Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 10:11 am

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Uiteraard, laten we Stekelenburg maar weer eens de schuld geven. Hij was al onderweg naar de andere hoek toen die bal van richting werd veranderd.
Bedoel je bij de eigen goal, kijk nog maar eens goed.Stekelenburg komt uit om de bal te onderscheppen die volgens zijn berekening ongeveer bij de penaltie stip uit gaat komen, inschattings foutje ..
Maar de bal ging daar toch ook heen?

BTW. Leuk dat je er weer bent, Voetske. :xyxthumbs:
Maar Bertje, daar waren Vermaelen en Heitinga al ... dubbele dekking.Al vergaten andere de nummer 8 van Kopenhagen.Zeg nu eens eerlijk vindt jij het normaal dat Urby keer op keer dezelfde fouten maakt .. om maar iemand te noemen.Gaan er die, denk jij, er ooit uit ... het was geen pingel maar hoe Silverbauer erdoor kan lopen :nooo:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 10:16 am

Ja. :D
Hoop ik.

Ik moet zeggen, de eerste helft was niet zo heel slecht. Een beetje erg veel gebrei, maar van die vijf kansen moeten er gewoon minstens twee in. Schandalig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 10:25 am

Bertje schreef:Ja. :D
Hoop ik.

Ik moet zeggen, de eerste helft was niet zo heel slecht. Een beetje erg veel gebrei, maar van die vijf kansen moeten er gewoon minstens twee in. Schandalig.
En waar was de man die oorloig kan maken in de zestien, zeg de laatste tien minuten ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:26 am

Aan zo'n speler heb je niets, die Denen hadden een bataljon krachtpatsers staan. Je moet blijven voetballen en juist dat gebeurde niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 10:28 am

joey schreef:Aan zo'n speler heb je niets, die Denen hadden een bataljon krachtpatsers staan. Je moet blijven voetballen en juist dat gebeurde niet.
Ben blij dat je me gelijk geeft ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do aug 24, 2006 10:29 am

joey schreef:
Toch ben ik optimistisch over de toekomst. Na de wedstrijd zei Stam: wat Urby deed, kon niet. Maar Vermaelen gaf hij een aai over zijn hoofd. Die dingen gebeurden vorig jaar niet. De lat ligt hoger.
Het was dan ook een schit-terende aai over de bol.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 10:30 am

Je kunt in zo'n situatie het beste gewoon blijven voetballen. Liever drie keer een fatsoenlijke aanval opbouwen dan 6 x een lange bal. Daar is Ajax uberhaupt niet goed in en tegen deze verdediging is het al helemaal niet slim.

Maar het is maar weinig ploegen gegeven om dan de rust te bewaren. Je ziet eigenlijk altijd dat zo'n situatie uitdraait op paniekvoetbal. Ajax is daarop helaas geen uitzondering.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 10:32 am

Het was inderdaad wel teleurstellend om te bemerken dat Ajax de laatste 15 minuten totaal geen vuist kon maken. Op wat fantasieloze lange halen naar voren en een hoop gedraaf na gebeurde er werkelijk niets.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 10:33 am

Marillion schreef:Je kunt in zo'n situatie het beste gewoon blijven voetballen. Liever drie keer een fatsoenlijke aanval opbouwen dan 6 x een lange bal. Daar is Ajax uberhaupt niet goed in en tegen deze verdediging is het al helemaal niet slim.

Maar het is maar weinig ploegen gegeven om dan de rust te bewaren. Je ziet eigenlijk altijd dat zo'n situatie uitdraait op paniekvoetbal. Ajax is daarop helaas geen uitzondering.
Zou het moeten zijn, maar dat gebeurde dus niet.Dan ga iets anders proberen en " een-oorlog-in-de-zestien-speler " is dat iets anders ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 10:35 am

Ja, als je toch lange ballen gaat spelen is Charisteas uiteraard de beste optie.

Ik snap eigenlijk niet waarom clubs altijd paniekvoetbal gaan spelen, ook als je daar geen spelers voor beschikbaar hebt. Je mag van een professional toch wel verwachten dat hij niet in paniek raakt?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:38 am

Marillion schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom clubs altijd paniekvoetbal gaan spelen, ook als je daar geen spelers voor beschikbaar hebt. Je mag van een professional toch wel verwachten dat hij niet in paniek raakt?
Zou je denken, maar de realiteit leert anders. X'C
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 24, 2006 10:39 am

Misschien dat de supporters nu eens gaan inzien dat onze jeugdspelers lang niet zo goed zijn als altijd maar gedacht wordt. Niet alles wat uit de jeugd komt wordt een Europese topper!

Maduro heeft weer bewezen enorm tekort te komen. Alleen hebben we geen alternatief. Waarom is die Roger gehaald? Heitinga is geen rechtsback. Waarom miljoenen uitgeven aan een Roemeen die niet kan verdedigen? En Urby bleef maar als een blinde zich vastdribbelen op de Denen (hoe dom!) , maar verdedig dan ook terug! Overigens had Schilder niet misstaan als invaller, in tegenstelling tot Vertonghen heeft hij al wel eens een echte wedstrijd in Ajax 1 gespeeld en beschikt hij over handelingssnelheid!

Conclusie: op het middenveld gaan we weer grote problemen krijgen. Maduro faalt hopeloos en we hebben geen serieus alternatief. Gabri is van levensbelang, maar zal vast niet alle wedstrijden gaan spelen.

Er mogen dan ook grote vraagtekens bij het spelersbeleid van Van Geel gezet worden. Er zijn twee enorme versterkingen bij gekomen, maar dat weegt niet op tegen alle andere twijfelgevallen (Roger, Perez, Oguraru MKD).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 10:40 am

Marillion schreef:Ja, als je toch lange ballen gaat spelen is Charisteas uiteraard de beste optie.

Ik snap eigenlijk niet waarom clubs altijd paniekvoetbal gaan spelen, ook als je daar geen spelers voor beschikbaar hebt. Je mag van een professional toch wel verwachten dat hij niet in paniek raakt?
Dat heeft met leeftijd, maar ook met kwaliteiten te maken.Op deze leeftijd kun je toch zeggen dat ze genoeg wedstrijden spelen om het eggie, maar blijkbaar missen sommige de kwaliteit om rustig te blijven en " voetballend " die een of twee kansje langs laten komen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do aug 24, 2006 10:48 am

Voetske schreef:
Marillion schreef:Ja, als je toch lange ballen gaat spelen is Charisteas uiteraard de beste optie.

Ik snap eigenlijk niet waarom clubs altijd paniekvoetbal gaan spelen, ook als je daar geen spelers voor beschikbaar hebt. Je mag van een professional toch wel verwachten dat hij niet in paniek raakt?
Dat heeft met leeftijd, maar ook met kwaliteiten te maken.Op deze leeftijd kun je toch zeggen dat ze genoeg wedstrijden spelen om het eggie, maar blijkbaar missen sommige de kwaliteit om rustig te blijven en " voetballend " die een of twee kansje langs laten komen.
Daar zijn time-outs voor! Even twee minuten allemaal de koppen bij elkaar en de focus hervinden. Hoe las je die in? Blessure simuleren. Simpel en doeltreffend.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 10:57 am

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:
Marillion schreef:Ja, als je toch lange ballen gaat spelen is Charisteas uiteraard de beste optie.

Ik snap eigenlijk niet waarom clubs altijd paniekvoetbal gaan spelen, ook als je daar geen spelers voor beschikbaar hebt. Je mag van een professional toch wel verwachten dat hij niet in paniek raakt?
Dat heeft met leeftijd, maar ook met kwaliteiten te maken.Op deze leeftijd kun je toch zeggen dat ze genoeg wedstrijden spelen om het eggie, maar blijkbaar missen sommige de kwaliteit om rustig te blijven en " voetballend " die een of twee kansje langs laten komen.
Daar zijn time-outs voor! Even twee minuten allemaal de koppen bij elkaar en de focus hervinden. Hoe las je die in? Blessure simuleren. Simpel en doeltreffend.
Is een mogelijkheid, al ben ik bang dat zelfs 4 time-outs niet geholpen hadden ;) , ik bedoel, het verschil is teeds zo groot.Het ene moment aardig tot redelijk goed, en dan zakt het weer als een pudding in elkaar, en dat ( alweer ) een hele lange tijd ...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 24, 2006 11:12 am

Tuurlijk had Urby niet moeten gaan dribbelen met de bal maar je weet dat dat zijn sterke kanten zijn. Vertonghen passte die bal ook zo lekker naar Urby. Die jongen verliest de bal halverwege de helft van de tegenstander en zijn man wordt door NIEMAND overgenomen. Lekker makkelijk om hem de schuld te geven!

Rosales speelde een uitstekende 1e helft met 2 schitterende voorzetten op Gabri die er zeker 1 in had moeten koppen. De afvallende bal was moeilijk omdat er een speler voor zijn neus een sliding maakt. Lastig..lastig.

Voor de rest, Ajax werd niet goed gecoached. Anders zou het team niet gaan twijfelen. Dat reken ik wel de coach aan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 11:20 am

Rishi schreef:Tuurlijk had Urby niet moeten gaan dribbelen met de bal maar je weet dat dat zijn sterke kanten zijn. Vertonghen passte die bal ook zo lekker naar Urby. Die jongen verliest de bal halverwege de helft van de tegenstander en zijn man wordt door NIEMAND overgenomen. Lekker makkelijk om hem de schuld te geven!

Rosales speelde een uitstekende 1e helft met 2 schitterende voorzetten op Gabri die er zeker 1 in had moeten koppen. De afvallende bal was moeilijk omdat er een speler voor zijn neus een sliding maakt. Lastig..lastig.

Voor de rest, Ajax werd niet goed gecoached. Anders zou het team niet gaan twijfelen. Dat reken ik wel de coach aan.
Je hebt de eerste goal gemist ;) :aai:

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 24, 2006 11:21 am

Rishi schreef:Tuurlijk had Urby niet moeten gaan dribbelen met de bal maar je weet dat dat zijn sterke kanten zijn. Vertonghen passte die bal ook zo lekker naar Urby. Die jongen verliest de bal halverwege de helft van de tegenstander en zijn man wordt door NIEMAND overgenomen. Lekker makkelijk om hem de schuld te geven!
Als je 1-0 achterstaat en je loopt je de hele wedstrijd al vast moet je dat gewoon niet meer doen. Simpel zat!

Overigens is dit voor het Nederlandse voetbal wel goed. Ajax zal veel meer punten gaan halen als in de CL. Dat is ook nodig want Rusland staat al bijna gelijk met Nederland.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 24, 2006 11:23 am

Maar we lopen wel 3 bonuspunten mis.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 11:23 am

Aan de andere kant, Izmailov, je speelt op donderdag, weinig tijd tussen de volgende competitie wedstrijd ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 24, 2006 11:25 am

Illustrerend; Urby Emanuelson komt op aan de zijkant, een speler van FCK raakt de bal. Ipv dat Emanuelson de bal over de zijlijn laat gaan, houdt hij de bal alsnog binnen, raakt hem kwijt en de aanval waaruit de 2de goal valt is een feit.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 11:30 am

Hopelijk maakt MvG goed gebruik van dit jaar en weet hij een schaduwelftal van echte toppers samen te stellen, want komende zomer moet er flink geld zijn voor versterkingen als KJH het vliegtuig richting Italië pakt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 24, 2006 11:31 am

Bertje schreef:Hopelijk maakt MvG goed gebruik van dit jaar en weet hij een schaduwelftal van echte toppers samen te stellen, want komende zomer moet er flink geld zijn voor versterkingen als KJH het vliegtuig richting Italië pakt.
Dus weer een tussen jaar ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 11:33 am

Dikke vinger. Ze worden maar kampioen en ze komen goed ver in de Uefa Cup, want anders kom ik met m'n oom langs!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 24, 2006 11:33 am

Een fucking eigen doelpunt. HEt is niet zo dat die speler door kon lopen naar het doel toe hoor
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie