SC Heracles - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo nov 05, 2006 10:00 pm

Ik vond het beslist geen rode kaart.

Heitinga zet zijn tackle in op een moment dat hij nog voor de bal kon gaan. Dat was zichtbaar zijn intentie. Met zijn 'tacklebeen' (rechts) mist hij Biseswar eigenlijkt volledig. Vervolgens glijdt hij door, waardoor zijn linkerbeen uitflapt en hij Biseswar enigzins ongelukkig 'schept', als het ware. Dat is het eigenlijk: hij schept Biseswar, maar schopt hem eigenlijk helemaal niet. En dat gebeurt dan aan de zijlijn... Ik vond het héél erg zwaar. Onterecht.

Wat de penalty betreft: dat had precies andersom moeten zijn. Pieckenhagen versus Perez (op die prachtige pass van Lindenbergh) vond ik een 'honderd-procentje'. Maar Sneijder werd dan weer aangetikt buiten de zestienmeter. Dat was er dan weer níet één.

De heer Kuipers klonk erg zelfverzekerd op Talpa, maar in tegenstelling tot hemzelf vond ik dat hij het in bijna elk geval mis had, vóór Ajax én tegen Ajax.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo nov 05, 2006 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 05, 2006 10:00 pm

Vraagje voor de feitjesmensen onder ons: is een rode kaart ooit wel eens door de tuchtcommissie omgezet in een gele?

Logisch dat ze het proberen maar het lijkt me een vrij kansloze zaak....
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 10:09 pm

Volgens mij niet. Een rode kaart kan volgens mij alleen maar kwijtgescholden worden. En dan alleen wanneer er werkelijk niets aan de hand was, denk ik.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 05, 2006 10:13 pm

Ja ik 'denk' het ook, maar daarom vroeg ik het ook niet aan jou maar aan de feitjesmensen ;)
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 10:16 pm

Kowalczyk schreef:De heer Kuipers klonk erg zelfverzekerd op Talpa, maar in tegenstelling tot hemzelf vond ik dat hij het in bijna elk geval mis had, vóór Ajax én tegen Ajax.
Ik heb er ook met verbazing naar geluisterd. Kijk, die rode kaart voor Heitinga kun je geven. Al was het geen opzet, John maaide Biseswar met zijn reservebeen onderuit. Maar....om tegelijkertijd de actie van Pieckenhagen af te doen als 'ongelukkig'..... Die kegelde Perez omver, niets meer of niets minder. Zet die twee incidenten naast elkaar en de overtreding van Heitinga verdiende eerder het predikaat 'ongelukkig'.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 05, 2006 10:19 pm

Ik vond het wel een diep rode kaart.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 10:25 pm

brigade zuid schreef:Ik vond het wel een diep rode kaart.
Waarom dan?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo nov 05, 2006 10:37 pm

joey schreef:Ik heb er ook met verbazing naar geluisterd. Kijk, die rode kaart voor Heitinga kun je geven. Al was het geen opzet, John maaide Biseswar met zijn reservebeen onderuit. Maar....om tegelijkertijd de actie van Pieckenhagen af te doen als 'ongelukkig'..... Die kegelde Perez omver, niets meer of niets minder. Zet die twee incidenten naast elkaar en de overtreding van Heitinga verdiende eerder het predikaat 'ongelukkig'.
Helemaal mee eens. Het waren, uiteraard, allebei wat ongelukkige momenten. Ik geloof Heitinga én Pieckenhagen meteen als ze beweren dat het geen opzet was. Ze gingen allebei voor de bal, maar waren allebei een fractie van een seconde te laat. En paf: contact met de tegenstander.

Ik vind dan ook dat Pieckenhagen geen rode kaart had verdiend voor zijn botsing met Perez, ook al maaide hij wel degelijk iemand tegen het gras die alleen voor keeper stond. Maar het is wél een feit dat Perez de bal langs hem tikte en vervolgens onderuit ging omdat Pieckenhagen met zijn volle bovenlichaam tegen zijn benen aan botste. Géén rood; wél 100% strafschop.

Ik vond dat Heitinga in feite precies dezelfde sancties verdiende als Pieckenhagen: een fluitsignaal voor een overtreding, een directe spelhervatting voor de tegenstander (dat is bínnen het zestienmetergebied een strafschop en daarbuiten een directe vrije trap) en een gele kaart voor een wat ongelukkige, nauwelijks ernstige of zelfs maar harde overtreding.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo nov 05, 2006 10:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 05, 2006 10:38 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:Ik vond het wel een diep rode kaart.
Waarom dan?
Omdat het heel lomp en hard was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 10:56 pm

Voor mijn gevoel niet. Eerder onhandig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 05, 2006 10:58 pm

Als we het dan toch over rode kaarten hebben, waarom kreeg de veroorzaker van de penaltie geen kaart ?.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 05, 2006 11:17 pm

Voetske schreef:Als we het dan toch over rode kaarten hebben, waarom kreeg de veroorzaker van de penaltie geen kaart ?.
Al al helemaal niet over de 1ste 5 minuten toen Sneijder zonder dat de bal in de buurt was onderuit werd geschopt. En dat gebeurde ook nog een tweede keer in de eerste helft (door dezelfde speler). Schijtsrechter kwam alleen met een vingertje nog 1 keer, maar gaf dus zelfs geen geel. Bij Heitinga was de intentie wel om de bal de spelen, maar was hij gewoon te laat.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 05, 2006 11:22 pm

Giacomo Puccini schreef:Vraagje voor de feitjesmensen onder ons: is een rode kaart ooit wel eens door de tuchtcommissie omgezet in een gele?

Logisch dat ze het proberen maar het lijkt me een vrij kansloze zaak....
Zouden ze het misschien proberen omdat de feitelijke schorsing dan pas na PSV ingaat?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 11:38 pm

Ook zo raar dat de scheidsrechter Ten Cate niet naar de tribune stuurde. Wat deed onze trainer in hemelsnaam op het veld? :confused:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 06, 2006 8:20 am

Scheidsrechter Kuipers drukt stempel op duel met Heracles

Trio neemt Ajax bij de hand

ALMELO, maandag

Een rode kaart die een gele was, een strafschop die discutabel was, een vrije trap die een strafschop was en dit is nog maar het begin van de opsomming. De moraal van het verhaal: „Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Nu betrof het de scheidsrechter”, zei Henk ten Cate in Almelo, waar Ajax met 3-0 wist te winnen. Op het oog een regelmatige zege, maar in werkelijkheid een hachelijk avontuur dat de lijstaanvoerder pas in de slotminuten naar een happy end voerde. John Heitinga maakte het niet meer mee. De rechtsback had direct rood gekregen en mist volgende week in principe de topper tegen PSV.

Ajax zal tegen de kaart in beroep gaan. „Hij ging voor de bal, kwam te laat, maar maakte zeker geen gemene overtreding. Maar door deze dwaling kan John wel geschorst worden”, zei de Amsterdamse coach, die bijval kreeg van collega Ruud Brood. Hij stond op poleposition toen Diego Biseswar bij de zijlijn door Heitinga omver werd gekegeld. „Ik vond het niet zo zwaar. Het was meer kekie; eerder geel dus. Liever had ik gezien dat de scheidsrechter had gefloten bij het eerste en tweede doelpunt van Ajax. Dat was veel crucialer dan de rode kaart.”

Maar dat deed Bjorn Kuipers niet. In de eerste helft wuifde hij een overtreding tegen Rob Maas weg. Ajax mocht counteren en via de sterk spelende Wesley Sneijder opende Kenneth Perez de score. Het verzet van Heracles brak na opnieuw een pas de deux tussen Perez en Sneijder. Volgens Brood nam de Deen de bal met zijn hand mee, alvorens hij Sneijder lanceerde. De kleine strateeg werd op de rand van het strafschopgebied aangetikt en ging slim iets verder naar de grond, vermoedelijk met het besef dat Kuipers wat goed zou gaan maken.

Wat ook vreemd was: de twee verdedigers die de doorgebroken Sneijder in de mangel namen, Mark Looms en Emmanuel Boakye, werden niet bestraft. Alleen de toegesnelde Rob Maas kreeg geel, wegens protesteren. Een paar minuten later werd het nog gekker. Gabri werd gevloerd binnen het strafschopgebied. Kuipers legde de bal erbuiten. Ten Cate: „De scheidsrechter was niet eens partijdig. Hij was gewoon slecht.”

Perez besliste het duel der Griekse goden. Heracles zal een slecht gevoel overhouden aan de tweede speelhelft, waarin al na zes minuten een numerieke meerderheid was ontstaan. Gedurende een kwartier werd de angst afgeschud. Maarten Stekelenburg hield Ajax met twee reddingen op de been.

Ajax markeert het begin en eind van een fraaie reeks die Heracles eind februari inzette. Destijds zegevierde Ajax met 1-3, ook al door twee goals in de slotfase. Sindsdien verloor Heracles in het Polman Stadion niet meer. Dit seizoen werden er tevens de beste prestaties geboekt: 3-0 tegen zowel FC Twente als FC Utrecht, 1-0 tegen Heerenveen. Daarentegen kon er in zes uitduels geen goal gemaakt worden. De enige, in Groningen, kwam van een tegenstander: Arnold Kruiswijk.

Vandaar dat Ten Cate wees op het kwaliteitsverschil toen de discussie over Perez en Sneijder weer werd aangezwengeld. Ja, het liep gesmeerd, gaf hij toe. „Maar we praten over Heracles en niet over FC Utrecht en Heerenveen, waar Ajax al jarenlang niet meer had gewonnen.” Ter herinnering: Ten Cate koos in die duels voor een open linkerflank; een meesterzet. „En verder geef ik geen antwoord meer op vragen over Perez en Sneijder. Dat gaat eindeloos duren.”

Ondertussen praatte niemand over Gabri. De Spanjaard was ontegenzeglijk de man van de wedstrijd. Hij dichtte gaten, veroverde veel ballen, haalde er eentje van de lijn en speelde na het vertrek van Heitinga voor twee. Alles met een meer dan gemiddelde inzet. Juist dát was prijzenswaardig, omdat ook hij op scherp stond en bij een gele kaart dus een schorsing tegemoet kon zien. Daarom was Gabri waarschijnlijk de enige die geen moeite had met Kuipers. „Want weinig mensen zullen hier een leuke middag gehad hebben”, concludeerde Ten Cate. „Ook de scheidsrechter niet. Zeker niet als hij de beelden nog eens terugziet.”

Heracles-Ajax 0-3 (0-1). 39. Perez 0-1, 82. Perez 0-2 (strafschop), 87. Sneijder 0-3. Scheidsrechter: Kuipers. Toeschouwers: 8500. Rode kaart: 51. Heitinga (Ajax). Gele kaart: Maas (Heracles), Ogararu (Ajax).
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 06, 2006 10:38 am

Ten Cate schiet Ajax te hulp op het kunstgras


ALMELO - De laatste keer dat een trainer van Ajax zich verbouwereerd op het speelveld meldde om zijn beklag te doen bij de scheidsrechter, was zeven maanden geleden. Driftig beende de toenmalige coach Danny Blind destijds af op Roelof Luinge, nadat de arbiter in de wedstrijd Roda JC - Ajax had gefloten voor het rustsignaal.

Blind was een coach onder druk en voelde zich ten einde raad. Ajax stond op het punt uit te breken met drie spelers en Blind meende dat Luinge zijn team een zeker doelpunt had ontnomen. Die wedstrijd, begin april, werd door Ajax verloren en was het begin van het einde van Blind als hoofdcoach van de Amsterdammers.

In november 2006 is Ajax lijstaanvoerder van de eredivisie en is de nieuwe coach Henk ten Cate vrij van zorgen. Niettemin meldde ook hij zich zondag omstandig op het kunstgras van het Polman Stadion van Heracles, om zijn beklag te doen bij scheidsrechter Kuipers. Tevens hield hij zijn spelers weg bij de jonge arbiter.

Kuipers had zojuist besloten John Heitinga met een rode kaart van het veld te sturen voor een onbesuisde charge tegen Diego Biseswar, waar een gele kaart meer op zijn plaats was geweest. De impulsieve daad van Ten Cate, met nog vrijwel de gehele tweede helft te gaan, miste zijn uitwerking niet op de ploeg.

Ajax hergroepeerde zich, overleefde een kleine storm en stapte voldaan met tien spelers van het veld. Heracles was met 3-0 verslagen, na een van de slechtste wedstrijden van het seizoen. De coach grijnsde na afloop. Hij vond de scheidsrechter slecht. Maar Ten Cate viel niet uit zijn rol.

Vanaf de tribune moet Jaap Stam het tafereel geamuseerd hebben gevolgd. De aanvoerder, die door zijn coach uit voorzorg was gespaard – om blessures te voorkomen en te waken voor een gele kaart, die de 34-jarige voorstopper de topper van zondag tegen PSV zou hebben gekost – is de eerst aangewezene om op dit soort cruciale momenten op te treden.

Maar Stam ontbrak dus en Ten Cate aarzelde daarom niet om in te grijpen. Het cruciale verschil tussen het veldbezoek van Blind en Ten Cate is dat laatstgenoemde exact wist waarmee hij bezig was. Een jonge arbiter had zojuist een beslissing genomen die grote gevolgen had kunnen hebben voor Ajax.

Door Kuipers omstandig te wijzen op het vermeende onrecht, bracht hij de scheidsrechter aan het twijfelen. Het gevolg: vrijwel elke daaropvolgende beslissing was in het voordeel van Ajax, met als meest betekenisvolle moment de ten onrechte toegekende strafschop in de 82ste minuut, die werd benut door Perez.

Zo bezien won Ten Cate de wedstrijd voor Ajax met de daad van een trainer, die weet wanneer een wedstrijd vraagt om een ingreep van de zijkant.

Tot de rode kaart van Heitinga maakte Ajax immers een uitermate povere indruk. Ondanks de 1-0 voorsprong – Perez rondde een slimme steekbal van Sneijder prima af, na zich eerst van Daelemans te hebben ontdaan – zat er weinig rust en vertrouwen in het spel van de koploper.

Ajax maakte een onwennige indruk op het kunstgras, dat de gastheer zo goed is gezind. Want Heracles was tot gisteren nog ongeslagen in het Polman Stadion. De ploeg van trainer Ruud Brood, met wie Ten Cate samenwerkte bij NAC, won thuis van Twente, Utrecht en Heerenveen, en speelde gelijk tegen RKC.

Ook tegen Ajax liet Heracles spel zien dat vanzelfsprekend oogde en dat bij vlagen de moeite waard was. Maar op de cruciale momenten, die zich vooral voordeden in het eerste kwartier na rust, ontbraken rust en overleg.

Dat gaf Ajax de kans op herstel. Na de rode kaart voor Heitinga haalde Ten Cate eerst aanvaller De Mul naar de kant en liet hij verdediger Ogararu invallen. Vervolgens wisselde hij spits Huntelaar voor middenvelder Lindenbergh, waardoor Perez als eenzame spits overbleef, gesteund door een compacte defensie en een aangekleed middenveld.

Deze beslissingen werden door de aanhang van Heracles geïnterpreteerd als een daad van angst. ‘Anti-voetbal’ zongen de supporters, gevolgd door het lied ‘O, wat zijn ze bang. O, wat zijn ze bang. Zo bang zijn ze in jaren niet geweest. Zo bang, zo bang.’

En dat terwijl beide wissels juist goed te begrijpen waren en prima uitpakten. Het evenwicht was hersteld, waarna de ploeg besloot uitgekookt te spelen op de counter. Eerst benutte Perez de makkelijk verkregen strafschop, na een tackle van Boakye op Sneijder.

En drie minuten voor tijd scoorde Sneijder beheerst na een goede voorzet van Ogararu, 0-3. Die uitslag was geflatteerd. Maar aan de totstandkoming ervan was een slimme daad van een uitgekookte coach vooraf gegaan.
Volkskrant
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma nov 06, 2006 11:11 am

Hmm, wel erg uit oogpunt van de winnaar geredeneerd. Denk niet dat HtC dit zich allemaal bedacht in die paar seconden na die rode kaart.

Normaalgesproken wordt HtC ook heengezonden en moet ook het zonder hem op de bank doen tegen PSV. Dan had iedereen weer gezeurd dat HtC niets had geleerd tussen Braga-thuis met Vitesse en het heden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 06, 2006 11:45 am

Zo werkt het toch? Neem Van Gaal: die trapte een gat in de lucht tijdens de CL-finale tegen Milan. Een meesterzet volgens velen, want hij had zijn team daarmee wakker geschud. Had Ajax echter verloren, dan was hij voor hysterisch uitgemaakt.
Denk wel dat Ten Cate aardig coachte gisteren, hij paste goede wissels toe. Misschien heeft hij zichzelf op scherp gezet.

Arbiter maakt er een potje van


ALMELO - Ze zijn vaak voer voor discussie: scheidsrechters. Na afloop van Heracles-Ajax (0-3) was het zelfs het enige gespreksonderwerp. Arbiter Bjorn Kuipers kwam er in de beschouwingen erg slecht vanaf.

Forse kritiek was er op Kuipers' besluit John Heitinga in de 51ste minuut - Ajax leidde met 1-0 - van het veld te sturen. Heitinga was te laat met zijn tackle, raakte tegenstander Diego Biseswar en kon vertrekken. Heitinga: ''Ik was totaal verrast door die kaart.''

De Ajacied kreeg na afloop bijval van zijn trainer Henk ten Cate én van die van Heracles, Ruud Brood. ''Diego Biseswar is snel en behendig,'' zei Brood. ''Als je iets te laat bent met je sliding ben je als verdediger gezien.''

En Heitinga wás gezien. ''Belachelijk,'' vond zijn ploeggenoot Wesley Sneijder. ''Het was zijn eerste overtreding van de wedstrijd. En een minder zware dan de schop die ik kreeg in de tweede minuut.''

Die schop kwam van Remon de Vries. ''Ik wilde de toon zetten,'' zei De Vries naderhand openhartig. ''Sneijder is een gevaarlijke speler. En in de eerste paar minuten van de wedstrijd word je toch meestal niet bestraft.''

De Vries, over wie Ten Cate na afloop zei dat hij drie keer een schop mocht uitdelen zonder dat hij de intentie had de bal te spelen, werd inderdaad niet bestraft. Kuipers riep hem bij zich, maakte duidelijk dat het eens maar nooit weer was, maar zag een grove overtreding van De Vries een kwartier later opnieuw door de vingers.

Voor Heitinga had de arbiter zes minuten na rust geen enkele clementie toen de Ajacied ter hoogte van de middenlijn stevig ingleed op Biseswar: rood. Heitinga: ''Een scheidsrechter is een mens en mensen maken fouten.'' Ten Cate: ''We hebben allemaal wel eens een slechte dag, nu was het de scheidsrechter.'' Heitinga: ''Ik verwacht dat ik volgende week tegen PSV gewoon kan spelen.'' Ten Cate: ''Als John wordt geschorst, zullen we tegen de straf in beroep gaan.''

Ook Brood was uiterst ongelukkig met de rode kaart. ''Ik zou willen dat hij hem nooit had gegeven.'' Volgens Brood heeft scheidsrechter Kuipers zich na dat moment bij veel van zijn beslissingen laten beïnvloeden door het wegsturen van de Ajacied. Met andere woorden: Kuipers heeft gemarchandeerd? Brood: ''Absoluut.''

Een aantal spelers van Ajax beweerde na het duel dat Kuipers al in het veld had gezegd dat de rode kaart een te zware straf was. Kuipers zelf ontkende dat na afloop stellig.

Hoe dan ook: in de tachtigste minuut wees Kuipers gedecideerd naar de penaltystip toen Wesley Sneijder in de mangel was genomen door Mark Looms en Emmanuel Boakye. Oud-Ajacied Boakye vond het geen overtreding, maar Kuipers en Sneijder wel.

Over de plek waarop de Ajacied ten val kwam, was echter geen discussie mogelijk: het was buiten het strafschopgebied. En om de verwarring compleet te maken, kreeg niet Looms of Boakye een gele kaart, maar Rob Maas, wegens protesteren.

Na de 2-0 van Ajax - Kenneth Perez benutte de penalty, zijn tweede doelpunt van de middag - vond Kuipers het evenwicht kennelijk voldoende hersteld, want een overtreding van Maas ín het strafschopgebied bestrafte hij met een vrije trap erbuiten. Waarbij de arbiter overigens naliet Maas diens tweede gele kaart te geven. Sneijder: ''Ach, als je alle foute beslissingen tegen elkaar wegstreept, kom je weer ergens in het midden uit.''

''Want,'' benadrukte Ten Cate, ''Kuipers zat er dan een paar keer naast, maar hij was niet partijdig.'' De vraag of het verstandig is van de KNVB een arbiter uit Oldenzaal zo dicht bij huis te laten fluiten, hoefde dus niet te worden beantwoord.

Wat bleef, was het katerige gevoel van een verloren middag. Ten Cate: ''Dit was niet leuk voor ons, niet voor de spelers en ook niet voor het publiek. Op dat vak met Ajax-supporters na misschien.'' Want drie minuten voor tijd maakte Sneijder nog 3-0.
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 06, 2006 12:01 pm

Hoe kan iemand dit nou een terechte rode kaart vinden? Een duidelijker voorbeeld van een gele kaart vindt je namelijk niet. Hij heeft de intentie de bal te spelen, is net te laat, waarna zijn andere been wat doorslingert, maar absoluut niet expres om zijn tegenstander neer te schoppen ofzo.
Je kan ook bij je zelf nagaan als je rechts bent en je ligt op de grond, hoe hard kan je dan iemand trappen met je linkerbeen? Dat kan je bijna niet, dat been slingert alleen rond in de lucht, waarbij het per ongeluk de tegenstander raakt.

Maar ik ga er van uit dat we Heitinga missen tegen PSV en dat kan wel eens dramatisch uitpakken. Ik herinner me nog de Johan Cruijf schaal, daarin speelde Kone Ogararu helemaal weg. Toen was hij nog niet efficient, maar ondertussen levert dat gewoon twee, drie doelpunten op. Je kan natuurlijk Grygera rechtsback zetten, maar dan speelt Vermaelen dus centraal en die is ook absoluut niet in vorm.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma nov 06, 2006 12:04 pm

In de JC-schaal speelde PSV een compleet ander systeem dan nu. Men had toen nog VoH als centrale spits.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 06, 2006 12:06 pm

Steef schreef:In de JC-schaal speelde PSV een compleet ander systeem dan nu. Men had toen nog VoH als centrale spits.
Klopt, en Kone was toen linksbuiten, nu speelt Kone samen met Farfan centraal. Toch zal Kone neem ik aan redelijk vaak de buitenkant opzoeken en dan komt hij in dat geval toch steeds Ogararu tegen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 06, 2006 12:55 pm

Aanklager wil Heitinga schorsen

ZEIST - Als het aan de aanklager betaald voetbal van de KNVB ligt, mist Ajax-verdediger John Heitinga de topper tegen PSV zondag in de Arena. De Amsterdammer heeft een schikkingsvoorstel van twee duels schorsing gekregen, waarvan één duel voorwaardelijk, voor zijn rode kaart zondag in het uitduel met Heracles Almelo (0-3).

Heitinga dient de aanklager maandagmiddag voor 15.00 uur te laten weten of hij akkoord gaat met zijn straf. Na afloop van het duel in Almelo gaf Ajax-trainer Henk ten Cate al duidelijk aan dat de Amsterdammers de rode kaart voor Heitinga willen aanvechten. Dat moet dan donderdagavond gebeuren bij de tuchtcommissie van de KNVB in Zeist.
www.nu.nl

Betekent dat dat Heitinga tegen ADO zijn straf kan uitzitten?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 06, 2006 12:57 pm

Ajaciedjuh schreef:
Thomas schreef:Volgens telesport.nl gaat Ajax de rode kaart van Heitinga aanvechten.
De aanklager zal wel met een schikkingsvoorstel van 1 wedstrijd komen, die Ajax wel moet accepteren (tegen ADO voor de beker) omdat ze Heitinga tegen psv erbij willen hebben.
1 wedstrijd + 1 voorwaardelijk dus, echt verrassend. :X Ik denk dat Ajax er goed aan doet om dit te accepteren.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13835
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma nov 06, 2006 12:59 pm

Donderdagavond moet Ajax voetballen. Hoe kan men dan aanwezig zijn...

Lijkt er nu dat ie die wedstrijd schorsing moet pakken om van het gezeur af te moeten zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma nov 06, 2006 5:42 pm

Ajaciedjuh schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Thomas schreef:Volgens telesport.nl gaat Ajax de rode kaart van Heitinga aanvechten.
De aanklager zal wel met een schikkingsvoorstel van 1 wedstrijd komen, die Ajax wel moet accepteren (tegen ADO voor de beker) omdat ze Heitinga tegen psv erbij willen hebben.
1 wedstrijd + 1 voorwaardelijk dus, echt verrassend. :X Ik denk dat Ajax er goed aan doet om dit te accepteren.
Ach ja de scheids uit Oldenzaal en de wedstrijd in Almelo erg verdacht :sad:

Plaats reactie