Ajax - Willem II

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 4:09 am

Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Ajax is nog niet helemaal voor schut gegaan in de UEFA Cup. ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 07, 2006 9:45 am

goodfella schreef:
Lucas schreef:Ik kan me niet zoveel vrijheid herinneren. Maar de selectie was natuurlijk ook anders
Klopt, Blind had zeker de 1ste competitiehelft een betere selectie tot zijn beschikking als ten Cate nu heeft. :yes:
Als die spelers allemaal fit waren geweest en met het hoofd en hart nog bij Ajax misschien wel ja. Overigens toonde Ajax in het begin van het seizoen prima veldspel

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 07, 2006 9:49 am

Lucas schreef:
goodfella schreef:
Lucas schreef:Ik kan me niet zoveel vrijheid herinneren. Maar de selectie was natuurlijk ook anders
Klopt, Blind had zeker de 1ste competitiehelft een betere selectie tot zijn beschikking als ten Cate nu heeft. :yes:
Als die spelers allemaal fit waren geweest en met het hoofd en hart nog bij Ajax misschien wel ja. Overigens toonde Ajax in het begin van het seizoen prima veldspel
Klopt, Ajax speelde ook heel aardig. De nederlaag tegen Feyenoord was zelfs een hele goede wedstrijd (hoewel niet iedereen dat met me eens is). Echter, Blind is op een gegeven moment paniekvoetbal gaan spelen. Toevalsvoetbal en dat ging van kwaad tot erger. En dat geeft in mijn ogen aan dat hij gewoon nog niet klaar is voor een topclub. Hij mist nog de ervaring en dat is geen schande, maar wel een feit. Dat maakt 'm dus ongeschikt voor Ajax op dit moment.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 07, 2006 10:03 am

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:En liever een jaar geen CL als je daar toch alleen maar op je bek gaat om er volgend jaar sterker te staan.
Liever roemloos ten onder gaan in de CL met 9 miljoen, dan voor schut gaan in de Uefa-cup voor een appel en een ei.
Geld is inderaad de enige reden waarom ik Ajax dit jaar graag in de CL had gezien. Sportief gezien is de Uefa Cup nu veel beter voor ons. Hopelijk treffen we het een beetje met de loting daarin, zodat we wellicht nog ver kunnen komen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 07, 2006 1:22 pm

Lucas schreef:
goodfella schreef:
Lucas schreef:Ik kan me niet zoveel vrijheid herinneren. Maar de selectie was natuurlijk ook anders
Klopt, Blind had zeker de 1ste competitiehelft een betere selectie tot zijn beschikking als ten Cate nu heeft. :yes:
Als die spelers allemaal fit waren geweest en met het hoofd en hart nog bij Ajax misschien wel ja. Overigens toonde Ajax in het begin van het seizoen prima veldspel
haha

Dus het motiveren van spelers hoort niet bij de taken van een trainer?

Prima veldspel? Hoe kun je dan zoveel doelpunten incasseren en punten verliezen?

Maar ik begrijp dat 10 competitienederlagen jouw norm is. :X

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 07, 2006 1:26 pm

Natuurlijk hoort motiveren van spelers bij de taken van de trainer. Maar dat is niet altijd bij iedereen mogelijk. Of is het de schuld van de trainer als Trabelsi zijn dure benen wenst te sparen voor zijn volgende ploeg?

Ik had het over het begin van de competitie. Ik vind (en sommigen met mij) dat Ajax toen sommige wedstrijden uitstekend speelde. Zoals Ray zegt, ook tegen feyenoord bv.. Ajax incasseerde overigens niet heel veel goals, het maakte er zelf helaas niet zoveel.

Dan begrijp je het verkeerd

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do dec 07, 2006 3:48 pm

Danny Blind werd beoordeeld over het hele seizoen en dan kan je rustig vast stellen dat Blind er gewoon niks van heeft gebakken.

Zonder play-offs was het een rampjaar geweest die erger was dan het tijdperk Olsen/Wouters/Adriaanse. De beker en JC schaal hecht ik weinig waarde aan. We hebben altijd op de vuilnisemmer neer gekeken, en dan zal niet veranderen. Een beker die we trouwens met ontiegelijke mazzel wonnen.

Danny Blind is verleden tijd. We hebben nu een nieuwe trainer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 07, 2006 3:50 pm

Dat kun je helemaal niet stellen

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do dec 07, 2006 4:04 pm

Argumenten, Lucas? Aantoonbare condities die liet blijken dat Blind niet optimaal kon functioneren?
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 6:11 pm

Lucas schreef:Natuurlijk hoort motiveren van spelers bij de taken van de trainer. Maar dat is niet altijd bij iedereen mogelijk. Of is het de schuld van de trainer als Trabelsi zijn dure benen wenst te sparen voor zijn volgende ploeg?
Natuurlijk kon Blind daar niet zoveel aan doen (een Trabelsi op 70% is overigens beter dan een Heitinga op 90 of 100%). Maar Ten Cate kon er vast wel wat aan doen dat Perez en Sneijder als verbaal als idioten tekeer gingen op het veld. Toch?
Lucas schreef:Ik had het over het begin van de competitie. Ik vind (en sommigen met mij) dat Ajax toen sommige wedstrijden uitstekend speelde. Zoals Ray zegt, ook tegen feyenoord bv.. Ajax incasseerde overigens niet heel veel goals, het maakte er zelf helaas niet zoveel.
Overigens won Ajax weinig van die wedstrijden dat het goed veldspel vertoonde. Dat is dit seizoen anders. De wedstrijden die Ajax goed speelde wonnen ze ook (bijna) allemaal.


Ik blijf me trouwens afvragen waarom je zo'n fan van Co Adriaanse bent gebleven, ondanks het feit dat hij veel maar dan ook veel radicaler van 4-3-3 afstapte dan Henk ten Cate nu doet. Hun karakters lijken in mijn ogen toch ook vrij veel op elkaar.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do dec 07, 2006 8:42 pm

Thomas schreef:Natuurlijk kon Blind daar niet zoveel aan doen (een Trabelsi op 70% is overigens beter dan een Heitinga op 90 of 100%). Maar Ten Cate kon er vast wel wat aan doen dat Perez en Sneijder als verbaal als idioten tekeer gingen op het veld.
Je kunt het voor Danny beter zo schrijven:

Natuurlijk kon Blind daar niet zoveel aan doen (een Trabelsi op 700‰ is overigens beter dan een Heitinga op 900 of 1000‰).

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 08, 2006 10:12 am

Chris schreef:Argumenten, Lucas? Aantoonbare condities die liet blijken dat Blind niet optimaal kon functioneren?
Die argumenten heb ik zo vaak gegeven Chris. Ik vind niet dat je kan stellen dat Blind er niks van heeft gebakken. Hij heeft iig qua uiteindelijke resultaten het optimale uit een verdeelde, deels ongemotiveerde en deels niet-fitte selectie gehaald. In 2006 won het Ajax van Blind ook de meeste van haar topwedstrijden.

Ik heb nooit beweerd dat ten Cate schuld had aan de rode kaarten. Wel vind ik dat hij nou niet bepaald het goede voorbeeld geeft. Maar goed, dat is wat anders

Won Ajax de wedstrijden die het goed speelde? Ik lees hier anders constant dat PSV en Kopenhagen compleet van de mat werden gespeeld en dat slechts onwaarschijnlijk geluk ervoor heeft gezorgd dat die ploegen met rust niet al met 3-0 achter stonden.

Adriaanse stapte af van 433 343 nadat hem duidelijk werd dat zijn tijd op was en dat hij bij de eerste de beste nederlaag ontslagen zou worden. Hij heeft zijn ontslag daarmee uitgesteld. Een zwakke actie van hem ja, hij had beter zelf op kunnen stappen op dat moment. Wel begrijpelijk natuurlijk, zijn grote droom (trainer van een topclub) werd door vreselijke Arie en slang Beenhakker al voor het seizoen begon in scherven gegooid. Met steun ipv gezaag aan de stoelpoten was Adriaanse een perfecte trainer voor Ajax geweest. Ook degene die het durfde te zeggen dat Ajax zo ziek was dat er tijd nodig was om de zaak weer op poten te krijgen.

Ten Cate en Adriaanse lijken niet op elkaar. Adriaanse is altijd eerlijk en oprecht, ook als hem dat op PR gebied geen goed doet

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 08, 2006 10:17 am

Lucas schreef:Natuurlijk hoort motiveren van spelers bij de taken van de trainer. Maar dat is niet altijd bij iedereen mogelijk. Of is het de schuld van de trainer als Trabelsi zijn dure benen wenst te sparen voor zijn volgende ploeg?
Het is ook niet de schuld van Danny Blind dat ie elke week weer van opstelling wisselde he?
Ik had het over het begin van de competitie. Ik vind (en sommigen met mij) dat Ajax toen sommige wedstrijden uitstekend speelde. Zoals Ray zegt, ook tegen feyenoord bv.. Ajax incasseerde overigens niet heel veel goals, het maakte er zelf helaas niet zoveel.

Dan begrijp je het verkeerd
Het begin van de competitie? Wat versta jij daaronder? De eerste 5 wedstrijden? En sommige van die wedstrijden werd er uitstekend gespeeld? Dramatisch slechte wedstrijden in Tilburg en Roosendaal. En dan noem jij de 1-2 tegen rotterdam-zuid uitstekend? Kansloos verliezen van een ploeg die kwalitatief inferieur is aan Ajax noem ik een wanvertoning. Zullen we het over de 4-2 nederlaag in Alkmaar en de 2-2 thuis tegen Den Haag maar niet hebben dan?

De tering zeg! Wat gedraag jij je als een zielig klein kind Lucas.

Wordt lekker voor psv. Kan je gezellig naast je vriendje Harm zitten elke wedstrijd. :yes:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 08, 2006 10:22 am

Nee, dat was niet altijd de schuld van Blind, die wisselende opstelling. Soms wel

Eigenlijk speelde Ajax behoorlijk tot goed tot de wedstrijd tegen PSV als ik het me goed herinner. En idd, af en toe zat er een slechte wedstrijd tussen.

Tegen AZ uit werd er uitstekend gespeeld, zeker de eerste helft. Net als tegen den Haag thuis overigens.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 08, 2006 10:57 am

Lucas schreef: Eigenlijk speelde Ajax behoorlijk tot goed tot de wedstrijd tegen PSV als ik het me goed herinner.
De thuiswedstrijd? ;) :sad:

Nee uit speelden we wel redelijk, inderdaad. mede door een blinde Vink gingen we toen ongelukkig met 0 punten naar huis.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr dec 08, 2006 11:05 am

Peter schreef: ... mede door een blinde Vink gingen we toen ongelukkig met 0 punten naar huis.
Eigenlijk moeten we dus onderhand eens durven vaststellen dat zodra het woord 'blind' gerelateerd is aan Ajax, het de laatste jaren steevast foute boel is.
Blinde Vink
Blinde tyfushond
Danny Blind...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 08, 2006 11:09 am

Vanaf die thuiswedstrijd ging het qua resultaat weer goed Peter, maar ik bedoelde uiteraard de uitwedstrijd.

Vanaf half februari, na de nederlaag bij Feyenoord, speelde Ajax 18 wedstrijden; 18 13-2-3 . Een beetje dezelfde cijfers als ten Cate nu. Met natuurlijk het verschil dat vorig seizoen Sarpong en Boukhari speelden, een enkele keer aangevuld met Timisela en Schilder.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr dec 08, 2006 11:33 am

Ik vind niet dat je kan stellen dat Blind er niks van heeft gebakken. Hij heeft iig qua uiteindelijke resultaten het optimale uit een verdeelde, deels ongemotiveerde en deels niet-fitte selectie gehaald.
Een selectie die hij prima vond aan de start van het seizoen, meen ik mij te herrineren. Hij had alleen nog een spits nodig in de persoon van Rosenberg. Verder zou routnier Lindenbergh wel het verschil maken. :X
In 2006 won het Ajax van Blind ook de meeste van haar topwedstrijden.
Tegen AZ thuis waren we verre uit minder, en feyenoord heeft in de play-offs meer van zichzelf verloren dan van Ajax. Naast het feit dat meneer Blind zijn handen mag dicht knijpen dat van Geel 9 miljoen besloot uit te trekken voor Huntelaar.

Verder vergeet je voor het gemak te vertellen dat we in de 2e seizoenshelft thuis met 1-4 verloren van Utrecht, uit met 3-2 van Groningen, in de play-offs uit het nog bijna uit handen gaven bij Groningen, we uit verloren bij Roda, thuis gelijkspeelde tegen NAC, we gelijk speelde thuis tegen NEC, we met godsgeluk wonnen van Twente en we keihard op onze klote kregen van feyenoord in de Kuip. En zo kan ik nog wel doorgaan beste Lucas.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 08, 2006 11:37 am

Nihad schreef:Een selectie die hij prima vond aan de start van het seizoen, meen ik mij te herrineren. Hij had alleen nog een spits nodig in de persoon van Rosenberg. Verder zou routnier Lindenbergh wel het verschil maken. :X
Dat is inderdaad zijn voornaamste fout geweest. Een inschattingsfout mbt de kwaliteit van de selectie en de overtuiging dat de spelers met aflopende contracten uiteindelijk toch wel voor Ajax zouden kiezen. heeft natuurlijk ook te maken met het iontbreken van een TD, iets waarvan je Blind toch nauwelijks verantwoordelijk kan stellen lijkt me
Tegen AZ thuis waren we verre uit minder, en feyenoord heeft in de play-offs meer van zichzelf verloren dan van Ajax. Naast het feit dat meneer Blind zijn handen mag dicht knijpen dat van Geel 9 miljoen besloot uit te trekken voor Huntelaar.

Verder vergeet je voor het gemak te vertellen dat we in de 2e seizoenshelft thuis met 1-4 verloren van Utrecht, uit met 3-2 van Groningen, in de play-offs uit het nog bijna uit handen gaven bij Groningen, we uit verloren bij Roda, thuis gelijkspeelde tegen NAC, we gelijk speelde thuis tegen NEC, we met godsgeluk wonnen van Twente en we keihard op onze klote kregen van feyenoord in de Kuip. En zo kan ik nog wel doorgaan beste Lucas.
Nee hoor, zo kan je niet verdergaan, je hebt nu wel al het puntverlies in 2006 te pakken. Vertel je er nog wel even bij dat spelers als Sneijder er in vrijwel al die wedstrijden niet bij waren, dat er niet alleen een spits bijkwam in de winterstop, maar dat er ook een aantal spelers vertrok en dat er noodgedwongen regelmatig werd gespeeld met spelers als Sarpong, Boukhari, Timisela en Boakye?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 08, 2006 11:39 am

Ja, Nihad. Ik ken jouw lezing. Jij bagatelliseert de goede resultaten en zet de nederlagen in het zonnetje. Als Ajax won, lag het aan de tegenstander; als Ajax verloor, lag het aan Blind.

Ieder zijn ding. Hoewel het niet schijnt te mogen, denk ik toch dat Danny Blind een prima trainer is. :yes:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr dec 08, 2006 11:59 am

Als Ajax won, lag het aan de tegenstander
Nee hoor. Als Ajax in de 2e seizoenshelft won dan lag het aan Klaas Jan Huntelaar. :yes:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr dec 08, 2006 12:00 pm

Ach ja, en nu wordt Ten Cate weer op elk klein dingetje aangevallen. Mocht het zo zijn dat Ten Cate aan het eind van het seizoen ontslagen wordt, dan krijg je bij de nieuwe trainer weer hetzelfde liedje, alleen dan omgekeerd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 08, 2006 12:01 pm

Toen kreeg hij idd wel bruikbare ballen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 08, 2006 12:02 pm

Nihad schreef:
Als Ajax won, lag het aan de tegenstander
Nee hoor. Als Ajax in de 2e seizoenshelft won dan lag het aan Klaas Jan Huntelaar. :yes:
Huh? Feyenoord verloor toch van zichzelf? Dat zeg je net.

Het zal wel. Ik zal je niet meer tegenspreken, want dat doe je zelf al.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr dec 08, 2006 12:06 pm

Het was inderdaad aan het geweldige veldspel te danken dat Rosales de bal kon afpakken van Bahia bij de 1-0 en dat Hetinga vogeltje vrij kon intikken bij de 2-0. :eusa_liar:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie