:DRosenberg9 schreef:Je begrijpt het verkeerd! Briljant van ten Cate om KJH op zo'n wijze en zo'n korte termijn weer scherp als een mes te krijgen! :worshippy:Arthur schreef:Knap van Huntelaar dat hij de winnende kan maken ondanks dat zijn trainer hem kapot probeert te maken :hypocrite:
ADO Den Haag - Ajax
Blij met de punten ...
Opvallend vond ik de acties van bosschaert en vooral die van tininho. Schoppen naar een tegenstander of zoiets als Huntelaar met cziommer, wordt toch minimaal 10 keer herhaald? De commentator vroeg zich wel openlijk af of het tininho's bedoeling was om Sneyder te raken :nooo:
Ajax speelde in de samenvatting (de wedstrijd heb ik niet gezien) niet sterk.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ach een kwestie van die journalist om niet al te veel pro te zijn.. Maar de samenvatting gaf het duidelijk aan. Wordt min. een wedstrijdje of 5.Demosthenes schreef:Opvallend vond ik de acties van bosschaert en vooral die van tininho. Schoppen naar een tegenstander of zoiets als Huntelaar met cziommer, wordt toch minimaal 10 keer herhaald? De commentator vroeg zich wel openlijk af of het tininho's bedoeling was om Sneyder te raken :nooo:
Weer op zoek naar een Interim coach..
Maduro voor Sneijder was zorgwekkend, want dan hebben we twee slaapwandelaars in de verdediging. Overigens, de Engelse commentators (including Frank Stapleton) op het satellite coverage refereerden meer malen aan Ogarugu's herhaaldelijke gebrek aan concentratie. Dat hij te langzaam was wisten we al. Lindebergs heelt veel betere defensieve qualiteiten dan Urby hoewel die natuurlijk offensief meer biedt.
Babel kan niet in de spits spelen. Met zijn rug naar de goal komt niets van terecht. Perez moet altijd spelen, veel energie en verrassend, goede techniek. Ik vond hem by AZ altijd prima. Ik was blij met de inzet van Leonardo, maar teleur gesteld in zijn effectiviteit.
Enfin, drie punten binnen en die waren hard nodig. Daar kunnen we tenminste blij mee zijn. Voor de rest: Heel weinig om te juichen!
Babel kan niet in de spits spelen. Met zijn rug naar de goal komt niets van terecht. Perez moet altijd spelen, veel energie en verrassend, goede techniek. Ik vond hem by AZ altijd prima. Ik was blij met de inzet van Leonardo, maar teleur gesteld in zijn effectiviteit.
Enfin, drie punten binnen en die waren hard nodig. Daar kunnen we tenminste blij mee zijn. Voor de rest: Heel weinig om te juichen!
De T.Amsterdammers laat langs ADO Den Haag
Ajax terug in titelrace
DEN HAAG, maandag
Toen de persconferentie werd afgefloten, stond de trainer van ADO Den Haag er toch heel even bij stil dat de altijd beladen wedstrijden tegen Ajax nooit meer in het Zuiderpark gespeeld zullen worden. In het seizoen 1970/1971 was Lex Schoenmaker zelf nog matchwinner geweest op de gewijde grond. Gisteren zag hij als hoofdtrainer hoe zijn ploeg het Ajax lang moeilijk maakte. Maar ondanks de modder en de passie kwamen de oude tijden niet tot leven: 1-2.
Henk ten Cate haalde opgelucht adem en zal later op de dag nog blijer geworden zijn van de derde uitglijder op rij van PSV. In drie wedstrijden acht punten wegpoetsen is iets waar weinig mensen rekening mee hielden. Het maakt de competitie er weer een stuk levendiger op.
Toch bezit Ajax de gave om zichzelf bij vlagen geheel onnodig in de nesten te werken. In de eerste helft hadden de Amsterdammers maar liefst 71 procent balbezit. Al na veertig seconden stond Ryan Babel, opnieuw verkozen boven Klaas-Jan Huntelaar, voor keeper Richard van Nieuwkoop. Hij miste. Tien minuten later nam ADO een hoekschop, die direct werd ingeleverd en uitmondde in een razendsnelle counter. Via Wesley Sneijder werd Tom de Mul gelanceerd, Babel wachtte op een intikker, maar de Belg gaf een weke voorzet.
De eerste en enige grote fout achterin werd Ajax vervolgens bijna noodlottig. Tininho verzond een lange bal. Olaf Lindenbergh liet zich aftroeven door Santi Kolk en Maarten Stekelenburg had op zijn post moeten blijven. Kolk misleidde ze allebei en scoorde met een handige lob.
In het theater van het sentiment begon Ajax aan een omsingeling. ADO hield veel tegen en het bleek een wijs besluit van Schoenmaker om Stijn Vreven te passeren ten faveure van Said Bakkati. Linksbuiten Leonardo kwam er amper aan te pas.
Maar het zegt ook alles over de verhoudingen dat diezelfde Bakkati tot man van de wedstrijd werd uitgeroepen. Opbouwend zat er geen rust in en aanvallend speculeerde ADO op een flits van Rick Hoogendorp of Kolk.
Vierde keeper Van Nieuwkoop hielp Ajax al vroeg in de tweede helft weer op het paard. Huntelaar had zojuist De Mul afgelost en Sneijder nam een hoekschop. Dat leek een vangbal te worden. Van Nieuwkoop sloeg een flater, John Heitinga tekende voor de gelijkmaker. Schoenmaker berustte in zijn lot. „Het keepersprobleem bestaat hier al een jaar. Die jongen debuteerde vorige week en wordt nu in zo’n grote wedstrijd ook maar in het doel gegooid. Ik kan toch moeilijk zeggen: we hangen er maar een regenjas in. Het is vooral zuur, omdat hij ons in de eerste helft nog op de been hield.”
Kenneth Perez, een andere invaller, kopte nog tegen de lat alvorens Huntelaar met een van richting veranderd schot Ajax drie zeer kostbare punten bezorgde. De gebalde vuist illustreerde zijn getergde gemoed. Overigens maakte Huntelaar vorig jaar ook al de winnende treffer in Den Haag.
Pascal Bosschaart miste kort daarna een fraaie kans op 2-2. Verder kwam Ajax niet meer in moeilijkheden, hoewel er zeker nog twee treffers gemaakt hadden moeten worden toen ADO gaten liet vallen. De roemruchte club, die volgend jaar een nieuw stadion betrekt, is door de zege van RKC op de laatste plaats beland. Ajax heeft PSV nu vol in het vizier. Vandaar dat Ten Cate blij was dat zijn spelers ongeschonden uit de strijd waren gekomen. Hij moet woensdag tegen Werder Bremen immers al flink schipperen. Maar de komende weken kan de vaderlandse competitie ook beslist worden in de topduels met AZ, FC Twente en PSV.
ADO Den Haag-Ajax 1-2 (1-0). 11. Kolk 1-0, 59. Heitinga 1-1, 70. Huntelaar 1-2. Scheidsrechter: Braamhaar. Toeschouwers: 7000. Gele kaart: Hoogendorp, Saavedra, Bakkati (ADO Den Haag),
Blij met de punten ...
voor het spel van ajax zou ik een 6+ geven, en ik vindt eigenlijk dat ze altijd een 7 moeten halen.
Maar goed, de omstandigheden waren echt niet goed, Alleen Davids leek goed met de weersomstandigheden om te kunnen gaan, en Huntelaar en Perez paste zich ook zeer snel aan.
Hoop overigens dat Tininho wel wordt bestraft, heb het filmpje een paar keer bekeken en wat me opviel was dat hij gericht naar de knie van sneijder keek, en toen hij van de knie afliep hij net alsof deed alsof hij altijd als een eend loopt......
Maar goed, de omstandigheden waren echt niet goed, Alleen Davids leek goed met de weersomstandigheden om te kunnen gaan, en Huntelaar en Perez paste zich ook zeer snel aan.
Hoop overigens dat Tininho wel wordt bestraft, heb het filmpje een paar keer bekeken en wat me opviel was dat hij gericht naar de knie van sneijder keek, en toen hij van de knie afliep hij net alsof deed alsof hij altijd als een eend loopt......
Pompiedom
ParoolHuntelaar weer beslissend bij Ajax
DEN HAAG - Met een van richting veranderd schot voorkwam Klaas-Jan Huntelaar dat Ajax zondag tijdens de inhaalrace op koploper PSV onnodig punten morste.
De bij de Amsterdamse club voor even op het tweede plan geraakte spits maakte de winnende treffer in het door zijn ploeg gewonnen uitduel bij ADO Den Haag: 1-2.
Huntelaar vierde zijn doelpunt met een gebalde vuist in de lucht en een klein vreugdedansje. De topschutter van het vorige seizoen moest in het Zuiderpark eerst bijna een uur toekijken hoe een tegenvallende Ryan Babel in de punt van de aanval bij Ajax presteerde.
Trainer Henk ten Cate van Ajax liet Huntelaar na 58 minuten invallen. De spits had nog geen dertig tellen later geen aandeel in de gelijkmaker van John Heitinga. Hij zorgde in de zeventigste minuut wel voor het belangrijke tweede doelpunt van de Amsterdamse club.
Het dapper strijdende ADO Den Haag is na de zestiende competitienederlaag naar de laatste plaats van de eredivisie afgezakt. De club moet in de resterende tien duels voorkomen dat het volgend seizoen in het nieuwe stadion als gastheer van clubs uit de eerste divisie moet optreden.
Met veel begrip voor de gemeente Den Haag, de politie en de competitieleider van de KNVB keurde scheidsrechter Eric Braamhaar het kletsnatte veld in het Zuiderpark goed. Ook de arbiter had kennelijk gezien dat er ondanks de afwezigheid van Ajax-supporters honderden agenten op de been waren. Hij besefte kennelijk ook dat een nieuwe datum voor een duel tussen ADO Den Haag en Ajax niet zo vlug voor handen is.
Het kon Braamhaar tijdens de wedstrijd niet zijn ontgaan dat normaal voetballen op het speelveld van de thuisclub bijna onmogelijk was. Daarvoor smoorde de bal te vaak in de vele plassen. Ook met de langst mogelijke noppen gleden de spelers van beide clubs voortdurend onderuit.
In de aanloop naar lastige duels met onder anderen Werder Bremen, AZ en FC Twente verzuimde Babel het Ajax in het Zuiderpark gemakkelijk te maken. De spits mocht al na 46 seconden alleen op doelman Richard van Nieuwkoop aflopen. De vervanger van de geblesseerde Haagse doelmannen Stefan Postma, Robert Zwinkels en Josh Wagenaar keerde de slappe inzet van Babel.
Even na het geslaagde optreden van de vierde keeper van ADO den Haag ging Maarten Stekelenburg opzichtig in de fout. De eerste vervanger van Edwin van der Sar bij Oranje verliet volkomen onnodig zijn doel en kon vervolgens niet meer voorkomen dat Santi Kolk voor de openingstreffer zorgde: 1-0.
Tot vier keer toe strandde de jacht van Ajax op de gelijkmaker bij Van Nieuwkoop. De doelman, ooit nog actief bij de jeugd van Ajax, reageerde attent op doelpogingen van John Heitinga, Tom de Mul, Wesley Sneijder en Jaap Stam.
Voor het eerst in zijn periode bij Ajax haalde Leonardo zich de woede van zijn medespelers op de hals. Een zwaar geïrriteerde Edgar Davids maakte tot twee keer toe duidelijk dat de Braziliaan ook vrij moest lopen. Ook aanvoerder Jaap Stam bekritiseerde Leonardo in het openbaar.
Ten Cate hield Leonardo op het veld maar wisselde Babel en De Mul voor Perez en Huntelaar. De laatstgenoemde spits stond nog geen halve minuut in het veld toen Heitinga uit een hoekschop van Wesley Sneijder voor de gelijkmaker zorgde. De topschutter van het vorige seizoen zorgde in de zeventigste minuut wel voor de tweede treffer van Ajax en raakte even later ook nog de lat.
Zo, de grote jongens van Ajax worden boos op Leo. Eens kijken of hij daar mee om kan gaan. ;)
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Diep rood, als Tininh niet wil dat z'n voet daar komt dan komt zijn voet daar niet ... oja en Van Hanegem met z'n gelul dat ie niet eens kijkt naar Sneijder man man, je ziet in de slomo dat Tininho gewoon naar Sneijder kijkt ..Wouter schreef:Wat een gelul over Tininho. Dat was dus absoluut geen rode kaart, die jongen probeert gewoon weg te lopen maar doordat Sneijder zijn shirt bijna aan stukken scheurt lukt dat niet en komt zijn voet op de knie van Sneijder. Dat was zo duidelijk te zien op de TV...
Blij met de punten ...
Sneijder hangt gewoon met zijn volle gewicht aan Tininho. Die jongen probeert alleen maar weg te komen, kijkt ook niet naar Sneijder, nee.
Hier: http://img11.picsplace.to/img10/22/trappen.gif
Als je goed kijkt, zie je dat Tininho probeert weg te lopen, maar juist op dat moment hangt Sneijder aan zijn shirt en trekt hij Tininho zo naar zich toe. Tininho kijkt naar de bal.
Nee, als Vitessenaar kijk ik waarschijnlijk wat objectiever naar een wedstrijd tussen Den Haag en Ajax dan een Ajacied of een (echte) Hagenees...Weer aan het provoceren, Wouter?
Hier: http://img11.picsplace.to/img10/22/trappen.gif
Als je goed kijkt, zie je dat Tininho probeert weg te lopen, maar juist op dat moment hangt Sneijder aan zijn shirt en trekt hij Tininho zo naar zich toe. Tininho kijkt naar de bal.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo feb 14, 2007 12:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.