Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 14, 2008 4:41 pm

Was Lindgren gewoon fit om een hele wedstrijd te spelen? Dan snap ik helemaal niet waarom die Sno speelde. Ook weer een laffe wissel trouwens een aanvaller eruit en een middenvelder erin. Viel me nog mee dat er geen blessuretijdwissel plaats vond.

Het werd een vervelende wedstrijd omdat die goals maar niet vielen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 4:42 pm

Peter schreef:Redelijke pot gezien. Ik heb nog niemand gehoord over vdWiel, maar speelde ook een puike wedstrijd. Sno en Leonardo vond ik minder goed spelen, overigens. Sno vooral omdat hij het spel heel erg vertraagd, al ziet hij het spelletje wel redelijk. Leonardo liep vooral heel veel in de weg en mist gewoon snelheid en wat extra's om echt dreigend te zijn. Balbehandeling was vaak ook beroerd.

Heb nooit de indruk gehad dat we hier punten zouden verliezen. Samengtrokken billetjes? Neuh, ik vond het krachtsverschil veel te groot en ook in de slotfase was er, behoudens die joekel van een kans, weinig pressie van Roda.
Beter lezen Peter! ;-)

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 4:42 pm

Een vervelende wedstrijd? Bijzonder
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 4:42 pm

Idd Ik heb sinds tijden weer eens genoten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 4:44 pm

Het mag allemaal met iets meer overleg, maar op zich vond ik de wedstrijd niet verkeerd. Sowieso beter dan ik ooit onder Koster en Ten Cate heb gezien.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo sep 14, 2008 4:51 pm

Jöhnk schreef:Het mag allemaal met iets meer overleg, maar op zich vond ik de wedstrijd niet verkeerd. Sowieso beter dan ik ooit onder Koster en Ten Cate heb gezien.
Klopt, maar dat wordt neem ik aan met de wedstrijd beter. Ze moeten ook nog op elkaar ingespeeld raken. Het ksot tijd, maar het is wel spijtig dat er niet met zo veel passie en vooral snelheid gespeeld werd 2 weken geleden.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 14, 2008 5:01 pm

Sarpong staat me zeker weten aan. Heerlijke dynamiek die jongen. Maar hij moet wel als middenvelder spelen. v/d Wiel bevalt me ook.

Eerste helft was het weer niet om aan te gluren. Ik zag geen verschil met vorig seizoen. Tweede helft was beter. Met name Sulejmani en Suarez waren op dreef. Ok, de afronding liet te wensen over. Maar die 2 gaan wel voor sensationeel voetbal zorgen dit seizoen. Sulejmani heeft wel een prachtige traptechniek hoor! Heel zuiver met zijn inspeelpass. En de juiste snelheid eraan mee weten te geven. Zou die jongen als nummer 10 kunnen functioneren?

Sno was dramatisch. Dat wil ik ook nog even kwijt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 14, 2008 5:08 pm

Jinne schreef:Was Lindgren gewoon fit om een hele wedstrijd te spelen? Dan snap ik helemaal niet waarom die Sno speelde. Ook weer een laffe wissel trouwens een aanvaller eruit en een middenvelder erin.
Dat vond Jan van Halst ook al.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 14, 2008 5:12 pm

En in deze wedstrijd was het ook helemaal niet nodig vond ik zelf, omdat Roda JC aanvallend maar weinig klaarspeelde. Vandaar mijn gematigde tevredenheid. Na bijna 5 maanden zonder een live Ajax wedstrijd en die zeperd in Tilburg had ik ook wel behoefte aan meer dan 1 goal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 14, 2008 5:17 pm

Heb weinig tijd, maar een paar dingen vielen op: Oleguer is geen type Stam, Sulej komt er wel en KJH heeft vermoedelijk nog wat last van de afgeketste transfer; waar hij tegen Macedonie al wat kansen miste, was ie vandaag helemaal zijn scherpte kwijt...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 14, 2008 5:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heb weinig tijd, maar een paar dingen vielen op: Oleguer is geen type Stam, Sulej komt er wel en KJH heeft vermoedelijk nog wat last van de afgeketste transfer; waar hij tegen Macedonie al wat kansen miste, was ie vandaag helemaal zijn scherpte kwijt...
KJH wil te graag! Hij moet gewoon op zijn kwaliteiten vertrouwen, dan komt 't scoren vanzelf. KJH weer gasn scoren, Suarez/KJH/Sulejmani beter op elkaar ingespeeld raken. Hetzelfde geldt voor de rest van team. Als je dat mee neemt, dan staat ons nog wat te wachten :666.gif:

Vertonghen op 't middenveld :onfire.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 5:29 pm

Jinne schreef:En in deze wedstrijd was het ook helemaal niet nodig vond ik zelf, omdat Roda JC aanvallend maar weinig klaarspeelde. Vandaar mijn gematigde tevredenheid. Na bijna 5 maanden zonder een live Ajax wedstrijd en die zeperd in Tilburg had ik ook wel behoefte aan meer dan 1 goal.
Ik denk dat het Van Basten vooral ging om de uitgaande wissel. Hij moet erg ontevreden zijn geweest over Huntelaar, anders haal je je aanvoerder er niet uit.

MAar inderdaad opmerkelijk dat hij zijn idool niet bracht en Lindgren wel.

Edit: het was dus toch een tactische wissel:
Van Basten verwijt aanvallers niets

De kansen die Ajax zondagmiddag creëerde tegen Roda JC waren niet op twee handen te tellen. De aanvallers van de Amsterdammers hadden het vizier echter niet op scherp staan, waardoor Roda met ‘slechts’ 1-0 verslagen werd.

'Het was een zware bevalling', concludeerde Marco van Basten na afloop. Van Basten, vroeger toch niet de minste aanvaller, had met verbazing naar zijn spitsen gekeken. 'We lieten het afweten in de afwerking', zei de coach tegenover de camera van Eredivisie Live.

'Dat zijn dingen die gebeuren, het zat tegen vandaag. Ik denk niet dat we de spitsen iets kunnen verwijten, want zoiets kan gebeuren in de voetballerij. Voorin hebben ze allemaal de bedoeling om het af te maken, maar soms gaat dat niet.'

Positief vond Van Basten dat zijn ploeg nauwelijks kansen tegen kreeg. Slechts Jeanvion Yulu-Matondo kreeg een grote kans; verder had de thuisploeg het in de verdediging eenvoudig. 'Het was goed om te zien dat we niet kwetsbaar zijn gebleken”, concludeerde Van Basten. 'We hebben weinig weggegeven. Dat is een winstpunt.'

Opvallend moment was de wissel van Klaas-Jan Huntelaar. De aanvoerder werd een kwartier voor tijd naar de kant gehaald en zag middenvelder Rasmus Lindgren in zijn plaats komen. ''Roda dwong één op één over het hele veld', legde Van Basten uit. ''We hebben het een tijdje aangekeken, maar we namen minder risico met Rasmus voor de verdediging. Suárez en Sulejmani zijn sneller dan Klaas-Jan, dus dat is de reden dat hij moest wijken. Maar ik was zeker niet ontevreden over hem.'
(tekst: Voetbalzone.nl)
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo sep 14, 2008 5:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Raymond

Bericht door Raymond » zo sep 14, 2008 5:30 pm

Hoe was Leo?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 14, 2008 5:48 pm

Leo was Leo...

hij zorgde voor dreiging maar ging te vaak naar binnen waardoor hij andere spelers afkneep.

als hij zou leren om ook eens buitenom te gaan zou hij veel belangrijker kunnen worden.

jabu

Bericht door jabu » zo sep 14, 2008 5:50 pm

Daarvoor moet hij alleen ook gebruik maken van zijn chocoladebeen....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo sep 14, 2008 5:52 pm

Ik ben vooral opgelucht dat we die drie punten hebben. Dat vond ik toch het ALLERbelangrijkste. Spel was niet zo slecht, jammer dat ik toch een beetje een kutgevoel had omdat ik steeds zo bang was voor die 1-1. Hij hoeft maar effe verkeerd te vallen.

Ik had trouwens niet drie seconden later moeten gaan pissen anders had ik de enige goal van de dag ook nog gemist.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 14, 2008 5:55 pm

Slotfase heb ik mijn billen niet samen geknepen. Was niet bang voor dit Roda. Wel lekker dat de 0 werd gehouden. Overigens hebben we ook nog Siem de Jong. Zit toch wel wat potentieel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 14, 2008 6:03 pm

Ik vond het een redelijke wedstrijd, zoals Goodfella al zegt, de eerste helft was net als we gewend waren zeg maar, tweede helft wat beter.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 14, 2008 6:28 pm

En toch denk ik dat Ajax een redelijke verzameling, jonge voetballers heeft zo alles bij elkaar. Suarez, Sulejmani, v/d Wiel, Emanuelson...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 14, 2008 6:31 pm

Jinne schreef:En in deze wedstrijd was het ook helemaal niet nodig vond ik zelf, omdat Roda JC aanvallend maar weinig klaarspeelde. Vandaar mijn gematigde tevredenheid. Na bijna 5 maanden zonder een live Ajax wedstrijd en die zeperd in Tilburg had ik ook wel behoefte aan meer dan 1 goal.
Volgens mij had Ajax op dat moment een half uur gezocht naar dat tweede doelpunt, alleen lukte het niet meer. Dan vind ik het niet vreemd dat je de laatste tien minuten alles op alles zet om de 1-0 eruit te slepen. Gewoon een volwassen wissel.
Jabu schreef:Daarvoor moet hij alleen ook gebruik maken van zijn chocoladebeen....
Met zijn 'goede' been waren anders ook alle passes slecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 14, 2008 6:38 pm

brigade zuid schreef:Ik vond het een redelijke wedstrijd, zoals Goodfella al zegt, de eerste helft was net als we gewend waren zeg maar, tweede helft wat beter.
Hoeveel kansen had je willen zien?

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo sep 14, 2008 6:49 pm

De 3 punten zijn in ieder geval binnen ... :ajaxsmiley.gif:

En inderdaad had KJ er wel een paar mogen maken, hoeveel kansen moet je krijgen ...
Maar ondanks dat heb ik lekker mee gefloten toen hij werd gewisseld, ik was het er ook absoluut niet mee eens .... :rules.gif:
Mijn buurvrouw wel overigens .... :666.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo sep 14, 2008 6:50 pm

Fenerbahce schreef:De 3 punten zijn in ieder geval binnen ... :ajaxsmiley.gif:

En inderdaad had KJ er wel een paar mogen maken, hoeveel kansen moet je krijgen ...
Maar ondanks dat heb ik lekker mee gefloten toen hij werd gewisseld, ik was het er ook absoluut niet mee eens .... :rules.gif:
Mijn buurvrouw wel overigens .... :666.gif:
En PS, ik vond het wél een leuke wedstrijd !!!!
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 14, 2008 6:50 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Ik vond het een redelijke wedstrijd, zoals Goodfella al zegt, de eerste helft was net als we gewend waren zeg maar, tweede helft wat beter.
Hoeveel kansen had je willen zien?
Maar heb je echt goed voetbal gezien Johnk? Ik niet de eerste helft en ik was niet de enige die het zo zag. Kansen waren er genoeg ja, maar dat kan ook niet anders met zo'n droomvoorhoede. Ajax kan met matig voetbal toch zomaar een monsteruitslag neerzetten en dat gaat dit seizoen zeker een keer of 10 gebeuren.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 14, 2008 6:53 pm

Voetske schreef:
Ronald! schreef:
Voetske schreef: Okee, dan maar hopen dat ze samen niet aan het zingen zijn hé :aai.gif: :smallgrin.gif:
Wie weet krijgen we vanavond in de samenvatting nog een snapshot van 'een stelletje' te zien op de tribune ;)
Als ik Lucas was zou ik Peter r.d. V. eens gaan bellen :smallgrin.gif:
Ze waren niet in de samenvatting! Maar hij heeft haar netjes thuisgebracht, dus ik was daar dan wel weer tevreden over. Goed dat hij na een uurtje hier thuis ging oprotten. Met mijn meissie op stap is één ding, blijven hangen is me iets teveel van het goede.
Strakjes knuffelen op de bank, dat lijkt me een goed plan!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie