AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 2:43 pm

Zuidema schreef:@ Voetske: Een rode draad van stapjes vooruit gaan is ook niet mogelijk als je voortdurend wedstrijden met de juiste gretigheid en concentratie afwisselt met potjes waarin we als een stelletje balen hooi slap en inspiratieloos spelen. Als die basis er niet is en de individuen geven ook al niet thuis, dan gaat elke wedstrijd verloren.
Tuurlijk, gretigheid, gezonde aggressie, druk naar voren.Maar dan nog.AZ zette ook als individu-speler(s) veel spelers van dit AJAX te kijk ... en dat is voor mij eigenlijk geen verassing.Anders gezegt, als dit AJAX alleen maar kan presteren als de gretigheid enz. er is, dan zijn we weer een stapje lager gekomen.Want, en dat is niet de eerste keer, de individuen gaven vandaag ook weer niet thuis.

Het manko, druk van AZ op de achterhoede was ook weer duidelijk te zien.En dan blijkt dus, dat ondanks de afwezigheid van KJH, de balvastere beweegelijkere spelers als Suarez, Sjulimani nog steeds niet aan bod komen ( dat wat Lucas bedoelde te zeggen volgens mij ).

Mijn idee is dat als er een geraamte, een team met idieeen zou staan, spelers die weten wat ze moeten doen, en zien dat het gepingel nu effe niet loopt ( Urby b.v ) dan genoeg ideeen in huis hebben om voor iets anders te kiezen.Maar men blijft dezelfde plaat afdraaien.Dat ik ook een van de redenen waarom zón Leonardo middelmaat is, na een tijdje ken je zijn bewegingtjes wel.

Ik weet het, tis ouwejongenskrentebrood, dat team, automatisme.Maar dat zag je dus wel geregeld bij dit AZ, zonder dat ook AZ echt super was.Je ziet daar dus wel patronen, mannetje diep, dar achter iemand die mee aansluit.Enz. enz.

Onze spelers zouden kwa inteligentie voetbal toch boven die van AZ moeten uitsteken.Als team ook, in alles .... Maar helaas ..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo nov 23, 2008 2:45 pm

Toen ik op teletekst zag dat Ajax met 1 - 0 achter stond door een penalty, wist ik al dat er hier mensen zouden zijn die het een onterechte penalty vonden. Toen had ik nog geen beelden gezien. :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » zo nov 23, 2008 2:48 pm

Verdiende overwinning van Az. Grootste deel van de tweede helft had gezien het weer niet veel meer met voetbal te maken, ook Az had daar last van.

Daarvoor kwam Ajax er nauwelijks aan te pas. Op de inzet viel op zich niet veel aan te merken, maar zoals de laatste jaren is het noch altijd geen team, maar een verzameling voetballers die noodgedwongen samen moet spelen. Dat blijkt uit de passing en het positiespel, hetgeen bij Az veel beter verzorgd is. Als dan ook nog een aantal spelers (Kennedy!, Lindgren) het niveau niet aankunnen en een aantal (Urby, Micky, Suarez) niet hun normale niveau halen, is een verliespartij het logische gevolg.

Vermeer verdient overigens een bijzondere vermelding, want die speelde een prima pot en voorkwam regelmatig erger.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo nov 23, 2008 2:53 pm

Frank schreef:Toen ik op teletekst zag dat Ajax met 1 - 0 achter stond door een penalty, wist ik al dat er hier mensen zouden zijn die het een onterechte penalty vonden. Toen had ik nog geen beelden gezien. :smallgrin.gif:
Omdat het er ook geen 1 was, klaar. Doet niets af aan de overwinning hoor, die vond ik verdiend, maar wel onnodig.

GangstaRiB
Berichten: 16904
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 23, 2008 2:53 pm

Frank schreef:Toen ik op teletekst zag dat Ajax met 1 - 0 achter stond door een penalty, wist ik al dat er hier mensen zouden zijn die het een onterechte penalty vonden. Toen had ik nog geen beelden gezien. :smallgrin.gif:
En dat zou jij natuurlijk nooooooit doen he?

Verder kan je over de overtreding discussieren. Het is nou niet dat 2 benen onder z'n lijf vandaag geveegd worden.

'K had het niet erg gevonden als Ajax de taktiek zou toepassen die ze in Twente hebben toegepast......

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 2:54 pm

Frank schreef:Toen ik op teletekst zag dat Ajax met 1 - 0 achter stond door een penalty, wist ik al dat er hier mensen zouden zijn die het een onterechte penalty vonden. Toen had ik nog geen beelden gezien. :smallgrin.gif:
Als jij iets schrijft, dan :excited.gif:

Leuk he, een beetje treiteren! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en deze ook zo te beargumenteren. Je kunt het eens zijn of niet, maar je hoeft niet zielig te gaan doen.

Anyway, het is een verdiende nederlaag. Weer met beide beentjes op de grond. We hadden vandaag een mooie slag kunnen slaan, maar staan waarschijnlijk straks vierde. De komende wedstrijden moeten de punten worden gehaald en dan met een fitte ploeg de 2e seizoenhelft in. In hoop dat de blessure van Suarez meevalt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 23, 2008 2:55 pm

Az komt altijd op voorsprong tegen Ajax dankzij de scheits.

Off topic 2-0 Willem II - Fc grunn

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo nov 23, 2008 2:56 pm

voorop gesteld ik heb de wedstrijd totaal niet gevolgd en ik kan daar dus geen mening over zeggen. Waar het omgaat was het wel of geen pingel... toch? hier van voetbalzone geplukt. Wie de schrijver is weet ik ook niet.

Ajax is de koppositie in de Eredivisie weer kwijtgeraakt. De hoofdstedelingen verloren in Alkmaar van AZ, dat dankzij treffers van Demy de Zeeuw en Ari in ieder geval tijdelijk terugkeert als lijstaanvoerder (2-0). Gezien de verhoudingen op het veld was de overwinning verdiend te noemen, maar bij de strafschop waaruit de score geopend werd kunnen vraagtekens gezet worden.
AZ kwam binnen het half uur op voorsprong dankzij een benutte penalty van De Zeeuw, die had mogen aanleggen nadat Roelof Luinge een vermeende overtreding van Eyong Enoh had geconstateerd. De middenvelder van Ajax, die Gabri opnieuw uit de basis hield, probeerde de bal te blokken, maar zag Maarten Martens slim voor zich springen. Enoh besloot hierdoor om niet door te halen, maar Martens draaide zijn lichaam over het standbeen van de Afrikaan en verdiende daarmee een strafschop. De Zeeuw maakte geen fout en klopte Kenneth Vermeer
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 2:58 pm

mattie schreef:voorop gesteld ik heb de wedstrijd totaal niet gevolgd en ik kan daar dus geen mening over zeggen. Waar het omgaat was het wel of geen pingel... toch? hier van voetbalzone geplukt. Wie de schrijver is weet ik ook niet.

Ajax is de koppositie in de Eredivisie weer kwijtgeraakt. De hoofdstedelingen verloren in Alkmaar van AZ, dat dankzij treffers van Demy de Zeeuw en Ari in ieder geval tijdelijk terugkeert als lijstaanvoerder (2-0). Gezien de verhoudingen op het veld was de overwinning verdiend te noemen, maar bij de strafschop waaruit de score geopend werd kunnen vraagtekens gezet worden.
AZ kwam binnen het half uur op voorsprong dankzij een benutte penalty van De Zeeuw, die had mogen aanleggen nadat Roelof Luinge een vermeende overtreding van Eyong Enoh had geconstateerd. De middenvelder van Ajax, die Gabri opnieuw uit de basis hield, probeerde de bal te blokken, maar zag Maarten Martens slim voor zich springen. Enoh besloot hierdoor om niet door te halen, maar Martens draaide zijn lichaam over het standbeen van de Afrikaan en verdiende daarmee een strafschop. De Zeeuw maakte geen fout en klopte Kenneth Vermeer
En dat is 7 :666.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 2:59 pm

Toppie schreef:Az komt altijd op voorsprong tegen Ajax dankzij de scheits.

Off topic 2-0 Willem II - Fc grunn
Staan we misschien nog 3e na vandaag.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo nov 23, 2008 2:59 pm

Ajaciedjuh schreef:Leuk he, een beetje treiteren! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en deze ook zo te beargumenteren. Je kunt het eens zijn of niet, maar je hoeft niet zielig te gaan doen.
Het was eigenlijk niet bedoeld als treiteren, meer als constatering dat als het niet goed gaat het meestal aan een derde partij ligt.

Maar goed, ik zal er mee ophouden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

GangstaRiB
Berichten: 16904
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 23, 2008 3:01 pm

Frank schreef:
Ajaciedjuh schreef:Leuk he, een beetje treiteren! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en deze ook zo te beargumenteren. Je kunt het eens zijn of niet, maar je hoeft niet zielig te gaan doen.
Het was eigenlijk niet bedoeld als treiteren, meer als constatering dat als het niet goed gaat het meestal aan een derde partij ligt.

Maar goed, ik zal er mee ophouden.
Goede timing om die constatering nu neer te zetten ....

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 23, 2008 3:03 pm

Geweldig lijnen vrij maken van sneeuw bij W2-FCG terwijl het met bakken uit de hemel komt :drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:04 pm

Frank schreef:
Ajaciedjuh schreef:Leuk he, een beetje treiteren! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en deze ook zo te beargumenteren. Je kunt het eens zijn of niet, maar je hoeft niet zielig te gaan doen.
Het was eigenlijk niet bedoeld als treiteren, meer als constatering dat als het niet goed gaat het meestal aan een derde partij ligt.

Maar goed, ik zal er mee ophouden.
Tuurlijk wel :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 3:05 pm

Frank schreef:
Ajaciedjuh schreef:Leuk he, een beetje treiteren! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en deze ook zo te beargumenteren. Je kunt het eens zijn of niet, maar je hoeft niet zielig te gaan doen.
Het was eigenlijk niet bedoeld als treiteren, meer als constatering dat als het niet goed gaat het meestal aan een derde partij ligt.

Maar goed, ik zal er mee ophouden.
Idd. Zand erover.

Terug naar de argumentatie over de wedstrijd. De uitwedstrijden blijven een probleem. Het was misschien inderdaad beter geweest om weer op zijn Twentes te spelen. Ajax is schijnbaar buitenshuis een heel andere ploeg, dan thuis. De punten zijn belangrijker, maar Marco zal wel zeggen dat dit bij de ontwikkeling thuis hoort.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:07 pm

3 - 0 W2

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 3:11 pm

Frank schreef: Het was eigenlijk niet bedoeld als treiteren, meer als constatering dat als het niet goed gaat het meestal aan een derde partij ligt.
Het ligt aan Ajax zelf, het was een slechte wedstrijd. Maar ik vond het echt geen penalty. Het spijt me.


Ik heb Luinge hoog zitten, maar zowel tegen Twente (Elia) als vandaag gaat hij de mist in bij het al dan niet toekennen van een strafschop.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo nov 23, 2008 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 3:12 pm

Voetske schreef: Ik weet het, tis ouwejongenskrentebrood, dat team, automatisme.Maar dat zag je dus wel geregeld bij dit AZ, zonder dat ook AZ echt super was.Je ziet daar dus wel patronen, mannetje diep, dar achter iemand die mee aansluit.Enz. enz.
Klopt. Az heeft die zaakjes veel beter voormekaar, alhoewel die ouwe vos van een LvG wel een correctie vanuit de spelersgroep moest slikken na 2 verliespartijen. En Az kon natuurlijk lekker ballen met al die ruimte. Maar goed, klasse en automatismes zat om daarvan te profiteren. Bovendien had Van Gaal zijn mannetjes klaar staan om druk te zetten op onze opbouwende mensen (vooral Vertonghen). Prima gedaan.

Van automatismes is inderdaad nog weinig sprake bij Ajax, een raamwerk voor het veldspel ook niet echt. Helaas, zolang dat niet goed staat, moet Ajax vooralsnog veel compenseren met scherpte en gretigheid. Dan win je veel meer persoonlijke duels, is je passing een stuk beter en preciezer, zit er genoeg beweging in de ploeg, kan de man met bal snel afspelen door allerhande afspeelmogelijkheden enz. Is dat er niet en tref je een ploeg als Az, dan zijn de rapen gaar.

Grote vraag voor mij: waarom toch steeds die ongelooflijke wisselvalligheid? Het voetbal is nog steeds niet goed, maar waarom zijn sommige Ajacieden soms zo onvoorstelbaar slap en flets bezig? Konden we de weelde van de 4-1 tegen Psv weer eens niet dragen? Zoals ik al eerder zei, je kan een triljoen taktieken bedenken en trainen op positiespel enz tot je een ons weegt, maar als we zoals vanmiddag spelen alsof we een zondagmiddagwandelingetje aan het maken zijn, kan je het helemaal schudden. Dat heeft dus ook geen bal met de aan- of afwezigheid van KJH te maken. Ook met hem erbij hebben we op dezelfde wijze een aantal ongelooflijke prutwedstrijden gespeeld.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 23, 2008 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo nov 23, 2008 3:12 pm

Voetske schreef:3 - 0 W2
Hallo in de toto heb ik een 3 ingevuld :1evil.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:15 pm

mattie schreef:
Voetske schreef:3 - 0 W2
Hallo in de toto heb ik een 3 ingevuld :1evil.gif:
Misschien dat je het nog kan veranderen als je heel vlug bent :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 3:17 pm

Voetske schreef:
mattie schreef:
Voetske schreef:3 - 0 W2
Hallo in de toto heb ik een 3 ingevuld :1evil.gif:
Misschien dat je het nog kan veranderen als je heel vlug bent :smallgrin.gif:
Toch 1 cijfer goed... :666.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:25 pm

Iemand een kop warme chocolademelk met of zonder anijs ?.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo nov 23, 2008 3:25 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
mattie schreef: Hallo in de toto heb ik een 3 ingevuld :1evil.gif:
Misschien dat je het nog kan veranderen als je heel vlug bent :smallgrin.gif:
Toch 1 cijfer goed... :666.gif:
wel meerdere goed dit weekend maar ik had ajax een 3 ingevuld.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 3:28 pm

Voetske schreef:Iemand een kop warme chocolademelk met of zonder anijs ?.
Hmm, lekker.

Zonder graag.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo nov 23, 2008 3:36 pm

Ook leuk om na zo'n kansloze wedstrijd te hebben bekeken in de kroeg terug te moeten fietsen door de sneeuw... Eerste helft kon ik nog mee leven, er werd tenminste af en toe nog wat gecreëerd, 2e helft was echt pure bagger.

Plaats reactie