Ajax - Vitesse

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Feest

Bericht door Feest » ma sep 11, 2006 11:00 pm

Waar is trouwens dat vertrouwen in Vitesse op gebaseerd? Ik kijk naar die selectie en zie de rechtsback van FC den Bosch, een Belgische linksback die ook weinig kan, twee libero's waarvan ze er eentje hebben opgeduikeld in de Griekse TWEEDE divisie (het was te zien!), twee Denen van grootmacht FC Legoland die niks kunnen en een Joegoslavische headcase.

Of zou de rest echt nog slechter zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 11:10 pm

Cruijff legt deze week de vinger op de zere plek (zie Oranje-topic), de jeugdopleiding deugt niet. De meeste spelers hebben veel tekortkomingen en die paar spelers die wel goed zijn, rénnen weg vanwege het lage niveau. Wat krijgen we erbij van buiten? Derde- nee, wat zeg ik, vierderangs buitenlanders. :sad:

Terug naar de basis dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » ma sep 11, 2006 11:12 pm

En beter scouten. Minder Schandinaviers zou al helpen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma sep 11, 2006 11:24 pm

joey schreef:Cruijff legt deze week de vinger op de zere plek (zie Oranje-topic), de jeugdopleiding deugt niet. De meeste spelers hebben veel tekortkomingen en die paar spelers die wel goed zijn, rénnen weg vanwege het lage niveau. Wat krijgen we erbij van buiten? Derde- nee, wat zeg ik, vierderangs buitenlanders. :sad:

Terug naar de basis dus.
Die moet gewoon eens lekker zijn bek dichthouden in plaats vanuit Barcelona open deuren blijven intrappen. Please zeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 11:25 pm

Het is zo simpel, maar ze luisteren niet. :D

Minder luchtkastelen bouwen en harder werken. Wat moet NEC met een speler als Niedzielan? Clubs rekenen zich rijk in plaats van aandacht te besteden aan de basis. Heracles dat een Braziliaan haalt.... :nooo:

Het is godsgeklaagd dat Ajax een vermogen steekt in een speler als Rosales. :X

goodfella

Bericht door goodfella » ma sep 11, 2006 11:28 pm

joey schreef:Het is zo simpel, maar ze luisteren niet. :D

Minder luchtkastelen bouwen en harder werken. Wat moet NEC met een speler als Niedzielan? Clubs rekenen zich rijk in plaats van aandacht te besteden aan de basis. Heracles dat een Braziliaan haalt.... :nooo:

Het is godsgeklaagd dat Ajax een vermogen steekt in een speler als Rosales. :X
Goh, dat heb ik je over v/d Sar, Finidi, Kanu, Overmars, Bogarde, Blind en Litmanen nooit horen zeggen. Toch ook allemaal gehaalde spelers?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 11:34 pm

Toegevoegde waarde, beste goodfella. Die spelers kostten trouwens bij elkaar amper meer dan Rosales alleen.

Toptalenten zijn altijd welkom. Maar wie hebben er zoal de afgelopen jaren niet eens Ajax 1 gehaald? De broertjes Moisander, Kujala, Rusculleda, Weihrauch, Sangoy, dat soort spelers. Wat moet je ermee?

PSV vond Stam duur. Dat is onzin, Stam is goedkoop. Sikora, die was duur. :yes:

En Ajax is natuurlijk lang niet de enige club die op deze manier aanprutst. We gaan België achterna op deze manier. Maar ja, waarom zou je Boulharouz opleiden als je ook Pasanen kunt halen? :sad:

goodfella

Bericht door goodfella » ma sep 11, 2006 11:42 pm

Boulahrouz is een geweldige speler, maar dat zijn ze lang niet allemaal. Die Owusu (ofzoiets) vond men ook geweldig. En kijk waar die jongen nu speelt. Altijd maar weer dat ophemelen van oud Ajax spelers. Overigens is het hele Nederlandse clubvoetbal aan inflatie onderhevigd. So be it.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 12, 2006 5:00 am

Bertje schreef:Ongelooflijk.. Dus als je een overtreding probeert uit te lokken om er je voordeel uit te halen en de verdediger is dom genoeg om daar in te trappen moet je dat voordeel maar niet/in mindere mate krijgen? Misschien moeten we de aanvallers alvast voor de wedstrijd in elkaar trappen, want dat scheelt weer aan onderbrekingen in de wedstrijd.
Klinkt meer als denken aan vallen over het been van de tegenstander of tegen het been aanlopen van de tegenstander dan voetballen. Ik vind inderdaad dat de scheidsrechter verdedigers niet te hard moet aanpakken als een aanvaller daar op uit lijkt.

Ik moet wel zeggen dat ik de betreffende overtreding niet heb gezien. De samenvatting hier zoog enorm. Heeft iemand een link naar een betere voor me? :eusa_pray:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 12, 2006 10:40 am

Junker en Due zijn geen toppers en Sansoni viel door de mand tegen Ajax. Het grote probleem van de achterhoede van Vitesse is de snelheid. Verhaegh, Sansoni en Knol zijn retetraag en Blondelle is vooral erg onstuimig. Jansen zou al een hele verbetering zijn, mocht hij ooit weer aan voetballen toe komen. Het middenveld is gewoon subtop en is zeker niet slecht te noemen. Met Lazovic in de spits heb je een zeer goeie spits, al wordt dit deels weer teniet gedaan door die Junker. Al met al gewoon een goeie subtopper, die in combinatie met Aad de Mos op een 6e plek zou kunnen eindigen. Vitesse is echt niet minder dan een Groningen, Roda of een Twente.

Feest

Bericht door Feest » di sep 12, 2006 10:41 am

Vitesse is wel minder dan Roda. Flink minder zelfs.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 12, 2006 10:42 am

Moet ik nog zien. Roda heeft ook zwakke plekken, al zijn ze wel lastiger te bespelen. Roda zie ik niet zo gauw tegen een afstraffing aanlopen.

Feest

Bericht door Feest » di sep 12, 2006 10:45 am

Roda heeft balans, lengte en een trainer die zich kapot werkt aan dode spelmomenten.

Die eindigen echt wel hoger dan Vitesse.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 14, 2006 9:39 pm

Heeft iemand enig idee wat er is gebeurd met de site footygoal.net?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 9:15 am

Nog nooit van gehoord.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 16, 2006 3:17 pm

joey schreef:Een Ajacied is nooit tevreden! :cheer:
Ik was na Ajax - Vitas dik tevreden! Alhoewel je je mag afvragen wat de waarde van zo'n vertoning is, gelet op het niveau van de tegenstander. Het had er veel van weg dat Vitas de sterke punten van Ajax wenste te benadrukken i.p.v. de zwakke aan te pakken. Maar het zag er goed uit, er werd goed en doordacht gevoetbald. Er zat duidelijk een idee en trainingsuren achter. :xyxthumbs:

Feest

Bericht door Feest » za sep 16, 2006 8:52 pm

Steef schreef:Waar is trouwens dat vertrouwen in Vitesse op gebaseerd? Ik kijk naar die selectie en zie de rechtsback van FC den Bosch, een Belgische linksback die ook weinig kan, twee libero's waarvan ze er eentje hebben opgeduikeld in de Griekse TWEEDE divisie (het was te zien!), twee Denen van grootmacht FC Legoland die niks kunnen en een Joegoslavische headcase.

Of zou de rest echt nog slechter zijn?
Vitesse - NAC 0-1.

I rest my case.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 10:04 pm

Ach, en volgende week wint Vitesse bijvoorbeeld weer in Enschede van Twente. Er is vaak geen touw aan vast te knopen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo sep 17, 2006 7:59 am

Steef schreef:Vitesse - NAC 0-1.

I rest my case.
Dat zal wel loslopen.

Plaats reactie