Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
MHF

Bericht door MHF » zo dec 10, 2006 5:09 pm

brigade zuid schreef:
Bertje schreef:
Lucas schreef:Ligt het alweer aan de scheidsrechter?
Staat er niet, Luuk.
Mwah als ik de pagina's zo eens doorlees gaat het wel weer erg veel over de scheidsrechter.
Wat is jullie probleem? Je mag toch gewoon iets benoemen als dat op waarheid berust? :pukey:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

MHF

Bericht door MHF » zo dec 10, 2006 5:11 pm

brigade zuid schreef:
Arthur schreef: Het verhaaltje dat AZ het mooiste voetbal speelt kan trouwens ook weer de kast in.
Dat is geen verhaaltje maar over het algemeen waar, vandaag wellicht niet.

Wellicht? Heb je de wedstrijd gezien? :nooo:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 10, 2006 5:14 pm

O God het gejank begint weer hoor.. AJAX heeft weer eens een wedstrijd niet kunnen winnen en de tegenstanders moeten daarom maar bekritiseerd worden omdat ze geen mooi voetbal spelen.. AZ speelt doorgaans gewoon mooi voetbal en oh wat erg dat dat vandaag niet gebeurd is.

MHF

Bericht door MHF » zo dec 10, 2006 5:20 pm

Probeer eens met argumenten te komen of probeer eens wat beter te lezen. Je lijkt de broer van Fred Schuit wel. Zeg ik dat het erg is dat AZ zo kut speelde vandaag? Leg ik een link met het resultaat van Ajax vandaag? Nou jij weer.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 5:20 pm

brigade zuid schreef:O God het gejank begint weer hoor.. AJAX heeft weer eens een wedstrijd niet kunnen winnen en de tegenstanders moeten daarom maar bekritiseerd worden omdat ze geen mooi voetbal spelen.. AZ speelt doorgaans gewoon mooi voetbal en oh wat erg dat dat vandaag niet gebeurd is.
Welnee. Ik kan wel leven met de uitslag. Ajax was na de gelijkmaker tien minuten totaal de kluts kwijt; AZ had er toen ook twee kunnen maken. Er had vandaag meer ingezeten, maar ik vind 2-2 geen absurde uitslag voor deze wedstrijd.
En AZ? Dat viel een beetje tegen. Zeker. De ploeg is de laatste weken de hemel ingeprezen, maar in de topwedstrijden blokkeert er blijkbaar iets of misschien is AZ niet zo goed als iedereen denkt.

Wat vinden jullie van:

-de overtreding van De Cler op De Mul
-de overtreding van Steinsson op Urby
-rood voor Obdam, KJH doorgebroken?
-Overtreding van KJH op Cziommer
-Hands in strafschopgebied AZ?

In het stadion zie je zo weinig. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 10, 2006 5:28 pm

Az heeft een prima ploeg. Ze staan niet voor niets zo hoog met een onwaarschijnlijke productie van 50 doelpunten in 16 wedstrijden.

Vandaag was Az wat minder. Maar dat was ook de verdienste van Ajax dat best aardig speelde bij tijd en wijlen. Gewoon een leuke wedstrijd.

Kunnen we het wel hebben over de (kleine) titelkansen van Ajax, maar die discussie had beter gevoerd kunnen worden na Ajax-Twente of Sparta-Ajax. Ach nee, toen hadden we het te druk met Sneijder, Perez en Ten Cate.

Aristides

Bericht door Aristides » zo dec 10, 2006 5:32 pm

We hebben twee punten verloren, want behalve de laatste vijf minuten voor rust en 10 à 15 minuten vanaf de 1-1 heeft AZ niets gebracht. Ajax had via Emanuelson al snel moeten scoren (hij had ook kunnen passen naar KJH).

braamhaar heeft zijn eigen wedstrijd gefloten; vanaf mijn plaats (overkant van waar het gebeurde) leek het een zware overtreding op Emanuelson, maar Lindenbergh had daarna niet zo slap moeten ingrijpen. Lindenbergh wil weg in de winterstop? Terecht. Zou De Graafschap niets voor hem zijn? Hij liet zelfs een keer bewust de bal lopen voor Arveladze.

braamhaar gaf trouwens Ajax alleen vrije trappen rond de middencirkel en niet zoals ik las? of op radio 1 hoorde, rond de zestien.

De Mul vond ik minder slecht dan sommigen hier beweren. De Cler is niet te vergelijken met Valencia, de back van vorige week; De Mul kan een corner nemen en nam de vrije trap waar het eerste doelpunt uit kwam (fouten van Jaliens?) Hij nam wel een ker erg veel risico door in het eigen strafschopgebied een tegenstander te willen passeren.

Arveladze vond ik vandaag beter dan Huntelaar.

Emanuelson moet meer rust in zijn spel brengen, hij is te voorspellend.

Ogararu: achter zijn standbeen langs, een goede voorzet, maar had vandaag geen directe tegenstander.

Grygera: jammer dat hij Ajax verlaat.

Ajax speelde vandaag weer met een te zwak bezet middenveld. Heitinga speelde goed, hij bleek (koppend en een keer schietend) de gevaarlijkste aanvaller (standaardsituaties), maar hij zal nooit topscorer worden. We missen de scorende middenvelder. Gabri durft al niet meer te schieten, uit angst de tweede ring te halen.

Ajax moet twee middenvelders halen en inzien dat spelers als Mitea, Maduro, Lindenbergh en de Rosenberg-van-nu niets toevoegen aan Ajax.

Is Manucharyan weer geblesseerd?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

MHF

Bericht door MHF » zo dec 10, 2006 5:38 pm

Jöhnk schreef:Az heeft een prima ploeg. Ze staan niet voor niets zo hoog met een onwaarschijnlijke productie van 50 doelpunten in 16 wedstrijden.

Vandaag was Az wat minder. Maar dat was ook de verdienste van Ajax dat best aardig speelde bij tijd en wijlen. Gewoon een leuke wedstrijd.
Mwah, hier kan ik behoorlijk in meegaan.

Nou nog een goede scheids en geen files en ik had een topmiddag gehad. Nu heb ik mij regelmatig kapot geergerd.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo dec 10, 2006 6:02 pm

joey schreef:
Wat vinden jullie van:

-de overtreding van De Cler op De Mul
?
-de overtreding van Steinsson op Urby
?
-rood voor Obdam, KJH doorgebroken?
was geen rechte lijn naar het doel, hij liep zijwaarts
-Overtreding van KJH op Cziommer
Natrappen is gewoon rood...
-Hands in strafschopgebied AZ?
was geen Hands, de bal werd tegen zijn arm geschoten van 1 meter afstand.

In het stadion zie je zo weinig. :sad:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 6:03 pm

Demosthenes schreef:braamhaar heeft zijn eigen wedstrijd gefloten; vanaf mijn plaats (overkant van waar het gebeurde) leek het een zware overtreding op Emanuelson, maar Lindenbergh had daarna niet zo slap moeten ingrijpen.
Natuurlijk, maar ik begrijp het wel een beetje. Hij was misschien (net als bijna iedereen in het stadion) met de overtreding op Urby bezig.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo dec 10, 2006 6:08 pm

WP_LeGeNd schreef: -de overtreding van De Cler op De Mul
?
Afbeelding

Rood dus.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo dec 10, 2006 6:13 pm

Ik maakte me in het stadion erg druk over de overtreding van Obdam op Huntelaar op de rand van de 16 wat duidelijk zijn tweede gele had moeten zijn.

Als ik echter nu die overtreding van de Cler zie...man man man...

Sowieso zit Ajax timmy de Cler behoorlijk dwars...hij laat geen mogelijkheid onbenut zich laatdunkend uit te laten over Ajax...en de stoppen dreigden dan ook behoorlijk door te slaan vanmiddag... :redcard:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 6:42 pm

Kaboem! schreef:In het veld. Achteraf kun je van alles zeggen, maar beter is om je erbij neer te leegen, kost je een stuk minder energie, energie die je beter voetballend kunt gebruiken. Daarbij word je op den duur zo'n zeikerd (niet jij hoor, Voetske ;) ).
Nou Kaboem! het duidelijkste voorbeeld dat zeuren wel degelijk nut heeft is de wedstrijd Nederland - Duitsland in 88, had men toen niet zitten zeuren waren wij nooit EK winnaar geworden.Het is de manier waarop je " zeurt " en wanneer ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 6:58 pm

MHF schreef:Probeer eens met argumenten te komen of probeer eens wat beter te lezen. Je lijkt de broer van Fred Schuit wel. Zeg ik dat het erg is dat AZ zo kut speelde vandaag? Leg ik een link met het resultaat van Ajax vandaag? Nou jij weer.
Toch had Fred Schuit het idee dat Az eerder naar de 1 - 3 zou gaan dan AJAX naar de 2 - 0.Want in die periode speelde AZ beter dan AJAX in hun 1 - 0 periode.En nu jij weer ...
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 7:19 pm

Voetske schreef:
Kaboem! schreef:In het veld. Achteraf kun je van alles zeggen, maar beter is om je erbij neer te leegen, kost je een stuk minder energie, energie die je beter voetballend kunt gebruiken. Daarbij word je op den duur zo'n zeikerd (niet jij hoor, Voetske ;) ).
Nou Kaboem! het duidelijkste voorbeeld dat zeuren wel degelijk nut heeft is de wedstrijd Nederland - Duitsland in 88, had men toen niet zitten zeuren waren wij nooit EK winnaar geworden.Het is de manier waarop je " zeurt " en wanneer ...
Klopt, alleen is het zeuren en zeiken nu een tweede natuur geworden.
Bertje for President!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo dec 10, 2006 7:22 pm

En dat is idd al erg genoeg. :sad:

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 7:33 pm

Kaboem! schreef:
Voetske schreef:
Klopt, alleen is het zeuren en zeiken nu een tweede natuur geworden.
Nou, dat ben ik weer niet met jij eens.Als je bijvoorbeeld van Bommel ziet zeuren dan win je daar toch punten mee, als je Sneijder ziet zueren niet.

Persoonlijk vindt ik het wel meevallen, maar goed nu zijn wij aan het zeuren ;)
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 7:35 pm

Of je er punten mee wint of niet: ik vind het ronduit irritant. Ik heb liever dat ze punten pakken met mooi voetbal.

(Ik ga maar weer eens naar beneden, Voetske. ;) )
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 7:40 pm

Slechte aanname van Huntelaar trouwens bij die eerste goal. Is dat al gezegd?
Bertje for President!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 10, 2006 7:41 pm

Ach ja... 8 punten op psv inmiddels en de 2 achtervolgende coaches bekvechten over de scheidsrechter...

Weer een jaar vergooit, zoals het er nu naar uit gaat zien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 7:59 pm

Ik ga het maar eens opnemen voor Braamhaar. Zoals gewoonlijk moet de scheidsrechter het weer ontgelden op het moment dat er puntverlies wordt geleden maar misschien zou het goed zijn als spelers en coaches eens naar hun eigen gedrag kijken.

Veel scheidsrechters fluiten wedstrijden compleet dood. Nu is Braamhaar zeker niet foutloos maar hij heeft wel de intentie om er een wedstrijd van te maken. Dan komt het echter ook een beetje aan om het gedrag en de mentaliteit van de spelers en daar gaat het mis. Er is een compleet gebrek aan respect voor elkaar en het acceptatievermogen is ver beneden het vriespunt.

Ik zou liever zien dat men daar eens aan gaat werken in plaats van dat gezeik op de arbitrage.

columbus

Bericht door columbus » zo dec 10, 2006 8:00 pm

Jammer dat Talpa de overtreding van de Cler niet laat zien. Vond ik ook een erg smerige.

De situatie Huntelaar met irritante Duitser was dom en hij komt heel goed weg. Gelukkig is het waargenomen door Braamhaar en heeft dus geen verdere gevolgen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 8:00 pm

We hebben een andere keeper nodig. Stekelenburg wint geen punten voor ons, maar hij verliest ze wel. Hij staat nu al een behoorlijke tijd onder de lat, maar een echte keeper zie ik niet staan ook al draag hij handschoenen.
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 8:02 pm

Columbus schreef:Jammer dat Talpa de overtreding van de Cler niet laat zien. Vond ik ook een erg smerige.

De situatie Huntelaar met irritante Duitser was dom en hij komt heel goed weg. Gelukkig is het waargenomen door Braamhaar en heeft dus geen verdere gevolgen.
Volgens mij gaf Braamhaar net aan dat ie het NIET heeft gezien .. dus ... aanklager ?.
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 8:02 pm

Marillion schreef:Ik ga het maar eens opnemen voor Braamhaar. Zoals gewoonlijk moet de scheidsrechter het weer ontgelden op het moment dat er puntverlies wordt geleden maar misschien zou het goed zijn als spelers en coaches eens naar hun eigen gedrag kijken.
Inderdaad. Ook geeft Ten Cate het verkeerde voorbeeld in zijn interview na de wedstrijd.
Bertje for President!

Plaats reactie