Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 22, 2007 12:18 pm

LucaS schreef:Is de voetbalwet al aangenomen?
Doe niet zo gek, wat heeft dat nou voor zin... :confused.gif:

:rules.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 22, 2007 12:24 pm

Een voetbalwet heeft niet zo veel zin als je geen mensen oppakt...
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 12:27 pm

Er zijn toch beelden?
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 12:38 pm

Maar er is blijkbaar dus ook geen enkele f*cking limiet? Zouden deze mongolen ook vrouwen en kinderen in elkaar slaan?

Beloki

Bericht door Beloki » zo jul 22, 2007 12:40 pm

Ik denk het wel. Als je hoort hoe die man van 80 van zijn stoel af geflikkerd werd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 22, 2007 12:58 pm

LucaS schreef:Er zijn toch beelden?
Je bedoelt die wazige telefoonfilmpjes op Youtube? Daar kun je natuurlijk niks mee. Misschien zijn er betere beelden geschoten door de politie. Als dat al het geval zou zijn dan kun je de daders die geen bekenden van de politie zijn (veelplegers) bijna alleen maar te pakken krijgen door de beelden op de nationale tv uit te zenden en hopen op 'klikkers'. De vraag is of je zoveel aandacht moet besteden aan vandalisme want aandacht verhoogt juist de kick waar die figuren op uit zijn.
Ajax!

Thom

Bericht door Thom » zo jul 22, 2007 2:38 pm

LucaS schreef:Werden ze niet door de ME geprovoceerd? :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 22, 2007 7:31 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik kom net terug van de wedstrijd. Het had zo mooi kunnen zijn en het was ook schitterend in het begin. De zon scheen lekker, het stadion lag er prachtig bij midden in een Deventerse woonwijk, het was gezellig om het stadion. Echt nog een ouderwets, knus stadion wat een beetje aan De Meer doet denken.

Binnen was een prima sfeertje, volle bak. Van spreekkoren heb ik niet zo veel meegekregen hoewel ik (per vergissing) tussen de fanatieke GAE supporters stond. Hoogstens een keertje, niet al te massaal, 'Joden gaan eraan olé olé'.

Wel waren er wat opstootjes onderaan de tribune en in de hoek bij de uitgang. Het stelde niet veel voor maar duurde wel erg lang, en omdat de wedstrijd niet zo spannend was waren alle blikken gericht op de vechtpartijtjes. Normaal gesproken zou hier niet zo veel aandacht aan zijn besteed, ware het niet dat er op zo'n open dag erg veel kleine kinderen bij zijn, waarvan ook nog een hele hoop in Ajaxshirtjes. Logisch dat ze daarom niet verder wilden spelen. De tribunes afgeladen met gezinnetjes en ondertussen een tiental volwassen mannen die elkaar de hersens in lopen te slaan. Compleet gestoord. Dit gedrag past absoluut niet bij een zo'n oefenwedstrijdje, duizenden mensen zijn erg teleurgesteld naar huis gegaan.

Over de wedstrijd valt weinig te zeggen omdat het maar zo kort duurde. Ajax speelde zonder linksbuiten, aan de rechterkant deed Bakircioglu het wel aardig, trok veel naar binnen en was een keer gevaarlijk met een leep schot. GAE kregen een flinke kans die in tegenstelling tot de enige kans van Ajax niet werd benut.
Zat op de lange zijde en heb daar geen enkele wanklank gehoord. Ik was zelfs van mening dat het rust was. Weet nog steeds niet hoe ik er bij kwam. Overigens was er geen enkele politie in het centrum. Heb alleen 2 agenten op het station zien lopen. Dus hoe zo'n politiewoordvoerder van mening is dat men de situatie onder controle had. :aai.gif:

En daarboven op nog eens 2 clubs die geen speciaal vak voor de uitsupporters hoefden te zien? En tot slot nog wat stewards die mensen met 010 shirtjes het stadion in laten?

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 22, 2007 7:33 pm

En die 15 euro zal ik wel op mijn buik kunnen schrijven.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo jul 22, 2007 7:35 pm

goodfella schreef:En die 15 euro zal ik wel op mijn buik kunnen schrijven.
Voor een oefenwedstrijd? :shock:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 8:59 pm

goodfella schreef:En daarboven op nog eens 2 clubs die geen speciaal vak voor de uitsupporters hoefden te zien? En tot slot nog wat stewards die mensen met 010 shirtjes het stadion in laten?
Het is de schuld van de organisatie, bedoel je. :wink.gif:

En voor die 15 euro moet je bij de hooligans zijn, neem ik aan. :aai.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jul 22, 2007 9:55 pm

word de wedstrijd van A.S dinsdag nog ergens uitgezonden.
Weer op zoek naar een Interim coach..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 9:58 pm

Klik en kijk bij Tuesday. Op dinsdag zelf kan je op de wedstrijd klikken en via het benodigde programma kijken.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 23, 2007 10:22 am

Thomas schreef: En voor die 15 euro moet je bij de hooligans zijn, neem ik aan. :aai.gif:
De organisatie is in gebreke gebleven. Dus het is volkomen terecht dat ik zit te wachten op genoegdoening van GAE en/of de gemeente Deventer.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 23, 2007 10:26 am

Heel jammer voor GAE. Dat zullen ze bij Ajax ook vinden. Zeker HtC, want die draagt GAE een warm hart toe. Ik neem aan dat er wel degelijk iets gebeurd is, anders was Ajax het veld niet afgegaan.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma jul 23, 2007 11:05 am

Ajaxhooligans
AMSTERDAM - Ajaxsupporters die een spoor van vernieling door de Deventer binnenstad trokken, hebben tientallen unieke antieke borden stukgeslagen. 'Zeldzame borden stukgesmeten. Sommigen zijn alles kwijt', zegt de organisator van de getroffen brocantenmarkt waar het tuig huishield.

Paul Moerkerken, de man achter de markt, is onthutst. Hij is aangedaan door het verdriet van zijn kraamhouders, vertelt Moerkerken de Stentor. 'Het gaat op onze markten om mensen die in heel Europa bijzondere spullen verzamelen voor de kraam. Er is geen verzekering die de schade dekt. Bovendien zijn de mensen zo geschrokken dat je kan spreken van een traumatische ervaring'. Moerkerken wil met de pet rondgaan om geld in te zamelen, maar stelt ook de gemeente aansprakelijk.

De dames Deelder zagen hun antiekstandje ook in rook opgaan. 'Het was angstaanjagend. Ze liepen rond met grote stalen buizen. Ze pakten onze spullen en smeten ze zo weg. In drie minuten waren we alles kwijt', zegt het paar tegen de regionale krant. Porseleinen borden uit 1900 werden zonder pardon tegen de grond gesmeten. Een doodsbange klant werd door de vrouwen onder de stand getrokken. Vervolgens werd de hele kraam omgegooid door de Ajaxsupporters. 'Er hadden net zo goed doden kunnen vallen . Stel dat een kind zo'n strijkijzer op zijn hoofd had gehad'. 'We zijn echt bang geweest'.

Politie wist van Ajaxrellen
AMSTERDAM - De politie en de gemeente Deventer hadden vooraf verschillende signalen binnen gekregen dat de 'supportersgroepen' van de voetbalclubs Go Ahead Eagles en Ajax op een confrontatie uit waren. Dat bevestigt de politie IJsselland.

Hoologangs uit Amsterdam slopen Deventer

Toch werd besloten de oefenwedstrijd zaterdag door te laten gaan. De vriendschappelijke wedstrijd werd na een half uur door scheidsrechter Dick Jol gestaakt, omdat spelers van Ajax zich bedreigd voelden. In het stadion ontstond een knokpartij.

De rivaliserende supportersgroepen hielden ook huis in de binnenstad van Deventer ( Filmpje ). Daar werden door ongeveer 200 Ajax-aanhangers en 80 Eagles-fans complete terrassen en de kraampjes van een braderie gesloopt en door de lucht gegooid. Dat gebeurde om vier uur voor de ogen van het winkelend publiek op De Brink. ,,Ouders en kinderen, echt iedereen is zich rot geschrokken". Op diverse filmpjes van de rellen is te zien dat er tyuig met knuppels rondloopt.

De schade bedraagt alleen al in de Walstraat tienduizenden euro's. Paul Moerkerken van de brocantenmarkt die door het Amstersdamse 'bezoek' werd gesloopt, wil de gemeente aansprakelijk stellen. Volgens hem waren de rellen te voorzien.

De politie heeft inmiddels vijftien aangiften van gedupeerde winkeliers ontvangen, maar verwacht meer meldingen. De exacte schade is nog onbekend. De mobiele eenheid werd ingezet om de supporters uit elkaar te halen.

De politie was op de hoogte dat er rellen rondom de wedstrijd zouden kunnen ontstaan. ,,We hebben daarom tientallen extra agenten ingezet en ook het Amsterdamse korps stuurde agenten", zegt Dierkx. De oefenpot tussen eerstedivisionist Go Ahead Eagles en Ajax was onderdeel van de open dag van de club uit Deventer.

De wedstrijd afgelasten was volgens Dierkx geen optie: "Het moest een leuke dag worden voor de liefhebbers van de club en wij gingen ervan uit dat het een feest zou worden. Helaas is het anders gelopen."

BESCHAVING

Hoe heerlijk toch dat de voorbereidingen op het nieuwe voetbalseizoen zijn begonnen. Al die ordinaire zomersporten: ik heb er niks mee. Ik verlang echt weer naar een beetje beschaving.

Weet u, ’t gaat er in die andere sporten zo oneerlijk aan toe. Zo onbeschaafd, inderdaad. Neem de Tour de France. Daar zou BNN zo een hele aflevering van Spuiten & Slikken aan kunnen wijden. Die opgepompte tennissers op de Dutch Open in Amersfoort vertrouwde ik evenmin, om nog maar te zwijgen over de golfers die aan de British Open op Carnoustie meededen. Voormalig topspeler Gary Player heeft gelijk. Je slaat die bal geen driehonderd meter ver op een bruine boterham met kaas.

Nee, dan voetbal. Keurige sport, met netjes opgevoede deelnemers, die zelfs geen pepermuntje zouden durven innemen. Hetzelfde geldt voor de supporters, die vinden dat het met een colaatje ook gezellig kan zijn. Zie eens hoe het er zaterdag in Deventer aan toeging, waar Go Ahead Eagles en Ajax een vriendschappelijke wedstrijd zouden spelen. Welnu, de fans van die twee clubs besloten óók vriendschappelijk met elkaar om te gaan. Ze maakten er op de Brink een waar feest van verbroedering van. Men gedroeg zich voorbeeldig. Ga maar na: de politie verrichtte geen enkele arrestatie.

Vraagje.

Is er iets aan het bovenstaande verhaal dat conform de waarheid is?
Toch wel: de allerlaatste zin.

De politie verrichtte inderdaad geen arrestaties. Ja, eentje, na afloop. Maar daarvoor: nul, nada, niente. En dat is net zo schandelijk als de rellen zelf, die in het stadion op dusdanige wijze werden voortgezet, dat de wedstrijd na 23 minuten moest worden gestaakt.

Het tuig richtte een gigantische ravage aan op en rondom de Brink. Marktkramen – er vond een antiekmarkt plaats – werden geplunderd en verwoest, er vlogen flessen, porseleinen borden en zelfs gietijzeren strijkijzers door de lucht. Terrasmeubels werden vernield, ruiten ingegooid, voorbijgangers met messen bedreigd. Ondernemers leden voor duizenden euro’s schade.

Maar arrestaties?

Ho maar.

„Er is besloten geen aanhoudingen te verrichten”, aldus districtschef Lute Nieuwerth van de Deventer politie. „Wij wilden daarmee nog grotere problemen voorkomen.”

Ordehandhaving op z’n Hollands.

Over beschaving gesproken.

Het zal u wellicht verbazen, maar ik ben soms wél beschaafd. Als ik straks een diender waarneem die met een lasergun staat vast te leggen dat ik drie kilometer te hard rijd, zal ik dus níét met gierende remmen stoppen, schuimbekkend uitstappen en mij vervolgens zo erg misdragen dat hij denkt: o jee, dit loopt zo verschrikkelijk uit de hand dat ik verder maar geen actie zal ondernemen.

Maar deze buitengewoon onbeschaafde gedachte kwam toch zomaar eventjes in mij op.

Nog erger

De oefenwedstrijd Go Ahead Eagles-Ajax is volledig uit de hand gelopen. De wedstrijd moest worden gestaakt en de binnenstad van Deventer is geteisterd door dolgedraaide supporters.

De gebeurtenissen zijn schandelijk. Allereerst in het stadion waar Ajax-spelers openlijk met de dood werden bedreigd. Ook gingen supporters met elkaar op de vuist. Het getuigt van naïviteit van Go Ahead om de Ajax-fans zomaar overal te plaatsen en ze niet in één, goed bewaakt vak te plaatsen.

Wat in de Deventer binnenstad gebeurde, was grof vandalisme. Een markt werd vernield, horecazaken geteisterd, kleuters die met hun ouders door een winkelstraat liepen moesten rennen voor hun leven. Videobeelden die op internet zijn te zien, geven een dramatisch beeld.

De chaos bewijst opnieuw dat de speciale voetbalwet er snel moet komen. Dit soort hooligans moet worden aangepakt. Bovendien is een scherpe analyse nodig over de rol van de Deventer politie. De heren hebben tijdens de rellen niemand aangehouden omdat – aldus de politie – werd gevreesd voor ’nog grotere problemen’. Wat een slappe houding. De politie kijkt toe als een binnenstad wordt gesloopt, gezinnen worden bedreigd en eerlijke horecazaken forse schade lijden.

Inmiddels vraagt iedereen zich af wat de politie bedoelt met ’nog grotere problemen’. Deventer was al een chaos met rondvliegende meubelen, geplunderde marktkramen en versplinterd glas. Hoeveel erger moet het worden voordat de agenten iets doen?
De T.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 23, 2007 11:21 am

Vraagje.

Is er iets aan het bovenstaande verhaal dat conform de waarheid is?
Toch wel: de allerlaatste zin.

De politie verrichtte inderdaad geen arrestaties. Ja, eentje, na afloop. Maar daarvoor: nul, nada, niente. En dat is net zo schandelijk als de rellen zelf, die in het stadion op dusdanige wijze werden voortgezet, dat de wedstrijd na 23 minuten moest worden gestaakt.

Het tuig richtte een gigantische ravage aan op en rondom de Brink. Marktkramen – er vond een antiekmarkt plaats – werden geplunderd en verwoest, er vlogen flessen, porseleinen borden en zelfs gietijzeren strijkijzers door de lucht. Terrasmeubels werden vernield, ruiten ingegooid, voorbijgangers met messen bedreigd. Ondernemers leden voor duizenden euro’s schade.

Maar arrestaties?

Ho maar.
Staat dat op die manier in de Telegraaf? Wat een taalgebruik.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jul 23, 2007 11:26 am

Wie heeft dat stuk geschreven? Wat lachwekkend.

Thom

Bericht door Thom » ma jul 23, 2007 11:55 am

Soms, heel soms, zou je wel eens willen dat je de baas was, en dat je met dat tuig naar Rotummerplaat zou kunnen gaan.

Nog nooit is zo duidelijk aangetoond dat de voetbal wet er in zijn strengste vorm moet komen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jul 23, 2007 12:43 pm

Ja, dat is de oplossing :smallgrin.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » ma jul 23, 2007 12:57 pm

Ik verwacht op zijn minst Kamervragen van Wilders.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 23, 2007 1:00 pm

Hoezo, waren er Islamieten bij betrokken dan?
I think I lost my fucking headache

Thom

Bericht door Thom » ma jul 23, 2007 1:03 pm

Spijker schreef:Ja, dat is de oplossing :smallgrin.gif:
Wat is jouw oplossing, Spijker? Meedoen?

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » ma jul 23, 2007 2:58 pm

Nihad schreef:Ik verwacht op zijn minst Kamervragen van Wilders.
Die komen er niet. Voor Wilders is dit niet interessant.
Ik ben

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 23, 2007 3:38 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef: En voor die 15 euro moet je bij de hooligans zijn, neem ik aan. :aai.gif:
De organisatie is in gebreke gebleven. Dus het is volkomen terecht dat ik zit te wachten op genoegdoening van GAE en/of de gemeente Deventer.
Die mongolen hebben jou je geld gekost, GF.

Plaats reactie