VVV Venlo - Ajax 30-12-2007
-
Waarom wel?
Waarom geen Adriaanse, waarom geen Erwin Koeman, waarom geen Verbeek?
Ik wil geen subtoptrainer, geen trainer die in het verleden al een keer mislukt is. Ik wil geen trainer die bij de achterban op voorhand omstreden is. Ik wil iemand met een frisse blik.
Adriaanse voor de tweede keer naar Ajax, dat wordt net zo'n mislukking als LVG voor de tweede keer naar Barcelona. Je moet het verleden niet willen overdoen. Ajax is er niet voor de revanche van Adriaanse.
Ik wil geen subtoptrainer, geen trainer die in het verleden al een keer mislukt is. Ik wil geen trainer die bij de achterban op voorhand omstreden is. Ik wil iemand met een frisse blik.
Adriaanse voor de tweede keer naar Ajax, dat wordt net zo'n mislukking als LVG voor de tweede keer naar Barcelona. Je moet het verleden niet willen overdoen. Ajax is er niet voor de revanche van Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!
Wie moet het volgens jou dan gaan doen?joey schreef:Waarom wel?
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.
Ja.Bertje schreef:Zeker net nog even teruggekeken?Voetske schreef:Man .. Huntelaar stond helemaal niet voorbij het doel ...Bertje schreef: Het idee van je in de buurt van de tweede paal opstellen is dat je voor het doel komt te staan, maar de keeper niet voor je hebt. Huntelaar stond echter voorbij het doel. Dan doe je als spits iets verkeerd.
Overigens ontken ik niet dat de pass van Suárez niet optimaal was, maar wat Huntelaar deed was gewoon raar.
Nee hoor Luuk, tis KjH die het verkeerd doet, luisteren ..LucaS schreef:Voetske heeft wel gelijk hoor Bert.
Bertje schreef:Nee hoor.LucaS schreef:Voetske heeft wel gelijk hoor Bert.
Okijkeens, KJH achter de bal, beetje goede pass en ........ sta je lekker vroeg op 0 - 1 ....
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 30, 2007 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- SylvievdVaart
Bedankt voor de foto, Voetske. Hier blijkt echter juist uit dat Bert en ik gelijk hebben. Huntelaar staat voorbij de tweede paal, terwijl hij volgens mij veel beter ter hoogte van de strafschopstip had kunnen staan.Voetske schreef:
Okijkeens, KJH achter de bal, beetje goede pass en ........ sta je lekker vroeg op 0 - 1 ....
Dat de bal van Suarez niet optimaal was stond al vast. Ik wilde alleen even aanstippen dat Huntelaar raar positie koos.
- SylvievdVaart
Koster heeft zich voor dit Ajax geschaamd. Dus!

Ajax kan ook bij VVV niet winnen
www.volkskrant.nl
VENLO - Ajax beëindigde zondagmiddag in stijl een desastreus verlopen decembermaand, waarin de club in vijf duels slechts vijf punten haalde. De Amsterdamse club kwam in de uitwedstrijd bij VVV tot twee keer toe op voorsprong maar moest toch toestaan dan de thuisclub zich naar een verdiend gelijkspel (2-2) knokte.
Voor Ajax krijgt de tweede helft van het seizoen dus wederom het karakter van een grote inhaalrace. De beleidsmakers van de club hebben net als de voorgaande wintermaanden een waslijst met goede voornemens. Bij het onrustige Ajax snakken ze voor de zoveelste keer in de laatste jaren naar een nieuw begin.
De komst van een aanvallende middenvelder staat met stip bovenaan het lijstje van beloften die zo snel mogelijk moeten worden ingevuld. Van technisch directeur Martin van Geel wordt verwacht dat hij de komende weken met een goede vervanger van de vlak voor de competitie vertrokken Wesley Sneijder komt.
Behalve een creatieve middenvelder hoopt trainer Adrie Koster ook nog een sterke centrale verdediger te verwelkomen. Ajax krijgt niet alleen op het speelveld een ander gezicht. De technische leiding van de Amsterdamse club buigt zich ook nog steeds over de vraag wie volgend seizoen de nieuwe hoofdtrainer moet worden.
Verkeerde spelers
Interim-coach Koster constateerde tijdens de uitwedstrijd bij VVV dat hij met de verkeerde elf spelers was begonnen. De thuisclub won in de beginfase de slag op het middenveld en kreeg twee uitstekende mogelijkheden op een openingstreffer. Jason Oost kopte in de twaalfde minuut in kansrijke positie naast. Nordin Amrabat, de grote lieveling van het publiek in Venlo, stuitte in de 22ste minuut op Maarten Stekelenburg.
Koster schroomde niet om zijn basisformatie binnen een half uur te wijzigen. Hij dirigeerde Kennedy Bakircioglü, begonnen als aanvallende middenvelder, naar de kant. De gepasseerde Hedwiges Maduro mocht alsnog zijn opwachting maken. Na de komst van de vorige wedstrijd tegen FC Twente geschorste international kreeg Ajax veel meer grip op de tegenstander.
Overwicht
Luis Suarez profiteerde in de 32ste minuut van het overwicht van zijn ploeg. De spits passeerde op aangeven van Gabri de kansloze doelman Danny Wintjes van VVV (0-1). Klaas-Jan Huntelaar en Siem de Jong verzuimden het krachtsverschil voor rust in meerdere doelpunten uit te drukken.
VVV kwam in de 57ste minuut op gelijke hoogte door een schitterend doelpunt van Rachid Ofrany. De aanvaller van VVV stond meer dan veertig meter van het doel toen hij keeper Stekelenburg met een prachtige boogbal passeerde. De doelman van Ajax stond voor zijn doel omdat hij de doorgebroken Adil Ausassar zojuist het scoren had belet.
Huntelaar
Ajax kwam weer op voorsprong op het moment dat de bijna radeloze trainer Koster ook zijn laatste troef wilde uitspelen. Pinchhitter Ismael Urzaiz stond in de 77ste minuut al langs de zijlijn toen Huntelaar de bal in de bovenhoek krulde (1-2). De Spanjaard mocht meteen weer gaan zitten.
Net als donderdag tegen FC Twente kon Ajax de voorsprong niet tot het laatste fluitsignaal verdedigen. De Amsterdammers verloren eerst nog George Ogararu met een tweede gele kaart voordat invaller Sandro Calabro met een rake kopbal het startsein voor een Limburgs volksfeest gaf.
Koster schaamde zich
Ajax-trainer Koster zei na het gelijkspel dat hij zich voor zijn ploeg had geschaamd. ‘Vooral in de eerste helft was het allemaal heel treurig.’
Koster: ‘We verloren toen bijna alle duels. Bijna niemand durfde de bal te hebben. Klaas-Jan Huntelaar en John Heitinga waren voor mij de positieve uitzonderingen. Bij heel veel spelers was er echter helemaal geen vertrouwen. Dat vond ik opmerkelijk, want afgelopen donderdag tegen FC Twente speelden we ondanks het gelijke spel wel goed. Vandaag was het echter zwaar ondermaats. VVV verdiende een punt.’
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Thomas schreef:Bedankt voor de foto, Voetske. Hier blijkt echter juist uit dat Bert en ik gelijk hebben. Huntelaar staat voorbij de tweede paal, terwijl hij volgens mij veel beter ter hoogte van de strafschopstip had kunnen staan.Voetske schreef:
Dat de bal van Suarez niet optimaal was stond al vast. Ik wilde alleen even aanstippen dat Huntelaar raar positie koos.
Wat een onzin , KjH staat niet voorbij de 2e paal .. daarbij loop je in de bal .. Suarez zijn bal komt zelfs nog wat achter KJH terecht .. man man wat een verstand ...
Blij met de punten ...
Fabio Capello was mijn gedroomde kandidaat. Nu maar Frank Rijkaard.allebatje schreef:Wie moet het volgens jou dan gaan doen?joey schreef:Waarom wel?
Ja dag, je gaat mij niet vertellen dat Huntelaar daar niet voorbij (of minstens ter hoogte van) de tweede paal staat. Het balletje van Suarez had trouwens een raar effect en ging eerder richting de goal dan achter Huntelaar.Voetske schreef:Thomas schreef:Bedankt voor de foto, Voetske. Hier blijkt echter juist uit dat Bert en ik gelijk hebben. Huntelaar staat voorbij de tweede paal, terwijl hij volgens mij veel beter ter hoogte van de strafschopstip had kunnen staan.Voetske schreef:
Wat een onzin , KjH staat niet voorbij de 2e paal .. daarbij loop je in de bal .. Suarez zijn bal komt zelfs nog wat achter KJH terecht .. man man wat een verstand ...
-
Wat een gezever over de gekozen positie van Huntelaar.
Weet je wat het ergste was? Er zat totaal geen voetbal meer in. De bal hielden we niet meer in de ploeg, we waren hem binnen 10 seconden kwijt. VVV speelde met ons aller Ajax.
Echt... zo zout heb ik het zelden gegeten. Ik kan me een aantal rampwedstrijden van de afgelopen 7 jaar herinneren, maar dit was toch wel een van de ergsten hoor.
Totaal gebrek aan voetbal.
Weet je wat het ergste was? Er zat totaal geen voetbal meer in. De bal hielden we niet meer in de ploeg, we waren hem binnen 10 seconden kwijt. VVV speelde met ons aller Ajax.
Echt... zo zout heb ik het zelden gegeten. Ik kan me een aantal rampwedstrijden van de afgelopen 7 jaar herinneren, maar dit was toch wel een van de ergsten hoor.
In samenspraak met Adriaanse. Niemand verwacht dat Adriaanse toppers aandraagt, want dat is de taak van de scouting en niet van de coach. Adriaanse herkende de kwaliteiten van de spelers van Beenhakker echter wel.GangstaRiB schreef:Daniel Cruz die altijd mocht spelen? Beenhakker zorgde voor de toppers toendertijd.Jöhnk schreef:Nou kun je veel zeggen over Adriaanse, maar niet dat hij bij Ajax net-niet-spelers aantrok.
Nu een half jaar alles op alles zetten met een goede trainer, om dan daarna te evalueren.
- SylvievdVaart
Voor Suarez niet, voor een echte voetballer welJoey schreef:@Sylvie: maar zo gemakkelijk is het niet voor Suárez om die bal bij KJH te krijgen.

Oh, voordat ik het vergeet: dit is de 'knuppel-in-het-hoenderhok-modus'

Lekker sfeertje hier

Laatst gewijzigd door SylvievdVaart op zo dec 30, 2007 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Inderdaad. Dit:GangstaRiB schreef:Wat een gezever over de gekozen positie van Huntelaar.
....is veel nuttiger en meer voer voor de discussie. Erg laag open deur-gehalte ook. Geez man. Live and let live, ha?