NAC-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 4:58 pm

En Ten Cate zei ook dat Ajax geprofiteerd had van de wissel van NAC (Leonardo ipv Tamerus). Leonardo verdedigde geen meter mee, waardoor er meer ruimte kwam. Die kan Ernie in zijn zak steken. ;)

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 5:08 pm

joey schreef:En Ten Cate zei ook dat Ajax geprofiteerd had van de wissel van NAC (Leonardo ipv Tamerus). Leonardo verdedigde geen meter mee, waardoor er meer ruimte kwam.
Dat is ook zo; tot de komst van Leonardo liepen alle NAC-spelers te verdedigen. Ajax kreeg in die periode geen serieuze kansen, op misschien een mogelijkheid van Babel na. Na de komst van Leonardo kwam er meer ruimte. Zonder dat daar overigens echt grote uitgespeelde kansen uit voort kwamen. Het is nu ook niet zo dat Zoetebier een aantal wereldreddingen heeft moeten verrichten
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 27, 2006 5:38 pm

Nog 32 wedstrijden
Komt het ooit weer zo ver dat de vraag niet is of Ajax kan scoren, maar hoe vaak Ajax heeft gescoord?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 27, 2006 5:42 pm

Waarom vandaag wél Lindenbergh en Charisteas en afgelopen woensdag niet, HtC? X'C

T82

Bericht door T82 » zo aug 27, 2006 5:44 pm

Er solliciteerde in het Ajaxvak tijdens de minuut stilte trouwens wel iemand naar een pak rammel... Was iemand erbij?

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 5:57 pm

Vooruit dan Bert, speciaal voor jou;

Onder Blind heeft Ajax nog nooit drie punten op PSV voor gestaan! HtC heeft nu al bewezen beter te zijn! :cheer:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 6:31 pm

Hoef je voor mij niet te zeggen, hoor.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo aug 27, 2006 6:49 pm

Neefkens schreef:We hebben nu 14 dagen de tijd om alles weer op orde te krijgen, de koppies weer leeg, nagenieten van de resultaten van feyenoord en psv, komt allemaal goed. :xyxthumbs:

Ajax - Vitesse
Eredivisie
Zondag 10 september 14:30 uur
Shair Razul scheef ooit:

"Of all the things that we are, all the tings that are us, the most remarkable thing of it all is our optimism in the light of reality."

Nihad

Bericht door Nihad » zo aug 27, 2006 6:58 pm

Beide goals werden medemogelijk gemaakt door eerst Huntelaar en bij de 2e door Charisteas en Huntelaar. Goed te zien hoe bij de 1-1 3 mensen Huntelaar gaan lopen dekken en Sneijder volkomen vrij laten lopen.

Bij de 1-2 werd Sneijder ook vrijgelaten waar de verdedigers zich drukker maakte om de spitsen.

En Harry is een hele belangrijke speler, hoor. Als pinchhitter kan hij nog wel eens een wedstrijd openbreken. Jammer dat ie er woensdag niet bij was. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 27, 2006 7:00 pm

Kilroy schreef:
Neefkens schreef:We hebben nu 14 dagen de tijd om alles weer op orde te krijgen, de koppies weer leeg, nagenieten van de resultaten van feyenoord en psv, komt allemaal goed. :xyxthumbs:

Ajax - Vitesse
Eredivisie
Zondag 10 september 14:30 uur
Shair Razul scheef ooit:

"Of all the things that we are, all the tings that are us, the most remarkable thing of it all is our optimism in the light of reality."
Slimme vent, die Razul :yes:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 7:01 pm

Ik kon het niet heel goed zien, maar volgens mij had het doelpunt van NAC overigens niet goedgekeurd mogen worden. Leonardo trekt Heitinga onderuit op het moment dat hij (Leonardo) vertrekt.

Daarnaast heb ik voor het eerst sinds zijn debuut een goede voorzet van Babel gezien.

Verder moeten we het maar gauw vergeten en hopen dat het goed is voor hun zelfvertrouwen. Blind verloor immers zijn eerste wedstrijd met 4-0 van PSV en prutste daarna nog tegen Heerenveen, alhoewel Wimpey dat lijkt te zijn vergeten. Geen schande, wat gebeurd is is gebeurd, maar laat die klaagzang achterwege.

Nihad

Bericht door Nihad » zo aug 27, 2006 7:02 pm

Je hoeft het niet te vergeten, want Ajax heeft dik en dik verdiend gewonnen. 67% balbezit. Als Ajax gewoon in de 1e helft had gescoord dan hadden we makkelijk gewonnen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

T82

Bericht door T82 » zo aug 27, 2006 7:06 pm

Niet alleen in het stadion, maar ook op tv vond ik het wel een penalty... Ogararu werd veel uitgelachen vandaag, liepen 2 slechte rechtsbacks op het veld!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 7:35 pm

Nihad schreef:Je hoeft het niet te vergeten, want Ajax heeft dik en dik verdiend gewonnen. 67% balbezit. Als Ajax gewoon in de 1e helft had gescoord dan hadden we makkelijk gewonnen.
Ajax was beter dan NAC, maar als we daar al blij mee moeten zijn. Nee, Ajax was niet goed. Het positiespel is over het algemeen aardig, totdat je de tegenstander tegenkomt. Het positiespel houdt niet op bij de voorzet, maar gaat door tot de man die zichzelf vrij moet manouveren, zodat hij kan scoren.

Dit is hetzelfde probleem als Blind trof, een jaar geleden. Dominant spelen is meer dan veel de bal hebben; dominant spelen is je wil opleggen aan de tegenstander en dat kan Ajax (nog) niet.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 7:45 pm

Goed om te zien dat je na het zien van beelden mijn opmerkingen zo goed als onderschrijft

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 27, 2006 8:09 pm

Is het zo belangrijk voor je om gelijk te krijgen, Lucas? :aai:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 27, 2006 8:11 pm

Arthur schreef:Is het zo belangrijk voor je om gelijk te krijgen, Lucas? :aai:
Gelijk krijgen is wat anders dan gelijk hebben.. ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 8:11 pm

net zoveel als voor de anderen hier die menen hun mening en of visie te moeten geven

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 8:15 pm

Lucas schreef:Goed om te zien dat je na het zien van beelden mijn opmerkingen zo goed als onderschrijft
Nee, hoor. In tegenstelling tot wat jij schrijft geef ik namelijk aan dat het nog niet beter is, terwijl jij durft te beweren dat we er op achteruit zijn gegaan.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 8:20 pm

Kun je dat met een quote illustreren? Ik ben me daarvan niet bewust namelijk. Ik denk dat we er qua selectie op vooruit zijn gegaan en ik weet niet of we er qua trainer/coach op vooruit zijn gegaan. Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.

Thom

Bericht door Thom » zo aug 27, 2006 8:32 pm

Jöhnk schreef:Neuh, Klaas-Jan is een stabiele kerel.
Stabiel doelpuntloos sinds we om het echie spelen....
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 27, 2006 8:52 pm

Tuurlijk Thom :X

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 9:05 pm

Als er een is over wie ik me GEEN zorgen maak, dan is het KJH. Misschien is dit zelfs wel goed. Het tempert de hype een beetje. Ongelofelijk, maar ook KJH blijkt een mens. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 27, 2006 9:07 pm

Lucas schreef:Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.
Op welke jubelverhalen doel je? Dat mensen blij zijn met de overwinnig? Vind je het heel gek?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo aug 27, 2006 9:22 pm

Lucas schreef:Kun je dat met een quote illustreren? Ik ben me daarvan niet bewust namelijk. Ik denk dat we er qua selectie op vooruit zijn gegaan en ik weet niet of we er qua trainer/coach op vooruit zijn gegaan. Ik vind alleen de jubelverhalen van sommigen hier een zeer ernstige vorm van wishful thinking.
vergelijk het met de tweede wedstrijd van het vorige seizoen, het prima veldspel tegen feyenoord resulteerde toen nauwelijks in wnige doelkansen en beende rosenberg kwaad weg nadat charisteas deed wat hwm niet gelukt was. Ajax speelde vandaag niet prima, maar creeerde doorloend kansen, en Scoren [van een meter afstand joeg hij tot 2 maal toe over.] van elkaar niets gunnen was niets te merken. Het team is veel meer een ploeg en daar begint het toch mee bij een twamsport. Het perfect spelen komt misschien nog maar de basis is er zeker wel, en veel meer dan vorig jaar toen er 8 basisspelers bezig waren met hun eigen toekomst.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie