Sparta-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 28, 2006 12:21 pm

MHF schreef:
Jim schreef:
Thomas schreef:Ik vind het ook wat minder dat jij PSV al weken min of meer heilig verklaart.
Misschien moet jij net als Voetske die Ajax-bril af en toe ook eens afzetten?.
Voetske ziet de zaken heel wat genuanceerder dan jij.
Terwijl hij toch een ajax-supporter in hart en nieren is. Zie je niet vaak.
Heb ik respect en waardering voor.
Jim, ik zie een aantal reacties van je in diverse topics die verwijzen naar de momenteel matige prestaties van Ten Cate's Ajax, al dan niet in vergelijking met de prima prestaties van Koeman's PSV. Prima, maar op bovenstaande opmerking moet ik toch even reageren. Voetske in één zin met 'genuanceerd' is natuurlijk een gotspe. Prima dat onze eigen Fred Schuit uit “In voor- en tegenspoed” het anders ziet dan een aantal van ‘ons’ -de afgelopen tweeënhalve partij daargelaten wat mij betreft- maar Voetske is natuurlijk alles behalve genuanceerd. Geen punt om naast de Neefkens' van deze wereld ook wat Voetske's te hebben maar ga nu niet roepen dat Voetske genuanceerd uit de hoek komt en continu de juiste stand van zaken belicht, jij kan beter dan dit...
Ik begin hier wel een klein beetje populair te worden.Zou het dat zijn dat er bij bepaalde personen wat jaloezie boven komt drijven ;) , ik dank Jim voor zijn wijze woorden w.b. mijn persoontje.Ach, blijkbaar leest MHF bijna geen postings van mij maar heeft wel zijn oordeel klaar.Jammer.Fred Schuit , das ook weer zo'n stempeltje :nooo:
Laatst gewijzigd door 999 op di nov 28, 2006 12:30 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 28, 2006 12:23 pm

MHF schreef:Ik moet zeggen dat ik dergelijk gedrag niet goedkeur maar moet tevens bekennen dat ik in het heetst van de strijd ook wel eens iets roep dat ik normaliter niet zou doen.
Op het veld en voor de buis. :blush:

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » di nov 28, 2006 12:45 pm

Voetske schreef:Fred Schuit , das ook weer zo'n stempeltje :nooo:
Hou het er gewoon op dat je een genuanceerde mopperkont bent. ;)

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » di nov 28, 2006 9:52 pm

MHF schreef:Ik erger mij kapot aan lui als Van Gelder en co die, lekker selectief verontwaardigd, net doen alsof Sneijder en Perez de eersten zijn die zoiets dergelijks roepen op het voetbalveld. Hebben ze een tijdje in een grot doorgebracht of zo? Ik moet zeggen dat ik dergelijk gedrag niet goedkeur maar moet tevens bekennen dat ik in het heetst van de strijd ook wel eens iets roep dat ik normaliter niet zou doen. En laten we in godsnaam niet net doen alsof het bij andere clubs niet gebeurt. Dit is sinds jaar en dag realiteit...
Precies het is bizar die plotselingen moraalridders met Jan Mulder voorop. Toch is aan Dick Advocaat vragen hoe hij zich voelde toen dezelfde kliek eveneens met Jan mulder voorop hem probeerde stuk te maken.
Wat mij ook verbijsterd is dat men 'vrolijk' voorbij gaat aan het feit dat Sneijder wedstrijd na wedstrijd doodschoppen krijgt. In de samenvatting was zelfs te zien hoe een Spartaan expres op zijn kuit ging staan. Dat is allemaal gewoon blijkbaar.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 28, 2006 9:52 pm

En strafbaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » di nov 28, 2006 10:07 pm

Is die Spartaan in staat van beschuldiging gesteld?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 28, 2006 10:16 pm

Volgens mij niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 29, 2006 7:48 am

Arbiter Bossen, Ten Cate en Sneijder blijven bij hun standpunt

Waarheid met twee gezichten

ZEIST, woensdag

De tuchtcommissie van de KNVB zal een zware dobber hebben aan de verschillende lezingen die gisteravond in Zeist ter tafel kwamen. Ajax-trainer Henk ten Cate ging in beroep tegen een schikkingsvoorstel van vijfhonderd euro boete en een voorwaardelijke wedstrijd schorsing, maar nam het daarnaast op voor Wesley Sneijder. De middenvelder hangt een schorsing van twee duels boven het hoofd na de scheldpartij in het duel met Sparta. Arbiter Ruud Bossen voelde zich persoonlijk aangevallen in verbale zin en gaf de middenvelder rood. Aan de hand van enkele getuigen bestreed Ajax die verklaring te vuur en te zwaard.

Ten Cate heeft grote moeite met de wijze waarop alle gebeurtenissen achter elkaar zijn gezet. Hij is van mening dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen het uitschelden van een speler en een scheidsrechter. ,,Ik ben ook een vader van drie dochters. Als ze mij uitmaken voor tyfushond, hebben ze een enorm probleem. Dus als Wesley Sneijder de scheidsrechter werkelijk zo had genoemd, zou ik hem publiekelijk berispt hebben. En dan zou ik Ajax adviseren de hoogst mogelijke boete uit te delen.” ,,Maar ik ben geen Don Quichotte die op de barricade staat. Dan word ik uitgelachen. Als ik op straat iemand met mijn elleboog in zijn gezicht sla, ga ik twee weken de gevangenis in. Helaas gelden in de voetballerij nu eenmaal andere normen en waarden. Het is een asociale wereld. Daar is het uitschelden van spelers heel normaal, zelfs bij de jeugd. Zo werkt het al honderd jaar.”

Alfons Groenendijk, de rechterhand van Ten Cate, maakte als getuige duidelijk dat hij na twintig jaar profvoetbal nog nooit een speler weggestuurd heeft zien worden wegens het uitschelden van een collega. ,,Zelf ben ik ook voor alles en nog wat uitgemaakt. Daar is nooit tegen opgetreden.”

Vandaar dat Ten Cate met ,,stomme verbazing” kennis nam van de storm van kritiek die de afgelopen dagen is losgekomen. ,,Dan leven er opeens heel veel moraalridders in dit land.” Ajax huldigt immers het standpunt dat Sneijder niet de leidsman, maar de Spartaan Jeffrey Vlug uitschold. Op dat vlak bleven beide partijen keihard tegenover elkaar staan, wat het vooraf gestelde adagium ‘de waarheid en niets dan de waarheid’ in een twijfelachtig daglicht plaatst.

De Ajax-coach kwam er met zijn betoog beter vanaf dan Bossen, die onder meer aangaf dat de vierde man Reinold Wiedemeijer in de rust gezegd zou hebben dat – voor wat het gedrag van Ten Cate langs de lijn betreft – genoeg was geweest. ,,Henk was al een tijdje bezig tegen de vierde official”, aldus Bossen. Wiedemeijer beweerde echter dat hij gedurende de eerste helft helemaal niet in de clinch lag met Ten Cate. ,,Hij heeft zich correct gedragen.”

Tevens zei Bossen dat hij tot actie overging nadat Ten Cate hem twee keer had uitgemaakt voor ,,vreselijke moraalridder”. De jurist van Ajax, Ivo Trijbits, wees op verklaringen van Bossen op de televisie die tegenstrijdig van aard waren. ,,Wat ons betreft had de scheidsrechter een kort lontje”, zei Trijbits. Groenendijk refereerde aan het korte gesprek dat hij halverwege had met Wiedemeijer. ,,Die zei dat dit allemaal niet nodig was geweest.”

Afbeelding
•••••••• Wesley Sneijder ziet het, gezeten naast zijn beul van zondag, schijnbaar niet al te rooskleurig in met betrekking tot de straf voor zijn rode kaart tegen Sparta. De verklaringen van beiden over wat de middenvelder zei en tegen wie stonden evenals zondag lijnrecht tegenover elkaar. Vanochtend is de uitspraak en krijgt ook Henk ten Cate te horen of zijn boete voor ’moraalridder’ wordt gehandhaafd. ••••


Voor de eerste zitting was een uur uitgetrokken, maar het duurde veel langer. Bart Nieuwenhuizen, de aanklager betaald voetbal, concludeerde uiteindelijk dat hij niet twijfelde aan de oprechtheid van de hoofdpersonen. Hij sprak van een ,,miscommunicatie”. Ook oordeelde hij dat Ten Cate geen beledigende taal heeft gebruikt en daarvan vrijgesproken dient te worden. Desalniettemin bleef de eis onveranderd. ,,Omdat het belangrijk is dat je eerst alle feiten kent. Een voetbaltrainer – die een voorbeeldfunctie heeft – moet buitengewoon voorzichtig zijn met zijn commentaar; meer dan de gemiddelde burger.”

Vandaag doet de tuchtcommissie uitspraak. Ten Cate gaat sowieso in beroep indien hij wordt beboet. ,,Ik accepteer geen enkele straf. Het gaat mij om het principe.” Over de sfeer van de avond was hij glashelder: ,,Ik heb het gevoel dat ik hier in het beklaagdenbankje ben gezet. En dat hoop ik nooit meer mee te maken.”

Laat op de avond werd ook de zaak Sneijder behandeld. De commissie van wijze mannen bleef achter met een diversiteit van meningen. Er bestaat nog steeds onduidelijkheid over de gebezigde termen: tyfuslijer of tyfushond? Was het voorvoegsel nou ‘witte’ of ‘blinde’? Opmerkelijk was wel dat Kevin Valkenburg, de teammanager van Sparta, zijn eerdere ontlastende verklaring afzwakte en niet meer wilde benadrukken dat Sneijder het op Vlug gemunt had. Ajaxverdediger Urby Emanuelson werd gehoord, maar de Ajacied kon evenmin voor opheldering zorgen. Daardoor was de aanklager van mening dat het relaas van Bossen (,,Sneijder speelde eigen rechter”) overtuigender klonk. Hij verhoogde de straf tot drie duels onvoorwaardelijk.

Nieuwenhuizen, die aangaf een voorbeeld te willen stellen, bracht ter versterking spelregel 12 in de herinnering. Daarin staat dat spelers geen grove en/of beledigende taal mogen gebruiken. ,,En dan maakt het niet uit tegen wie het gezegd wordt.” In zijn slotwoord counterde Sneijder: ,,In de regels staat ook dat een tackle van achteren goed is voor rood. Als die regel zou worden nageleefd, hadden tien tegenstanders van mij de laatste weken van het veld gestuurd moeten worden.”

dE t.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo nov 29, 2006 9:18 am

Die Kan### Knvb voert alle jaren een anti ajax beleid en die schoft van een bossen gaat daar in mee. Deze man moet toch echt geen wedstrijd meer fluiten waarin ajax is betrokken, want dan wordt het dus echt competitie vervalsing :pukey: :pukey:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 29, 2006 9:27 am

Afbeelding

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo nov 29, 2006 12:13 pm

ajaxhome schreef:Die Kan### Knvb voert alle jaren een anti ajax beleid en die schoft van een bossen gaat daar in mee. Deze man moet toch echt geen wedstrijd meer fluiten waarin ajax is betrokken, want dan wordt het dus echt competitie vervalsing :pukey: :pukey:
:nooo: Je klinkt echt als een gefrustreerde kakkerlak.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 29, 2006 12:28 pm

Wim schreef:Is die Spartaan in staat van beschuldiging gesteld?
Die zegt deze week in de VI dat hij het allemaal wel grappig vindt. 'Met slechts drie wedstrijden in de Eredivisie in de benen los ik zo'n situatie professioneler op dan een international.' Waaruit dus blijkt hoe stom Sneijder is geweest. Met zijn reactie heeft hij zijn team zwaar gedupeerd, want tot dan toe (geeft Vlug ook toe) was Ajax veel beter.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 29, 2006 12:30 pm

Grappenmaker (Vlug dus vooral en jij een beetje). Ajax was ook in het begin niet beter.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 29, 2006 12:46 pm

Waarom zou hij dat dan zeggen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 29, 2006 12:49 pm

Hij vind het blijkbaar erg interessant om te melden dat hij na drie wedstrijden al geweldige dingen doet. Waarschijnlijk is het dan al helemaal geweldig als zijn actie en Sneijders reactie daarop de wedstrijd hebben doen kantelen. Maar jij vond Ajax wel sterker het eerste kwartier?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 29, 2006 12:56 pm

Lucas schreef:Hij vind het blijkbaar erg interessant om te melden dat hij na drie wedstrijden al geweldige dingen doet. Waarschijnlijk is het dan al helemaal geweldig als zijn actie en Sneijders reactie daarop de wedstrijd hebben doen kantelen. Maar jij vond Ajax wel sterker het eerste kwartier?
0,0 kansen ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 29, 2006 12:58 pm

Ik heb de wedstrijd niet gezien, Lucas. Maar ik hoor het wel van meer mensen dat Ajax goed begon.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 29, 2006 1:09 pm

Ik heb hem wel in zijn geheel gezien en ben het (dan) niet met deze mensen eens

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 29, 2006 1:16 pm

Laten we het erop houden dat de actie van Sneijder Sparta niet slecht uit kwam. :X
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 29, 2006 1:19 pm

Je lijkt Blind wel

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo nov 29, 2006 1:19 pm

Ajax was voor de rode kaart niet groots maar wel beter dan Sparta. Zonder dat Ajax echte kansen afdwong vond het spel wel grotendeels plaats op de helft van Sparta. Ik denk ook wel dat Ajax het met elf man had gewonnen.

Na de rode kaart klopte er niets meer van. Het middenveld werd overlopen en Sparta rook zijn kans. Dat vind ik nog altijd een fout van Ajax want met de juiste aanpassingen en een goede wedstrijdmentaliteit moet Ajax ook met 10 man kunnen winnen maar het neemt niet weg dat de kaart wat mij betreft wel een beslissende invloed had op de wedstrijd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 29, 2006 1:20 pm

Een fout van ten Cate die geen man doorschoof naar het middenveld. Ajax had 3-3-3 moeten gaan spelen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo nov 29, 2006 1:23 pm

Ik had gekozen voor 3-5-1 met Emanuelson en Gabri als lopers op de flanken en Perez als vooruitgeschoven middenvelder met een vrije rol om Huntelaar heen. Daarachter een blok met Lindenberg en Heitinga als verdedigende middenvelders en achterin Vermaelen, Stam en Grygera in de mandekking.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 29, 2006 1:31 pm

Lucas schreef:Je lijkt Blind wel
O nee, ik wil niets goedpraten. Ik wil alleen stellen dat Sneijder zich onprofessioneel heeft gedragen en dat zijn team daarvan de dupe is geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » wo nov 29, 2006 2:15 pm

to Dr Living Stoned krijg de k... en val dood neer! :D
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Plaats reactie