NAC-AJAX
Dat is ook zo; tot de komst van Leonardo liepen alle NAC-spelers te verdedigen. Ajax kreeg in die periode geen serieuze kansen, op misschien een mogelijkheid van Babel na. Na de komst van Leonardo kwam er meer ruimte. Zonder dat daar overigens echt grote uitgespeelde kansen uit voort kwamen. Het is nu ook niet zo dat Zoetebier een aantal wereldreddingen heeft moeten verrichtenjoey schreef:En Ten Cate zei ook dat Ajax geprofiteerd had van de wissel van NAC (Leonardo ipv Tamerus). Leonardo verdedigde geen meter mee, waardoor er meer ruimte kwam.
I think I lost my fucking headache
Shair Razul scheef ooit:Neefkens schreef:We hebben nu 14 dagen de tijd om alles weer op orde te krijgen, de koppies weer leeg, nagenieten van de resultaten van feyenoord en psv, komt allemaal goed. :xyxthumbs:
Ajax - Vitesse
Eredivisie
Zondag 10 september 14:30 uur
"Of all the things that we are, all the tings that are us, the most remarkable thing of it all is our optimism in the light of reality."
Beide goals werden medemogelijk gemaakt door eerst Huntelaar en bij de 2e door Charisteas en Huntelaar. Goed te zien hoe bij de 1-1 3 mensen Huntelaar gaan lopen dekken en Sneijder volkomen vrij laten lopen.
Bij de 1-2 werd Sneijder ook vrijgelaten waar de verdedigers zich drukker maakte om de spitsen.
En Harry is een hele belangrijke speler, hoor. Als pinchhitter kan hij nog wel eens een wedstrijd openbreken. Jammer dat ie er woensdag niet bij was. :sad:
Bij de 1-2 werd Sneijder ook vrijgelaten waar de verdedigers zich drukker maakte om de spitsen.
En Harry is een hele belangrijke speler, hoor. Als pinchhitter kan hij nog wel eens een wedstrijd openbreken. Jammer dat ie er woensdag niet bij was. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Slimme vent, die Razul :yes:Kilroy schreef:Shair Razul scheef ooit:Neefkens schreef:We hebben nu 14 dagen de tijd om alles weer op orde te krijgen, de koppies weer leeg, nagenieten van de resultaten van feyenoord en psv, komt allemaal goed. :xyxthumbs:
Ajax - Vitesse
Eredivisie
Zondag 10 september 14:30 uur
"Of all the things that we are, all the tings that are us, the most remarkable thing of it all is our optimism in the light of reality."
Ik kon het niet heel goed zien, maar volgens mij had het doelpunt van NAC overigens niet goedgekeurd mogen worden. Leonardo trekt Heitinga onderuit op het moment dat hij (Leonardo) vertrekt.
Daarnaast heb ik voor het eerst sinds zijn debuut een goede voorzet van Babel gezien.
Verder moeten we het maar gauw vergeten en hopen dat het goed is voor hun zelfvertrouwen. Blind verloor immers zijn eerste wedstrijd met 4-0 van PSV en prutste daarna nog tegen Heerenveen, alhoewel Wimpey dat lijkt te zijn vergeten. Geen schande, wat gebeurd is is gebeurd, maar laat die klaagzang achterwege.
Daarnaast heb ik voor het eerst sinds zijn debuut een goede voorzet van Babel gezien.
Verder moeten we het maar gauw vergeten en hopen dat het goed is voor hun zelfvertrouwen. Blind verloor immers zijn eerste wedstrijd met 4-0 van PSV en prutste daarna nog tegen Heerenveen, alhoewel Wimpey dat lijkt te zijn vergeten. Geen schande, wat gebeurd is is gebeurd, maar laat die klaagzang achterwege.
Ajax was beter dan NAC, maar als we daar al blij mee moeten zijn. Nee, Ajax was niet goed. Het positiespel is over het algemeen aardig, totdat je de tegenstander tegenkomt. Het positiespel houdt niet op bij de voorzet, maar gaat door tot de man die zichzelf vrij moet manouveren, zodat hij kan scoren.Nihad schreef:Je hoeft het niet te vergeten, want Ajax heeft dik en dik verdiend gewonnen. 67% balbezit. Als Ajax gewoon in de 1e helft had gescoord dan hadden we makkelijk gewonnen.
Dit is hetzelfde probleem als Blind trof, een jaar geleden. Dominant spelen is meer dan veel de bal hebben; dominant spelen is je wil opleggen aan de tegenstander en dat kan Ajax (nog) niet.
Kun je dat met een quote illustreren? Ik ben me daarvan niet bewust namelijk. Ik denk dat we er qua selectie op vooruit zijn gegaan en ik weet niet of we er qua trainer/coach op vooruit zijn gegaan. Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.
I think I lost my fucking headache
Op welke jubelverhalen doel je? Dat mensen blij zijn met de overwinnig? Vind je het heel gek?Lucas schreef:Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
vergelijk het met de tweede wedstrijd van het vorige seizoen, het prima veldspel tegen feyenoord resulteerde toen nauwelijks in wnige doelkansen en beende rosenberg kwaad weg nadat charisteas deed wat hwm niet gelukt was. Ajax speelde vandaag niet prima, maar creeerde doorloend kansen, en Scoren [van een meter afstand joeg hij tot 2 maal toe over.] van elkaar niets gunnen was niets te merken. Het team is veel meer een ploeg en daar begint het toch mee bij een twamsport. Het perfect spelen komt misschien nog maar de basis is er zeker wel, en veel meer dan vorig jaar toen er 8 basisspelers bezig waren met hun eigen toekomst.Lucas schreef:Kun je dat met een quote illustreren? Ik ben me daarvan niet bewust namelijk. Ik denk dat we er qua selectie op vooruit zijn gegaan en ik weet niet of we er qua trainer/coach op vooruit zijn gegaan. Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing