Willem II - Ajax ook als Huntelaar er 10 had ingekopt. Wat een dooddoener. Gewoon een dik en dik verdiende overwinning.joey schreef:Liever Gabri dan Lindgren.
Pff, weggesleept voor de poorten van de hel.
Het had ook heel anders kunnen aflopen.
NEC-Ajax 18-01-2009
-
Gabri speelde onder ten Cate zijn beste wedstrijden tegen de grote ploegen. In Eindhoven en de Kuip oa. Volgende week zal ie wel weer prima spelen om thuis tegen Heracles en Heerenveen verschrikkelijk te zijn. Voor de rest een heerlijke overwinning. Dit geeft mij iig moraal.joey schreef:Gabri houdt van zulke wedstrijden. Lekker rommelig, veel ploeteren en buffelen. Hij komt pas in de problemen als er tactisch gespeeld wordt.
- Giacomo Puccini
Klopt, Ajax is nog lang niet goed genoeg om dit soort wedstrijden met goed combinatiespel naar de hand te zetten. Positief is wel om te zien dat ze dan vervolgens wel de strijd aangaan om de punten uit het vuur te slepen. Dat is wel eens anders geweest.joey schreef:Onder Ten Cate wel. Groningen-uit, Utrecht-uit.Laudrup schreef:Dit soort wedstrijden had je de afgelopen jaren nooit gewonnen.
Het was vandaag meer knokken dan voetballen.
Laatst gewijzigd door Marillion op zo jan 18, 2009 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil volentibus arduum
- LouisXIV & co
Kunnen we niet gewoon nog even een spits kopen voor zondag? Kunnen we sowieso wel gebruiken.
(heb overigens niks kunnen zien. Eredivisie Live gaf storing! Godver, daar betaal je dan 6 euro per maand voor, voor 4 Ajax wedstrijden per jaar (rest zie ik in stadion of bij vrienden). Morgen maar abonnement bij die prutsers opzeggen.)
(heb overigens niks kunnen zien. Eredivisie Live gaf storing! Godver, daar betaal je dan 6 euro per maand voor, voor 4 Ajax wedstrijden per jaar (rest zie ik in stadion of bij vrienden). Morgen maar abonnement bij die prutsers opzeggen.)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Klopt, de grote en moeilijke uitwedstrijden werden onder ten Cate vrijwel allemaal gewonnen. Overigens is het toch ook wel eens lekker dat je zo'n wedstrijd op basis van knokken weet te winnen? In Heerenveen gingen we nog ten onder.joey schreef:Onder Ten Cate wel. Groningen-uit, Utrecht-uit.Laudrup schreef:Dit soort wedstrijden had je de afgelopen jaren nooit gewonnen.
Het was vandaag meer knokken dan voetballen.
Genoten van de inzet... Verder was het niet best hoor.
Verdedigend heeft Ajax de zaken niet op orde, Sulejmani moet niet op 10.. Is hij te weinig middenvelder voor, Wielaert is niet de snelste.. gaat denk ik een probleem worden, zeker hoe Ajax (wilt) voetballen.
Vond Vertonghen zwakjes, duidelijk nog niet uit de winterslaap. Verder genoten van Suarez!!! Die gast werkt zo ongelooflijk hard, lekker aan dat oortje draaien, lekker die bal hooghouden... Voetballend was het bij niemand echt best maar toch een hele leuke wedstrijd gezien!
Stekelenburg was overigens echt zwak vandaag, met name in de opbouw.. Speel toch een keer een verdediger in!!!
Verdedigend heeft Ajax de zaken niet op orde, Sulejmani moet niet op 10.. Is hij te weinig middenvelder voor, Wielaert is niet de snelste.. gaat denk ik een probleem worden, zeker hoe Ajax (wilt) voetballen.
Vond Vertonghen zwakjes, duidelijk nog niet uit de winterslaap. Verder genoten van Suarez!!! Die gast werkt zo ongelooflijk hard, lekker aan dat oortje draaien, lekker die bal hooghouden... Voetballend was het bij niemand echt best maar toch een hele leuke wedstrijd gezien!
Stekelenburg was overigens echt zwak vandaag, met name in de opbouw.. Speel toch een keer een verdediger in!!!
IK GELOOF!!!!!!
Van Basten heeft ook aangegeven zijn arbeidsethiek matig te vinden. Maar wat een goudhaantje. Zonder een goede Suarez zou Ajax geen wedstrijd kunnen winnen. Die stelling kan ook de koelkast in.joey schreef:Tja, Sulejmani. Een vreemd geval. Erg fit is hij werkelijk niet.
Wat een heerlijke voetballer Sulejmani.

- Ajaciedjuh
Winst van vandaag: redelijk tot goed gevoetbald, volop strijd, goals gemaakt op de juiste momenten.
Verlies van vandaag, Dario 2e geel (belachelijk, evenals de 1ste) en achterin slechte communicatie waardoor gaten ontstonden.
Schilder herstelde zich de 2e helft.
Ik ben benieuwd hoe Marco volgende week het verlies van Dario gaat oplossen. Het zal wel Suarez in de spits worden en Leo erbij. Ik hoop dat hij kiest voor een spits doorschuiven (Bodul of Castillion), mits ze er aan toe zijn. Een andere mogelijkheid is om met 2 spitsen te spelen en Sarpong erachter.
MOTM: Sulejmani uiteraard. Belangrijke winst, ondanks de schijts.
Verlies van vandaag, Dario 2e geel (belachelijk, evenals de 1ste) en achterin slechte communicatie waardoor gaten ontstonden.
Schilder herstelde zich de 2e helft.
Ik ben benieuwd hoe Marco volgende week het verlies van Dario gaat oplossen. Het zal wel Suarez in de spits worden en Leo erbij. Ik hoop dat hij kiest voor een spits doorschuiven (Bodul of Castillion), mits ze er aan toe zijn. Een andere mogelijkheid is om met 2 spitsen te spelen en Sarpong erachter.
MOTM: Sulejmani uiteraard. Belangrijke winst, ondanks de schijts.