FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 3:33 pm

joey schreef:Van Basten zegt net op de radio dat hij het heel vreemd vindt dat Ajax zo slecht speelde, ze hadden nog wel geoefend op kunstgras, heel vreemd allemaal, en in de eerste helft zat hij te denken: wat is dit nou?

Tja, dat vroeg ik me ook af. De tweede helft nog steeds, trouwens. :excited.gif:
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 07, 2008 3:35 pm

joey schreef:Van Basten zegt net op de radio dat hij het heel vreemd vindt dat Ajax zo slecht speelde, ze hadden nog wel geoefend op kunstgras, heel vreemd allemaal, en in de eerste helft zat hij te denken: wat is dit nou?

Tja, dat vroeg ik me ook af. De tweede helft nog steeds, trouwens. :excited.gif:
Van Basten heeft 24 (top) spelers 4 jaar mogen coachen en toen leverde hij al prutswerk op 3 wedstrijden na. Nu heeft die 26 clubspelers waarvan er 2 a 3 goed meedoen en de rest elke week prutswerk leverd. Dan komt het vak topcoach of managen aan bod , nou ik zie hem een rapportcijfer moest geven dan geef ik hem een 4. Waardeloze keuzes en mi te weinig ervaring. Leuk beginnen bij Volendam , ervaring opdoen en dan pas kijken of je presteer.
Laatst gewijzigd door Toppie op zo dec 07, 2008 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo dec 07, 2008 3:35 pm

Voetske schreef:
joey schreef:Van Basten zegt net op de radio dat hij het heel vreemd vindt dat Ajax zo slecht speelde, ze hadden nog wel geoefend op kunstgras, heel vreemd allemaal, en in de eerste helft zat hij te denken: wat is dit nou?

Tja, dat vroeg ik me ook af. De tweede helft nog steeds, trouwens. :excited.gif:
:smallgrin.gif:
Laat die van Basten eens werken aan combinatiespel / positiespel in plaats van voetvolley!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo dec 07, 2008 3:49 pm

Justin schreef:Ik denk eigenlijk dat de pot tegen NAC niet zo moeilijk wordt.
Ik denk dat 'ie wel moeilijk wordt, maar ik denk ook dat we 'm winnen. Zoals je zegt: Ajax wint thuis bijna alles. Daarnaast weten ze dat ze niet in twee achtereenvolgende thuisduels punten kunnen verliezen, en tot slot is NAC de tegenstander: een ploeg die je niet onderschat.

De potentiële bananenschil voor de winterstop is De Graafschap-uit: een uitwedstrijd tegen een ploeg die Ajax dan weer wél kan onderschatten. Misschien vriest, sneeuwt en stormt het die avond wel...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 07, 2008 3:52 pm

Schijbaar heeft MVB ook aangegeven dat hij er een aanjager bij wil. Iemand een idee? Mijn gedachte ging naar Ooijer, maar ik hoop dat ik geen gelijk heb.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 3:55 pm

Een aanjager? Dat is ook weer zoiets. Hij denkt zeker: 'We spelen steeds zo slap, dus hebben we een aanjager nodig'. Ik denk dat hij het beter moet neerzetten, dat helpt ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 3:56 pm

Zo kun je natuurlijk aan de gang blijven, trek nog maar een blik miljoenen over.Met de investeringen van vorige seizoenen. en dit seizoen is er voor AJAX begrippen een hele hele hele grote zak met miljoenen geinvesteerd in deze ploeg.Zeker door MVB.Dan wordt het toch eens tijd dat MVB eens " iets " neerzet op het voetbalveld.

Want zo wil ik ook wel trainer zijn van AJAX.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 07, 2008 3:57 pm

feyenooit 0-3 :drecul.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 4:02 pm

joey schreef:Een aanjager? Dat is ook weer zoiets. Hij denkt zeker: 'We spelen steeds zo slap, dus hebben we een aanjager nodig'. Ik denk dat hij het beter moet neerzetten, dat helpt ook.
Slaat nergens op. Ajax heeft behoefte aan goeie voetballers. Aanjagen is leuk en aardig, maar niemand zit te wachten op een type Hofland, hoor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 4:13 pm

Geinig. Toen een aantal mensen hier in de zomer zeiden dat Ajax betere voetballers moest hebben werden die mensen voor gek versleten door dezelfde mensen die nu roepen dat Ajax betere voetballers moet hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo dec 07, 2008 4:13 pm

Wanvertoning dit. Meer kan ik er niet over zeggen.

Mooi eerbetoon aan Para en op het eind aan Jeroen Verhoeven. Effe wachten, pizza!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 4:15 pm

Bertje schreef:Geinig. Toen een aantal mensen hier in de zomer zeiden dat Ajax betere voetballers moest hebben werden die mensen voor gek versleten door dezelfde mensen die nu roepen dat Ajax betere voetballers moet hebben.
Wie allemaal riepen dat dan ?.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 4:15 pm

Ik en Jöhnk riepen dat bijvoorbeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 07, 2008 4:19 pm

Justin schreef:Eens, maar Urby gaf zelf aan na de wedstrijd tegen PSV dat hij zelf ook niet goed meer wist welke positie nou zíjn positie was.
Als ie zo blijft spelen als vanmiddag, weet ik het wel: de tribune.
Ajaciedjuh schreef:feyenooit 0-3 :drecul.gif:
Nou, inderdaad geweldig. Lachen, lachen... Wat kan F'noord me nou schelen. Er is bij ons meer dan genoeg werk aan de winkel.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 07, 2008 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 4:20 pm

Bertje schreef:Ik en Jöhnk riepen dat bijvoorbeeld.
Volgens mij kan er niemand iets op tegen hebben dat AJAX betere voetballers gaat halen.En volgens mij heeft dus ook niemand hier daar afwijzend op gereageerd, op zo'n verzoek.Verder is het natuurlijk een heel leeg begrip " betere voetballers ", MVB heeft voor +- 30 miljoen mogen investeren, zijn voorganger heeft ook nog wat miljoenen over de balk mogen gooien.En dat allemaal in de OGEN van de TRAINERS " betere " voetballers, denk dan ook dat je daar je commentaar op moet richten ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 4:23 pm

Voetske schreef:Volgens mij kan er niemand iets op tegen hebben dat AJAX betere voetballers gaat halen.En volgens mij heeft dus ook niemand hier daar afwijzend op gereageerd, op zo'n verzoek.Verder is het natuurlijk een heel leeg begrip " betere voetballers ", MVB heeft voor +- 30 miljoen mogen investeren, zijn voorganger heeft ook nog wat miljoenen over de balk mogen gooien.En dat allemaal in de OGEN van de TRAINERS " betere " voetballers, denk dan ook dat je daar je commentaar op moet richten ..
Geef er maar lekker je eigen draai aan, maar toen ik en Jöhnk zeiden dat het voornaamste probleem van Ajax lag in het combinerend vermogen van veel spelers, kregen wij regelmatig te horen dat dat onzin was en dat Ajax gewoon een aantal beesten van verdedigers moest halen. Onze aanvallers scoorden vorig seizoen immers zo veel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 4:23 pm

Zuidema schreef:
Justin schreef:Eens, maar Urby gaf zelf aan na de wedstrijd tegen PSV dat hij zelf ook niet goed meer wist welke positie nou zíjn positie was.
Als ie zo blijft spelen als vanmiddag, weet ik het wel: de tribune.
Pas nou oohoop. Thomas noteert deze, hoor. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 4:29 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Volgens mij kan er niemand iets op tegen hebben dat AJAX betere voetballers gaat halen.En volgens mij heeft dus ook niemand hier daar afwijzend op gereageerd, op zo'n verzoek.Verder is het natuurlijk een heel leeg begrip " betere voetballers ", MVB heeft voor +- 30 miljoen mogen investeren, zijn voorganger heeft ook nog wat miljoenen over de balk mogen gooien.En dat allemaal in de OGEN van de TRAINERS " betere " voetballers, denk dan ook dat je daar je commentaar op moet richten ..


Geef er maar lekker je eigen draai aan, maar toen ik en Jöhnk zeiden dat het voornaamste probleem van Ajax lag in het combinerend vermogen van veel spelers, kregen wij regelmatig te horen dat dat onzin was en dat Ajax gewoon een aantal beesten van verdedigers moest halen
Heb eerder het idee dat je jezelf een veer in je kont wil steken, mag hoor.Maar als jij vind dat deze verdediging op orde is, als die " beesten " van verdedigers gehaald zijn tja, dan houd het op.Een basis begint altijd bij de verdediging, dat moet het zekerheidje zijn waar je op aan kan.Als jij vind dat met het aantrekken van 1 Olequer de verdediging er staat, tja.Wedstrijd vandaag weer gezien, hoe onze verdedigers staan te verdedigen.Voor hun eigen goal, inplaats van een meter op tien ervoor.
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 07, 2008 4:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 4:34 pm

Voetske schreef:Heb eerder het idee dat je jezelf een veer in je kont wil steken, mag hoor.Maar als jij vind dat deze verdediging op orde is, tja, dan houd het op.Een basis begint altijd bij de verdediging, dat moet het zekerheidje zijn waar je op aan kan.Als jij vind dat met het aantrekken van 1 Olequer de verdediging er staat, tja.Wedstrijd vandaag weer gezien, hoe onze verdedigers staan te verdedigen.Voor hun ewigen goal, inplaats van een meter op tien ervoor.
Nee, ik hoef mezelf geen veer in m'n kont te steken, Voetske. Maar al zou ik dat willen, daar gaat de discussie hier helemaal niet over!

Punt is dat sommige mensen hier enorme draaikonten zijn. De mensen in kwestie weten prima wie ik bedoel. Danny Blind werd voor minder scholletje genoemd.

En daarnaast is Oleguer een drama. Heb ik ook altijd al gezegd. Was vandaag ook weer dramatisch. Ben ik dus helemaal met je eens.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 07, 2008 4:35 pm

Kowalczyk schreef:
Justin schreef:Ik denk eigenlijk dat de pot tegen NAC niet zo moeilijk wordt.
Ik denk dat 'ie wel moeilijk wordt, maar ik denk ook dat we 'm winnen. Zoals je zegt: Ajax wint thuis bijna alles. Daarnaast weten ze dat ze niet in twee achtereenvolgende thuisduels punten kunnen verliezen, en tot slot is NAC de tegenstander: een ploeg die je niet onderschat.

De potentiële bananenschil voor de winterstop is De Graafschap-uit: een uitwedstrijd tegen een ploeg die Ajax dan weer wél kan onderschatten. Misschien vriest, sneeuwt en stormt het die avond wel...

K.
Het recept om dit Ajax het spelen onmogelijk te maken is het klein houden van de ruimtes en het zetten van druk op man en bal met vooral druk op de achterste lijn. Het is op zich niet ongebruikelijk dat een tegenstander je zo het leven moeilijk probeert te maken, maar op die speelwijze blijkt Ajax tot dusver vrijwel geen weerwoord te hebben. Dan komt ook naar boven dat Ajax aan alle kanten rammelt en dat het samenspel van geen kant klopt. Diverse clubs hebben dat al laten zien, Volendam sluit die rij voorlopig. Pas als we ruimte krijgen, komen de kwaliteiten van met name Suarez optimaal naar boven. Zolang we op die aanpak geen antwoord hebben is elke wedstrijd een kwestie van hangen, wurgen en billen samenknijpen. Nac niet uitgezonderd.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 07, 2008 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 07, 2008 4:36 pm

Van Basten wil er nog een aanjager bij

Marco van Basten gaf voor de camera van de NOS aan dat zijn elftal nog een aanjager mist, iemand die op de juiste momenten buffelt en de ploeg op sleeptouw neemt. Volgens Van Basten was dat een van de problemen zeker de eerste helft bij Ajax. Volgens Van Basten is dat ook aan de technische staf om dat er in de huidige groep ook in te brengen, maar zou het helpen jongens erbij te hebben die dat van nature hebben.
Een aanjager alla Davids :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 4:42 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Heb eerder het idee dat je jezelf een veer in je kont wil steken, mag hoor.Maar als jij vind dat deze verdediging op orde is, tja, dan houd het op.Een basis begint altijd bij de verdediging, dat moet het zekerheidje zijn waar je op aan kan.Als jij vind dat met het aantrekken van 1 Olequer de verdediging er staat, tja.Wedstrijd vandaag weer gezien, hoe onze verdedigers staan te verdedigen.Voor hun ewigen goal, inplaats van een meter op tien ervoor.
Nee, ik hoef mezelf geen veer in m'n kont te steken, Voetske. Maar al zou ik dat willen, daar gaat de discussie hier helemaal niet over!

Punt is dat sommige mensen hier enorme draaikonten zijn. De mensen in kwestie weten prima wie ik bedoel. Danny Blind werd voor minder scholletje genoemd.

En daarnaast is Oleguer een drama. Heb ik ook altijd al gezegd. Was vandaag ook weer dramatisch. Ben ik dus helemaal met je eens.
Daar gaat het niet over Bertje.Als je zoiets zegt, dan zou het voor de personen in kwestie wel zo fair zijn dat je A] de quotes er even bij zet, en B] aangeeft wie dat dan zijn.Te veel keren maak ik hier mee dat mensen bepaalde gedeeltes van teksten uit hun verband rukken of gewoon staan te liegen ( niet dat jij dat doet, dat weet ik dus niet ).

Verder is de natuurlijk de balans ver te zoeken in dit elftal, maar daar kan deze trainer veel aan doen, door er op te trainen.Maar MVB maakt er een potje van, dat deed ie ook bij het Nederlands elftal ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 07, 2008 4:43 pm

Peter schreef:
Zuidema schreef:
Justin schreef:Eens, maar Urby gaf zelf aan na de wedstrijd tegen PSV dat hij zelf ook niet goed meer wist welke positie nou zíjn positie was.
Als ie zo blijft spelen als vanmiddag, weet ik het wel: de tribune.
Pas nou oohoop. Thomas noteert deze, hoor. :smallgrin.gif:
Hehe... :666.gif:

Die jongen heeft dit seizoen een aantal goede wedstrijden gespeeld, maar van deze wanvertoning vanmiddag is toch werkelijk geen chocola te maken? In de eerste 5 minuten lijdt ie al totaal onnodig 4 x balverlies. Toen was de toon al gezet. Met die bal hoog over het doel alleen voor de keeper als het absolute dieptepunt. Maar goed, ik pik Urby er nu uit. Zo kan ik bijna het hele rijtje wel aflopen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 4:45 pm

Als je wedstrijden ziet, dan vervormt je mening over spelers. Scholletje? Dan is iedereen een scholletje, want met quotes kan je hier iedereen onderuithalen, zelfs Bertmans. ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 4:50 pm

Peter schreef:Als je wedstrijden ziet, dan vervormt je mening over spelers. Scholletje? Dan is iedereen een scholletje, want met quotes kan je hier iedereen onderuithalen, zelfs Bertmans. ;)
Ik bedoel dus de volledige quotes Peter, niet uit zijn verband gerukte quotes.Tja, en als we dan toch zo beginnen, als eerste riep ik twee goede backs en twee goede buitenspelers :smallgrin.gif: waar is die veer .. auw :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 07, 2008 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie