AFC Ajax - FC Utrecht 23-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 4:02 pm

Ik had verwacht dat ik de wedstrijd inmiddels al terug had kunnen zien, maar dat valt tot dusver nog tegen. Hoe speelde Davids gisteravond?
Marillion schreef:Als ik dan toch een wedstrijd kijk wil ik ook wat zien. Leuk hoor zo'n stream. Kost niets......maar dan heb je ook niets. :drecul.gif:
Het beeld is niet altijd geweldig, maar m'n broertje en vader hebben dit seizoen iedere wedstrijd kunnen zien via die streams. Wat dat betreft gewoon een lifesaver. Ik heb Ajax de afgelopen jaren toch ook wel aardig kunnen volgen dankzij SopCast en co. :wink.gif:
Thafunk schreef:Jee, Suarez wil echt z'n leven beteren: Emanuelson geeft een lange pass van achteruit, Suarez neemt 'm mee maar krijgt een duwtje in de vijandelijke 16 - en nou komt het - HIJ VALT NIET. Doordat hij uit balans was kon ie niet schieten.
Is al een tijdje zo hoor.
Jöhnk schreef:Suarez zit al een tijdje in een vormdip. Tegen NAC was het ook bar en boos, ondanks zijn goals.

Altijd laten staan trouwens.

Ik maak me meer zorgen om Perez. Die komt totaal niet uit de verf in dit Ajax op deze positie.
Ik heb deze wedstrijd niet gezien, maar wellicht is er een niet-voetbaltechnische reden dat Suarez wat minder speelt. Wellicht dat hij iets te actief bezig is met het beteren van z'n leven en het geforceerd opzoeken van Huntelaar. Die vorm komt wel weer, want Suarez is een kwaliteitsspeler.

Wat ik zo irritant vind aan Perez tot nu toe is dat hij niet eens positioneel meeverdedigt. Dat kan hij namelijk wel, maar hij loopt de luie spelmaker uit te hangen. Ik zou die jongen in de aanval zetten.
LucaS schreef:Maar dat is andersom ook zo! Als jij naar de actie op de rechtervleugel aan het kijken bent, zien wij op tv prima hoe huntelaar zich in het penaltygebied beweegt. Dat mis jij dan weer.
Huh? Nu snap ik er niets meer van. Jij was er toch van overtuigd dat spelers beoordelen naar aanleiding van wedstrijden op de televisie niet goed mogelijk is?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do jan 24, 2008 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jan 24, 2008 4:11 pm

De rode kaart van Keller:

http://www.dailymotion.com/country:nl/v ... ller_sport

Wat een smerige overtreding zeg, terecht dat de KNVB zo zwaar straft.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 4:51 pm

Thomas schreef:Ik had verwacht dat ik de wedstrijd inmiddels al terug had kunnen zien, maar dat valt tot dusver nog tegen. Hoe speelde Davids gisteravond?
Ik heb van hem genoten. Weet niet of dat op rationele gronden is, maar hij was gewoon aanwezig in mijn beleving. Hij is nog steeds een beul. Explosief. Het vuur spat ervanaf. En hij heeft de volle 90 minuten gespeeld. En de assist natuurlijk.

Huh? Nu snap ik er niets meer van. Jij was er toch van overtuigd dat spelers beoordelen naar aanleiding van wedstrijden op de televisie niet goed mogelijk is?
1-0! :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 5:01 pm

Blij om te horen over Davids, want ik vond hem tot nu toe niet bepaald denderend presteren. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop, want dan is het natuurlijk een geweldenaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 24, 2008 5:02 pm

Davids moe(s)t zich misschien even aanpassen. Dat was vorig jaar ook zo.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 5:03 pm

Thomas schreef:Blij om te horen over Davids, want ik vond hem tot nu toe niet bepaald denderend presteren. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop, want dan is het natuurlijk een geweldenaar.
Sta ik ook niet van te kijken. Die jongen heeft een half jaar niet kunnen voetballen in wedstrijdverband. Rationeel gezien valt het dus goed te verklaren waarom ie in Nijmegen niet goed was. Gisteren bracht hij echter pit in de ploeg. En Gabri heb ik eigenlijk niet gemist. :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 5:07 pm

Jöhnk schreef:Davids moe(s)t zich misschien even aanpassen. Dat was vorig jaar ook zo.
Aanpassen in de zin van...?

Ik heb ook altijd het gevoel bij Davids dat hij nog beter presteert in de Arena. Een vol stadion doet hem goed. Dat pept hem op. Ik ben zoals jullie weten helemaal weg van Davids, maar het is toch ook prachtig om te zien hoe hij iedereen als een soort bezeten psycho op probeert te peppen?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 5:11 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Davids moe(s)t zich misschien even aanpassen. Dat was vorig jaar ook zo.
Aanpassen in de zin van...?

Ik heb ook altijd het gevoel bij Davids dat hij nog beter presteert in de Arena. Een vol stadion doet hem goed. Dat pept hem op. Ik ben zoals jullie weten helemaal weg van Davids, maar het is toch ook prachtig om te zien hoe hij iedereen als een soort bezeten psycho op probeert te peppen?
Hij naait de spelers inderdaad gigantisch op. Heerlijk. Wat een uitstraling heeft die gast en dan zijn body! Jammer dat Stam op is. Zijn toch jongens met uitstraling. Itt van Bronckhorst en Makaay.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 5:13 pm

Jöhnk schreef:Het was trouwens een penalty. Bewijs:

Afbeelding
Op deze foto kan ik het helaas niet zien. Als KJH zo zijn waargenomen door de scheidsrechter zou hem dat geel hebben opgeleverd :ajaxsmiley.gif:

Heeft iemand ook een filmpje van de Zidane/Vertonghen-shuffle van KJH? Ik zou Ajax willen adviseren die uit de samenvatting te halen, scheelt weer een paar miljoen aan transfersom. KJH moet verboden worden mee te voetballen, je ziet lang van teoren aankomen wat er fout gaat. Hij mag alleen nog maar aangespeeld worden in een kansrijke positie.

Rommedahl snapte er gisteren weinig van, er lag zoveel ruimte op rechts en een paar keer stond/liep er een speler die naar rechts wilde passen, maar hij snapte niet dat de bedoeling was dat hij al ging lopen (gaat het spel wat sneller) Hij begon goed, maar na 25 minuten was het over.

Iemand schreef dat hij Pieters wilde volgen, als mogelijke toekomstige back. Ik heb dat ook geprobeerd, maar heb te weinig van hem gezien, Rommedahl was in deze vorm geen partij voor hem.
Laatst gewijzigd door Aristides op do jan 24, 2008 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 24, 2008 5:20 pm

Demosthenes schreef:
Jöhnk schreef:Het was trouwens een penalty. Bewijs:

Afbeelding
Op deze foto kan ik het helaas niet zien. Als KJH zo zijn waargenomen door de scheidsrechte zou hem dat geel hebben opgeleverd :ajaxsmiley.gif:
Lijkt me niet! Op deze foto is nog steeds te zien dat hij vastgehouden wordt (als je goed kijkt!)

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 24, 2008 5:32 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:Blij om te horen over Davids, want ik vond hem tot nu toe niet bepaald denderend presteren. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop, want dan is het natuurlijk een geweldenaar.
Sta ik ook niet van te kijken. Die jongen heeft een half jaar niet kunnen voetballen in wedstrijdverband. Rationeel gezien valt het dus goed te verklaren waarom ie in Nijmegen niet goed was. Gisteren bracht hij echter pit in de ploeg. En Gabri heb ik eigenlijk niet gemist. :blush.gif:
Gabri niet gemist? Gisteravond misschien niet, nee. Maar ik vond De Jong niet sterker spelen dan Gabri, op het middenveld. De Jong (en eigenlijk heel Ajax) had mazzel dat Utrecht geen gebruik maakte van de ruimtes die er tussen middenveld en verdediging lagen. Soms was dat een gat van 20, 25 meter; als je een tegenstander hebt die dat wel benut, is een lastige horzel als Gabri meer gewenst.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 5:38 pm

Nu heb ik de wedstrijd van gisteravond niet gezien, maar ik kan me zo voorstellen dat dat gat tussen verdediging en middenveld voor een groot deel te maken had met de slechte aansluiting van de verdediging.


Iets anders: Koster komt er blijkbaar maar niet uit wie hij als rechtsbuiten wil gebruiken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 24, 2008 5:47 pm

Huntelaar scoort een schitterende goal (waar Suarez in vergelijkbare situatie miste) en geeft ook nog eens een keer de assist op Heitinga. Bovendien gaf hij een goed interview na afloop. :ajaxsmiley.gif: Wat moet die jongen nog meer doen om niet constant het overdreven kritische commentaar van sommigen hier over zich heen te krijgen?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 7:13 pm

Jabu schreef:Huntelaar scoort een schitterende goal (waar Suarez in vergelijkbare situatie miste) en geeft ook nog eens een keer de assist op Heitinga. Bovendien gaf hij een goed interview na afloop. :ajaxsmiley.gif: Wat moet die jongen nog meer doen om niet constant het overdreven kritische commentaar van sommigen hier over zich heen te krijgen?
Het gaat er niet om of hij meer moet doen, alleen denkt hij dat hij meer kan doen/moet hij van de trainer meer doen.

HtC heeft geprobeerd hem te laten voetballen, maar dat leer je iemand van zijn leeftijd niet meer. Van Koster moet hij zich laten zakken, maar dat levert alleen balverlies op en frustratie bij hem en medespelers, zo onhandig is hij.

Ajax heeft een spits die goed bruikbaar is als je steeds sterker bent dan je tegenstander, Utrecht was zo'n tegenstander in de tweede helft! Ajax moet dus steeds sterker zijn/aanvallend spelen en hij is het laatste station en laat hij nou nooit meer proberen iemand op techniek te passeren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 8:08 pm

Thomas schreef:Huh? Nu snap ik er niets meer van. Jij was er toch van overtuigd dat spelers beoordelen naar aanleiding van wedstrijden op de televisie niet goed mogelijk is?
Dan zal ik het je nog eens uitleggen. Op televisie heb je een beter overzicht over een groter deel van het veld dan in het stadion. Maar uiteraard moet je in een stadion zitten om een speler te volgen mbt positiespel en dergelijke, op televisie is een speler natuurlijk vaak niet in beeld. In een stadion kijk je over het algemeen naar de bal en heb je dus weliswaar minder overzicht dan op televisie, maar als je een speler beoordeelt ga je natuurlijk niet constant de bal volgen, maar hou je de speler in de gaten.

Bizar he Jabu, dat Huntelaar steeds wordt afgerekend op dingen die hij niet kan, terwijl Suarez shit mag spelen en toch vooral niet gewisseld mag worden. Als iemand positiespel verneukt, is het Suarez wel
Laatst gewijzigd door LucaS op do jan 24, 2008 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 8:10 pm

Ah ok, dat begrijp ik. Kwestie van meer wedstrijden kijken dus om een beeld van een speler te krijgen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 24, 2008 8:16 pm

Ehr? Minder overzicht in het stadion? Dat ligt misschien ook aan de plek waar je zit. Gisteravond zat ik bij een vriend in 121 (het stoeltje in 115 keek me verongelijkt aan :blush.gif: ), ter hoogte van de middenlijn. Zo een overzicht heb je nevernooit op televisie. Je ziet alles, hoeft echt niet alleen naar de bal te kijken, je ziet in een oogopslag of bijvoorbeeld KJH in kansrijke positie staat als (voor jou, Luuk!) Rommedahl een onvolprezen voorzet dreigt te gaan geven. Bovendien zit ik in het stadion een stuk rustiger; bij counter bijvoorbeeld zie je, als je van links naar rechts kijkt, in minder dan twee seconden hoe iedereen staat opgesteld.

En de herhalingen? Die kijk ik wel op de schermen.

Nee hoor, ik zwengel geen vermoeiende discussie aan, want jij zal bij jouw standpunt blijven. Ik ventileer alleen mijn mening.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 8:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ehr? Minder overzicht in het stadion? Dat ligt misschien ook aan de plek waar je zit. Gisteravond zat ik bij een vriend in 121 (het stoeltje in 115 keek me verongelijkt aan :blush.gif: ), ter hoogte van de middenlijn. Zo een overzicht heb je nevernooit op televisie. Je ziet alles, hoeft echt niet alleen naar de bal te kijken, je ziet in een oogopslag of bijvoorbeeld KJH in kansrijke positie staat als (voor jou, Luuk!) Rommedahl een onvolprezen voorzet dreigt te gaan geven. Bovendien zit ik in het stadion een stuk rustiger; bij counter bijvoorbeeld zie je, als je van links naar rechts kijkt, in minder dan twee seconden hoe iedereen staat opgesteld.

En de herhalingen? Die kijk ik wel op de schermen.

Nee hoor, ik zwengel geen vermoeiende discussie aan, want jij zal bij jouw standpunt blijven. Ik ventileer alleen mijn mening.
Sorry hoor, maar al wat jij opnoemt zie ik ook gewoon op mijn TV.Het enige wat ik wel eens mis is dat je denkt dat er een uitbraak van de tegenstanders is, dus dat er niemand achter is gebleven, die achterhoede speler mis je dan even.Maar voor de rest zie je alles .. en ik wil ook geen discussie aanzwengelen, maar dat gedeelte van het speelveld met spelers wat je ziet lijkt me meer dan genoeg.Ik bedoal in 99.8% van de situaties kan een speler toch het verschil niet overbruggen kwa afstand.Denk wel dat de sfeer in het stadion je een bepaalde richting in kan duwen kwa beleving, kwa hoe je de wedstrijd ziet.Toen ik nog naar het stadion ging of voor de TV is toch een wereld van verschil ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 10:56 pm

Discussie zonder end, kan ik ook mijn menin geven.

Gisteren lag er veel ruimte op onze linkerkant, helaas achterin; George bleek gelukkig niet over voetbalintelligentie te beschikken. Op tv zie je nooit de dipete, de ruimte, er is geen driedimensionale tv.

Bij een uitbraak zie je direct waar de ruimte ligt. Je ziet wie wel positie kiest in balbezit, wie blijft hangen. Rommedahl had het gisteren niet, hij zag de ruimte niet, anderen wel, maar Rommedahl kreeg de bal niet (onderaan in beeld of buiten beeld?)

Wat op tv beter te zien was, door de herhalingen, of het een strafschop was tegen KJH of een schwalbe. In het stadion zie je dat niet herhaald.

Wat mij opvalt als ik een samenvatting zie en ik heb de wedstrijd gezien (de samenvatting van gisteren heb ik niet gezien), dan zijn aanvallen op tv altijd sneller dan in het stadion. Het tempo lag in de eerste helft niet hoog, wie weet op tv wel.

De sfeer bepaalt natuurlijk je mening over een wedstrijd, je kunt je immers aan de sfeer (was gisteren weer goed) onttrekken. Naar de tv kijken levert ook sfeer op!

Wat in het stadion ontbreekt is de commentator. Voor mijn werk heb ik meermalen dezelfde video-opnamen laten zien met een twee groepen met verschillend commentaar. De filmbeelden waren volkomen identiek. De opdracht is dan op te schrijven wat je (de leden van zo'n groep) gezien hebt. Ze schrijven i.h.a. op wat ze gehoord hebben. De confrontatie van die twee groepen levert meestal leuke gesprekken op.

Ik heb de wedstrijd Jong Nederland - Jong België (laatste ek) op de Belgische tv gevolgd. In de nabespreking op Nederland hoorde ik dat Drente de absolute uitblinker was. Die Belgische commentator had hem niet eens genoemd! als (gewoon) uitblinker!

Ik zit trouwens precies boven de middenlijn!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 11:11 pm

Tja, ik heb geen 3D TV nodig om de diepte te zien.En de ruimte kun je gewoon zien hoor, gewoon beetje je verstand gebruiken ... .. het zal wel ...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 9:05 am

Voetske schreef:Tja, ik heb geen 3D TV nodig om de diepte te zien.En de ruimte kun je gewoon zien hoor, gewoon beetje je verstand gebruiken ... .. het zal wel ...
We zullen het er nooit over eens worden, maar nog één poging.

De lange ballen van Heitinga en Vertonghen zie je in het stadion al van tevoren (kijken speler) en je ziet de ruimte. In een samenvatting heb ik nog nooit gezien dan zowel de linksback als de rechtsbuiten tegelijk in beeld waren, afgezien het verhaal van de commentator!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 9:19 am

Maar ik kan op tv wel zien dat Vertonghen die lange bal over de hele zo leuk vindt, dat hij hem te pas en te onpas probeert te geven

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jan 25, 2008 9:26 am

In het stadion zie je beter hoe het team als geheel beweegt, doorschuift, zich verplaatst en positie kiest. Je ziet beter hoe spelers bewegen zonder bal, en of ze zich in de wedstrijd proberen te mengen of zich afzijdig staan te houden.

Ja, ik vind dat essentieel om te kunnen weten hoe Ajax nou werkelijk gespeeld heeft. Het zijn ook precies de dingen die het leuk maken om naar een voetbalwedstrijd te kijken, vind ik. Als ik een wedstrijd op tv gezien heb, voelt het altijd alsof ik veel gemist heb en mijn ploeg niet echt heb kunnen volgen. Ik vind voetbal kijken op tv sowieso minder leuk.

Wel kun je de bal natuurlijk veel beter volgen, en wordt er voor je ingezoomd op specifieke situaties. Dat heb je in het stadion dan weer niet.

K.
Still alive...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 10:16 am

Demosthenes schreef:Wat mij opvalt als ik een samenvatting zie en ik heb de wedstrijd gezien (de samenvatting van gisteren heb ik niet gezien), dan zijn aanvallen op tv altijd sneller dan in het stadion.
Niet alleen de aanvallen...de samenvattingen worden namelijk lichtelijk versneld afgespeeld, dat spaart tijd en het ziet er beter uit.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 25, 2008 10:29 am

Wat een onzin zeg. Tuurlijk zie je in het stadion meer van een speler. Je weet wat voor loopacties hij maakt. Of hij meeverdedigt. Hoe opgesteld staat. Als de rechtsback van de tegenstander de bal heeft, waar staat onze rechtsback te verdedigen? Knijpt hij naar binnen? Geeft hij rugdekking? Helpt onze rechtsbuiten met verdedigen of moet de spits dat samen met de linksbuiten alleen doen?

Op tv zie je veel maar lang niet alles. En dat zijn gewoon feiten.

Dat Lucas niet meer hoeft te zijn is zijn goed recht maar het is gewoon een feit dat je meer in het stadion ziet. Niet voor niks gaan scouts naar wedstrijden toe en volgen ze het niet op tv. Anders zouden ze wel 5 tv's kopen en op 5 schermen tegelijk naar spelers kijken
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie