AFC Ajax - FC Utrecht 23-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo jan 23, 2008 9:30 pm

martijn401 schreef:Ja het programma is zwaar, maar we hebben gelukkig weer wat meer mogelijkheden; de bank is wat beter bezet.
Liever een zwaar programma, dan vier degradatiekandidaten zou ik haast denken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 9:30 pm

Zonder KJH hadden we vandaag niet gewonnen. Hij maakt een knap doelpunt en later legt hij hem prima klaar voor Heitinga. Die overigens echt schandalig vrij stond hoor. Daar zou zelfs onze defensie zich voor schamen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » wo jan 23, 2008 9:32 pm

Toppie schreef:..... en Huntelaar is Magic ,
Dat istie altijd al geweest ... :onfire.gif:

Eén van de weinige spelers met voetbalvernuft ...

Afijn, 7 punten uit 3 wedstrijden .... :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Nu nog fietstas, pisvee en feijenooit en dan kijken waar we staan ...
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 23, 2008 9:34 pm

Waar ik het meeste blij mee ben, is dat er nu weer een verdediging staat :headbang.gif:


Steek 7
Colin 7,5
Heitinga 7
Vertonghen 7
Urby 7
Perez 5,5
Davids 6,5
De Jong 6
Rommeldahl 4
Hunt 9
Suarez 6,5

Invallers

Vermaelen ?
Leonardo ?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo jan 23, 2008 9:39 pm

Marillion schreef:Zonder KJH hadden we vandaag niet gewonnen. Hij maakt een knap doelpunt en later legt hij hem prima klaar voor Heitinga. Die overigens echt schandalig vrij stond hoor. Daar zou zelfs onze defensie zich voor schamen.
Meen je dat nu serieus? :hypocrite.gif:

Vanavond waren Rommedahl en Perez wat mij betreft de zwakste schakels. Perez loopt daarnaast nog tegen een domme gele kaart op, uit pure frustratie. Loopt maar een beetje er tussen in, met steek pasjes e.d. Rommedahl moet je gewoon brengen als je snelheid voorin nodig hebt.

Colin inderdaad en jammer genoeg voor hem Urby ook, toch een goeie voldoende vanavond. Voor Urby valt hopelijk de blessure mee.
Zullen we het eens hebben over Suarez? ik hoop dat Leonardo gauw genoeg langere speeltijden krijgt. Misschien dat Suarez wat meer "oog" krijgt voor zijn medespelers en voor zijn prestaties.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 9:41 pm

Suarez blijft wat mij betreft lekker staan hoor. Hij kan wel eens z'n dag niet hebben maar dat weet je met zo'n type speler. Maar hij blijft altijd levensgevaarlijk.

Voor hetzelfde geld schiet hij er zondag weer twee in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 23, 2008 9:41 pm

mattie schreef:
Marillion schreef:Zonder KJH hadden we vandaag niet gewonnen. Hij maakt een knap doelpunt en later legt hij hem prima klaar voor Heitinga. Die overigens echt schandalig vrij stond hoor. Daar zou zelfs onze defensie zich voor schamen.
Meen je dat nu serieus? :hypocrite.gif:

Vanavond waren Rommedahl en Perez wat mij betreft de zwakste schakels. Perez loopt daarnaast nog tegen een domme gele kaart op, uit pure frustratie. Loopt maar een beetje er tussen in, met steek pasjes e.d. Rommedahl moet je gewoon brengen als je snelheid voorin nodig hebt.

Colin inderdaad en jammer genoeg voor hem Urby ook, toch een goeie voldoende vanavond. Voor Urby valt hopelijk de blessure mee.
Zullen we het eens hebben over Suarez? ik hoop dat Leonardo gauw genoeg langere speeltijden krijgt. Misschien dat Suarez wat meer "oog" krijgt voor zijn medespelers en voor zijn prestaties.
Suarez blijft dreigend 90 minuten lang en Leo is meer een momenten voetballer

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 23, 2008 9:42 pm

Suarez zit al een tijdje in een vormdip. Tegen NAC was het ook bar en boos, ondanks zijn goals.

Altijd laten staan trouwens.

Ik maak me meer zorgen om Perez. Die komt totaal niet uit de verf in dit Ajax op deze positie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 9:46 pm

Jöhnk schreef:Suarez zit al een tijdje in een vormdip. Tegen NAC was het ook bar en boos, ondanks zijn goals.

Altijd laten staan trouwens.

Ik maak me meer zorgen om Perez. Die komt totaal niet uit de verf in dit Ajax op deze positie.
Dat is het ook met Suarez. Tegen NAC niet in vorm maar wel twee goals. Nu Ajax nog altijd moeite heeft om kansen af te dwingen moeten we het toch hebben van de individuele kwaliteiten. Suarez en KJH moeten ons er de komende weken doorheen gaan slepen.

Perez was niet best. Het is duidelijk zoeken met hem. Ik ben erg benieuwd of Koster het met hem in dit systeem voor elkaar gaat krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 23, 2008 9:48 pm

Jöhnk schreef:Suarez zit al een tijdje in een vormdip. Tegen NAC was het ook bar en boos, ondanks zijn goals.

Altijd laten staan trouwens.

Ik maak me meer zorgen om Perez. Die komt totaal niet uit de verf in dit Ajax op deze positie.
Idd Perez kiest normaal nog weleens voor goede momenten , maar dat laat die al 3 wedstrijden niet zien...

Ik vind trouwens de rechtsbuiten positie van Rommedahl en Kennedy erg slecht

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 9:51 pm

De eerste diagnose voor Emanuelson is een kneuzing aan de knieband. Onduidelijk is nog hoe lang zijn herstel zal gaan duren. En gezien de ervaringen met de medische staf sluit ik ook niet uit dat ze nog terugkomen op deze diagnose.

Ik stel voor dat Martin deze wetenswaardigheid meeneemt in zijn zoektocht naar defensieve versterkingen. Vermaelen is net terug en die moet niet forceren. De spoeling op links is dus nog altijd bijzonder dun.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo jan 23, 2008 9:53 pm

Ik zou Perez op rechtsbuiten zetten en veelvuldig laten wisselen van positie met Suarez.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo jan 23, 2008 9:55 pm

Marillion schreef:De eerste diagnose voor Emanuelson is een kneuzing aan de knieband. Onduidelijk is nog hoe lang zijn herstel zal gaan duren. En gezien de ervaringen met de medische staf sluit ik ook niet uit dat ze nog terugkomen op deze diagnose.

Ik stel voor dat Martin deze wetenswaardigheid meeneemt in zijn zoektocht naar defensieve versterkingen. Vermaelen is net terug en die moet niet forceren. De spoeling op links is dus nog altijd bijzonder dun.
Over defensieve versterkingen gesproken.Wat vonden we van Pieters deze wedstrijd? Hij had niet echt een tegenstander he.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo jan 23, 2008 9:55 pm

Jöhnk schreef: Ik maak me meer zorgen om Perez. Die komt totaal niet uit de verf in dit Ajax op deze positie.
Mee eens, vanavond was ie wel heel erg slecht bezig. Had wel voortdurend een mandekker op zijn nek, maar dan nog. Over het algemeen komt ie een stuk beter uit de verf als Ajax fel en met veel mensen gaat aanvallen, maar dat viel vanavond ook bar tegen. Inderdaad ook nog een domme gele kaart uit frustratie. Sowieso leek ie aan het eind bekaf. Davids krijgt in de midweekse wedstrijden zoveel mogelijk rust, moet Perez als veteraan dat soms ook hebben?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 23, 2008 9:57 pm

martijn401 schreef:
Marillion schreef:De eerste diagnose voor Emanuelson is een kneuzing aan de knieband. Onduidelijk is nog hoe lang zijn herstel zal gaan duren. En gezien de ervaringen met de medische staf sluit ik ook niet uit dat ze nog terugkomen op deze diagnose.

Ik stel voor dat Martin deze wetenswaardigheid meeneemt in zijn zoektocht naar defensieve versterkingen. Vermaelen is net terug en die moet niet forceren. De spoeling op links is dus nog altijd bijzonder dun.
Over defensieve versterkingen gesproken.Wat vonden we van Pieters deze wedstrijd? Hij had niet echt een tegenstander he.
Meen je dat nou? Pieters werd aan alle kanten voorbij gelopen, alleen heeft Rommedahl geen voorzet

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 9:57 pm

martijn401 schreef:
Marillion schreef:De eerste diagnose voor Emanuelson is een kneuzing aan de knieband. Onduidelijk is nog hoe lang zijn herstel zal gaan duren. En gezien de ervaringen met de medische staf sluit ik ook niet uit dat ze nog terugkomen op deze diagnose.

Ik stel voor dat Martin deze wetenswaardigheid meeneemt in zijn zoektocht naar defensieve versterkingen. Vermaelen is net terug en die moet niet forceren. De spoeling op links is dus nog altijd bijzonder dun.
Over defensieve versterkingen gesproken.Wat vonden we van Pieters deze wedstrijd? Hij had niet echt een tegenstander he.
Lastig hoor, Rommedahl was niet best. Maar aan wie lag dat nu? Ik ken hem verder ook niet zo goed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 23, 2008 9:58 pm

Als Engelaar deze week nog komt zit Perez op de bank :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo jan 23, 2008 9:59 pm

LucaS schreef:
martijn401 schreef:
Marillion schreef:De eerste diagnose voor Emanuelson is een kneuzing aan de knieband. Onduidelijk is nog hoe lang zijn herstel zal gaan duren. En gezien de ervaringen met de medische staf sluit ik ook niet uit dat ze nog terugkomen op deze diagnose.

Ik stel voor dat Martin deze wetenswaardigheid meeneemt in zijn zoektocht naar defensieve versterkingen. Vermaelen is net terug en die moet niet forceren. De spoeling op links is dus nog altijd bijzonder dun.
Over defensieve versterkingen gesproken.Wat vonden we van Pieters deze wedstrijd? Hij had niet echt een tegenstander he.
Meen je dat nou? Pieters werd aan alle kanten voorbij gelopen, alleen heeft Rommedahl geen voorzet
Ik zeg ook niet dat Pieters goed was. Vond Rommendahl zeker de 2e helft helemaal niks goed doen.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo jan 23, 2008 10:00 pm

Toppie schreef:Als Engelaar deze week nog komt zit Perez op de bank :smallgrin.gif:
Voorzichtig met die voorspellingen ze komen nog wel eens uit vanavond :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 23, 2008 10:02 pm

Toppie schreef:Als Engelaar deze week nog komt , zit Perez op de bank :smallgrin.gif:
:cokesmile.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 23, 2008 10:02 pm

Wordt er nog iets gezegd gedurende de persconferentie?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 23, 2008 10:04 pm

Ongetwijfeld! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo jan 23, 2008 10:05 pm

:smallgrin.gif: Er zijn geen beelden (nog) van de persconferentie, ze laten Psv - Sparta zien

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 10:06 pm

Ik heb alleen Van Loen wat horen neuzelen na de wedstrijd. Inmiddels ben ik al weer afgehaakt.

Hij vond dat Utrecht het in de 1e helft goed voor elkaar had. Weinig weggegeven...blabla....stonden goed.....blabla.....

Het plan was om de ruimte in de rug van Davids te benutten omdat hij dat niet zou kunnen belopen. 2e helft een stuk minder van Utrecht en de overtreding van Keller had hij niet gezien.

Koster heb ik niet gehoord maar als je even wat quotes uit het open deuren topic knipt en plakt kun je zijn reactie zo samenstellen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 23, 2008 10:08 pm

OK. Ging me meer om aankopen en dergelijke.

Plaats reactie