Nee, ik bedoel de jubelverhalen als zou er nu veel beter gespeeld worden (de woorden verademing zijn meermaals gevallen) als de voorgaande 10 jaar.Jesse schreef:Op welke jubelverhalen doel je? Dat mensen blij zijn met de overwinnig? Vind je het heel gek?Lucas schreef:Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.
NAC-AJAX
I think I lost my fucking headache
Overigens had het kijken voor mij vandaag aardig wat voeten in de aarde. Eerst zou ik samen met een vriend van mij uit Breda naar de wedstrijd gaan, maar dat ging uiteindelijk door allerlei vage omstandigheden niet door. Dan maar naar café de Ooievaar op de Utrechtsestraat, al was dat niet zo'n goed idee. Wat bleek nou? Vandaag was blijkbaar het afscheid van Kuyt, en dus had Versatel besloten dat ze daarom maar Feyenoord gingen uitzenden. Dat sommige café's blijkbaar geen andere wedstrijd op kunnen zetten omdat ze een schotel hebben was voor mij trouwens ook nieuw.
Enfin, dat werd dus het Rembrandtplein, daar moesten ze tenslotte wel Ajax uitzenden. De Ajax-vlaggen uit de ramen, dat kwam helemaal goed. Niks van dat alles, ook in deze tenten was het Feyenoord - Heracles. Dus op de fiets naar het Leidseplein, als ze het daar niet uitzonden, dan wist ik het ook niet meer. En gelukkig, in het Black & White café konden we terecht.
De wedstrijd kijken ging prima, totdat NAC scoorde en mijn vriend de trouwe NAC-supporter uit een pure impuls op zijn kruk sprong en helemaal los ging. Natuurlijk stonden er binnen twee seconden twee hersenloze gasten die hier niet van gediend waren en de ruzie was geboren. Geen normaal gesprek met deze figuren te voeren. Behalve ziektes komt daar echt niks zinnigs uit. Uiteindelijk was mijn vriend uit Breda de verstandigste en ging hij er vandoor met een paar andere vrienden die inmiddels gearriveerd waren. Ze hebben de wederopstanding van Ajax helaas niet kunnen meemaken.
Gelukkig was het slot van de dag nog wel leuk in Café de Jordaan, maar voortaan maar geen voetbal kijken in Amsterdam met een 'andere' supporter. Dood- en doodzonde.
Enfin, dat werd dus het Rembrandtplein, daar moesten ze tenslotte wel Ajax uitzenden. De Ajax-vlaggen uit de ramen, dat kwam helemaal goed. Niks van dat alles, ook in deze tenten was het Feyenoord - Heracles. Dus op de fiets naar het Leidseplein, als ze het daar niet uitzonden, dan wist ik het ook niet meer. En gelukkig, in het Black & White café konden we terecht.
De wedstrijd kijken ging prima, totdat NAC scoorde en mijn vriend de trouwe NAC-supporter uit een pure impuls op zijn kruk sprong en helemaal los ging. Natuurlijk stonden er binnen twee seconden twee hersenloze gasten die hier niet van gediend waren en de ruzie was geboren. Geen normaal gesprek met deze figuren te voeren. Behalve ziektes komt daar echt niks zinnigs uit. Uiteindelijk was mijn vriend uit Breda de verstandigste en ging hij er vandoor met een paar andere vrienden die inmiddels gearriveerd waren. Ze hebben de wederopstanding van Ajax helaas niet kunnen meemaken.
Gelukkig was het slot van de dag nog wel leuk in Café de Jordaan, maar voortaan maar geen voetbal kijken in Amsterdam met een 'andere' supporter. Dood- en doodzonde.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik begrijp je punt, en ik ga ook absoluut niet mee in de verhalen dat het nu zo goed gaat. Ik heb vandaag tot de allerlaatste seconde op het puntje van m'n kruk gezeten tegen een club als NAC. Dat lijkt me niet de bedoeling.Lucas schreef: Nee, ik bedoel de jubelverhalen als zou er nu veel beter gespeeld worden (de woorden verademing zijn meermaals gevallen) als de voorgaande 10 jaar.
Wel irriteer ik me aan de constande vergelijking tussen HtC en Blind. Net als de constante vergelijking tussen Blind en Koeman, en de vergelijking tussen Co en Koeman, en de vergelijking tussen HtC en Koeman enz...
Zullen we HtC gewoon even de tijd geven? Mocht het echt niks worden, wat helaas ook zomaar mogelijk zou kunnen zijn, al denk ik van niet, dan kunnen we hem alsnog levend verbranden, villen, afschieten en uitschelden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Jesse :xyxthumbs: :worshippy:
Bij Ajax-Inter begon een of andere malloot achter me ook al over 'Stuntelaar', etc. M'n broertje en ik hebben hem allebei een boze blik gegeven en draaiden ons toen weer om. Wat een geneuzel.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar even een aantal positieve punten zoals ik het hier lees:
-Het spel van Roger (?)
-Winst na een enorme teleurstelling
-Het spelen met een 10. Ik weet niet of het ook met het spel beter ging, maar Sneijder scoorde dus mooi wel twee keer na die wissels. Goed gedaan dus, door Ten Cate. Toch Luuk?
Het moet nog maar blijken hoeveel kwaliteit er daadwerkelijk bij is gekomen. Tot nu toe zijn alleen Gabri en Stam echt goede aankopen gebleken.Lucas schreef:Vooral genoten van het veldspel! Wat een verademing! Weliswaar is er veel routine en kwaliteit bijgekomen, maar je moet het toch maar even doen! :worshippy:
Ik maak me ook totaal geen zorgen over Huntelaar. Hij heeft een zeldzame instelling voor een Nederlandse profvoetballer.joey schreef:Als er een is over wie ik me GEEN zorgen maak, dan is het KJH. Misschien is dit zelfs wel goed. Het tempert de hype een beetje. Ongelofelijk, maar ook KJH blijkt een mens. ;)
Bij Ajax-Inter begon een of andere malloot achter me ook al over 'Stuntelaar', etc. M'n broertje en ik hebben hem allebei een boze blik gegeven en draaiden ons toen weer om. Wat een geneuzel.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar even een aantal positieve punten zoals ik het hier lees:
-Het spel van Roger (?)
-Winst na een enorme teleurstelling
-Het spelen met een 10. Ik weet niet of het ook met het spel beter ging, maar Sneijder scoorde dus mooi wel twee keer na die wissels. Goed gedaan dus, door Ten Cate. Toch Luuk?
Voor jou en ook voor Voetske:Bertje schreef:Linkshalf, toch?joey schreef:Daarvoor staat hij op 10.Laudrup schreef:Dit wordt wel heel erg op Sneijder teren zo :X
ADSneijder wijst ajax de weg.
Een half uur na de uitschakeling tegen FC Kopenhagen, kreeg de Ajax-middenvelder een klap te verwerken die het voetbal ontsteeg. Sneijder verloor een naaste oom en zag al snel het betrekkelijke in van de zure nederlaag. ,,Ik denk dat ik er daardoor wat anders mee om ben gegaan dan de meeste andere jongens,’’ aldus Sneijder. ,,Na zo’n bericht vergeet je een wedstrijd heel snel. Die twee goals die ik vandaag maakte, waren voor mijn oom. Zo voel ik dat.’’
Dankzij zijn doelpunten in Breda is Sneijder de opmerkelijke topscorer van de eredivisie. De middenvelder maakte er vorige week tegen RKC Waalwijk al twee en ook in het duel om de Johan Cruijff Schaal met PSV schoot hij fraai raak. Dat moyenne is geen toeval. Sneijder speelt onder Henk en Cate op papier als linkshalf, maar de Utrechter mag zich uitleven als verkapte nummer 10. In zijn rug zorgt een defensieve middenvelder (Maduro of Roger) voor balans, terwijl rechtshalf Gabri voor dynamiek én duelkracht zorgt.
Die rol voor Sneijder is heel anders dan afgelopen zomer op het WK. Sneijder was bij Oranje de ‘punt naar achteren’, die met zijn passing het spel moest verdelen.
Ajax-trainer Henk ten Cate sluit niet uit dat hij de middenvelder ooit ook nog eens op die positie posteert, maar dan alleen tegen een mindere tegenstander. Sneijder had het in het Nederlands elftal moeilijk als hij tot fysieke duels werd gedwongen. Bij Ajax mag hij doen waar hij bij uitstek goed in is: voetballen met de blik naar voren. De middenvelder bloeide de laatste weken zichtbaar op.
De status van Sneijder bij Oranje is wat onduidelijk. De middenvelder meldt zich morgen weer in Noordwijk, nadat hij zich afmeldde voor de laatste interland tegen Ierland. Sneijder voerde de aanstaande geboorte van zijn eerste kind op als reden om thuis te blijven, maar hij is nog altijd geen vader. ,,Er speelden wat meer dingen mee, maar die houd ik voor mezelf,’’ zei de Ajacied gisteren. Bondscoach Marco van Basten wekte de indruk niet blij te zijn met Sneijders afmelding.
Ajax had het gisteren lange tijd moeilijk tegen NAC, dat goed georganiseerd naar achteren leunde. De Amsterdamse ploeg trachtte verbeten het spel te maken, maar speelde lange tijd in een te laag tempo en creëerde slechts een handvol halve kansen.
Na rust kwam NAC zelfs op voorsprong dankzij een treffer van Edwin de Graaf: 1-0. Invaller Leonardo bereidde de treffer voor, maar het Braziliaanse probleemkind legde meteen daarna zijn grote manco bloot. Leonardo voetbalt alleen als hij de bal heeft en weigert in defensief opzicht ook maar één stap extra te zetten. Ajax kon daardoor simpel van achteruit opbouwen, schoof steeds een verdediger door en had altijd een man over op het middenveld. In dat decor is Sneijder op zijn best. De middenvelder dook nóg vaker in de ruimte achter Klaas Jan Huntelaar en scoorde na 73 minuten prachtig: 1-1. Met extra spits Angelos Charisteas in de ploeg rook Ajax de overwinning. De Griek draaide na 79 minuten goed weg op aangeven van Sneijder en werd vastgepakt door De Graaf. NAC-doelman Edwin Zoetebier stopte de slap ingeschoten strafschop van Huntelaar, die nog altijd niet scoorde in de eredivisie.
Op het moment dat Ajax leek te stranden in een gelijkspel, sloeg opnieuw Sneijder toe. Hij stoomde op en schoot vanaf zeventien meter raak: 2-1.
Het stinkt aan alle kanten!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Speciaal voor mij, geef eens uitleg ?.Staat er iets bijzonders in dat krantestukje ..joey schreef:Voor jou en ook voor Voetske:Bertje schreef:Linkshalf, toch?joey schreef: Daarvoor staat hij op 10.
ADSneijder wijst ajax de weg.
Een half uur na de uitschakeling tegen FC Kopenhagen, kreeg de Ajax-middenvelder een klap te verwerken die het voetbal ontsteeg. Sneijder verloor een naaste oom en zag al snel het betrekkelijke in van de zure nederlaag. ,,Ik denk dat ik er daardoor wat anders mee om ben gegaan dan de meeste andere jongens,’’ aldus Sneijder. ,,Na zo’n bericht vergeet je een wedstrijd heel snel. Die twee goals die ik vandaag maakte, waren voor mijn oom. Zo voel ik dat.’’
Dankzij zijn doelpunten in Breda is Sneijder de opmerkelijke topscorer van de eredivisie. De middenvelder maakte er vorige week tegen RKC Waalwijk al twee en ook in het duel om de Johan Cruijff Schaal met PSV schoot hij fraai raak. Dat moyenne is geen toeval. Sneijder speelt onder Henk en Cate op papier als linkshalf, maar de Utrechter mag zich uitleven als verkapte nummer 10. In zijn rug zorgt een defensieve middenvelder (Maduro of Roger) voor balans, terwijl rechtshalf Gabri voor dynamiek én duelkracht zorgt.
Die rol voor Sneijder is heel anders dan afgelopen zomer op het WK. Sneijder was bij Oranje de ‘punt naar achteren’, die met zijn passing het spel moest verdelen.
Ajax-trainer Henk ten Cate sluit niet uit dat hij de middenvelder ooit ook nog eens op die positie posteert, maar dan alleen tegen een mindere tegenstander. Sneijder had het in het Nederlands elftal moeilijk als hij tot fysieke duels werd gedwongen. Bij Ajax mag hij doen waar hij bij uitstek goed in is: voetballen met de blik naar voren. De middenvelder bloeide de laatste weken zichtbaar op.
De status van Sneijder bij Oranje is wat onduidelijk. De middenvelder meldt zich morgen weer in Noordwijk, nadat hij zich afmeldde voor de laatste interland tegen Ierland. Sneijder voerde de aanstaande geboorte van zijn eerste kind op als reden om thuis te blijven, maar hij is nog altijd geen vader. ,,Er speelden wat meer dingen mee, maar die houd ik voor mezelf,’’ zei de Ajacied gisteren. Bondscoach Marco van Basten wekte de indruk niet blij te zijn met Sneijders afmelding.
Ajax had het gisteren lange tijd moeilijk tegen NAC, dat goed georganiseerd naar achteren leunde. De Amsterdamse ploeg trachtte verbeten het spel te maken, maar speelde lange tijd in een te laag tempo en creëerde slechts een handvol halve kansen.
Na rust kwam NAC zelfs op voorsprong dankzij een treffer van Edwin de Graaf: 1-0. Invaller Leonardo bereidde de treffer voor, maar het Braziliaanse probleemkind legde meteen daarna zijn grote manco bloot. Leonardo voetbalt alleen als hij de bal heeft en weigert in defensief opzicht ook maar één stap extra te zetten. Ajax kon daardoor simpel van achteruit opbouwen, schoof steeds een verdediger door en had altijd een man over op het middenveld. In dat decor is Sneijder op zijn best. De middenvelder dook nóg vaker in de ruimte achter Klaas Jan Huntelaar en scoorde na 73 minuten prachtig: 1-1. Met extra spits Angelos Charisteas in de ploeg rook Ajax de overwinning. De Griek draaide na 79 minuten goed weg op aangeven van Sneijder en werd vastgepakt door De Graaf. NAC-doelman Edwin Zoetebier stopte de slap ingeschoten strafschop van Huntelaar, die nog altijd niet scoorde in de eredivisie.
Op het moment dat Ajax leek te stranden in een gelijkspel, sloeg opnieuw Sneijder toe. Hij stoomde op en schoot vanaf zeventien meter raak: 2-1.
Blij met de punten ...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het viel me wel op dat Sneijder niet meer de man is met vrije trappen en corners. Vaak genoeg zag ik Roger ze ook nemen en zelfs Huntelaar deed een poging. Wel goed voor Wesley dat hij ook hier concurrentie erbij krijgt. Hij lijkt er wel wat scherper door geworden.Spijker schreef:Erg blij met het resultaat, we hebben goede zaken gedaan. Verder op naar vitesse thuis. Afgezien van zijn twee heerlijke goals vond ik Sneijder maar matig. Slechte vrije trappen en corners, ik zou blij zijn als Pereze ze gewoon weer neemt als ie er in staat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
precies. :yes:Nihad schreef:KJH is zo gehypt dat als er dit jaar geen 40 maakt, hij een slecht seizoen heeft gedraaid. :aai:
Even iets anders, ik word helemaal gek van die Leonardo-verering op de Nederlandse tv. Waarom al dat geneuzel over zo middelmatige voetballer?
Ik kon die samenvatting bij Talpa bijna niet uitzitten. "Leonardo daar komt hij dan toch! Leonardo wat een snelheid!! Leonardo stopt de penalty van Huntelaar!!!!" :pukey:
- raymon
- Contacteer:
En dan heb jij alleen nog maar de samenvatting gezien :sad: Ik denk dat die verslaggever wel drie keer over het hoofd van Leonardo gekomen is :pukey: En ik vind Leonardo sowieso al een ontzettend onsympathiek persoon. En een matige voetballer trouwens.Real Ajax schreef:precies. :yes:Nihad schreef:KJH is zo gehypt dat als er dit jaar geen 40 maakt, hij een slecht seizoen heeft gedraaid. :aai:
Even iets anders, ik word helemaal gek van die Leonardo-verering op de Nederlandse tv. Waarom al dat geneuzel over zo middelmatige voetballer?
Ik kon die samenvatting bij Talpa bijna niet uitzitten. "Leonardo daar komt hij dan toch! Leonardo wat een snelheid!! Leonardo stopt de penalty van Huntelaar!!!!" :pukey:
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Mee eens. Ik denk dat concurrentie sowieso goed is, daar word je scherper van. Roger maakte trouwens een stabiele indruk. Ik zie Ajax weer beter voetballen, als dat zich ook straks gaat vertalen in doelpunten krijgen we een mooi seizoen! :xyxthumbs:Raymon schreef:Het viel me wel op dat Sneijder niet meer de man is met vrije trappen en corners. Vaak genoeg zag ik Roger ze ook nemen en zelfs Huntelaar deed een poging. Wel goed voor Wesley dat hij ook hier concurrentie erbij krijgt. Hij lijkt er wel wat scherper door geworden.Spijker schreef:Erg blij met het resultaat, we hebben goede zaken gedaan. Verder op naar vitesse thuis. Afgezien van zijn twee heerlijke goals vond ik Sneijder maar matig. Slechte vrije trappen en corners, ik zou blij zijn als Pereze ze gewoon weer neemt als ie er in staat.
Vergeet niet dat Sneijder vorig jaar vrijwel de hele tweede seizoenshelft heeft gemist en dat Babel inmiddels zich zo heeft verbeterd dat ie de volgens iedereen waardeloze Rosenberg kan vervangen. Dan heb je het al over 4 verbeteringen tov de eerste helft van 2006Thomas schreef:Het moet nog maar blijken hoeveel kwaliteit er daadwerkelijk bij is gekomen. Tot nu toe zijn alleen Gabri en Stam echt goede aankopen gebleken.
Het spelbeeld veranderde omdat NAC Leonardo inbracht. Tot dat moment kreeg Ajax geen ruimte en slechts anderhalve kans. Nadat het spelbeeld verandrede kreeg Ajax meer ruimte, maar het waren toch vooral afstandsschoten. Overigens vergeten wij in onze commentaren te melden dat ook NAC vanaf dat moment een aantal kansjes en mogelijkheden kreeg.Thomas schreef:-Het spelen met een 10. Ik weet niet of het ook met het spel beter ging, maar Sneijder scoorde dus mooi wel twee keer na die wissels. Goed gedaan dus, door Ten Cate. Toch Luuk?
Het is flauwekul dat Ajax zo geweldig speelde tegen RKC Joey. Je moet ook de tegenstand in ogenschouw nemen. RKC weet niet te winnen van Excelsior ( :sad: ), NAC wordt door AZ met 8-1 en twee vingers in de neus vernederd. Tegen Kopenhagen vond ik het spel in de eerste helft redelijk, maar absoluut geen reden om enthousiasme op te baseren. Tegen vergelijkbare tegenstanders kwalificeerde Ajax zich voorgaande seizoenen wel!
Zelfs Co haalde een beter resultaat tegen Kopenhagen thuis :D
I think I lost my fucking headache
In de eerste helft krijg Ajax bij mijn weten toch een paar aardige kansen.Lucas schreef: Het spelbeeld veranderde omdat NAC Leonardo inbracht. Tot dat moment kreeg Ajax geen ruimte en slechts anderhalve kans.
- raymon
- Contacteer:
Babel!Voetske schreef:Noem er is 3 ..Jesse schreef:In de eerste helft krijg Ajax bij mijn weten toch een paar aardige kansen.Lucas schreef: Het spelbeeld veranderde omdat NAC Leonardo inbracht. Tot dat moment kreeg Ajax geen ruimte en slechts anderhalve kans.
en ehm.. ehm.. (ik denk nog na..)
Raymon, weer komt er vanaf de zij-kanten weinig tot niks door.Weet je wat bij tijd en wijlen er goed uitziet, de verdediging, dankzij een klasbak als Jaap Stam ( petje af ).Was hij er niet had ik het nog moeten zien of dat Nac gisteren AJAX niet met wat simpele counters de nek had omgedraaid.Raymon schreef:Babel!Voetske schreef:Noem er is 3 ..Jesse schreef: In de eerste helft krijg Ajax bij mijn weten toch een paar aardige kansen.
en ehm.. ehm.. (ik denk nog na..)
Blij met de punten ...
Was het zo erg? Ik kan er, nu ik er goed over nadenk, ook geen meer herinneren.Lucas schreef:Kans van Babel met een kopbal. Tenzij je een vrije trap en afstandschot ook tot de kansen rekent.
Welke andere kansen heb jij gezien?