Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:19 pm

mattie schreef:
Voetske schreef:Mitea waar is ie ....
kwestie van niet goed aanspelen.

Gun Rosenberg zijn transfer :yes:
Kwestie van kwaliteit ;)
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo dec 10, 2006 2:20 pm

au Huntelaar ,door opdam
Laatst gewijzigd door mattie op zo dec 10, 2006 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 2:21 pm

Opdam had zijn tweede gele kaart moeten hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:22 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
KNVB wijst Braamhaar aan voor Ajax-AZ
04 december 2006

De topper in de Eredivisie tussen Ajax en AZ, die zondag in de Amsterdam ArenA gespeeld zal worden, staat onder leiding van Eric Braamhaar. De 40-jarige Enternaar is door de KNVB aangewezen als man die het beladen duel in goede banen moet leiden. Ajax en AZ staan momenteel respectievelijk derde en tweede in de Eredivisie en de rivaliteit tussen beide Noord-Hollandse clubs is de laatste jaren flink gegroeid. Afgelopen weekend floot Braamhaar nog het Belgische duel tussen koploper Racing Genk en Lokeren (1-0).
AN
:shock:
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 2:23 pm

Vermeend hands in de eigen 16 van AZ.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 10, 2006 2:25 pm

Dat kut Caifu sports flikkert opeens uit net bij die overtreding van opdam, inmiddels weer beeld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 2:25 pm

Afgelopen. PSV de lachende derde.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 10, 2006 2:26 pm

Die grafjappen scheiden ermee uit, net 1 minuut voor het einde. Maargoed, geen goals meer.

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:26 pm

Pokkezooi, tis nog geen eind december ..
Blij met de punten ...

mattie

Bericht door mattie » zo dec 10, 2006 2:28 pm

oke de mening... Terecht uitslag of niet?

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:29 pm

mattie schreef:oke de mening... Terecht uitslag of niet?
Maakt toch niks uit, Mattie ...
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo dec 10, 2006 2:29 pm

Heerlijke wedstrijd... veel strijd, AZ eerste helft helemaal overklast, tweede helft goed teruggekomen, hadden zelfs kans op de winst. Briljante 2-2, en veel spanning in de laatste 15 minuten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 10, 2006 2:32 pm

WP_LeGeNd schreef:Heerlijke wedstrijd... veel strijd, AZ eerste helft helemaal overklast, tweede helft goed teruggekomen, hadden zelfs kans op de winst. Briljante 2-2, en veel spanning in de laatste 15 minuten!
Er waren hier toch mensen die zeiden dat Ajax geen schijn van kans maakte en volledig overklast zou worden? :aai:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

mattie

Bericht door mattie » zo dec 10, 2006 2:33 pm

Voetske schreef:
mattie schreef:oke de mening... Terecht uitslag of niet?
Maakt toch niks uit, Mattie ...
kakkerlopen lopen in, gloeilampen lopen uit, bedoel je dat soms? maar de wedstrijd afzonderlijk, vind ik dat ajax vanmiddag had moeten winnen.
De 1-1 mocht nooit vallen want Schaamhaar had moeten fluiten en de 1-2 was een zeer grove fout. 1e helft zie je Az ziet. Na de 1-2 komt Ajax toch goed terug.

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:35 pm

Raymon schreef:
WP_LeGeNd schreef:Heerlijke wedstrijd... veel strijd, AZ eerste helft helemaal overklast, tweede helft goed teruggekomen, hadden zelfs kans op de winst. Briljante 2-2, en veel spanning in de laatste 15 minuten!
Er waren hier toch mensen die zeiden dat Ajax geen schijn van kans maakte en volledig overklast zou worden? :aai:
Ai, de positievelingen hebben weer een nieuwe houvast gevonden ;) , zo bijzonders was het weer niet, 1 echte kans in de eerste helft, paar mogelijkheden in de 2 de helft.In principe 1 uitgespeelde kans via O.
Blij met de punten ...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 10, 2006 2:38 pm

Zelfs de VI is positief:

www.vi.nl
Boeiend gevecht Ajax-AZ blijft zonder winnaar

10/12/2006 14:25

Intrigerend en boeiend was de wedstrijd in de Arena, waar AZ na een teleurstellende eerste helft de macht greep. Maar waar ook Ajax bewees over veerkracht te beschikken (2-2).
AZ-trainer Louis van Gaal had het strijdplan noodgedwongen moeten wijzigen. Danny Koevermans, beoogd basiskracht, had zich afgemeld met griep en zat zelfs niet als breekijzer op de bank. Moussa Dembélé verscheen als tweede spits naast Shota Arveladze.

Of het deze noodzakelijke wijziging was of niet, Ajax was de eerste helft heer en meester. Vooral het Amsterdamse middenveld maakte indruk, waarbij Urby Emanuelson en John Heitinga de meest opvallende figuren waren. Niet voor niets kregen deze twee de beste kansen.

Emanuelson schoot na een combinatie met Klaas Jan Huntelaar nog voorlangs, maar Heitinga deed het tien minuten voor rust beter. De Alphenaar liet AZ-goalie Ronald Waterreus kansloos, nadat de Alkmaarse defensie had geschutterd bij een vrije trap van Emanuelson.

Maar waar AZ in de eerste helft meer achter Ajax aanliep, was dat na rust aanvankelijk andersom. Van Gaal bracht Simon Cziommer en Julian Jenner in het veld voor Maarten Martens en Demy de Zeeuw. Binnen een kwartier hadden de wissels geresulteerd in een andere machtsverhouding: 1-2.

De twee doelpunten kreeg AZ niet volledig op eigen kracht. In de aanloop naar de gelijkmaker van Arveladze was scheidsrechter Eric Braamhaar coulant geweest bij een stevig duel van Grétar Steinsson met Emanuelson, waarna Ajax-back Olaf Lindenbergh zich te makkelijk liet aftroeven door Jenner.

En de 2-1 van AZ mocht Maarten Stekelenburg zich aanrekenen. De Ajax-doelman moest een schot van Jenner lossen, waarna David Mendes da Silva de rebound simpel kon binnentrappen.

De topper in de Arena was na de 2-1 meer in evenwicht, werd opener en daarmee ook intrigerender. Ajax herstelde zich van de slechte herstart en kwam door Huntelaar ook langszij. De spits kopte raak uit een voorzet van George George Ogararu.

De wedstrijd ontpopte zich tot een mooi en interessant gevecht, waarbij Ajax van geluk mocht spreken dat het met elf man de wedstrijd beëindigde. Huntelaar schopte onder het oog van Braamhaar Cziommer. Maar de scheidsrechter weigerde een kaart te trekken, waar een rode kaart op zijn plaats was geweest.

Heb zelf de wedstrijd niet gezien (op 10 minuten na de 1-2 na) en daar was Ajax wel dreigender maar het doet me goed dat ze blijkbaar gewoon goed hebben gespeeld. Daar moet je je aan vast houden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 2:38 pm

Bertje schreef:Vermaelen loopt warm. Lijkt me een goede zet.
Dat warm lopen duurt bij Ajax blijkbaar net iets te lang iedere keer. ;) :sad:

Was overigens gewoon een overtreding van Steinsson en heel slecht gedekt door Grygera.
Bertje schreef:Kut. Mendes.

Ajax is totaal niet meer bij de les.
De zoveelste keer dat Ajax lamlendig de kleedkamer uit komt. Roken sommige van die jongens stikkies in de rust, ofzo?

Ik weet niet of Ten Cate sneller had kunnen anticiperen op Jenner met Vermaelen. Er moet toch echt warm gelopen worden en ik neem niet aan dat Van Gaal in de rust tegen Ten Cate heeft gezegd: "Hey Henk, ik breng Jenner in. Doe jij daar even wat aan?". In ieder geval heeft de zet van Van Gaal maar heel even (maar wel op een cruciaal moment) z'n werking gehad.

Conclusie: Eerste helft heel behoorlijk. AZ kwam in ieder geval weinig in het stuk voor. Vervolgens een dramatische 25 minuten na rust en een betere slotfase. Ajax heeft toch 2 tot 3 kansen gehad op de winst.

Stekelenburg zag er vandaag overigens erg slecht uit. :sad:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo dec 10, 2006 2:41 pm

ik vond steek bij de eerste goal ook niet echt sterk eruitzien, ik weet niet waar hij nou op dook, maar het had niks met de bal te maken...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 10, 2006 2:45 pm

Raymon schreef:maar het doet me goed dat ze blijkbaar gewoon goed hebben gespeeld. Daar moet je je aan vast houden.
Maar we staan nu al wel 8 punten achter, in feite 9 met het doelsaldo meegerekend en die kakkerlakken staan nog maar op 3 punten.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 10, 2006 2:49 pm

brigade zuid schreef:
Raymon schreef:maar het doet me goed dat ze blijkbaar gewoon goed hebben gespeeld. Daar moet je je aan vast houden.
Maar we staan nu al wel 8 punten achter, in feite 9 met het doelsaldo meegerekend en die kakkerlakken staan nog maar op 3 punten.
Tja, ze zeggen altijd dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. 3-0 verliezen van Sparta is natuurlijk rampzalig. Roda en Twente 'kan' nog. Maar het stemt me wel positief dat je in de wedstrijden tegen PSV, AZ en Feyenoord gewoon niet slechter bent. En daar probeer ik me aan vast te houden.

En voor Feyenoord ben ik niet zo bang en dat doet er ook helaas niet zo veel toe. Of je nou 2de of 5de wordt doet er tegenwoordig niet meer toe (helaas). Kampioen worden is wat telt en PSV is gewoon te degelijk op dit moment tegen de subtoppers. Het is wachten op een zwakke periode van hun, als die komt.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo dec 10, 2006 2:52 pm

Thomas schreef:Stekelenburg zag er vandaag overigens erg slecht uit. :sad:
Dat was niet best, inderdaad...

Braamhaar floot slecht. Gele kaarten waar het rood had moeten zijn en niet ingrijpen waar minstens een kaart had moeten komen. Desalniettemin een spannende tweede helft. Ik ben van mening dat Ajax had moeten winnen, het eerste doelpunt van AZ vind ik een twijfelgevalletje; Braamhaar had moeten fluiten voor de overtreding die eraan vooraf ging.

Ik weet zo eigenlijk niet het programma van Ajax en PSV uit mijn hoofd, hopelijk krijgt PSV nog wat 'zware' wedstrijden, met hier en daar een gelijkspelletje. (overigens had FC Groningen gisteren wel een puntje verdiend, maar goed)
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:52 pm

Raymon schreef:
brigade zuid schreef:
Tja, ze zeggen altijd dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. 3-0 verliezen van Sparta is natuurlijk rampzalig. Roda en Twente 'kan' nog. Maar het stemt me wel positief dat je in de wedstrijden tegen PSV, AZ en Feyenoord gewoon niet slechter bent. En daar probeer ik me aan vast te houden.

En voor Feyenoord ben ik niet zo bang en dat doet er ook helaas niet zo veel toe. Of je nou 2de of 5de wordt doet er tegenwoordig niet meer toe (helaas). Kampioen worden is wat telt en PSV is gewoon te degelijk op dit moment tegen de subtoppers. Het is wachten op een zwakke periode van hun, als die komt.
Misverstand Raymon, kampioen worden tegen de kleintjes is al een aantal jaren niet meer aan de orde ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 2:52 pm

Allereerst heb ik me weer dood lopen ergeren aan die Braamhaar. Hij is niet partijdig, hij heeft gewoon totaal geen controle. Hij wist op een gegeven moment werkelijk niet meer wat-ie moest doen. Waarom gebeurt dat elke keer bij die vent?

Verder een boeiende wedstrijd. Ten Cate start, zoals zo vaak, goed waardoor Ajax een sterke 1e helft speelt. Inderdaad niet heel veel kansen, maar weer een goed veldoverwicht en er erg kort op. Jammer dat je in zulke wedstrijden dan Sneijder mist. Mooie 1-2 tussen Urby en Huntelaar, jammer dat het geen goal werd. Uiteindelijk doet Big John het maar na een grove fout van AZ.

Rust. Van Gaal grijpt zoals verwacht in.

Helaas anticipeert Ten Cate, zoals zo vaak, hier weer iets te laat op. Binnen no-time 1-2 achter. Dan komt de wissel Lindebergh - Vermaelen en krijgt Ajax weer grip. Ajax krijgt nog kansen via Heitinga, afstandschot Babel, Gabri die niet durft te schieten, en later Rosenberg die een hoogstandje probeert. Uiteindelijk zorgt de mooiste aanval voor de terechte 2-2. Vervolgens loopt het weer helemaal uit de hand door die Braamhaar en komen beide ploegen niet echt meer tot aanvallen.

PSV kampioen. AZ zien we wel weer in de play-offs. :sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

mattie

Bericht door mattie » zo dec 10, 2006 2:54 pm

interview op tele2 waarin onze meest arrogante kwal :pukey: "wij zijn bestolen" door de scheids. Az had in de Arena moeten winnen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 10, 2006 2:54 pm

Voetske schreef: Misverstand Raymon, kampioen worden tegen de kleintjes is al een aantal jaren niet meer aan de orde ...
We hebben zelf inderdaad al een paar jaar geen kans meer gehad maar dat lag vooral aan het voetbal. Dit seizoen speel je goed in de toppers. Win je tegen Utrecht en Heerenveen maar verlies je kansloos bij Sparta. Dat overkomt PSV dus (nog) niet. En daar ligt voorlopig wel het verschil.

Plaats reactie