UEFA Cup 2008-2009
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ja inderdaad zeg! Om de tijd te doden pakken we even de uitslagen van de eerste ronde (van onze tegenstanders) erbij:
HSV speelde eerst met 0-0 thuis gelijk tegen Unirea Urziceni, en won uit met 0-2 in....Unirea Urziceni.
Aston Villa daarentegen speelde tegen Litex Lovech, uit wonnen ze met 1-3 om daarna met 1-1 gelijk te spelen in Birmingham.
Slavia Praag speelde thuis met 0-0 gelijk tegen SC Vaslui, om daarna met 1-1 uit weer gelijk te spelen en door te gaan.
MSK Zilina speelde eerst met 1-1 gelijk tegen Levski Sofia en daarna wonnen ze met 0-1 in Bulgarije.
Concluderend kunnen we zeggen dat wij het makkelijkst de poulefase hebben bereikt.
HSV speelde eerst met 0-0 thuis gelijk tegen Unirea Urziceni, en won uit met 0-2 in....Unirea Urziceni.
Aston Villa daarentegen speelde tegen Litex Lovech, uit wonnen ze met 1-3 om daarna met 1-1 gelijk te spelen in Birmingham.
Slavia Praag speelde thuis met 0-0 gelijk tegen SC Vaslui, om daarna met 1-1 uit weer gelijk te spelen en door te gaan.
MSK Zilina speelde eerst met 1-1 gelijk tegen Levski Sofia en daarna wonnen ze met 0-1 in Bulgarije.
Concluderend kunnen we zeggen dat wij het makkelijkst de poulefase hebben bereikt.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
Ajax begint de poulefase van de UEFA Cup op 23 oktober met een uitwedstrijd tegen Aston Villa. Daarna staat op 6 november in de ArenA de thuiswedstrijd tegen Zilina op het programma. Op 27 november reist Ajax af naar Hamburg voor het duel met HSV en de poulefase wordt 18 december afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Slavia Praag.
Dus:
23-10 Aston Villa - AJAX
6-11 Ajax - MSK Zilina
27-11 HSV - Ajax
18-12 Ajax - Slavia Praag.
PRIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Dus:
23-10 Aston Villa - AJAX
6-11 Ajax - MSK Zilina
27-11 HSV - Ajax
Vindt de penningmeester vast niet.Thijs schreef:Ajax begint de poulefase van de UEFA Cup op 23 oktober met een uitwedstrijd tegen Aston Villa. Daarna staat op 6 november in de ArenA de thuiswedstrijd tegen Zilina op het programma. Op 27 november reist Ajax af naar Hamburg voor het duel met HSV en de poulefase wordt 18 december afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Slavia Praag.
Dus:
23-10 Aston Villa - AJAX
6-11 Ajax - MSK Zilina
27-11 HSV - Ajax

Het stinkt aan alle kanten!
Het is een beetje dubbel inderdaad, aan de ene kant hoop je op 2 mooie thuiswedstrijden, aan de andere kant moet je thuis 6 punten pakken waarmee je doorgaat naar de knock out fase.Marillion schreef:Ik had het toch ook wel aardig gevonden om thuis een leuke wedstrijd te hebben. Tegen Slavia hebben we natuurlijk wat recht te zetten maar de beide thuiswedstrijden spreken wel duidelijk minder aan.
Als 3e doorgaan in deze poule mag toch geen probleem zijn, of schatten 'we/ik' Ajax nog steeds te hoog in?
Ze staan momenteel in ieder geval wel aan kop in Tsjechie. Toen was dat niet eens het geval, toen stonden ze ergens in de middenmoot als ik me niet vergis.Marillion schreef:Ik weet niet wat er met het elftal van Slavia is gebeurd. Is dat leeggekocht of nog steeds intact? Als het min of meer dezelfde ploeg is als tijdens de laatste ontmoeting dan gaan we dat echt niet zomaar winnen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- AT Toto winner 15/16
-
www.voetbalprimeur.nl"Villa Park staat op zijn kop als Ajax komt"
Aston Villa-manager Martin O'Neill kijkt nu al uit naar de openingswedstrijd in de groepsfase van de UEFA Cup. De Engelse club krijgt dan Ajax op bezoek. Een toptreffen, zo vindt de manager.
"Daar krijgt iedereen water van in de mond", aldus O'Neill op de officiële clubsite van de formatie uit Birmingham. "Prachtig om van dit toneel deel uit te maken. Villa Park staat op zijn kop als Ajax komt."
Eerder op de middag bestempelde Hamburger SV-trainer Martin Jol Aston Villa nog als favoriet van de groep, met daarin verder Slavia Praag en MSK Zilina. O'Neill denkt daar heel anders over.
"Het is voor ons nu zaak om een volgende stap te zetten en ons niveau omhoog te krikken. Als je kijkt naar sommige clubs die mee doen, zoals AC Milan, Sevilla en Ajax, zitten er nog ploegen in het toernooi met grote potentie. Volgens mij zitten er nu nog zeker tien tot twaalf teams in de UEFA Cup die ook goed zouden meedraaien in de Champions League."
Volgens mij horen wij niet helemaal in dat rijtje

-
Die gasten kijken echt nooit naar buitenlands voetbal. Ben bang dat het hele stadion afgebroken gaat worden als ze door onze verdediging gaan snijden..
Ook als je op de forums van Villa en HSV gaat kijken, die vinden het echt totally awesome dat ze tegen ons mogen spelen. Villa vindt het een hele eer en in Hamburg vinden ze het een echte kraker.
Ben eigenlijk een beetje bang dat we het totaal gaan verneuken daar en ze definitief nu toch echt overal weten dat we geen top meer zijn. Met tweemaal een gelijkspel in de uitwedstrijden en winst op Praag en Zilina ben ik MEER dan tevreden.
Ook als je op de forums van Villa en HSV gaat kijken, die vinden het echt totally awesome dat ze tegen ons mogen spelen. Villa vindt het een hele eer en in Hamburg vinden ze het een echte kraker.
Ben eigenlijk een beetje bang dat we het totaal gaan verneuken daar en ze definitief nu toch echt overal weten dat we geen top meer zijn. Met tweemaal een gelijkspel in de uitwedstrijden en winst op Praag en Zilina ben ik MEER dan tevreden.
Ik ben eigenlijk wel optimistisch. Zoals Rishi al eerder zei, die wedstrijd tegen Heerenveen was gewoon een collectieve off-day. We hebben misschien nog geen echt zware tegenstanders gehad, maar dit ploeg heeft wel laten zien dat ze tot aardig voetbal in staat zijn als iedereen geconcentreerd aan de wedstrijd begint en inzet toont. Tegen feyenoord bijvoorbeeld liep het voor geen meter, maar toch zag ik heel veel inzet en felheid van de spelers.
Als Van Basten niet gaat knoeien met de opstelling, en de spelers goed scherp krijgt, dan kunnen we wel wat gaan verwachten, denk ik.

Als Van Basten niet gaat knoeien met de opstelling, en de spelers goed scherp krijgt, dan kunnen we wel wat gaan verwachten, denk ik.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Slavia? Die hadden we vorig seizoen met een beetje geluk in de Arena met 4-0 naar huis gespeeld. Dat was echt een ongelukkige wedstrijd.Marillion schreef:Ik weet niet wat er met het elftal van Slavia is gebeurd. Is dat leeggekocht of nog steeds intact? Als het min of meer dezelfde ploeg is als tijdens de laatste ontmoeting dan gaan we dat echt niet zomaar winnen.
Wat mij betreft een prima loting. De kleinere ploegen krijgen we thuis op bezoek. Zilina is qua naam één van de kleinste ploegen van het toernooi en Slavia Praag is gewoon niet zo goed. De grote ploegen uit is ook mooi. Als je dan verliest ga je minder hard af. Sterker nog, van HSV uit kan je prima verliezen. Gewoon een uitstekende ploeg, zeker met Petric, Thiago Neves en Alex Silva erbij. Villa staat op dit moment gewoon bij de eerste vijf van Engeland, als ik me niet vergis. En ze hebben een goede trainer in Martin O'Neill.
Ik hoop naar Hamburg af te reizen voor de uitwedstrijd tegen HSV. Zie het helemaal zitten om er, met of zonder kaartje, bij te zijn.
Voor clubs als Twente en NEC is de loting natuurlijk al helemaal geweldig.
Zeker een aanrader! Zullen wel een stuk of 4000 supporters afreizen naar duitsland. Aston Villa staat bij mij op 1, maar weet niet of ik voor beide wedstrijden vrij kan krijgen. Grote kans dat het enkel hsv - Ajax wordt. Makkelijk te bereizen ook. Auto instappen, paar uur rijden en je bent er.Thomas schreef:Ik hoop naar Hamburg af te reizen voor de uitwedstrijd tegen HSV. Zie het helemaal zitten om er, met of zonder kaartje, bij te zijn.