en toe een aardigheidje kunnen krijgen. Wil je dit niet als club hang jetoch leuk vangnetten overal op...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 5:35 pm

Zlatan Son of God schreef:Trieste actie van NAC. Helaas stuurt AJAX ook altijd het A-eam de tribunes op indien een wedstrijdbal in een vak is beland.
Met BA in de buurt houd je het wel uit je hoofd om die bal te confisqueren. :nailbite:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 5:44 pm

Thomvak425 schreef:
Voetske schreef:
Jesse schreef:Ben jij tot nu toe tevreden over Gabri, Voetske?
Hij mag nog iets meer met z'n verstand voetballen, maar als je ziet hoeveel druk het zet op een tegenstander, zijn loopvermogen, positiespel, en af en toe de spaanse mentaliteit die komt bovendrijven, valt het me veel mee.Natuurlijk is het geen killer, geen absolute top in de trant van b.v. Eto of Deco, maar voor dit AJAX een aanwinst.

Nu wat meer automatisme, begrip, en dan kan het top voor AJAX worden ......... en dan is ie ( denk ik ) weer weg.Lange termijn .. ik begrijp er niks meer van ...
In het huidige voetbal is alleen de koffiejuffrouw op basis van lange termijn aan te trekken. Alle anderen kun je begroeten en je kunt ook meteen weer afscheid van ze nemen. Bij wijze van spreken.
Vindt je, noem mij een speler in de laatste 5 jaar die na een jaar weer kan vertrekken om dat ie een 1e jarig contract heeft ...

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma aug 28, 2006 5:54 pm

Zlatan Son of God schreef:Trieste actie van NAC. Helaas stuurt AJAX ook altijd het A-eam de tribunes op indien een wedstrijdbal in een vak is beland.

Het is toch een sport voor het publiek? Dan moet je ook af en toe een aardigheidje kunnen krijgen. Wil je dit niet als club hang jetoch leuk vangnetten overal op...
Krijg je weer het gezeik van het publiek: vangnetten. Die ballen kosten 75 euro, da's zeker voor een club als NAC veel geld. Volgende keer maar kopen in de fanshop, verdient de club er ook nog wat aan! :yes:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma aug 28, 2006 5:55 pm

Gabri heeft toch een contract voor 3 seizoenen?
Roger heeft een contract vor één seizoen, maar alleen omdat hij altijd maar een contract tekend voor één seizoen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 6:07 pm

Ik dacht Gabri ook 1 jaar, mocht ik het verkeerd hebben dan :blush:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma aug 28, 2006 6:08 pm

Thomvak425 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Trieste actie van NAC. Helaas stuurt AJAX ook altijd het A-eam de tribunes op indien een wedstrijdbal in een vak is beland.

Het is toch een sport voor het publiek? Dan moet je ook af en toe een aardigheidje kunnen krijgen. Wil je dit niet als club hang jetoch leuk vangnetten overal op...
Krijg je weer het gezeik van het publiek: vangnetten. Die ballen kosten 75 euro, da's zeker voor een club als NAC veel geld. Volgende keer maar kopen in de fanshop, verdient de club er ook nog wat aan! :yes:
Oke maar houd het dan bij een boete, waarom gelijk weer een stadionverbod? Gelijk weer dat doorslaan. :pukey:

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma aug 28, 2006 9:23 pm


FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 1:04 am

Voetske schreef:
Jesse schreef:
Lucas schreef:Kans van Babel met een kopbal. Tenzij je een vrije trap en afstandschot ook tot de kansen rekent.
Welke andere kansen heb jij gezien?
Was het zo erg? Ik kan er, nu ik er goed over nadenk, ook geen meer herinneren. :blush:
Nog eentje dan, 4 uitgespeelde aanvallen in de hele wedstrijd ..
Op de samenvatting kwam ik inderdaad maar tot de kans van Babel, de vrije trap van Huntelaar, de penalty en de twee goals (en misschien nog een kansje).

Aan de andere kant is het ook wel een tijdje geleden dat Ajax meer dan 65% balbezit heeft gehad en zowat de hele wedstrijd zich op de helft van de tegenstander af heeft gespeeld. De intentie om de tegenstander onze wil op te leggen is er dus wel. Nu nog beter en vlotter samenspel en dan komen die kansen ook wel.

Voetske schreef:
Bertje schreef:Slimmer in het positiekiezen op de vierkante centimeter, wellicht. :D
Slaat dus werkelijk helemaal nergens op Bertje.Een verademing om te zien dat nu eens een speler gewoon door goed positiespel te kiezen andere een bal-afspeel mogelijkheid geeft, dan dat breinloze gedraaf van ene Maduro.Die weet op het moment dat ie de bal krijgt aangespeeld nooit wat ie gaat doen ...
Dat is waar. In balbezit en de opbouw is het erg handig een slimme, zorgvuldige en technisch sterke voetballer op zo'n positie te hebben. Bij balverlies (tegen goede tegenstanders) verwacht ik echter dat Roger het erg moeilijk zal krijgen en misschien zelfs helemaal door de mand valt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 29, 2006 11:10 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Jesse schreef: Was het zo erg? Ik kan er, nu ik er goed over nadenk, ook geen meer herinneren. :blush:
Nog eentje dan, 4 uitgespeelde aanvallen in de hele wedstrijd ..
Op de samenvatting kwam ik inderdaad maar tot de kans van Babel, de vrije trap van Huntelaar, de penalty en de twee goals (en misschien nog een kansje).

Aan de andere kant is het ook wel een tijdje geleden dat Ajax meer dan 65% balbezit heeft gehad en zowat de hele wedstrijd zich op de helft van de tegenstander af heeft gespeeld. De intentie om de tegenstander onze wil op te leggen is er dus wel. Nu nog beter en vlotter samenspel en dan komen die kansen ook wel.

Voetske schreef:
Bertje schreef:Slimmer in het positiekiezen op de vierkante centimeter, wellicht. :D
Slaat dus werkelijk helemaal nergens op Bertje.Een verademing om te zien dat nu eens een speler gewoon door goed positiespel te kiezen andere een bal-afspeel mogelijkheid geeft, dan dat breinloze gedraaf van ene Maduro.Die weet op het moment dat ie de bal krijgt aangespeeld nooit wat ie gaat doen ...
Dat is waar. In balbezit en de opbouw is het erg handig een slimme, zorgvuldige en technisch sterke voetballer op zo'n positie te hebben. Bij balverlies (tegen goede tegenstanders) verwacht ik echter dat Roger het erg moeilijk zal krijgen en misschien zelfs helemaal door de mand valt.
65% balbezit, maar of dat nu de verdienste van AJAX was of omdat Nac zich ingroef rond de zestien.Ik weet niet hoor, maar ik heb geen ene keer een slim balletje tussen door gezien, ik heb Babal/Rosales ( nog steeds niet ) geen ene keer de achterlijn zien halen.Als deze spelers nu nog daarin moeten doorgroeien. het passeren van, ben ik bang dat ook dit seizoen we weinig plezier van de zijkanten kunnen verwachten.

Wat wel positief was om te zien hoe Stam en Heitinga met grote regelmaaat de hun gebode ruimte benutten en op snelheid het middenveld overstaken.Meestal liet Roger zich dan wat terug zakken.Jammer was wel dat evenzovele keren dat dat gebeurde de rest van het elftal maar bleef staan waar ze stonden, met balverlies als resultaat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 4:45 pm

Voetske schreef:Wat wel positief was om te zien hoe Stam en Heitinga met grote regelmaaat de hun gebode ruimte benutten en op snelheid het middenveld overstaken.Meestal liet Roger zich dan wat terug zakken.Jammer was wel dat evenzovele keren dat dat gebeurde de rest van het elftal maar bleef staan waar ze stonden, met balverlies als resultaat.
Dat klopt. Er moet veel meer beweging in de ploeg komen. Tot nu toe lijken Sneijder en Gabri dat het beste op te pikken.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 29, 2006 5:51 pm

joey schreef:Ajax speelde tegen RKC en in de eerste helft tegen FCK heel aardig.
:sad: Mijn hemel... en je zegt nog wel dat de lat te laag ligt! Geen ploeg zal het Ajax dit seizoen zo makkelijk maken als RKC deed. Als lammeren naar de slachtbank. KJH had in de 16 de tijd om de bal aan te nemen, de zaterdagkrant te spellen en een 5-sterren cryptogram op te lossen.

FCK is RKC+. NAC is RKC-. Danny-boy won vorig seizoen ook thuis van RKC en uit van NAC. En van de stadgenoot van FCK trouwens ook. ;)

Ik vind dit echt criteria en argumenten van niks, joey. Qua snelheid en beleving (laat staan qua spelniveau) zie ik nog geen enkele verbetering t.o.v. de vorige 2 seizoenen, ondanks dat er dit seizoen met de klasbakken Gabri en Stam een veel betere selectie staat.
En beter dan onder Blind, dat kan al snel.
Dat zou inderdaad moeten kunnen, maar het is helaas nog niet het geval. Integendeel.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di aug 29, 2006 6:01 pm

Thomvak425 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Trieste actie van NAC. Helaas stuurt AJAX ook altijd het A-eam de tribunes op indien een wedstrijdbal in een vak is beland.

Het is toch een sport voor het publiek? Dan moet je ook af en toe een aardigheidje kunnen krijgen. Wil je dit niet als club hang jetoch leuk vangnetten overal op...
Krijg je weer het gezeik van het publiek: vangnetten. Die ballen kosten 75 euro, da's zeker voor een club als NAC veel geld. Volgende keer maar kopen in de fanshop, verdient de club er ook nog wat aan! :yes:
Krijg je weer het gezeik van onze moraalridder Thomvak425 oftewel mr. "als ik met mijn dochter naar het voetbal ga, kijk ik voortdurend achterom of ik niet word aangevallen door een of andere gek" :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 6:31 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Ajax speelde tegen RKC en in de eerste helft tegen FCK heel aardig.
:sad: Mijn hemel... en je zegt nog wel dat de lat te laag ligt! Geen ploeg zal het Ajax dit seizoen zo makkelijk maken als RKC deed. Als lammeren naar de slachtbank. KJH had in de 16 de tijd om de bal aan te nemen, de zaterdagkrant te spellen en een 5-sterren cryptogram op te lossen.

FCK is RKC+. NAC is RKC-. Danny-boy won vorig seizoen ook thuis van RKC en uit van NAC. En van de stadgenoot van FCK trouwens ook. ;)

Ik vind dit echt criteria en argumenten van niks, joey. Qua snelheid en beleving (laat staan qua spelniveau) zie ik nog geen enkele verbetering t.o.v. de vorige 2 seizoenen, ondanks dat er dit seizoen met de klasbakken Gabri en Stam een veel betere selectie staat.
En beter dan onder Blind, dat kan al snel.
Dat zou inderdaad moeten kunnen, maar het is helaas nog niet het geval. Integendeel.
Blind kreeg het na een, qua spel, aardige start van een wedstrijd of 8 voor elkaar om z'n ploeg zelfs tegen teams als RKC achteruit te laten lopen. Bijzonder veel balbezit had de ploeg vrijwel nooit en een hele wedstrijd op de helft van de tegenstander spelen zat er echt bijna nooit bij.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do aug 31, 2006 2:54 pm

NAC-fan krijgt alsnog NAC-bal
Van onze verslaggever


Donderdag 31 augustus 2006 - BREDA – De 22-jarige Jasper Blankers heeft alsnog een NAC-bal in de wacht gesleept. En nog wel een gesigneerde ook.
De Bredanaar werd zondag na het duel NAC-Ajax aangehouden door de politie, omdat hij de wedstrijdbal als souvenir mee naar huis wilde nemen. Hij kreeg een proces-verbaal; NAC doet namelijk sinds dit seizoen aangifte van diefstal van de ballen.

Peter van de Kamp van NAC-sponsor Databyte kreeg echter medelijden met de knaap en regelde een gesprek met NAC. Blankers bood gistermiddag direct na de training zijn excuses aan aan assistent-trainer John Karelse. Die gaf Blankers eerst een uitbrander namens de club, maar daarna ook een door de spelers gesigneerde wedstrijdbal.


BN/DeStem

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do aug 31, 2006 3:12 pm

:D Een ''uitbrander'' namens de club. Wat een gezeik om weinig. Maargoed, die jongen heeft zijn bal nu. ;)

Plaats reactie