Vooral leuk als het komt van iemand die aan het einde van het seizoen van Blind nog steeds liever Juanfran zag dan Emanuelson.Real Ajax schreef:Blijft toch fascinerend om te zien dat sommige spelers al worden afgeschreven voordat ze een bal hebben geraakt bij Ajax en anderen een soort oneindig krediet hebben.
SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Eaxct. Heb ik al (veel) vaker geconstateerd.bryan schreef:Spelers uit de eigen opleiding kunnen niks fout doen in de ogen van de club (en fans).
Jongens als Escudé, Grygera en nu ook weer Oleguer worden na twee wedstrijden al met meer dédain in de hoek geveegd dan Heitinga of Van der Wiel na een wagonlading aan dekkingsfouten.
Bovendien is het krediet van zulke buitenlanders veel sneller weer weg. Escudé heeft zich destijds heel knap hersteld van die paar fouten die hem aanvankelijk achtervolgden. Een jaar lang geen fout meer gemaakt, perfect verdedigd, aanvoerder geworden, volgens de hele pers de nieuwe leider van het team. En het mooie is: dat erkende toen ook iedereen. Hij was er echt bovenop. Volledig geaccepteerd en op waarde geschat.
Maar zodra hij dan buiten de ploeg valt en wordt verkocht, is iedereen het ook net zo snel weer vergeten. Dan wordt dat hele topjaar gewoon vergeten en word je gewoon als miskoop onthouden. Héél irritant. Bergdølmo hetzelfde. Is een jaar lang boven alle kritiek verheven geweest. Kalm, rustig aan de bal, niet te passeren, onverslaanbaar in de lucht, een perfect duo met Chivu en hij legde ook nog alle penalty's er netjes in. Maar is Bergdølmo onthouden als één van de betere verdedigers die we na 2000 gehad hebben? Nee. De gemiddelde Ajacied haalt zijn schouders op over zo'n speler: o ja, Bergdølmo, die hadden we ook nog... Is ook nooit écht wat geworden, hè?
Dat is gewoon geschiedsvervalsing. Heel hinderlijk.
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma okt 06, 2008 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
Ach gut, gaan we het hebben over Juanfran.
Voor het geval je het over mij hebt?????: ik heb altijd moeite gehad om Urby in te schatten. In het begin, en nu nog steeds. Dat heb ik al een aantal keren aangegeven. Ik word soms helemaal gek van die jongen en soms zie ik toch aan kleine dingen dat hij kan voetballen.
Maar dit is wel de aandacht afleiden, hoor. Laten we het over de wedstrijd van gisteren hebben. Over het alerte coachen van MVB dus. Die tijdens de wedstrijd kom op nou riep (zijn belangrijste bijdrage) en na afloop niets beters wist te bedenken dan dat de spelers beter hun best hadden moeten doen. Opnieuw analyseerde hij niet waarom het mis ging, hij zwetste wat over de regen. Tja...
@Ko: wie is er nu dan precies miskend? Sno soms?
Spelers uit de eigen opleiding breken op jonge leeftijd door, die moeten nog ervaring opdoen. Escudé had al heel wat wedstrijden in de sterke Franse competitie gespeeld, aan zo iemand stel je andere eisen. Die moet er dus meteen staan.

Voor het geval je het over mij hebt?????: ik heb altijd moeite gehad om Urby in te schatten. In het begin, en nu nog steeds. Dat heb ik al een aantal keren aangegeven. Ik word soms helemaal gek van die jongen en soms zie ik toch aan kleine dingen dat hij kan voetballen.
Maar dit is wel de aandacht afleiden, hoor. Laten we het over de wedstrijd van gisteren hebben. Over het alerte coachen van MVB dus. Die tijdens de wedstrijd kom op nou riep (zijn belangrijste bijdrage) en na afloop niets beters wist te bedenken dan dat de spelers beter hun best hadden moeten doen. Opnieuw analyseerde hij niet waarom het mis ging, hij zwetste wat over de regen. Tja...
Spelers uit de eigen opleiding breken op jonge leeftijd door, die moeten nog ervaring opdoen. Escudé had al heel wat wedstrijden in de sterke Franse competitie gespeeld, aan zo iemand stel je andere eisen. Die moet er dus meteen staan.
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
Ajax had alles moeten zeten op minimaal 3 verdedigers. De laatste jaren hebben we altijd weinig en ook nog eens matige verdedigers gehad. Het is al jaren bekend dat hier de zwakte ligt. Voor de volgende wedstrijd hebben we nog maar 1 verdediger over door slechts een blessure (oleguer) en een schorsing (van der Wiel). De rest van de verdediging is opgevuld met 3 spelers (Silva, Urby, Schilder) die redelijk kunnen aanvallen, maar drama zijn in het vak verdedigen. Dus de kans is groot dat we alleen al door het zwakke inkopen punten gaan verliezen, omdat we geen verdedigers over hebben.Kowalczyk schreef:Ik blijf vinden dat er deze zomer prima is ingekocht. Een echte kwaliteitsinjectie. Als Sulejmani, Aissati, Oleguer en Enoh fit zijn en mee kunnen doen, dan staat er al een heel andere ploeg dan vorig jaar - en dat gaan we ook nog wel zien.Thomas schreef:Vorige zomer was Suárez de enige aankoop die iets toevoegde aan Ajax. Dit seizoen hebben we Enoh, Sulejmani, Aissati en Cvitanich erbij. Dat Oleguer en Sno er niets van bakken en we een goede verdediger hadden moeten halen, betekent voor mij niet dat het transferbeleid even slecht als vorige zomer was. De consequenties kunnen inderdaad zwaar zijn, ja.
Maar het had écht kunnen worden gecompleteerd met een goede, sterke en liefst ervaren mandekker erbij. Het stomme is: het leek er ook op dat die zou komen. Ajax wilde na Oleguer nóg een verdediger van kaliber - en dat moest dan meer een mandekker zijn.
Prima. Als die was gekomen, was ik echt overtuigd geweest van deze selectie.
Maar die verdediger kwam dus uiteindelijk toch niet, en het zegt heel veel hoe schouderophalend Ajax dat weer besloten heeft. Wielaert afgeketst? O, jammer, dan pakken we Sno nog even en is de selectie rond. Ongelooflijk. Dan blijf je dus met een verdedigend probleem zitten: sowieso een mandekker te weinig en meteen een groot probleem zodra er iemand weg valt.
Nogmaals: op zich goed ingekocht. Als Sulejmani, Aissati, Enoh en Oleguer terug zijn, staat er echt wel een mooi ploegje - alleen dan blijft die pure mandekking nog steeds het kwetsbare punt, en dat had niet gehoeven. Heel frustrerend dat Ajax uitgerekend dát aspect van het voetbal wederom niet op waarde heeft geschat, na een seizoen met 45 tegengoals in de Eredivisie.
K.
De spelers die zijn gehaald zijn prima, maar Ajax heeft de laatste 3 jaar de tijd gehad om eens flink te investeren in de verdediging. maar ze laten het weer na om een lekkende emmer te vervangen en gooien er werderom wat los zand in.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Mee eens. Het valt me op AT ook op (heb dat al eens eerder aangegeven) dat jeugdspelers (als in: uit eigen opleiding) veel meer krediet krijgen én meer kwaliteiten worden toegedicht dan aankopen. Soms terecht, vaak ook niet. Spelers als De Jong, Anita, Van der Heijden (geen limitatieve opsomming) worden hier nogal eens grote kwaliteiten toegedicht. Ik hóóp ook dat ze die hebben, maar heb ze in Ajax 1 (nog) niet gezien.Kowalczyk schreef:Eaxct. Heb ik al (veel) vaker geconstateerd.bryan schreef:Spelers uit de eigen opleiding kunnen niks fout doen in de ogen van de club (en fans).
Jongens als Escudé, Grygera en nu ook weer Oleguer worden na twee wedstrijden al met meer dédain in de hoek geveegd dan Heitinga of Van der Wiel na een wagonlading aan dekkingsfouten.
Bovendien is het krediet van zulke buitenlanders veel sneller weer weg. Escudé heeft zich destijds heel knap hersteld van die paar fouten die hem aanvankelijk achtervolgden. Een jaar lang geen fout meer gemaakt, perfect verdedigd, aanvoerder geworden, volgens de hele pers de nieuwe leider van het team. En het mooie is: dat erkende toen ook iedereen. Hij was er echt bovenop. Volledig geaccepteerd en op waarde geschat.
Maar zodra hij dan buiten de ploeg valt en wordt verkocht, is iedereen het ook net zo snel weer vergeten. Dan wordt dat hele topjaar gewoon vergeten en word je gewoon als miskoop onthouden. Héél irritant. Bergdølmo hetzelfde. Is een jaar lang boven alle kritiek verheven geweest. Kalm, rustig aan de bal, niet te passeren, onverslaanbaar in de lucht, een perfect duo met Chivu en hij legde ook nog alle penalty's er netjes in. Maar is Bergdølmo onthouden als één van de betere verdedigers die we na 2000 gehad hebben? Nee. De gemiddelde Ajacied haalt zijn schouders op over zo'n speler: o ja, Bergdølmo, die hadden we ook nog... Is ook nooit écht wat geworden, hè?
K.
En gisteren... Sja, wat moeten we erover zeggen? Ik had in de AT-toto een 1 ingevuld en helaas kwam het nog uit ook. Wat me het meeste tegenvalt: al jarenlang missen we (naast behoorlijke verdedigers) mentale kwaliteiten. Gister was een schoolvoorbeeld van de koppies laten hangen.
De plaat blijft nu al een paar jaar hangen in dezelfde groef: veel blessures, slechte verdediging, scoren door individuele oplevingen en veel te weinig vechtlust.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Inderdaad, je blijft de potentie zien waardoor het moeilijk is om hem definitief af te schrijven, maar je wordt er gek van dat hij maar steeds dezelfde fouten blijft maken. Het moet natuurlijk een keer ophouden.joey schreef: Voor het geval je het over mij hebt?????: ik heb altijd moeite gehad om Urby in te schatten. In het begin, en nu nog steeds. Dat heb ik al een aantal keren aangegeven. Ik word soms helemaal gek van die jongen en soms zie ik toch aan kleine dingen dat hij kan voetballen.
Je kunt niet in alle eerlijkheid beweren dat Van Basten in al de tijd dat hij langs de lijn stond niks belangrijkers heeft geroepen dan "kom op nou". Hij was constant aan het roepen dat speler x ingespeeld moest worden of dat speler y anders moest bewegen.joey schreef: Maar dit is wel de aandacht afleiden, hoor. Laten we het over de wedstrijd van gisteren hebben. Over het alerte coachen van MVB dus. Die tijdens de wedstrijd kom op nou riep (zijn belangrijste bijdrage) en na afloop niets beters wist te bedenken dan dat de spelers beter hun best hadden moeten doen. Opnieuw analyseerde hij niet waarom het mis ging, hij zwetste wat over de regen. Tja...
Eens. Het is heel wat anders of je voor 5 miljoen bent gehaald voor de basis of dat je uit de jeugdopleiding komt rollen en nog van alles te leren hebt op het hoogste niveau. Dat verschillende verwachtingspatroon is volkomen terecht.@Ko: wie is er nu dan precies miskend? Sno soms?
Niet alleen Bergdolmo, wat te denken van Pasanen. Misschien niet de meest gepolijste speler, maar wel een echte mandekker. Iemand die we nu goed konden gebruiken.Kowalczyk schreef:Eaxct. Heb ik al (veel) vaker geconstateerd.bryan schreef:Spelers uit de eigen opleiding kunnen niks fout doen in de ogen van de club (en fans).
K.
Je moet niet klagen dat niemand het voortouw nam als je bewust jonge spelers koopt en speelt met een elftal waarbij alleen Silva en KJH ouder zijn dan 22. Je mag van iemand van 21 niet verwachten het elftal op sleeptouw te nemen.
MvB en DB zijn verantwoordelijk voor deze selectie. Schilder wilde weg, maar alleen NAC bleek er geld voor over te hebben. Nu is hij goed genoeg voor Ajax 1?
Over Sno zullen we het niet hebben.
Het krediet van Urby, schrijf ik niet meer over, al een lange tijd niet meer (denk ik)
Leonardo mocht weg, speelt een slechte wedstrijd in Jong Ajax en staat vervolgens weer in de basis.
Silva wordt de Tassotti van Ajax genoemd, maar wordt gepasseerd door (een falende) v.d. Wiel, weg zelfvertrouwen.
Nu mag je blijkbaar klagen over interlandverplichtingen en niet met de hele selectie trainen. dat was onder andere coaches ook het geval, maar mocht er niet worden geklaagd.
Ajax een nieuwe selectie, psv ook, maar psv wint wel. Er lijkt een team te staan (niet Europees), maar Stevens miste toch ook al die spelers!
Spelers als Vermaelen, Vertonghen kunnen wel in Ajax 1 spelen, maar van het wordt op te jonge leeftijd al verwacht een team te dragen, dat kan niet. Zij hadden moeten groeien met ervaren spelers eerbij (ook opd e training belangrijk)
Jeugdspelers te veel krediet? V.d Wiel is daar het voorbeeld van, hij speelde niet, maar werd steeds vaker "de redder van Ajax"!!!
MvB en DB zijn verantwoordelijk voor deze selectie. Schilder wilde weg, maar alleen NAC bleek er geld voor over te hebben. Nu is hij goed genoeg voor Ajax 1?
Over Sno zullen we het niet hebben.
Het krediet van Urby, schrijf ik niet meer over, al een lange tijd niet meer (denk ik)
Leonardo mocht weg, speelt een slechte wedstrijd in Jong Ajax en staat vervolgens weer in de basis.
Silva wordt de Tassotti van Ajax genoemd, maar wordt gepasseerd door (een falende) v.d. Wiel, weg zelfvertrouwen.
Nu mag je blijkbaar klagen over interlandverplichtingen en niet met de hele selectie trainen. dat was onder andere coaches ook het geval, maar mocht er niet worden geklaagd.
Ajax een nieuwe selectie, psv ook, maar psv wint wel. Er lijkt een team te staan (niet Europees), maar Stevens miste toch ook al die spelers!
Spelers als Vermaelen, Vertonghen kunnen wel in Ajax 1 spelen, maar van het wordt op te jonge leeftijd al verwacht een team te dragen, dat kan niet. Zij hadden moeten groeien met ervaren spelers eerbij (ook opd e training belangrijk)
Jeugdspelers te veel krediet? V.d Wiel is daar het voorbeeld van, hij speelde niet, maar werd steeds vaker "de redder van Ajax"!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Is me wat te kort door de bocht. Een goede mandekker erbij was inderdaad een prima zaak geweest maar had het probleem slechts wat verkleind, niet opgelost. Het punt blijft dat zowel in de verdediging en middenlinie te veel spelers lopen die een 'over mijn lijk' mentaliteit ontberen. In de verdediging heeft eigenlijk geen enkele speler en op het middenveld alleen die Enoh dat echt in zich, met Gabri als redelijke tweede.Kowalczyk schreef:Ik blijf vinden dat er deze zomer prima is ingekocht. Een echte kwaliteitsinjectie. Als Sulejmani, Aissati, Oleguer en Enoh fit zijn en mee kunnen doen, dan staat er al een heel andere ploeg dan vorig jaar - en dat gaan we ook nog wel zien.
Maar het had écht kunnen worden gecompleteerd met een goede, sterke en liefst ervaren mandekker erbij. Het stomme is: het leek er ook op dat die zou komen. Ajax wilde na Oleguer nóg een verdediger van kaliber - en dat moest dan meer een mandekker zijn.
Prima. Als die was gekomen, was ik echt overtuigd geweest van deze selectie.
Dat is alleen geen probleem als het voetballend vermogen zowel individueel als qua team (positiespel) van zodanig hoog niveau is dat je de fysieke duels in afdoende mate kunt ontlopen. Dat is bij dit Ajax niet het geval.
Daarom geloof ik er weinig van dat het significant beter zal gaan met Ajax als b.v. Aissati en Oleguer weer beschikbaar zijn. In puur voetballend opzicht aardige spelers maar absoluut niet van het niveau Sneijder cq. Blind om maar wat te noemen. En dus (ook) al helemaal geen meedogenloze spelers.
Er wordt hier nogal eens schamper gerept over de voetballende kwaliteiten van PSV-verdedigers en middenvelders als b.v. Marcellis, Salcido en Simons, maar je kunt ze wel om een boodschap sturen als het op het scherp van de snede gaat. En dat geldt zelfs voor Mendez en Culina, die hier vaak helemaal met de grond gelijk worden gemaakt. Het loopt ook niet altijd goed af en ook zij maken zeker hun fouten, maar ze zijn wel (beter) in staat de grenzen van het toelaatbare op te zoeken als het er op aankomt. Ze zijn gewoon professioneler ingesteld. Dat geeft aan het eind van de rit vaak net de doorslag.
Types als Bergdolmo waren geen topvoetballers, maar wel degelijk en betrouwbare verdedigers. Zulke spelers worden bij Ajax niet gewardeerd.
Zo ook Ogararu. Aanvallend niet de beste, maar kon wel degelijk verdedigen. Nu moest die weer weg.
En Escude, prima verdediger en het zal hem ook een zorg wezen dat ie weg moest. Ging mooi naar Sevilla en pakte twee UEFA Cups. Ajax z'n verlies weer. Hadden we in 06-07 een centrumverdediging van Stam-Escude kunnen hebben. Dan waren we gewoon op punten kampioen geweest.
Zo ook Ogararu. Aanvallend niet de beste, maar kon wel degelijk verdedigen. Nu moest die weer weg.
En Escude, prima verdediger en het zal hem ook een zorg wezen dat ie weg moest. Ging mooi naar Sevilla en pakte twee UEFA Cups. Ajax z'n verlies weer. Hadden we in 06-07 een centrumverdediging van Stam-Escude kunnen hebben. Dan waren we gewoon op punten kampioen geweest.
- Ajaciedjuh
Huh? Ik vind hem juist aanvallend een stuk beter, dan verdedigend. Altijd veel te ver van de man vandaan.bryan schreef:Types als Bergdolmo waren geen topvoetballers, maar wel degelijk en betrouwbare verdedigers. Zulke spelers worden bij Ajax niet gewardeerd.
Urby, Silva en Ogararu zijn allemaal hetzelfde type. We moeten centraal een echte verdediger hebben (prioriteit 1) en daarnaast kan voorlopig Oleguer naar de rechtsback plaats toe.
Natuurlijk, ik chargeerde, maar ik vraag me af of Van Basten, in tegenstelling tot blijkbaar zijn spelers, wél scherp was. Rommedahl voor Silva? Huh? Kreten van wanhoop stegen op in huize joey toen we de schapenkop van Dennis in beeld kregen. Nog meer geren? Weer een trainer die denkt dat veel aanvallers opstellen gelijk staat aan aanvallend spelen?Arthur schreef:Je kunt niet in alle eerlijkheid beweren dat Van Basten in al de tijd dat hij langs de lijn stond niks belangrijkers heeft geroepen dan "kom op nou". Hij was constant aan het roepen dat speler x ingespeeld moest worden of dat speler y anders moest bewegen.
Het stinkt aan alle kanten!
Eens wat dat laatste betreft. Verdere uitleg geef ik hier onder in m'n reactie aan Ko zelf.joey schreef:Ach gut, gaan we het hebben over Juanfran.![]()
Van Basten wisselde in de rust overigens wel, Joey. En bij de NOS zag ik een interview waarin hij het niet alleen maar over de inzet had. Van Basten wilde met Rommedahl voor Silva 1 op 1 spelen, maar zag geen verbetering bij z'n spelers. Hij zag ze individueel zelfs afgetroefd worden door de spelers van Heerenveen. Dan ligt het dus weldegelijk ook aan de inzet. Sowieso hebben we niet echt veel smaken, op dit moment. Achterin hoofdzakelijk de schuld van het transferbeleid, maar in andere linies toch ook met blessures.
Probleem is sowieso dat de kwaliteiten van de verdedigers niet op elkaar aansluiten. Silva was totaal niet wat we vorige winter nodig hadden en de kwaliteiten van Vermaelen en Emanuelson sluiten ook niet op elkaar aan. En die van Van der Wiel en Vermaelen overigens ook niet. Dan kan iedereen Van der Wiel nu wel flink bekritiseren, maar als er gewoon een uitstekende en fysiek sterke mandekker was gekocht en naast hem was geplaatst, dan had je Van der Wiel volgens mij moeiteloos op kunnen stellen. Kortom, als ik twee van de vier huidige verdedigers zou moeten kiezen die eruit vliegen, zouden het Vermaelen en Silva zijn en zeker niet Emanuelson en Van der Wiel.
Het is zeker zo dat jeugdspelers een streep voor hebben op aankopen, maar daar zijn zo nu en dan wel redenen voor. Laat ik vooropstellen dat ik weinig vertrouwen heb in Oleguer. Dat is echter niet op basis van die paar wedstrijden in Ajax 1, maar op basis van jaren en jaren bij Barcelona. Die jongen is gewoon niet zo goed. Grygera, Bergdølmo, Pasanen, Chivu, Escudé, ik kende ze niet voor ze bij Ajax kwamen en ik heb ze ruimschoots de kans gegeven.Kowalczyk schreef:Eaxct. Heb ik al (veel) vaker geconstateerd.bryan schreef:Spelers uit de eigen opleiding kunnen niks fout doen in de ogen van de club (en fans).
K.
Wat natuurlijk wel een logische reden is dat jeugdspelers meer krediet krijgen is hun leeftijd. Sommige van die gastjes debuteren op hun 18de en dan weet je dat er de komende jaren nog wel vaker iets mis gaat. Zoals ik hierboven in m'n reactie op Joey al aangeef over Van der Wiel, bijvoorbeeld. Die jongen wordt nu afgekraakt vanwege z'n slechte wedstrijd, maar kijk nou eens wat er om hem heen staat en waarom.
Daarnaast is de jeugdopleiding er niet alleen om Sneijdertjes en Van der Vaartjes op te leiden. Ook de waterdragers en nummers 18 t/m 24 zouden er vandaan moeten komen. Sommige jongens krijgen (van mij althans) dan ook het vertrouwen als stabiele selectiespeler. Niet meer, niet minder.
Ik ben ook lang niet gecharmeerd van alle jeugdspelers. Bij Van der Heijden en Blind heb ik bijvoorbeeld mijn twijfels, terwijl de doorsnee supporter zit te wachten op hun debuut. Donald vind ik ook niets voor Ajax, evenals Schilder, Martina, Alderweireld of Danilo.
Zal Danny Blind zo slim zijn geweest of de rest van de wereld zo dom, vraag ik me dan af.Daar dacht Danny Blind weer anders over.bryan schreef: En Escude, prima verdediger ....
Blind stelde Huntelaar in het begin ook als nr. 10 op, tot dat het bestuur hem vriendelijk heeft verteld om die dure spits nou ook in de spits te laten spelen.
- Daily Blind
Gedeeltelijk eens Lucas. Ik vond Passanen alleen altijd een nuttige speler en hij was nog jong. Maar al deze verdedigers zijn weg gegaan en wat mij erg stoort is dat dit vertrek nooit werd opgevangen.LucaS schreef:Danny Blind inclusief AT dan toch. Escude werd hier door de overgrote meerderheid ongeschikt bevonden. Zal ook wel een slechte verdediger zijn
Hetzelfde geldt overigens ook voro Passanen en Bergdolmo
De laatste jaren zijn er enorm veel centrale verdedigers vertrokken;
Bergdolmo, Esude, Passanen, Grygera, Chivu, Stam, Heitinga en hiervoor is (bijna) niemand voor terug gekomen. We moesten het maar doen met de hoop dat een jeugdig talent op zou staan... ondanks dat onze jeugd al jaren geen echte verdediger heeft afgeleverd!
Dat andere patroon heb ik het toch niet over dus waarom je dat in elke discussie er weer bij moet halen Peter? Je doet precies hetzelfde waarvoor je me in dit topic op de vingers tikt. Het gaat mij erom dat we stelselmatig spelers hebben afgeschreven door er een sticker met daarop de tekst middelmatig op te plakken. Ik heb daar ook aan meegedaan door te roepen dat Sneijder een irritant kutventje was die niet zo goed was als hij zelf dacht te zijn, of door te roepen dat Babel makkelijk gemist kon worden. Beide spelers doen het niet onaardig op dit moment bij de Europese (sub)top. Dat Silva geen topper gaat worden kan iedereen ruiken, maar ik denk dat we hier over 2 jaar roepen dat die Emanuelson toch wel een aardig balletje kan trappen.Peter schreef:Je herkent een patroon dat we de spelers te vroeg afschrijven? Tsja, we zijn al 4 jaar geen kampioen geworden (en lijken dit jaar al vroegtijdig af te haken), dus ik zie een ietwat ander patroon.
- Daily Blind
Ik was woedend, Ko was ook niet blij, dat weet ik nog wel.LucaS schreef:Danny Blind inclusief AT dan toch. Escude werd hier door de overgrote meerderheid ongeschikt bevonden. Zal ook wel een slechte verdediger zijn
Het verkopen van Escude was een van de domste beslissingen van de afgelopen 10 jaar.
Maar goed, Julien heeft Ajax een poepie laten ruiken daar in Sevilla.
Danny Blind en AT hadden mooi ongelijk.