Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 18, 2008 3:54 pm

Peter schreef:
Beloki schreef:
Peter schreef:Een stukje verder kijken? Volgend jaar wordt Ajax gewoon kampioen, hoor.
Ik hoop het ook, maar dan moet er wel heel erg veel veranderen.
Meen je dat nou? Klinkt heel gek, maar ik durf zelfs te wedden dat de huidige selectie zelfs kampioen wordt volgend seizoen. :blush.gif:
Waar is dat op gebaseerd? Lindgren moet terug naar het middenveld en dan heb je nog een nr 10 nodig, een spits en een goede buitenspeler. Om over 2 nieuwe aankopen achterin nog maar te zwijgen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mei 18, 2008 3:54 pm

Beloki schreef:
goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wat een kut die Lindgren..
Een van de weinige spelers die vandaag wel liet zien het niveau te hebben!
Precies. Gouden speler. Kan zowel prima in de defensie als op het middenveld mee.
Klopt, alleen hij had moeten scoren.. die bal moet gewoon over dekeeper heen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 18, 2008 3:54 pm

Vorige twee jaren waren we blij dat we ons hadden gekwalificeerd. Het enige dat het uiteindelijk opleverde was een afwijkende voorbereiding en (mede daardoor?) een dramatische decembermaand. Natuurlijk is het geld en de aantrekkingskracht voor spelers belangrijk, maar het is wel heel erg fatalistisch om nu te veronderstellen dat volgend seizoen ook niets wordt.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mei 18, 2008 3:54 pm

Martin Eden schreef:eens met Wimpey, volkomen van de pot gerukt om de slechte resultaten van de afgelopen seizoenen meteen door te trekken naar komende jaren net nu er een kentering is ingezte (hele bestuur is zo'n beetje vervangen weten we nog?). Tuurlijk moet dat allemaal nog blijken maar van meet af aan pessimistisch zijn is onzin.
Mag het ff? Dit is gewoon afreageren op de wedstrijd. Maar verder zie je weinig bemoedigends. Wimpey heeft gelijk gekregen met z'n Henk the Creep, maar gaat hij ook gelijk krijgen met z'n vertrouwen in MVB? Ik vind dat er barweinig aanknopingspunten zijn daarvoor. De topper die Ajax nu gehaald heeft is een 23 jarige Argentijn en de rest is pas geinteresseerd als Ajax kans maakt op een rondje CL.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 18, 2008 3:55 pm

Peter schreef:Een stukje verder kijken? Volgend jaar wordt Ajax gewoon kampioen, hoor.
Zeker. MVB maakt Ajax kampioen. Hij is nl. een veel betere trainer dan A3, creep of Blind. En hij zal wél kwaliteit aantrekken.

Dat is ook wat ik zeg; eerst nationaal orde op zaken stellen. De HCE is volgend seizoen het enige dat telt. Dit Ajax kan die VCL missen als kiespijn. En europees moet Ajax maar eerst weer eens proberen ploegen van het niveau Kopenhagen, Slavia en Zagreb te verslaan, voordat de degens kunnen worden gekruisd met Man U of Bayern.

Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 18, 2008 3:55 pm

Zlatan Son of God schreef:
Beloki schreef:
goodfella schreef: Een van de weinige spelers die vandaag wel liet zien het niveau te hebben!
Precies. Gouden speler. Kan zowel prima in de defensie als op het middenveld mee.
Klopt, alleen hij had moeten scoren.. die bal moet gewoon over dekeeper heen.
Tja, hij kwam net een metertje tekort. Hij is wel de laatste die schuldig is aan het mislopen van CL.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » zo mei 18, 2008 3:56 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: Deze wedstrijd(en' verlies dankzij A3 , en A3 zijn wisselbeleid.
Neuh, dankzij Haverkort. Die paste de gelijke regel op verschillende manieren toe.
Nou, Koster heeft dus gewoon schijt in z´n broek.Die man is niet capabel gebleken voor dit werk.Laat hem maar mooi vertrekken.

Tis te hopen dat men er nog meer van gaat leren, en nu eens echt gaat investeren in goede spelers.Ten 2e die hele zooi net niet spelers de deur uit gaat schoppen, als spelertjes als Hersie, Huisegems ( enz ) overeind blijven, nu dat zegt toch meer dan genoeg over deze selectie.

Verder hoop ik dus dat er een paar spelers aangetrokken gaan worden die niet als een blinde kip een aktie aangaan, Suarez leuk, maar er blijft ook bij hem weinig over als ie z´n mannetje net vind in de wedstrijd.

Man of de wedstrijd was Lindgren, slechste man Stekelenburg, die heeft blijkbaar ook niet de kwaliteiten om bij spelhervattingen de achterhoede zo te coachen dat er in edeer geval één man vrij komt te staan.

En met alle respect voor de criticasters, maar als een voorhoede zulke ballen krijgt zoals vele wedstrijden we nu ook alweer te zien hebben gehad, tja, dan kom je als voorhoede spelers gewoon op de 2e tweede plaats.Dan gok je op een doorschietende bal, of dat een verdediger ( die dus bijna altijd met zijn gezicht nar de bal kan staan ) een fout maakt.Maar dat heeft dus niks met voetbal te maken.

Ik ( en anderen met mij ) hebben heel lang geroepen dat deze selectie gewoon dik tekort komt, en dan v.n. in de achterhoede, en iets mindere mate op het middenveld.Dat men best een balletje hoog kan houden, maar slim, bekeken, scherp en met overzicht het spelletje spelen daar hebben er maar weinig kaas van gegeten.Ook Koster, al zag dat er in het begin nog redelijk uit, zakt dik voor dit Topclub examen.

En dan zijn de vooruitzichten, wat je zoal hoort kwa aankopen niet zo best.We horen niks over echt goede verdedigers, linksback, 2 in het centrum, die er zodadelijk dus meteen staan, waar je op aan kan.En wat middenvelders die de helft minder werk verzetten door positioneel goed te staan.En de voorhoede in stelling kunnen brengen.

Dan kun je dus wel weer individuen weg gaan halen bij andere club.Die het dit jaar opeens het goed doen, maar als ze dan weer in een elftal komen waar de automatisme enz. enz. ver te zoeken zijn, nou dan leg de ontslag brief maar klaar voor onze trainer.

Want het zegt wel iets over de rest van dit elftal, dat een Lindgren er in deze wedstrijd in alles er met kop en schouders bovenuit steekt .
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 18, 2008 3:57 pm

Martin Eden schreef:eens met Wimpey, volkomen van de pot gerukt om de slechte resultaten van de afgelopen seizoenen meteen door te trekken naar komende jaren net nu er een kentering is ingezte (hele bestuur is zo'n beetje vervangen weten we nog?). Tuurlijk moet dat allemaal nog blijken maar van meet af aan pessimistisch zijn is onzin.
We vervangen het bestuur, de trainer enz. enz, toch regelmatig genoeg, maar resultaat levert het niet op.

Ik leef als supporter nu al jaren met het gevoel, "volgend jaar wordt het beter", ik weet al jaren wat feyenoorders meemaken, maar dit seizoen heeft feyenoord, helaas, meer gewonnen dan Ajax. Wat een leven.

Slechte resultaten uit het verleden garanderen niets, klopt, maar de goede resultaten uit het verre verleden garanderen ook niets. Het huidige Ajax stelt internationaal niets voor.

De uefa-cup! Moeten we daar ook een voorronde voor spelen? Dat zal moeilijk worden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 18, 2008 3:57 pm

Beloki schreef:
Peter schreef:
Beloki schreef: Ik hoop het ook, maar dan moet er wel heel erg veel veranderen.
Meen je dat nou? Klinkt heel gek, maar ik durf zelfs te wedden dat de huidige selectie zelfs kampioen wordt volgend seizoen. :blush.gif:
Waar is dat op gebaseerd? Lindgren moet terug naar het middenveld en dan heb je nog een nr 10 nodig, een spits en een goede buitenspeler. Om over 2 nieuwe aankopen achterin nog maar te zwijgen.
Gebaseerd op de zwakte van de rest van de teams. Na de winterstop hebben we nog aardig wat punten gepakt en zijn we PSV tot op een punt genaderd. Als Suarez een peanlty had gekregen (als niet als), dan waren we zelfs kampioen geworden met dit zooitje. VOlgend jaar PSV zonder Gomes, dus dat scheelt ook wel wat puntjes.

Tuurlijk heb je wel wat spelers nodig voor goed voetbal, maar ik heb geen hoge pet op van deze competitie. Europees gezien sla je natuurlijk wel weer een flater, maar dat is andere koek.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 18, 2008 3:58 pm

Raymon schreef:Wat Wimpey ook al schreef, een normale voorbereiding is ook wat waard. Zeker na een EK zomer. En natuurlijk is het klote maar natuurlijk niet het einde van de wereld. Wie weet pakt het wel gewoon goed uit uiteindelijk.
Mee eens. Doodzonde van de gemiste CL-miljoenen, die hadden we goed kunnen gebruiken voor de investeringen deze zomer. Maar een normale voorbereiding na een EK heeft ook zijn voordelen. CL als lokkertje? Yep, dat mis je ook nu, maar Van Basten als trainer blijkt ook erg interessant te zijn voor enkele spelers.

Koster voor Tele2: "Twente was niet de beste, wel de gelukkigstë..."
Pfffffffffffff... Broehahaha... :drecul.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 3:59 pm

Zuidema schreef:CL als lokkertje? Yep, dat mis je ook nu, maar Van Basten als trainer blijkt ook erg interessant te zijn voor enkele spelers.
Nou ja, blijkt? Zoveel nieuwe spelers hebben we nog niet mogen begroeten.

999

Bericht door 999 » zo mei 18, 2008 4:00 pm

Zuidema schreef:
Raymon schreef:Wat Wimpey ook al schreef, een normale voorbereiding is ook wat waard. Zeker na een EK zomer. En natuurlijk is het klote maar natuurlijk niet het einde van de wereld. Wie weet pakt het wel gewoon goed uit uiteindelijk.
Mee eens. Doodzonde van de gemiste CL-miljoenen, die hadden we goed kunnen gebruiken voor de investeringen deze zomer. Maar een normale voorbereiding na een EK heeft ook zijn voordelen. CL als lokkertje? Yep, dat mis je ook nu, maar Van Basten als trainer blijkt ook erg interessant te zijn voor enkele spelers.

Koster voor Tele2: "Twente was niet de beste, wel de gelukkigstë..."
Pfffffffffffff... Broehahaha... :drecul.gif:
Nou ik vind dit nog erger " De clubs zijn aan elkaar gewaagd" pfft, AJAX zou met kop en schouders boven Twente uit moeten steken.Zegt genoeg over Koster ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo mei 18, 2008 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 18, 2008 4:00 pm

Voorronde CL is ook geen CL...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 18, 2008 4:00 pm

wimpey schreef:
Zeker. MVB maakt Ajax kampioen. Hij is nl. een veel betere trainer dan A3, creep of Blind. En hij zal wél kwaliteit aantrekken.

Dat is ook wat ik zeg; eerst nationaal orde op zaken stellen. De HCE is volgend seizoen het enige dat telt. Dit Ajax kan die VCL missen als kiespijn. En europees moet Ajax maar eerst weer eens proberen ploegen van het niveau Kopenhagen, Slavia en Zagreb te verslaan, voordat de degens kunnen worden gekruisd met Man U of Bayern.
Touché. Wat nu als we in de vCL weer waren uitgeschakeld door Kopenhagen? Dan was de jubelstemming van vandaag weer nergens op gebaseerd geweest.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mei 18, 2008 4:01 pm

Jöhnk schreef:
Jansma schreef: yeah, mar de echte, eeeeeechte kenners, ze zijden toen VAn Geel HtC liet gaan en degradatie coach Koster aanstelde al dat de seizoen vorbij was... :hypocrite.gif:

om over de komst en afloop van The Messias mar te zwijgen.

Hopelijk zij hebben het wel fout over MvB :00000633:
Je hebt het over jezelf? ONzin. Toen ik in het begin kritiek leverde op Koster wreef jij me nog onder de neus dat het onmogelijk was dat weer een ervaren trainer tekort zou komen.
Jansma Sun Oct 7 2007 schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ik denk dat Ajax er niet goed aan doet om HtC te laten gaan. Het enigste argument kan zijn dat er een onwerkbare situatie is ontstaan op directie nivo, maar dat is volgens mij niet het geval. Ze moeten in ieder geval professioneel met elkaar om kunnen gaan.

Die 1 miljoen pond die ze waarschijnlijk gaan krijgen staat niet in verhouding met het weggaan van HtC. Het kost gewoon veel te veel tijd om een nieuwe trainer in te passen.
Ajax moet wel op zoek gaan naar een nieuwe trainer voor het nieuwe seizoen, maar HtC dit seizoen laten afmaken. Het zou wel goed zijn als snel bekend is wie dit gaat worden (in ieder geval intern), zodat er spelers in de winterstop en nieuwe seizoen aangetrokken kunnen gaan worden waar de complete technische staf achter staat.

Waar ik bang voor ben is dat het weggaan van HtC wordt aangewend om als excuses te gaan gebruiken. De nieuwe trainer zal op dezelfde problematieke gaan stuiten. Die moeten worden aangepakt. Dat Koeman, Blind en HtC niet slagen, zal toch niet alleen door deze trainers komen. Dat is de essentiële vraag en het antwoord daarop moet worden aangepakt. Dus geen symptoom bestrijding, maar het aanpakken van de oorzaak!
Natuurlijk is het belachlijk dat Ten Cate wordt toegestaan om tussentijd te vertrekken!!! Zeker als je als vervanger met een tussenoplossin komt... dan weet je zeker dat je weer geen kampioen word.
Het was wanbeleid om Sneijder te laten vertrekken op dat moment en weer wanbeleid als je je trainer laat gaan op dit moment.

Dan denk je eerst: "van geel is niet capabel en moet weg". Maar waarom kon hij het bij AZ dan wel?
Misschien dus toch een structural probleem bij Ajax die ook Van Geel niet te baas kan?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 18, 2008 4:02 pm

Real Ajax schreef: (al heb je als "hoofdverantwoordelijke" wel makkelijk praten. :drecul.gif: :biggrin.gif: )
:headbang.gif:

Het is allemaal mijn schuld, senor. Als ik niet zo vervelend over the Creep zou hebben geschreven, zou the world's best paid greenkeeper bij Ajax zijn gebleven en zouden we ons wél voor de VCL hebben geplaatst.

Z'n contract zou zijn verlengd en volgend seizoen zou ie met Ajax - in the battle of the masters of the VCL - pas na strafschoppen zijn uitgeschakeld tegen het Red Bull Salzburg van z'n kloon C.A.

1000 maal excuses, Ajax, AT, mea culpa...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mei 18, 2008 4:02 pm

wimpey schreef:

Mag ik vragen hoe jij denkt te weten dat Van Basten een veel betere trainer is dan de eerdergenoemden??

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 18, 2008 4:02 pm

Ik vind al jaren dat Ajax eens een jaar moet nemen om te bouwen, volgend jaar is daarvoor een perfect jaar. In die zin denk ik ook dat een normale voorbereiding wel eens heel veel waard kan zijn. Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel enorm baal

Starring

Bericht door Starring » zo mei 18, 2008 4:03 pm

Ik ben gewoon ongelofelijk ziek van deze nederlaag! Helder nadenken is er niet bij!

Plaatsing voor de voorrondes CL had Ajax aantrekkingskracht en extra financiële ruimte gegeven om middelmaat weg te snijden (zonodig het overschot aan middelmaat af te kopen) en minimaal 2 versterkingen in elke linie te halen. Nou moet ik het nog allemaal zien! Te beginnen met de doorgang van de transfer van Sulejmani...
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 4:04 pm

wimpey schreef:
Real Ajax schreef: (al heb je als "hoofdverantwoordelijke" wel makkelijk praten. :drecul.gif: :biggrin.gif: )

Het is allemaal mijn schuld, senor. Als ik niet zo vervelend over the Creep zou hebben geschreven, zou the world's best paid greenkeeper bij Ajax zijn gebleven en zouden we ons wél voor de VCL hebben geplaatst.

Z'n contract zou zijn verlengd en volgend seizoen zou ie met Ajax - in the battle of the masters of the VCL - pas na strafschoppen zijn uitgeschakeld tegen het Red Bull Salzburg van z'n kloon C.A.

:drecul.gif: :biggthumpup.gif:

Dit Twente is twee keer beter dan Dukla Praag. Er is niets dat erop wijst dat The Creep het wel had gered.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 18, 2008 4:04 pm

Ajax heeft geld zat

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 18, 2008 4:04 pm

Starring, met voorronde CL had Ajax ook deze zomer niet kunnen investeren! Ajax moet namelijk eerst CL halen voordat men dat geld ook daadwerkelijk kan uitgeven!

generaal

Bericht door generaal » zo mei 18, 2008 4:05 pm

Dit was toch wel erg lekker wakker worden.. Overigens is het m.i. pure gerechtigheid: 2 jaar geleden werd AZ genaaid door Ajax, nu wordt Ajax genaaid. Volgend jaar krijgt de nummer 2 weer wat ze verdient.

999

Bericht door 999 » zo mei 18, 2008 4:06 pm

wimpey schreef:

HtC is gewoon een heel slimme vent, die precies weet wanneer ie wel en wanneer ie niet in het voetlicht moet treden ..
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 18, 2008 4:06 pm

generaal schreef:Dit was toch wel erg lekker wakker worden.. Overigens is het m.i. pure gerechtigheid: 2 jaar geleden werd AZ genaaid door Ajax, nu wordt Ajax genaaid. Volgend jaar krijgt de nummer 2 weer wat ze verdient.
Ga terug op die boot naar Indonesie.

Plaats reactie