Ajax - Heerenveen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 06, 2007 10:18 pm

jaja tuurlijk, ze staan toch niet voor niets bovenaan in Turkije, ik zeg niet dat ze europese top zijn maar toch ik had moeten zien of AJAX van ze gewonnen had. AZ heeft ook gewonnen in Sevilla.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 10:21 pm

Dat ging nergens meer om.

Sorry, maar ik vind Fenerbahce heel matig. Sowieso ben ik niet kapot van het Turkse voetbal. De supporters zijn gevaarlijker dan de ploegen daar.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 06, 2007 10:42 pm

Fener is niveautje Bremen. ;)

Maar serieus, het gaat ook om de manier waarop. Werkelijk elke wedstrijd die Ajax dit seizoen in Europees verband speelde was een draak. Az daarentegen gaat uit van eigen kracht. Dat Az geen wereldploeg heeft is bekend maar daar gaat het in deze niet om.

Van Gaal is geen god of zo, maar maakt op mij wel een betere indruk dan Ten Cate die duidelijk heeft moeten wennen aan de druk bij Ajax. Volgend seizoen krijgt hij een herkansing.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 10:55 pm

Ik heb AZ in korte tijd drie keer gezien: uit en thuis tegen Fenerbahce en thuis tegen Ajax. Vond de ploeg in die wedstrijden (met name tegen Fenerbahce) héél matig verdedigen. Tegen Ajax deugde het positiespel totaal niet toen het elf tegen tien was. Op grond van die wedstrijden zeg ik niet: wat een topploeg. Het is geen toeval dat AZ flink achterop is geraakt bij PSV, terwijl PSV sinds de winterstop eigenlijk al niet meer optimaal presteert.

Ik denk dat we een beetje nostalgisch zijn. We zien al gauw 'iets van toen'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 06, 2007 11:06 pm

Ach, we romantiseren het verleden toch ook. We denken dat Ajax de Uefacup van '92 met prachtig voetbal behaalde, maar in werkelijkheid ging het met hangen en wurgen. Uiteindelijk blijft het resultaat hangen in onze geheugens.

Az doet voorlopig nog mee. Spelen niet altijd even goed maar wel lekker brutaal en van eigen kracht uitgaand. Daar hebben buitenlandse ploegen moeite mee.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 11:19 pm

Oké, we zijn het eens. :xyxthumbs:

AZ doet het heel aardig, maar het écht goed presteerde was het dit jaar kampioen geworden. Het zit er tegen aan, maar ze zijn er nog niet. Vraag is of het nog komt of dat het hierbij blijft. Er zal wel weer aan spelers van AZ getrokken worden en Shota wordt ook een dagje ouder.

Harm

Bericht door Harm » di mar 06, 2007 11:54 pm

joey schreef:Oké, we zijn het eens. :xyxthumbs:

AZ doet het heel aardig, maar het écht goed presteerde was het dit jaar kampioen geworden. Het zit er tegen aan, maar ze zijn er nog niet. Vraag is of het nog komt of dat het hierbij blijft. Er zal wel weer aan spelers van AZ getrokken worden en Shota wordt ook een dagje ouder.
Allang te oud voor Ajax hè. :hypocrite: ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 4:22 am

joey schreef:AZ doet het heel aardig, maar het écht goed presteerde was het dit jaar kampioen geworden. Het zit er tegen aan, maar ze zijn er nog niet. Vraag is of het nog komt of dat het hierbij blijft. Er zal wel weer aan spelers van AZ getrokken worden en Shota wordt ook een dagje ouder.
Waarom? De selectie is kwalitatief minder dan die van Ajax en PSV en volgens mij kan PSV nog altijd met meer punten eindigen dan vorig seizoen. Voorlopig staat AZ heel netjes tweede en speelt het het aantrekkelijkste (wat niet betekent het beste) voetbal van Nederland. En ook in Europa speelt men het zelfde spelletje of probeert men dat. Ik weet zeker dat AZ zo ver is als men nu is dankzij Van Gaal.

Frank

Bericht door Frank » wo mar 07, 2007 2:14 pm

Thomas schreef:Waarom? De selectie is kwalitatief minder dan die van Ajax en PSV en volgens mij kan PSV nog altijd met meer punten eindigen dan vorig seizoen. Voorlopig staat AZ heel netjes tweede en speelt het het aantrekkelijkste (wat niet betekent het beste) voetbal van Nederland. En ook in Europa speelt men het zelfde spelletje of probeert men dat. Ik weet zeker dat AZ zo ver is als men nu is dankzij Van Gaal.
Als PSV de laatste 7 wedstrijden allemaal zou winnen, komen ze op 87 punten, tegen 84 vorig jaar.

goodfella

Bericht door goodfella » wo mar 07, 2007 3:28 pm

Frank schreef:
Thomas schreef:Waarom? De selectie is kwalitatief minder dan die van Ajax en PSV en volgens mij kan PSV nog altijd met meer punten eindigen dan vorig seizoen. Voorlopig staat AZ heel netjes tweede en speelt het het aantrekkelijkste (wat niet betekent het beste) voetbal van Nederland. En ook in Europa speelt men het zelfde spelletje of probeert men dat. Ik weet zeker dat AZ zo ver is als men nu is dankzij Van Gaal.
Als PSV de laatste 7 wedstrijden allemaal zou winnen, komen ze op 87 punten, tegen 84 vorig jaar.
Zozo, dacht dat ze het aantal van vorig seizoen niet meer konden evenaren.

Overigens over Fenerbahce. Dat is toch die club die nooit Europese uitwedstrijden wint en desondanks al jaren de status van Europese subtopper heeft?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 3:33 pm

Europese thuiswedstrijden winnen ze echter des te vaker (vraag maar aan PSV) en ook in Turkije behaalde AZ een uitstekend resultaat met het eigen spel.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 07, 2007 5:27 pm

Bertje schreef:Ik vind het wel meevallen. Zeker als je je bedenkt dat één van die spelers een keeper is en dat hij Jaliens en Koevermans al in huis had.
Een half elftal vind jij wel meevallen. Prima.

Ik zie een jong elftal dat over het algemeen lekker voetbal speelt, goed preseert en spelvreugde uitstraalt. Dingen die ik bij Ajax vaak mis. Ik kijk (als liefhebber) liever naar AZ dan naar Ajax om heel eerlijk te zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 07, 2007 5:30 pm

Raymon schreef: Dus Ajax heeft het eigenlijk niet zo slecht gedaan die 2 wedstrijden tegen AZ, die geweldige ploeg van die geweldige coach?
Was jij niet degene die mij zei dat ik Ogararu niet op een wedstrijd moet beoordelen? Waarom doe je dat dan wel met AZ?

Ik snap de discussie (betreft niet enkel jouw post) niet zo. AZ speelt en presteert aantoonbaar beter dan Ajax. LVG is een aantoonbaar betere trainer dan HtC. Wat is het probleem, buiten dat HtC onze trainer is en niet LVG?!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 07, 2007 5:34 pm

joey schreef:Mwah, ze hebben tot dit weekend steeds onder Ajax gestaan.
Scorebord-posting. Hoofdzaak dit seizoen was toch 'progressie' en lekker voetbal?! Nou, als je dát wilt zien, moet je naar AZ kijken. Bij ons zie je het nl. veel te weinig.
En Fenerbahce is geen Werder, dat moge duidelijk zijn. Fenerbahce stelde weinig voor.
Bremen draait als een tierelier momenteel. ;)

Zelfs dit Ajax had Bremen kunnen pakken, wanneer er in Bremen voor een Ajax-waardige taktiek en opstelling zou zijn gekozen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 5:35 pm

Volgens jou was Ajax volslagen kansloos tegen Werder, maar nu we verloren hebben had Ajax ze kunnen hebben. Een beetje opportunistische, als je het mij vraagt. Ondanks het feit dat Bremen duidelijk in een mindere fase zat.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 07, 2007 5:40 pm

Thomas schreef:Volgens jou was Ajax volslagen kansloos tegen Werder, maar nu we verloren hebben had Ajax ze kunnen hebben. Een beetje opportunistische, als je het mij vraagt.
Onzin. Je hebt zelf kunnen zien dat Bremen in een wak van jewelste zit. Klose en Mertesacker zijn volledig uit vorm en als je Pasanen moet opstellen, zit er echt iets scheef. Wanneer die HtC geen 7-1-2 speelt in Bremen en figuren als Roger en Donald (maar KJH en Perez) uit de hoge hoed tovert, kun je Bremen verlaten met een kleine nederlaag. Die je dan thuis had kunnen wegpoetsen.
Ondanks het feit dat Bremen duidelijk in een mindere fase zat.
Maar met de opstelling in Bremen zou Ajax tegen iedere ploeg in de BL hebben verloren. Ook tegen Bochum of Cottbus.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 5:47 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Volgens jou was Ajax volslagen kansloos tegen Werder, maar nu we verloren hebben had Ajax ze kunnen hebben. Een beetje opportunistische, als je het mij vraagt.
Onzin. Je hebt zelf kunnen zien dat Bremen in een wak van jewelste zit. Klose en Mertesacker zijn volledig uit vorm en als je Pasanen moet opstellen, zit er echt iets scheef. Wanneer die HtC geen 7-1-2 speelt in Bremen en figuren als Roger en Donald (maar KJH en Perez) uit de hoge hoed tovert, kun je Bremen verlaten met een kleine nederlaag. Die je dan thuis had kunnen wegpoetsen.
Inderdaad en dat ontken ik ook zeker niet. Maar Werder verdedigde in de Arena een 3-0 overwinning (die veel hoger op had kunnen lopen) en daar word je als ploeg ook een beetje gemakzuchtig van. Ajax had ook 6 keer kunnen scoren in de Arena, maar Werder had er ook zomaar 4 kunnen maken. Oftewel, de opstelling in de Arena was allerminst een garantie tot succes.

Verder ben ik het met je eens dat Ajax veel meer van eigen kracht moet uitgaan hoor. Des te meer omdat we geen uiterst gedisciplineerde ploeg hebben of spelers die het team goed kunnen organiseren.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 5:54 pm

Pasanen deed in Bremen niet mee. Werder speelde toen wel scherp. :yes:

Werder is top, maar precies tegen Ajax even niet. Komt dat goed uit! :hypocrite:

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 07, 2007 6:02 pm

joey schreef: Werder is top, maar precies tegen Ajax even niet. Komt dat goed uit! :hypocrite:
BL gevolgd, joey? Blijkbaar niet he. Op dit soort flauwe onzin ga ik niet in. Wie niet ziet dat Ajax in Bremen zwaar voor schut ging door een incapabele trainer heeft geen enkele kijk op dit spel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 6:05 pm

wimpey schreef:BL gevolgd, joey? Blijkbaar niet he. Op dit soort flauwe onzin ga ik niet in. Wie niet ziet dat Ajax in Bremen zwaar voor schut ging door een incapabele trainer heeft geen enkele kijk op dit spel.
Ik heb wel degelijk kijk op het spel en vind dan ook dat Ten Cate een fout heeft gemaakt (die slechts deels te billijken was vanwege het beschikbare materiaal). Dan nog maken fouten een trainer niet incapabel. Rijkaard doet ook hele rare dingen sinds Ten Cate weg is bij Barcelona. Het gaat erom dat Ten Cate die fouten in de toekomst recht zet en het positieve straks afweegt tegenover het negatieve. En dat doet het op dit moment jammer genoeg niet.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 07, 2007 6:15 pm

Thomas schreef: Rijkaard doet ook hele rare dingen sinds Ten Cate weg is bij Barcelona.
Ik schat Neeskens eerlijk gezegd veel hoger in dan HtC. Ronnie is uit vorm, Sammie zit niet goed in zijn vel en na een superseizoen komt er wel vaker een knik.
Het gaat erom dat Ten Cate die fouten in de toekomst recht zet en het positieve straks afweegt tegenover het negatieve.
????

Ajax presteert niet en speelt slecht. Eindverantwoordelijk is HtC. Wanneer Ajax consequent is, wacht hem hetzelfde lot als DB, CA etc.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 07, 2007 6:19 pm

Tja, het lijkt mij ook klip en klaar. Blind moest eruit omdat het veldspel niet Ájaxwaardig'was en omdat talenten onvoldoende progressie toonden. Het lijkt me dus dat Van Geel van Ten Cate minimaal dezelfde resultaten verwacht met veldspel wat wel Ájaxwaardig' is en met aantoonbare vooruitgang van spelers. Met het veldspel wil het, een enkele vlaag uitgezonderd, nog niet zo lukken. En behalve Babel en Heitinga misschien, zit het met de vooruitgang van Vermaelen, Emanuelson, Huntelaar en Maduro (om de belangrijkste te noemen) ook niet echt goed lijkt me.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 07, 2007 6:24 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Rijkaard doet ook hele rare dingen sinds Ten Cate weg is bij Barcelona.
Ik schat Neeskens eerlijk gezegd veel hoger in dan HtC. Ronnie is uit vorm, Sammie zit niet goed in zijn vel en na een superseizoen komt er wel vaker een knik.
In Barcelona hebben in ieder geval maar weinig mensen door wat de functie van Neeskens nu precies is en vroeg men zich na een paar maanden al af of Rijkaard Ten Cate miste. Frenkie stapelt ook fout op fout.

-Hij rouleert veel teveel (net als ik Ten Cate teveel vind rouleren bij Ajax).
-Hij zet Marquez constant in de verdediging terwijl hij veel waardevoller is als controleur.
-Hij zet Eto'o regelmatig op links en Ronaldinho min of meer in het centrum, waardoor Barcelona haar belangrijkste aanspeelpunt kwijt is.
-In de topwedstrijden zijn de resultaten op z'n zachtst gezegd matig:

Real Madrid-Barcelona 2-0
Werder Bremen-Barcelona 1-1 (een punt dat Barcelona niet verdiende)
Barcelona-Werder Bremen 2-0
Barcelona-Chelsea 2-2
Chelsea-Barcelona 1-0
Barcelona-Valencia 1-1
Barcelona-Sevilla 3-1
Sevilla-Barcelona 2-1
Sevilla-Barcelona 3-0
Barcelona-Valencia 1-1
Valencia-Barcelona 2-1
Barcelona-Liverpool 1-2
Liverpool-Barcelona 0-1 (ook met heel veel geluk)

En Rijkaard was regelmatig schuldig aan die slechte resultaten door een vederlicht middenveld op te stellen of zoals deze week met drie verdedigers te gaan spelen.
wimpey schreef:
Het gaat erom dat Ten Cate die fouten in de toekomst recht zet en het positieve straks afweegt tegenover het negatieve.
????
In de zin die je niet hebt gequote zei ik al dat dat op dit moment niet het geval is.

jabu

Bericht door jabu » wo mar 07, 2007 6:24 pm

Dus omdat Blind in de ogen van sommigen onterecht is ontslagen moet Ajax diezelfde criteria blijven aanhouden bij elke volgende trainer?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 07, 2007 6:32 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Werder is top, maar precies tegen Ajax even niet. Komt dat goed uit! :hypocrite:
BL gevolgd, joey? Blijkbaar niet he. Op dit soort flauwe onzin ga ik niet in. Wie niet ziet dat Ajax in Bremen zwaar voor schut ging door een incapabele trainer heeft geen enkele kijk op dit spel.
Mwah, de spelers hadden bijvoorbeeld de bal in de ploeg kunnen houden. Dat lukte dus niet. Ajax verloor ALLE duels. Dat heeft niets met het systeem of de opstelling te maken.

Plaats reactie