I know...maar toch onzz aller AJAX in de buurt, nietwaar... ;)Peter schreef:Ik kom niet in Deventer. Moest verder ook helaas werken, maar ik ga niet tussen GAE supporters staan.
Maar dan houdt 't op idd...
De T.Deventer toneel van rellen en vernielingen
Ajax staakt oefenduel
Onfortuinlijke Davids breekt scheenbeen
DEVENTER, zondag
Wat een feest voor de voetballiefhebber had moeten zijn, ontaardde gisteren in Deventer in een dieptepunt: de oefenwedstrijd tussen eerstedivisionist Go Ahead Eagles en Ajax moest na een half uur worden gestaakt.
Op de tribunes waren rellen uitgebroken tussen Ajax- en Go Ahead Eagles-supporters. Het bestuur van Go Ahead, in de veronderstelling dat bij deze warming-up voor het voetbalseizoen toch weinig vijandigheid was te verwachten, had het goedgevonden dat de supporters van beide clubs gemengd op de tribune konden zitten.
De spelers van Ajax kregen vanaf het beginsignaal de vreselijkste verwensingen naar hun hoofd geslingerd. Zij voelden zich ernstig bedreigd en vroegen de arbiter om de wedstrijd te staken. Dat verzoek werd gehonoreerd. Op dat moment was de stand 0-1 door een doelpunt van Klaas-Jan Huntelaar.
Hoewel na 30 minuten de rust weer was teruggekeerd op de tribunes van de uitverkochte Adelaarshorst wilden de Ajacieden niet meer verder voetballen. Wesley Sneijder was met de dood bedreigd.
Edgar Davids hield aan het ingekorte duel overigens een fikse tegenvaller over. De Ajax-middenvelder heeft zijn linker scheenbeen gebroken en is voor zeker drie maanden uitgeschakeld. Een flinke streep door de rekening van trainer Henk ten Cate richting de voorronde van de Champions League.
Welke ME.. er was op 2 agenten ter paard niemand aanwezig in de binnenstad.. Alle politie was in het stadion aanwezig. maar een ding staat vast, deze rellen waren afgesproken werk.. beide hooligangroepen wisten precies waar ze elkaar zouden treffen..LucaS schreef:Werden ze niet door de ME geprovoceerd?
Dat ze elkaar de hersen willen inslaan, ok. Maar spreek dan af op een afgelegen locatie! Het mag waarschijnlijk niet gezegd worden, maar Beverwijk was zo slecht nog niet....Zlatan Son of God schreef:Welke ME.. er was op 2 agenten ter paard niemand aanwezig in de binnenstad.. Alle politie was in het stadion aanwezig. maar een ding staat vast, deze rellen waren afgesproken werk.. beide hooligangroepen wisten precies waar ze elkaar zouden treffen..LucaS schreef:Werden ze niet door de ME geprovoceerd?
Hopelijk kan iedereen opgepakt en gestraft worden!