Excelsior - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 20, 2006 10:45 pm

Hebben we het nou nog steeds over Danny Blind...?

What's next? Dat we Henk ten Cate met Tomislav Ivic of Aad de Mos gaan vergelijken?

Vermoeiend zeg...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 20, 2006 10:46 pm

Bovendien is het wel een pré als een Ajax-trainer een rijbewijs heeft, en dat heeft Danny Blind niet.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 20, 2006 11:39 pm

Lucas schreef:Zeker hoor Joey, met 7-0 winnen van Sparta met de gebroeders de Boer, van der Sar, Litmanen, M. Laudrup en Arveladze. Het zou schande zijn geweest als er geen goede/mooie wedstrijden werden gespeeld. Maar blijkbaar wil je niet lezen wat ik schrijf. Ik vind die trainers k*t omdat ze een speelstijl hanteerden die niet de mijne is en ook niet de 'onze' zou moeten zijn. Ajax speelde onder Olsen geen systeem, het won op de (in Nederland) superieure individuele kwaliteiten.
Maar zelfs dat lukte Blind vorig jaar niet. Ondanks het feit dat hij teerde op de individuele kwaliteiten van KJH.

Maar ik ben het met Ko eens. Laat Blind eerst maar eens een vak leren. Praten we over vijf jaar verder. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 21, 2006 1:06 am

joey schreef:
Lucas schreef:Zeker hoor Joey, met 7-0 winnen van Sparta met de gebroeders de Boer, van der Sar, Litmanen, M. Laudrup en Arveladze. Het zou schande zijn geweest als er geen goede/mooie wedstrijden werden gespeeld. Maar blijkbaar wil je niet lezen wat ik schrijf. Ik vind die trainers k*t omdat ze een speelstijl hanteerden die niet de mijne is en ook niet de 'onze' zou moeten zijn. Ajax speelde onder Olsen geen systeem, het won op de (in Nederland) superieure individuele kwaliteiten.
Maar zelfs dat lukte Blind vorig jaar niet. Ondanks het feit dat hij teerde op de individuele kwaliteiten van KJH.

Maar ik ben het met Ko eens. Laat Blind eerst maar eens een vak leren. Praten we over vijf jaar verder. :aai:
Tja zo kun je natuurlijk aan de gang blijven, je kunt met het zelfde gemak roepen dat HtC alle geluk van de wereld heeft dat KJH zijn individuele kwaliteiten de laatste wedstrijden weer een beetje zijn boven komen drijven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 21, 2006 4:40 am

Tegen Excelsior kwam hij goed van pas, maar tegen Willem II en AZ had Ajax ook wel zonder hem gekund, denk ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 21, 2006 9:00 am

Thomas schreef:Tegen Excelsior kwam hij goed van pas, maar tegen Willem II en AZ had Ajax ook wel zonder hem gekund, denk ik.
Dat is ook weer zoiets Thomas, dat zul je nooit te weten komen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 21, 2006 10:58 am

joey schreef:
Lucas schreef:Zeker hoor Joey, met 7-0 winnen van Sparta met de gebroeders de Boer, van der Sar, Litmanen, M. Laudrup en Arveladze. Het zou schande zijn geweest als er geen goede/mooie wedstrijden werden gespeeld. Maar blijkbaar wil je niet lezen wat ik schrijf. Ik vind die trainers k*t omdat ze een speelstijl hanteerden die niet de mijne is en ook niet de 'onze' zou moeten zijn. Ajax speelde onder Olsen geen systeem, het won op de (in Nederland) superieure individuele kwaliteiten.
Maar zelfs dat lukte Blind vorig jaar niet. Ondanks het feit dat hij teerde op de individuele kwaliteiten van KJH.
Dat is waar, KJH is in zijn eentje te vergelijken met Laudrup, Litmanen, de Boertjes en Blind.

Overigens werd vorig jaar wel gewoon twee keer van Sparta gewonnen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 21, 2006 11:14 am

Serieus: ik snap oprécht niet waarom er nog steeds over Danny Blind gepraat wordt. Dat de club aan die periode een eind gemaakt heeft, is volkomen, maar dan ook voor de volle 100% plausibel. Daar kan een gezond denkend mens het bijna niet mee oneens zijn.

En nu hebben we weer een nieuwe trainer, en gaat het met Ajax... aardig. Vallen en opstaan, uiteraard (want kijk eens waar we vandaan hebben moeten komen), maar toch: acht punten méér in de Eredivisie dan vorig jaar na hetzelfde aantal wedstrijden, veel meer goals en minder tegen, helaas geen Champions League maar nog wel in Europa en - vooral dát - een aanzienlijk groter aantal goede wedstrijden.

Dit Ajax speelt af en toe goed voetbal. Ook wel eens slecht voetbal, maar vaak genoeg goed om van een flinke sprong vooruit te mogen spreken. Wie dat niet ziet, is gewoon vergeten hoe slecht het vorig jaar rond deze tijd inmiddels was geworden, week in week uit.

Het aanstellen (of aan laten blijven) van een trainer is geen rechtspraak hoor. Het is geen kwestie van jurisprudentie bestuderen en consequent naleven (trainer A is er om die-en-die reden uitgestuurd, dus dan moet trainer B er ook om die redenen uit). Het gaat om het belang van de club. En dat Ajax na jaren van doffe ellende eindelijk weer eens structureel in de juiste richting beweegt... wat mij betreft ben je echt niet goed bij je hoofd als je dat niet ziet.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 11:33 am

Ik begrijp het inderdaad ook niet Ko. Wat was het vorig jaar slecht op dit tijdstip. Niet normaal. We hadden 4 duels op rij niet gescoord, een record. We hadden de slechtste seizoensstart in 40 jaar. We waren af en toe al blij dat we nog in het linker rijtje stonden. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 21, 2006 12:07 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Tegen Excelsior kwam hij goed van pas, maar tegen Willem II en AZ had Ajax ook wel zonder hem gekund, denk ik.
Dat is ook weer zoiets Thomas, dat zul je nooit te weten komen.
Dat klopt. Maar laten we het zo zeggen, ik vond niet dat Ajax in die wedstrijden afhankelijk was van Huntelaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 21, 2006 12:09 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef:Tegen Excelsior kwam hij goed van pas, maar tegen Willem II en AZ had Ajax ook wel zonder hem gekund, denk ik.
Dat is ook weer zoiets Thomas, dat zul je nooit te weten komen.
Dat klopt. Maar laten we het zo zeggen, ik vond niet dat Ajax in die wedstrijden afhankelijk was van Huntelaar.
Mag jij vinden, maar blijft koffiedik kijken ...

of wacht eens even :
Thomas schreef:Vijf directe assists voor Huntelaar dit seizoen. Hoeveel had hij er vorig seizoen in de tweede competitiehelft?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 21, 2006 12:12 pm

Ja, en wat wil je daarmee zeggen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 21, 2006 12:20 pm

Precies zoals het er staat, je kunt toch niet gaan roepen dat achteraf jij denkt dat zonder een bepaalde speler het ook wel goed zou zijn gegaan.Misschien had AJAX dan maar 1 goal gemaakt of misschien wel 3 meer.

Ik bedoel wat moet je daar nu mee ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 21, 2006 12:30 pm

Kowalczyk schreef:Serieus: ik snap oprécht niet waarom er nog steeds over Danny Blind gepraat wordt. Dat de club aan die periode een eind gemaakt heeft, is volkomen, maar dan ook voor de volle 100% plausibel. Daar kan een gezond denkend mens het bijna niet mee oneens zijn.
OK, hier kan ik me wel in vinden. Zelfs ik kan begrijpen dat de directie Blind de wacht heeft aangezegd (waarmee ik niet zeg dat ik het er per se mee eens ben). Dat recht heeft de directie ook. Niets mis mee.

Punt is dat Ten Cate de hooggespannen verwachtingen nog niet (geheel) kan inlossen. Dat houdt de discussie levend.

Maar voor mij is deze discussie wel gedaan nu.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 21, 2006 12:59 pm

Jöhnk schreef:Punt is dat Ten Cate de hooggespannen verwachtingen nog niet (geheel) kan inlossen. Dat houdt de discussie levend.
Nou, dat ben ik dus niet met je eens. De directie heeft vorig jaar drie redenen aangegeven waarom Danny Blind ontslagen werd:

- niet meegedaan om de titel
- geen attractief, dominant voetbal gespeeld
- onvoldoende ontwikkeling en progressie van zowel het team als geheel, als individuele spelers

Als je die drie punten bekijkt, dan ligt Ten Cate gewoon op schema, vind ik. Ajax heeft de beste seizoensopening sinds 1997 beleefd, heeft nu acht punten meer dan vorig seizoen rond deze tijd en doet nog mee om de titel.

Ajax heeft qua voetbal een enórme sprong voorwaarts gemaakt. Soms heel erg goed, vaak meer acceptabel, soms nog altijd slecht, maar over de hele linie aanzienlijk dominanter en attractiever dan vorig seizoen.

Zowel het team als de individuele spelers ontwikkelen zich weer de goede kant op: kijk eens naar jongens als Stekelenburg, Heitinga en Babel. Vorig jaar bijna afgebrand (ook door mij), maar ze voetballen weer. Daar hangt ineens een heel ander aureool omheen.

Er waait gewoon een hele nieuwe wind bij Ajax, en die heeft niks te maken met de vraag of het kwartje tegen Kopenhagen nou de goede of de verkeerde kant opvalt. En ja: natúúrlijk heeft Henk ten Cate op een aantal plaatsen betere spelers tot zijn beschikking dan Blind. Maar ten eerste heeft Blind zélf gezegd dat hij de doelstellingen met zijn selectie kon waarmaken, ten tweede kun je moeilijk tégen Ten Cate gebruiken dat hij het met een goede selectie beter doet en ten derde (nogmaals) gáát het niet om een vergelijking tussen Blind en Ten Cate.

Dát is het punt. Het gáát niet om Blind of Ten Cate.

Het gaat om de doelstellingen van de club. Niet om twee trainers te vergelijken aan de hand van een checklijstje (want de trainer Blind is een trainer uit het verleden - en dus irrelevant vanaf het moment dat er afscheid van hem genomen is). Het gaat niet om personen. Die hele Danny Blind kan me geen lor schelen en die hele Henk ten Cate feitelijk ook niet. Het gaat om Ajax - en ik heb eindelijk, éindelijk weer eens het gevoel dat die club de goede kant op gaat en weer als Ajax 'aanvoelt'.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 1:02 pm

MP, ga nou eens 15 years ago updaten i.p.v. je druk maken over Danny Blind. ;) :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do dec 21, 2006 1:37 pm

Kowalczyk schreef: Zowel het team als de individuele spelers ontwikkelen zich weer de goede kant op: kijk eens naar jongens als Stekelenburg, Heitinga en Babel. Vorig jaar bijna afgebrand (ook door mij), maar ze voetballen weer. Daar hangt ineens een heel ander aureool omheen.
Stekelenburg?

Tegenover Heitinga en Babel staat dan weer het slechter spelen van Vermaelen en KJH.

Of het team zich verder beter ontwikkeld kan ik nu nog niet zeggen aangezien vooral in het begin van het seizoen de betere wedstrijden waren en juist de laatste weken wat minder, je zou verwachten van een team in ontwikkeling dat het juist andersom zou zijn, dat het steeds beter gaat.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do dec 21, 2006 1:44 pm

Mwagh, dat hoeft niet. In de begin jaren van van Gaal kenden we ook wisselvallige periodes. Wat te denken van het maart syndroom?

Echt heel bijzonder is de (tijdelijke) terugval niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 21, 2006 1:54 pm

Stekelenburg keept een goed seizoen, hoor BZ; al heeft hij de laatste wedstrijden wel een enkel foutje gemaakt. Volgens mij was het tegen Groningen dat hij voor ons de punten pakte. Samen met Urby, natuurlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do dec 21, 2006 1:57 pm

Bertje schreef:Stekelenburg keept een goed seizoen, hoor BZ; al heeft hij de laatste wedstrijden wel een enkel foutje gemaakt. Volgens mij was het tegen Groningen dat hij voor ons de punten pakte. Samen met Urby, natuurlijk.
Nadat hij het zelf eerst spannend had gemaakt....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 21, 2006 1:58 pm

Die fout kun je ook bij Stam zoeken, maar die redding was klasse. :yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 21, 2006 2:30 pm

brigade zuid schreef:
Kowalczyk schreef: Zowel het team als de individuele spelers ontwikkelen zich weer de goede kant op: kijk eens naar jongens als Stekelenburg, Heitinga en Babel. Vorig jaar bijna afgebrand (ook door mij), maar ze voetballen weer. Daar hangt ineens een heel ander aureool omheen.
Stekelenburg?

Tegenover Heitinga en Babel staat dan weer het slechter spelen van Vermaelen en KJH.
Vermaelen lijkt al sinds de wedstrijd tegen Kopenhagen erg onzeker inderdaad. Maar ik vind Huntelaar niet slechter spelen hoor. In het gros van z'n slechte wedstrijden kreeg hij geen fatsoenlijke bal. Hij voetbalt niet fantastisch mee, maar het is wel beter dan vorig seizoen. Vorig seizoen waren we alleen al lang blij dat er iemand was die zoveel kon scoren voor Ajax. Dit seizoen is iedereen wat kritischer, helemaal omdat hij wat minder scoorde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 21, 2006 2:34 pm

Bertje schreef:Stekelenburg keept een goed seizoen, hoor BZ; al heeft hij de laatste wedstrijden wel een enkel foutje gemaakt. Volgens mij was het tegen Groningen dat hij voor ons de punten pakte. Samen met Urby, natuurlijk.
Ik ben ook best tevreden over Stekelenburg. Een prima keeper. Het is ook niet voor niets dat veel van zijn collega's de loftrompet over hem steken.

Alleen kan-ie helaas niet meevoetballen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 21, 2006 7:18 pm

Jabu schreef:
Voetske schreef:2 redelijk goede wedstrijden op +- 22 wedstrijden is heel mager.
Dus is 2 redelijk goede wedstrijden op 22 wedstrijden jouw norm, goodfella? :hypocrite:
Dat is het verschil tussen mij en jullie. Jullie durven de nederlagen van vorig seizoen tegen az en 010 en het gelijke spel tegen den haag thuis als goede wedstrijden te bestempelen, terwijl de gewonnen wedstrijden dit seizoen tegen rkc, vitesse en willem II als slecht worden bestempeld.

Jullie norm is verliezen. Zou er een verband zijn hoe jullie Ajax beleven en hoe ik, Ko, Spijker, Nihad etc Ajax beleven?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 21, 2006 7:27 pm

Wie zijn "jullie", Goodfella? Degenen die Ajax niet (kunnen) bezoeken? Degenen die alleen naar thuiswedstrijden gaan (zoals ik nu doe, omdat ik mij de tijd niet meer kan veroorloven naar uitwedstrijden te gaan, zoals ik ruim 15 jaar overigens wel gedaan heb; ik heb daarmee kennelijk in jouw ogen credits verdiend)? Degenen die Blind een goeie trainer vinden? Kortom: op wie doel je nu?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie