Ajax - Vitesse

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » ma sep 11, 2006 10:30 am

joey schreef:Precies Demo. Iemand die de ellende van de afgelopen jaren niet heeft meegemaakt kan onze opluchting niet begrijpen.
Helemaal mee eens! Toen ik de Arena uit liep, vroeg ik mijzelf al af hoelang het geleden is dat ik zo'n Ajax heb gezien.

Wat mij opviel is dat we er eindelijk conditioneel na 2/3 jaar weer goed opstaan. Complimenten aan HtC en Laurens Ebben.
Verder worden tegenstanders weer opgejaagd (resulteerde in de 1-0) en na 70 minuten kan Ajax het nog steeds belopen. Dat is wel eens anders geweest.

3 minpuntjes: de afwerking, het egoisme van Sneijder en het schandalige nonchalante verdedigen van Urby. Dat moet er nu echt uit.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 11, 2006 10:39 am

Inderdaad mee eens, Urby moet eens goed op zijn flikker krijgen. Had verwacht dat hij zou hebben geleerd van Kopenhagen thuis....

Overigens staat eens te meer vast dat hij - van nature - geen linksback is. Die positie kon wel eens de achilleshiel van Ajax worden, dit seizoen,
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma sep 11, 2006 11:23 am

Babel gaf twee mooie voorzetten aan KJH, maar had de pech dat die niet scherp was. Anders had hij toch twee mooie assists kunnen bijschrijven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 11:42 am

Arthur schreef:Babel gaf twee mooie voorzetten aan KJH, maar had de pech dat die niet scherp was. Anders had hij toch twee mooie assists kunnen bijschrijven.

Dat is dus trainbaar. Des te erger dat hij het voorheen niet kon. :X

Denk dat Sneijder zo egoïstisch speelde omdat hij per se een doelpunt wilde opdragen aan zijn zoon. Woensdag was hij ook al op jacht. (Ik vond hem wel zéér gedreven. Onherkenbaar.)

Wat Urby betreft, zou het onwil zijn of onkunde? Misschien is hij tactisch niet zo sterk? :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 12:26 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Babel gaf twee mooie voorzetten aan KJH, maar had de pech dat die niet scherp was. Anders had hij toch twee mooie assists kunnen bijschrijven.

Dat is dus trainbaar. Des te erger dat hij het voorheen niet kon. :X

Denk dat Sneijder zo egoïstisch speelde omdat hij per se een doelpunt wilde opdragen aan zijn zoon. Woensdag was hij ook al op jacht. (Ik vond hem wel zéér gedreven. Onherkenbaar.)

Wat Urby betreft, zou het onwil zijn of onkunde? Misschien is hij tactisch niet zo sterk? :sad:
Dat is dus alleen maar trainbaar als je de aanleg hebt voor een goede voorzet, heb je dat niet kun je trainen totdat je een ons weegt, maar zul je per wedstrijd zien dat goed aangekomen voorzetten zeldzaam zijn ........ zoals nu nog steeds het geval is ....

Oja, degene die die aanleg hebben en goed ontwikkelen zullen, na bv een tijdje door omstandigheid geen voorzet hebben te kunnen geven, deze goede voorzet binnen no-time weer te pakken hebben, de rest kan dan weer van voren af aan op de training beginnen ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 12:45 pm

Spelers moeten alle onderdelen van het spel beheersen, misschien met uitzondering van die paar supertalenten die het ook redden in de top zonder dat. Van een aanvaller mag je verwachten dat hij tweebenig is, kan koppen, een actie in huis heeft, een goede balaanname, snelheid, overzicht, sc orend vermogen, etc. We leiden voor die miljoenen per jaar toch verdorie geen kneusjes op!

Babel pikt het snel op, waaruit ik de conclusie trek dat hij verder was geweest als er gericht met hem was gewerkt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 11, 2006 1:45 pm

Voetske schreef:Dat is dus alleen maar trainbaar als je de aanleg hebt voor een goede voorzet, heb je dat niet kun je trainen totdat je een ons weegt, maar zul je per wedstrijd zien dat goed aangekomen voorzetten zeldzaam zijn ........ zoals nu nog steeds het geval is ....

Oja, degene die die aanleg hebben en goed ontwikkelen zullen, na bv een tijdje door omstandigheid geen voorzet hebben te kunnen geven, deze goede voorzet binnen no-time weer te pakken hebben, de rest kan dan weer van voren af aan op de training beginnen ...
Maar Babel gaf voorheen nooit voorzetten. Nu lijkt het erop dat hij op dat gebied (en meerdere gebieden) progressie boekt.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma sep 11, 2006 1:46 pm

Babel was af en toe geniaal. Bijzonder sterk aan de bal, snel, technisch.

:yes:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 2:03 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Dat is dus alleen maar trainbaar als je de aanleg hebt voor een goede voorzet, heb je dat niet kun je trainen totdat je een ons weegt, maar zul je per wedstrijd zien dat goed aangekomen voorzetten zeldzaam zijn ........ zoals nu nog steeds het geval is ....

Oja, degene die die aanleg hebben en goed ontwikkelen zullen, na bv een tijdje door omstandigheid geen voorzet hebben te kunnen geven, deze goede voorzet binnen no-time weer te pakken hebben, de rest kan dan weer van voren af aan op de training beginnen ...
Maar Babel gaf voorheen nooit voorzetten. Nu lijkt het erop dat hij op dat gebied (en meerdere gebieden) progressie boekt.
Niet, Babel gaf regelmatig voorzetten, nu zien ze er wat beter uit omdat Huntelar in de spits staat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 2:03 pm

Nihad schreef:Babel was af en toe geniaal. Bijzonder sterk aan de bal, snel, technisch.

:yes:
Toe maar geniaal nog wel ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 2:04 pm

joey schreef:Spelers moeten alle onderdelen van het spel beheersen, misschien met uitzondering van die paar supertalenten die het ook redden in de top zonder dat. Van een aanvaller mag je verwachten dat hij tweebenig is, kan koppen, een actie in huis heeft, een goede balaanname, snelheid, overzicht, sc orend vermogen, etc. We leiden voor die miljoenen per jaar toch verdorie geen kneusjes op!

Babel pikt het snel op, waaruit ik de conclusie trek dat hij verder was geweest als er gericht met hem was gewerkt.
Tja, van alles wat je op noemt past maar weinig bij de speler Babel ...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma sep 11, 2006 2:10 pm

Ik vraag het me echt af..

..als dit forum in 1995 al had bestaan en jij er ook een poster van was. Hoe had je dan gereageerd? :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 2:14 pm

Een Ajacied is nooit tevreden! :cheer:

Ik vond Babel best aardig, maar geniaal...neuh...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 2:21 pm

Nihad schreef:Ik vraag het me echt af..

..als dit forum in 1995 al had bestaan en jij er ook een poster van was. Hoe had je dan gereageerd? :D
Nihad, waar slaat dit nu toch weer op.Mag alleen maar een selectief gezelschap hier op dit forum kritisch zijn en moet de rest zijn mond houden.Het idee alleen al dat je ( er weer ) 1995 er met de haren bijsleept slaat nergens op.

Babel geniaal, hoe verzin je het ....

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » ma sep 11, 2006 3:33 pm

Babel was redelijk. Goed in de eerste helft, toen Verhaegh in de rust gewisseld wer maakte hij weinig klaar tegen de nieuwe rechtsback.

Om even terug te komen op het Heitinga-verhaal.... Lazovic deed een stap in de richting van Heitinga om zo de overtreding uit te lokken
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 11, 2006 3:50 pm

Dan is het nog steeds een overtreding, hoor. Het was gewoon een schandalige overtreding.

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma sep 11, 2006 6:05 pm

Gefeliciteerd met de cadeautjes van Vitesse. Joey heeft gelijk; deze wedstrijd kun je voortaan net zo goed schriftelijk met 3-0 af doen, onze klootzakjes doen toch niet hun best in de Arena. :sad:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma sep 11, 2006 6:17 pm

Babel krijgt eindelijk het vertrouwen dat een Ajax talent verdient. Betaalt ie tot nog toe aardig terug zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » ma sep 11, 2006 6:58 pm

Een uitgelokte overtreding is geen smerige overtreding. Als je je been opzij zet om een overtreding uit te lokken moet je niet gaan zeiken als er iemand tegenaan trapt. Vrije trap was genoeg.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 7:19 pm

Wouter schreef:Gefeliciteerd met de cadeautjes van Vitesse. Joey heeft gelijk; deze wedstrijd kun je voortaan net zo goed schriftelijk met 3-0 af doen, onze klootzakjes doen toch niet hun best in de Arena. :sad:
In het begin wel, maar zoals vaker gaven ze het snel op. Dat moet Aad de Mos heel vervelend hebben gevonden, die was gebrand op een stunt, dat weet ik zeker.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 11, 2006 7:44 pm

Khraa schreef:Een uitgelokte overtreding is geen smerige overtreding. Als je je been opzij zet om een overtreding uit te lokken moet je niet gaan zeiken als er iemand tegenaan trapt. Vrije trap was genoeg.
Wat een onzin.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 11, 2006 7:48 pm

Khraa wrote:
Een uitgelokte overtreding is geen smerige overtreding. Als je je been opzij zet om een overtreding uit te lokken moet je niet gaan zeiken als er iemand tegenaan trapt. Vrije trap was genoeg.


Wat een onzin.
Nee Bertje, jouw opmerking slaat ergens op :nooo:


Ik ben het overigens gewoon met Khraa eens :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 11, 2006 7:51 pm

Ik vond het wel een lekkere sliding van John. Een beetje Engelse scheids had er niet eens voor gefloten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 11, 2006 7:54 pm

Ongelooflijk.. Dus als je een overtreding probeert uit te lokken om er je voordeel uit te halen en de verdediger is dom genoeg om daar in te trappen moet je dat voordeel maar niet/in mindere mate krijgen? Misschien moeten we de aanvallers alvast voor de wedstrijd in elkaar trappen, want dat scheelt weer aan onderbrekingen in de wedstrijd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 11, 2006 7:55 pm

Jöhnk schreef:Ik vond het wel een lekkere sliding van John. Een beetje Engelse scheids had er niet eens voor gefloten.
Ik vond het schandalig gehak op iemands enkels.

Plaats reactie