Vitesse - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 3:47 pm

Thomas schreef: Deze selectie blijkt al een tijdje, net als die van vorig seizoen, onder de maat te zijn. Zonder Stam is het vaak hetzelfde zooitje.
Zonder Stam hadden we nu 5de gestaan en was er helemaal niets veranderd tov vorig jaar. We vinden Fnoord allemaal heel armoedig maar afgezien van het onderlinge resultaat doen ze het net zo goed of beter gezegd net zo slecht als AJAX.

Dat AJAX 4 doelpunten tegen krijgt in een wedstrijd is sowiezo een rariteit maar hoe lang is het geleden dat AJAX er 4 binnen kreeg in 1 helft? Moeten we daarvoor terug naar de tijd van de zwart/wit tv toen wedstrijden nog in 11-4 of 9-5 eindigden?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo dec 24, 2006 4:00 pm

Zo uit m'n hoofd..Heerenveen uit in 2001.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 4:00 pm

Ten Cate 'kan slecht tegen speeltuinvoetbal'

24/12/2006 15:31

'Ik denk dat een aantal van mijn spelers dacht dat ze op het pleintje of in de speeltuin waren', reageerde Henk ten Cate nogal geïrriteerd na de 4-2 nederlaag die Ajax opliep bij Vitesse.

'Als je met 2-0 voorstaat, mag je niet meer verliezen. In de eerste helft waren we heer en meester en maakten we twee mooie goals. Maar als je het dan op agressie zó laat afweten in de tweede helft. Het was speeltuinvoetbal en daar kan ik slecht tegen.'

Het is niet voor het eerst dat Ten Cate moppert over de instelling van zijn ploeg. Ook vorige zondag na de 3-1 uitoverwinning bij Excelsior klaagde de Amsterdamse trainer over de gebrekkige inzet van zijn spelers.

'We hebben een aantal leuke voetballers, maar ze moeten doorgroeien naar goede voetballers. En dat is nog niet het geval', vertelde hij zondag in Arnhem in Langs de Lijn. 'Als je ziet hoe wij de goals weggeven, dat zie je niet eens bij de amateurs. We hebben het niet goed gedaan. We hebben het slecht gedaan.'
vi.nl

Harm

Bericht door Harm » zo dec 24, 2006 4:44 pm

goodfella schreef:
Harm schreef:Het leken wel 11 Arubanen heb ik van horen zeggen :hypocrite:
Het k*gezwel Harm valt maar niet uit te roeien. Uit jezelf zielig doen dat je hier nooit meer komt en nu weer terug? Een hele grote lafaard ben je! :yes:

edit by Ramoon...geen enge ziektes, as you know...
:drecul2: Ik kom alleen maar terug om je met je neus in de pus te duwen. :drecul2:

En ik vermaak me kostelijk. Ga zo door zou ik zeggen, dat maakt het naderende glorieuze kampioensschap van Pi$Vee alleen nog maar mooier! :headbang:

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 4:45 pm

Als je aan het eind van de rit 20 punten voorstaat (hoewel we dat natuurlijk nog moeten afwachten) is er niets glorieus aan hoor harm. Dan is het bij gebrek aan tegenstand.

Het is trouwens wel opvallend hoeveel rode kaarten er dit jaar vallen in wedstrijden van Ajax. Is het niet bij de tegenstander, dan is het wel bij ons eigen team
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » zo dec 24, 2006 4:52 pm

Nu wordt het helemaal mooi Luuk...

Als je al jarenlang zóveel beter bent dan de rest dan is het juist wel glorieus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 24, 2006 4:54 pm

Duidelijk. Daar weten wij Ajacieden alles van.

:harm:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo dec 24, 2006 4:54 pm

Lucas schreef:Als je aan het eind van de rit 20 punten voorstaat (hoewel we dat natuurlijk nog moeten afwachten) is er niets glorieus aan hoor harm. Dan is het bij gebrek aan tegenstand.
Nou je kunt zeggen wat je wil Lucas, maar als PSV deze reeks doortrekt worden ze toch wel redelijk glorieus kampioen. Hier is niks van te zeggen.

Ik vraag me af wat de stand nu zou zijn geweest als Ajax 'gewoon' van PSV had gewonnen in November.

goodfella

Bericht door goodfella » zo dec 24, 2006 4:55 pm

Harm schreef:Wat ik Steef toewens is hetzelfde als ik in die gewiste post heb gezet. Ik heb er absoluut geen spijt van en ik zou het zo weer neerzetten. Ik heb meerdere malen de neiging gehad om het weer te posten.

En aangezien ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om er tijd en/ of energie in te stoppen om het hier gezellig te maken na wat er hier in een paar dagen afwezigheid allemaal gezegd en gedaan is, is het voor mij duidelijk.

Komt je deze post nog bekend voor Harm? Blijf dan ook gewoon je woord houden ipv de lafaard uit te hangen. :yes:

Gewoon je weer je oude username `Tot ziens` gebruiken. :yes:

Harm

Bericht door Harm » zo dec 24, 2006 4:57 pm

Natuurlijk herinner ik me die post nog. Maar uit het feit dat ik jou lekker met je neus op de feiten kan drukken haal ik juist heel veel energie en dan kan dit forum best leuk zijn om wat van mijn vrije tijd in te stoppen.

Voetbal is leuk hè :yes:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 24, 2006 5:00 pm

Ter zake, Harm, het zou leuk zijn als je iets wezelijks toe zou voegen. Het is niet de bedoeling dat je hier alleen komt om te provoceren.

goodfella

Bericht door goodfella » zo dec 24, 2006 5:02 pm

Help 'm anders maar een handje. :yes:

[/img]

Harm

Bericht door Harm » zo dec 24, 2006 5:03 pm

Wat is er toch met je aan de hand goodie?

Je zou haast zeggen dat Ajax vandaag alwéér verloren heeft...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 5:19 pm

Blabla, Harm.
Ten Cate hekelt mentaliteit bij Ajax
ANP

ARNHEM
- Trainer Henk ten Cate van Ajax keek zondagmiddag in de verloren uitwedstrijd bij Vitesse (4-2) voor de zoveelste keer dit seizoen machteloos toe hoe zijn ploeg een uitstekende eerste aan een bedroevend slechte tweede helft koppelde.

'Ik waande mij in een speeltuin', stamelde de oefenmeester, nadat Ajax na rust een voorsprong van 2-0 kinderlijk had verspeeld. 'Dit heeft helemaal niets met voetballen te maken. Dit is een kwestie van mentaliteit. Misschien is dit probleem wel chronisch. Mijn voorgangers hebben het namelijk ook niet kunnen oplossen.'

Ten Cate: 'Sommige spelers hebben last van zelfoverschatting. Ze hebben niet echt de wil om te winnen. Je wint een duel niet met frivoliteiten. Dat moeten ze nu toch wel weten. Dit speelt echter al zo lang. Misschien leren ze het wel nooit en komen ze tekort voor de top. Dat zou ook heel goed kunnen.'

Naar slecht voorbeeld van eerdere duels met FC Kopenhagen, PSV en AZ gaf Ajax een ogenschijnlijk gewonnen wedstrijd helemaal uit handen. De Amsterdammers kwamen voor rust volstrekt verdiend op voorsprong door treffers van Zdenek Grygera en Tom de Mul.

'Vitesse heeft in de eerste helft geen kans gehad', aldus Ten Cate. 'Dat hebben we zeker niet', erkende de winnende trainer Aad de Mos. 'Dat was misschien wel ons geluk. Ik heb mijn spelers in de rust verteld dat Ajacieden wel eens de neiging hebben om te makkelijk te voetballen. Dat was ook nu het geval. Dat hebben we afgestraft.'

Vitesse stond door treffers van Danko Lazovic en Mads Junker al in de 51e minuut op gelijke hoogte. Fred Benson en Youssouf Hersi bezorgden de thuisclub in de slotfase de op basis van de tweede helft dikverdiende overwinning.

'Het begon allemaal al voor rust', mopperde Ten Cate. 'Sneijder wil met een hakballetje scoren. Tom de Mul ging plotseling ballen met de buitenkant van zijn voet trappen. Natuurlijk heb ik ze dat in de rust laten weten. Het heeft echter niet geholpen.'

Ten Cate: 'Zagen jullie hoe afwezig Emanuelson er na rust bij liep? Hetzelfde gold voor Babel. Hoe dat kan? Ik weet het niet. Ik moet het wel oplossen. Daar ben ik voor aangetrokken. Ik wil nog geen spelers afschrijven maar het moet wel anders. Dit kan niet.'

Hedwiges Maduro heeft het voorlopig verprutst bij zijn trainer. 'Ik moest hem brengen omdat Roger geblesseerd raakte', stelde Ten Cate. 'Maar ik wilde hem ook weer wisselen. Hij mocht blijven staan omdat Gabri de rode kaart kreeg. Anders had ik hem weer van het veld gehaald.'

Maduro was nog niet zo lang geleden basisspeler bij het Nederlands elftal. 'Maar daar speelt hij ook niet meer', aldus Ten Cate. 'Nu zie je ook waarom hij bij mij weinig voetbalt. Je wint een wedstrijd niet vanzelf. Je moet voor een zege vechten.'

Ten Cate verwacht niet dat hij zijn ploeg in de winterstop nog kan versterken. 'Leonardo komt al. De middenvelder die we al zo lang zoeken, is niet voor handen. We moeten met z'n allen verder. Mijn spelers kunnen goed voetballen. Toch zullen ze anders moeten gaan denken. Anders redden we het niet. Ik besef heel goed dat wij heel veel mensen een nare Kerst hebben bezorgd.'
Volkskrant
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 24, 2006 5:20 pm

:sleepey: Ik ga het weer over de wedstrijd hebben, hoor.
Ten Cate woedend over labiel Ajax
Door SJOERD MOSSOU

ARNHEM - Van totale controle naar volstrekte chaos in amper drie minuten. Ajax was een helft lang de baas tegen Vitesse, maar liet zich na rust op genante wijze aftroeven door een ontketende thuisploeg: 4-2.

Voor de zoveelste keer dit seizoen stortte Ajax volledig in toen de wind begon te draaien. Vitesse zette na rust even aan en de Amsterdamse ploeg verspeelde binnen no time een 2-0 voorsprong. Wat volgde bij Ajax was verlamming, frustratie en een oneindige reeks fouten, met een volkomen terechte nederlaag tot gevolg.

,,Dramatisch hoe we het in de tweede helft weggaven’’, vond trainer Henk ten Cate. ,,Dit is geen voetbal-, maar een mentaliteitsprobleem. En het speelt al zó lang bij Ajax, dat je je moet afvragen of deze jongens wel geschikt zijn voor de top. Het is een soort zelfoverschatting. Of een gebrek aan de échte wil om te winnen.’’

Eerder dit seizoen legden FC Kopenhagen, PSV en AZ de mentale beperkingen van de Amsterdammers al genadeloos bloot. De gevolgen: elf punten achter op PSV, uitschakeling in de Champions League en de hardnekkige dreiging van wéér een verloren seizoen. ,,De handdoek gooien we nog niet, maar onze kansen op de titel zijn nu wel heel minimaal’’, weet Ten Cate.

De coach haalde na afloop hard uit naar een aantal van zijn pupillen. ,,Als je ziet hoe Emanuelson voor rust speelt en daarna, dat verschil is dramatisch’’, aldus de coach. ,,Ryan Babel; hetzelfde verhaal. Urby was totaal afwezig na rust, die was gewoon ergens anders met zijn hoofd.’’

In details was de misplaatste arrogantie van Ajax al vóór rust zichtbaar, ondanks het vaak uitstekende spel van de Amsterdammers. Toen Wesley Sneijder een voorzet met de hak binnen wilde schieten bijvoorbeeld, of toen Tom De Mul opeens iedere bal met zijn buitenkant ging spelen. ,,Dat soort frivoliteiten, dat kán niet op dit niveau’’, aldus Ten Cate, die zijn ploeg via Zdenek Grygera en Tom De Mul op voorsprong had zien komen. ,,Maar bij ons moet het allemaal leuk blijven, anders geven we niet thuis.’’

Ten Cate wilde de zwakke Hedwiges Maduro - kort voor rust ingevallen voor de geblesseerde Roger - zelfs wisselen in de laatste twintig minuten. ,,Als je ziet hoe Maduro inviel, begrijp je misschien waarom die jongen nooit speelt. Het is dat Gabri zijn tweede gele kaart kreeg, anders had ik hem eraf gehaald.’’

Vitesse-coach Aad de Mos zag allemaal het gebeuren en speelde er feilloos op in. In de rust wees de trainer bij zijn spelers op een breedtebal van Maduro, die simpel werd ingeleverd bij Danko Lazovic. ,,Zoiets is typisch Ajax’’, benadrukte De Mos en gaf zijn ploeg daarmee een duw in de goede richting. Vitesse speelde na rust agressief en knokte zich knap terug. Eerst tikte Danko Lazovic een voorzet van Anduele Pryor binnen, daarna zette de Serviër de gelijkmaker op en tikte Mads Junker binnen: 2-2.
ad

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo dec 24, 2006 5:21 pm

Ik ben benieuwd wie er nog meer (terecht overigens) geslachtofferd worden door Ten Cate.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 5:23 pm

Ik ben bang dat er niet zoveel geslachtofferd kan worden, omdat de vervangers in veel gevallen om te huilen zijn. En Roda is nou niet de makkelijkste wedstrijd. Ook hebben we daar natuurlijk nog wat goed te maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 5:38 pm

Krijgt Maduro er toch ff flink van langs.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 5:40 pm

Izmailov schreef: Nee hoor! Volgens Van Geel maken we veel progressie. De beste man kon het zelfs niet geloven dat we al zo ver waren......... Wat voor een idioten denkt Van Geel dat we zijn? :pukey:
Dat zei die idd een tijdje terug bij Studio Voetbal, misschien moeten ze hem nog eens uitnodigen, eens kijken wat ie nu te melden heeft.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 24, 2006 5:40 pm

Dat vind ik toch een beetje zuur voor die jongen. Bij hem lijkt het me eerder een kwestie van niet kunnen dan van niet willen/niet scherp zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 5:42 pm

Jöhnk schreef:Bij hem lijkt het me eerder een kwestie van niet kunnen dan van niet willen/niet scherp zijn.
Denk het ook, daarom begrijp ik ook niks van die contractverlenging.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo dec 24, 2006 5:46 pm

Bertje schreef:
Ten Cate hekelt mentaliteit bij Ajax
ANP

ARNHEM
- Trainer Henk ten Cate van Ajax keek zondagmiddag in de verloren uitwedstrijd bij Vitesse (4-2) voor de zoveelste keer dit seizoen machteloos toe hoe zijn ploeg een uitstekende eerste aan een bedroevend slechte tweede helft koppelde.

'Ik waande mij in een speeltuin', stamelde de oefenmeester, nadat Ajax na rust een voorsprong van 2-0 kinderlijk had verspeeld. 'Dit heeft helemaal niets met voetballen te maken. Dit is een kwestie van mentaliteit. Misschien is dit probleem wel chronisch. Mijn voorgangers hebben het namelijk ook niet kunnen oplossen.'

Ten Cate: 'Sommige spelers hebben last van zelfoverschatting. Ze hebben niet echt de wil om te winnen. Je wint een duel niet met frivoliteiten. Dat moeten ze nu toch wel weten. Dit speelt echter al zo lang. Misschien leren ze het wel nooit en komen ze tekort voor de top. Dat zou ook heel goed kunnen.'

Naar slecht voorbeeld van eerdere duels met FC Kopenhagen, PSV en AZ gaf Ajax een ogenschijnlijk gewonnen wedstrijd helemaal uit handen. De Amsterdammers kwamen voor rust volstrekt verdiend op voorsprong door treffers van Zdenek Grygera en Tom de Mul.

'Vitesse heeft in de eerste helft geen kans gehad', aldus Ten Cate. 'Dat hebben we zeker niet', erkende de winnende trainer Aad de Mos. 'Dat was misschien wel ons geluk. Ik heb mijn spelers in de rust verteld dat Ajacieden wel eens de neiging hebben om te makkelijk te voetballen. Dat was ook nu het geval. Dat hebben we afgestraft.'

Vitesse stond door treffers van Danko Lazovic en Mads Junker al in de 51e minuut op gelijke hoogte. Fred Benson en Youssouf Hersi bezorgden de thuisclub in de slotfase de op basis van de tweede helft dikverdiende overwinning.

'Het begon allemaal al voor rust', mopperde Ten Cate. 'Sneijder wil met een hakballetje scoren. Tom de Mul ging plotseling ballen met de buitenkant van zijn voet trappen. Natuurlijk heb ik ze dat in de rust laten weten. Het heeft echter niet geholpen.'

Ten Cate: 'Zagen jullie hoe afwezig Emanuelson er na rust bij liep? Hetzelfde gold voor Babel. Hoe dat kan? Ik weet het niet. Ik moet het wel oplossen. Daar ben ik voor aangetrokken. Ik wil nog geen spelers afschrijven maar het moet wel anders. Dit kan niet.'

Hedwiges Maduro heeft het voorlopig verprutst bij zijn trainer. 'Ik moest hem brengen omdat Roger geblesseerd raakte', stelde Ten Cate. 'Maar ik wilde hem ook weer wisselen. Hij mocht blijven staan omdat Gabri de rode kaart kreeg. Anders had ik hem weer van het veld gehaald.'

Maduro was nog niet zo lang geleden basisspeler bij het Nederlands elftal. 'Maar daar speelt hij ook niet meer', aldus Ten Cate. 'Nu zie je ook waarom hij bij mij weinig voetbalt. Je wint een wedstrijd niet vanzelf. Je moet voor een zege vechten.'

Ten Cate verwacht niet dat hij zijn ploeg in de winterstop nog kan versterken. 'Leonardo komt al. De middenvelder die we al zo lang zoeken, is niet voor handen. We moeten met z'n allen verder. Mijn spelers kunnen goed voetballen. Toch zullen ze anders moeten gaan denken. Anders redden we het niet. Ik besef heel goed dat wij heel veel mensen een nare Kerst hebben bezorgd.'
Volkskrant
Lekker tactisch weer van onze Henk. Ik ken geen speler die er beter is van gaan voetballen nadat zijn trainer hem in het openbaar zó heeft lopen afzeiken. Henk had van het laten staan van Maduro gebruik kunnen maken om intern kritiek te leveren, maar zijn speler naar buiten toe te verdedigen. Heeft hij niet gedaan, een beginnersfout, denk ik zo.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 24, 2006 6:10 pm

Alsof het nog goed komt met Maduro. Absolute bagger die jongen, maar zelfde geldt ook voor de Spanjaarden. Snel weer lozen die jongens.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 24, 2006 6:11 pm

Maduro was ook met afstand de slechtste hoor.

Urby stond ook te dagdromen en Vermaelen had wéér een foutieve sliding op de fokking middenlijn waar Lazovic makkelijk voorbij liep. Tegen zoveel middelmaat kan je niet opboksen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo dec 24, 2006 6:19 pm

Jinne schreef:Alsof het nog goed komt met Maduro. Absolute bagger die jongen, maar zelfde geldt ook voor de Spanjaarden. Snel weer lozen die jongens.
Het gaat niet om Maduro, maar om het totaalbeeld. Een trainer die zijn spelers (in dit geval dus niet alleen Maduro, maar ook Emanuelson en Babel) in het openbaar zó fel afvalt, gaat niet de goede kant op. Dit lezen spelers ook. En het zijn mannetjes met mega-ego's, vinden zichzelf het einde. Ik vraag me af hoe ze die kritiek oppakken, ik vrees voor het ergste.

Overigens lijkt Emanuelson aan het Nigel-de-Jong-syndroom te lijden. Na elke goede wedstrijd volgen er drie waar hij volledig naast zijn schoenen loopt en met een arrogantie speelt waar een Sneijder zich nog kapot van schrikt.

Plaats reactie